Tapahtuipas päiväkodilla tänään....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma-73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma-73

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
3 570
0
36
Töistä päästyäni kiiruhdin hakemaan tuota jätkänpätkää hoidosta.

Olivat ulkona, kolme hoitajaa ja lapsia ehkä 9. Ensimmäisenä kun portista pääsin niin luokseni kirmasi pieni poika (jota en ikinä ole nähnyt aiemmin) ja tönäisi ihan kunnolla. En kuitenkaan kaatunut, onneksi. Hänen perässään nainen jota luulin pojan äidiksi kun en ikinä ollut nähnyt, myöhemmin selvisi että hoitaja. (noista hoitajista ainoastaan 1 oli tuttu) Tämä hoitaja ei reagoinut mitenkään vaikka näki mitä tapahtui.

No, siitä sitten menin oman poikani luokse ja kohtahan tämä tönijä tulee siihen, siinä sitten mun silmien (ja hoitajan) edessä tönäisi yhtä lasta. Taaskaan ei puututtu mitenkään! Seuraavaksi marssi sellaisen lapsen luokse joka istui maassa hiekkalapion kanssa ja tönäisi hänet kumoon. Silloin leikkasi kiinni!

Sanoin hoitajille että tämä on nyt kolmas tönäisy minkä todistan tässä 5 minuutin sisällä, olisiko syytä reagoida?????Ja kun tämä hoitaja oli koko ajan tämän pojan kannoilla!!!!

Sanoivat vaan että erityislapsi, DAA, niin on omanikin enkä silti anna tuollaista tehdä!

Sori kun tuli pitkä teksti, pisti vaan niin vihaksi! :ashamed:

Totta kai hoitajien täytyy puuttua myös erityislasten tekemisiin. Eiväthän he muuten ikinä opi mitään käyttäytymissääntöjä. Ilmeisesti hoitajilla on hieman hukassa koulutus/kokemus siitä, miten nuo tilanteet hoidetaan.

Meidän päiväkodissa hoitajat hienosti hoitavat minusta kaikki lapset, myös erityislapset. Täytyyhän ns. normaalejakin lapsia suojella tönimisiltä yms. muilta sen sijaan, että erityislasten annettaisiin mellastaa vapaasti.

Tämä hoitaja joka kulki perässä kokoajan vain tuumasi että taitaa alkaa väsyttää, ollut pojalla pitkä päivä.....

Toisaalta kyllä ymmärrän ettei tunneta kaikkia lapsia kun ryhmässä on nyt tuon toisen lähipäiväkodin lapsia. Tuo toinen kun on remontissa....

Silti en hyväksy tuollaista, itsekin monen monta vuotta päiväkodissa työskennellyt.

Ja tosiaan, kyllä omallekin erityislapselle käytöstapoja opetan, eri asia on koska menevät perille. Mutta tuollaista ei pidä hyväksyä, oli lapsi millainen tahansa...

No erkkalasten parissa työskennelleenä kuulostaa todella oudolta,mutta niin tutulta joidenki hoitajien taholta.Itse olen pitänyt tiukkoja rajoja,ja tekosistaan vastuu,vaikka kuinka erkka oliski

Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
No erkkalasten parissa työskennelleenä kuulostaa todella oudolta,mutta niin tutulta joidenki hoitajien taholta.Itse olen pitänyt tiukkoja rajoja,ja tekosistaan vastuu,vaikka kuinka erkka oliski

Niinpä, oli se hoitaja aika nolon näköinen kun mun oli puututtava tilanteeseen.

Mutta juu, toiset on aktiivisempia kuin toiset, hoitajissakin....