Tapahtui eskarissa

• Viestiketjun aloittaja "näinpä"
  • Ensimmäinen viesti
"tiituli"
Hahahaaa :D No tulihan sieltä niitä kommentteja mitä odottelin: "tuleehan ne taudit jostain kuitenkin" ja "on liioittelua pitää vatsatautista kotona kaksi päivää kun on se luultavasti kuitenkin tarttunut jo tai tarttuu silti" tai jotain sinne päin. Huoh. Näiden kommenttien takana on juuri sellaiset vanhemmat joista tässä ketjussa puhutaankin :D

jennyw
Oma eskarilainen oli juuri viime viikon kokonaan kuumeessa kotona, ja todella vasten tahtoaan on tällä viikolla eskariin mennyt... Joka päivä tyttö marisee että hän on sairas ja kuumeessa, ja yskii kovaäänisesti päälle, selittele siinä sitten tädeille että ei ole enää kipeä vaan kyse on vaan lapsen halusta jatkaa kotoilua.. Ainoastaan yskä on jäljellä ja sitä tyttö yrittää nyt käyttää aamuisin ettei tarvisi lä'hteä mihinkään. Kuumeen jälkeen yksi päivä kotona, mahataudin jälkeen pari, niin meillä toimitaan.

justuu
Tiitulit lukee taas mitä haluaa. Kirjoituksessa luki selvästi että on turha pitää vatsataudin SAIRASTANUTTA lasta kotona kaksi päivää taudin JÄLKEEN. Yksi päivä riittää, ei sairaslomaakaan saa huvin vuoksi.

Mutta eiköhän tämäkin tule teille kotiäideille joskus ajankohtaiseksi.

"Wieras"
meillä 5v valittaa usein mahaansa, välillä myös "jalat ovat poikki" tai päätä särkee. kummasti nämä kivut ilmestyvät, jos typykkää ei sinä aamuna huvita lähteä tarhaan.. tai kauppaan..tai mihin lie ja yhtä oudosti ne myös katoavat. siksi onkin mahdollista, että raahaisin vahingossa oikeasti sairaan lapsen tarhaan :ashamed:
tietenkään en veisi ripuloivaa/kuumeista tms lasta, mutta pelkkä vinkaisu "mahaan sattuu" ei riitä kotipäivään
Sama juttu meillä ekaluokkalaisen kanssa, saattaa joskus jopa oksentaa olematta kuitenkaan vatsataudissa. Ja minä oon se julma äiti, joka en edes reagoi kun lapsi valittaa, että koskee mahaan, koskee päähän, koska se liittyy vaan siihen lähtemisen tuskaan....ulkopuolisesta voi näyttää/kuulostaa aika tylyltä
Kyl sen sit näkee kun on oikeesti sairas ja silloin jäädään kyllä aika herkästikin kotiin

"Jep"
Minun ei ole koskaan tarvinut hakea lasta kesken päivän pois hoidosta, koska heti kun näyttää sairastuvan otan pois ja vien vasta kun kunnolla parantunut. Lapsia ei ole lääkitty vuosiin, ei Suomi, koska lääkäreiden mielestä suurimmaksi osaksi antibiootit ihan turhia. Vaan olemme yrittäneet kasvattaa luontaista vastustuskykyä. Eihän se heti näy, mutta pikku hiljaa on sairastumiset jääneet melkein kokonaan pois.

"tiituli"
Justuu kuule mä oon kyllä ihan työssäkäyvä äiti. Eronnut ja asun kahden alle kouluikäisen lapsen kanssa. Mutta silti huolehdin siitä, että sairauden JÄLKEENkin ollaan TERVEENÄ kotona pari päivää :)

Yhteistyössä