[QUOTE="meh";29591100]On ollut, useammatkin yt-t. Viimeiset yt-t kävin ollessa hoitovapaalla, kun minun osaston toiminta ajettiin tällä paikkakunnalla kokonaan alas. Mutta siitä huolimatta minulle tarjottiin parempi ja vaativampi työpaikkaa odottamaan töihin paluuta (eikä sille lapsettomalle 25v miehelle, jonka kanssa samasta paikasta "kilpailimme"). Vaikka kyllä työnantaja tiesi, että mulla on kolme alta 10v lasta....
On kausia, jolloin lapset sairastavat enemmän ja kausia, jolloin vähemmän. Sitten säädetään. Minä olen poissa. Mies (työllistää itse itsensä omassa yrityksessä, ei muita työntekijöitä) pitää vapaata (ilman palkkaa tietysti). Pahimpina kiireaikoina mä saatan olla töissä klo 5-14(vaikka normaalisti teen toimistotyötä klo 8-16, mutta aina on onnistunut esimiehen kanssa sopima, koska hänen intressi on ollut kuitenkin se, että työt tulee tehty) ja mies 15-23, jotta lasten kotihoito järjestyy. Välillä ollaan sitten tuotu mummokin kaukaa apuun. Ei ole helppoa, ei. Mutta täysin mahdollista. Ja mielestäni myös ei mitenkään poikkeavaa, vaan normaalia lapsiperheessä.[/QUOTE]
No just näin. Eikö tää ole ihan peruskauraa kaikille perheille, joissa on päikkyikäisiä lapsia? Hirveetä säätöä, välillä enemmän ja välillä vähemmän.
Meidän eka päikkysyksy oli aivan järkyttävää, jouluun asti olikohan 1 vai 2 kokonaista hoitoviikkoa... jotenkin siitäkin selvittiin, ja sitten se onneks vähän jo helpottaakin kun lapset kasvaa. Meillä on kans molemmilla joustava työaika, muuten ois ollut vielä hankalampaa.