Tapan kohta tuon koiran! HELP!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meillä on oikein enkelikoira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22566248:
Toinen ääniherkkä (ja ilmeisesti muutoinkin herkkä) rotu ilmeisesti on se musta belgianpaimenkoira, tervuerenko se nyt oli? Naapurissa kerran oli ja se yksilö nyt oli oikeasti yliherkkä jo kaikelle! Ikinä en niin herkkää collieta ole nähnyt. Tuo belgi oli jo lähinnä arka.

No, minä olen terrieri-ihminen ja tuskin paimenkoiriin vaihdan. Mäyräkoiran voisi ehkä joskus ottaa tai sitten ei. Terrieriryhmässäkin kun on monia joita haluaisin vielä omistaa. Siskolleni olen kylläkin Shelttiä (pikkulassieta) suositellut, se sopisi niille kuin nenä päähän. Koon ja luonteen puolesta.

Kiitän valistuksesta. Collie on ääniherkkä, se oli loppupäätelmäni.

Niin siis taipuvainen siihen, mutta on tosi kovaluonteisiakin joukossa. Näin olen kuullut...että äänet ei haittaa.

Kattokaapa millaisia koiria on niillä, jotka kouluttavat koiransa näillä ohjeilla. Varmasti helppoja ja miellyttämisen haluisia. Mutta tarkkailkaa miten koirat lähestyvät omistajiaan. Tulevatko itsevarmasti ja iloisesti korvat höröllään ja häntä reippaasti ylhäällä heiluen? Vai häntä alhaalla heiluen, korvat vähän taksevedettyinä ja pää hieman matalalla?

Ensimmäinen kertoo, että koiraa ei ole alistettu pelkäämään omistajansa reaktioita. Toinen kertoo, että vaikka koira rakastaa omistajaansa se myös pelkää tätä ja yrittää mielistellen rauhoitella tätä lähestyessään. Kumman koiran sinä tahdot? Itseäsi pelkäävän (ja toki sitä kautta tottelevaisen) vai itseluottamuksen omaavan, iloisen ja rohkean koiran joka tottelee omistajaansa koska haluaa ei koska pelkää reaktiota?

Yhteistyössä