Tapahtuuko 'yliaikaisen' synnytyksen käynnistys aina rv 42+1, vai käynnistelläänkö jo aikaisemminkin?

• Viestiketjun aloittaja 1a
  • Ensimmäinen viesti
No raskaushan ei ole yliaikainen ennen rv 42 + 1 joten toivoisi, ettei niitä ennenaikaisesti käynnisteltäisi... Ilman mitään lääketieteellistä syytä käynnistäminen on aika riskialtis teko. Pelkkä äidin tylsistyminen toiv ei ole kellekään lääkärille syy tehdä niinkin raju toimenpide.

"viima"
ko meillä on pitkä matka tonne synnärille niin joillekin on käyny niin et ko menneet sinne tarkastukseen niin ovatte sitte päättäneet käynnistää 'ku ootte jo valmiiks tääl' eli viikko ennen

meillä vauva tuli 41+2 ja seuraavana päivänä olis ollu toi tarkastus....

Mulla alettiin käynnistelemään jo 41+4 kun lääkäri säikähti kokoarviota. Istukkakin oli jo hieman kalkkeutunut, mutten tiedä näkikö se sitä ultrassa. Tilanne oli täysin epäkypsäkin ehkä siksi niinkin aikaisin. Ajoitus oli mainio sillä seuraavalla viikolla synnärillä oli kaikkien aikojen ruuhka.

Mulla yritettiin käynnistää rv 42 + 1. Ei lähtenyt syntymään ja 42+2 sit leikattiin. En tidä miksi ei sen pidempään odoteltu, oisko ollu kun mun tulehdusarvot oli aika korkeet. Itse olisin voinut vielä odotellakin, ekaa kun odotin.

"Jenis"
[QUOTE="vieras";23404582]Tuo, koska käynnitetään, taitaa olla aika sairaalakohtaista. Toisissa paikkaa kutsutaan yliaikaiskontrolliin vähän aiemmin, joissain myöhemmin.[/QUOTE]

Näin. OYSissa sain itse valita, haluanko että käynnistellään yliaikaiskontrollissa vai ei - en halunnut, ja onneksi vauva syntyikin itsestään parin pvn päästä.

"kätilö"
Näissä on sairaalakohtaisia eroja. Jos 42+0 on viikonloppuna, niin meillä on pe kontrolli. Sitten joko käynnistys tai kotiin ja uusi aika. Muuten yliaikaisaika annetaan sille päivälle, kun 42 on täynnä.

Yhteistyössä