Tapahtui eilen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä taas tapahtui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Jos meille tulis vieraita noin niinku ap:lle, ja hakisivat kiskalta lihiksiä, niin joko mä hakisin myös omille tenavilleni tai sitten he söisivät jotain muuta. En olettais, että meidän lapset saa myös siitä heidän paketista. Lapset kinuaa tottakai sitä "parempaa", mutta aina ei voi saada vaikka kuinka harmittais.

Mutta ikävää ja loukkavaa oli kyllä ap:n kaverin käytös :/
no onhan täällä jokin muukin samalla linjalla mun kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja viillettäjä pihapiirissä:
Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Jos meille tulis vieraita noin niinku ap:lle, ja hakisivat kiskalta lihiksiä, niin joko mä hakisin myös omille tenavilleni tai sitten he söisivät jotain muuta. En olettais, että meidän lapset saa myös siitä heidän paketista. Lapset kinuaa tottakai sitä "parempaa", mutta aina ei voi saada vaikka kuinka harmittais.

Mutta ikävää ja loukkavaa oli kyllä ap:n kaverin käytös :/
no onhan täällä jokin muukin samalla linjalla mun kanssa

Yhäkään muo ei se haitannut niinkään että haki vaan omilleen, mutta tuo miten asia hoitui oli ikävää.

ja lapseni olisivat voineet olla ilmankin niitä lihiksiä, tottakai. Onko se haluaminenkin sitten väärin kun toiset kehuskelevat ja mässäävät vieressä....

Aika ihmeellinen ystävä :whistle: Meillä jos olis vastaava tilanne niin syötävät syötäis vaikka kaupan pihalla ennen kylään menoa. Tai sitten veisin sen verran, että kyläpaikassa lapsetkin sais lihapiirakkaa.

sinuna olisin pistänyt omat muksut leikkimään siksi aikaa kun nämä muut söivät eväitään, tehän olitte jo ruuan syöneet, ja sen jälkeen olis juotu yhdessä kahvit. Itse yleensä sovin etukäteen kavereiden kans jos aamupäivästä ollaan liikkeellä, syödäänkö meillä, joskushan käy niin että tulee lähdettyä aamulla ja ruokailu ilman eväitä jää väliin. En ymmärrä miks ystäväsi olis pitänyt tarjota ruoka myös sun lapsille kun olivat jo syöneet. Tuon tilanteen sujuminenhan oli ihan järjestelykysymys. Toki olisivat voineet käyttäytyä paremmin! Ja jos olisin ollut kaverisi, olisin kysynyt onko ok jos syövät viivästyneen ruokansa teillä, vai syövätkö vaikka puistossa ennen teille tuloa.

No se ystävä oli ehkä närkästynyt kun et tarjonnut heille syötävää. Mun mielestä yleensä ei pidäkään tarjota, ellei sellaisesta ole sovittu. Sitten asia on hieman eri jos sattuvat ruoka-aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tyhmästäpä suutuit.

Ystäviltä tarvitsee sietää kaikenlaista käytöstä???? Tiedän, että ihmiset osaavat olla paskamaisia, mutta itse en välttämättä kovin kauaa pitelisi yhteyksiä moisen kamun kanssa. Ymmärsin, että tää tapaus ei ollut ns. ainoa laatuaan...

no jos mä olisin lasten kanssa lähtenyt aamulla liikenteeseen ja lopulta päätynyt kylään johonkin, ja jos kylässä ei olis tarjolla ruokaa, mikä ei tietenkään ole pakko tarjota, niin mulla olis kuitenkin oikeus niille omilleni ostaa vaikka hampparit tai lihapiirakat, ja siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista.

Peesaan. Ja mä myös lämmittäisin ne siellä kyläilypaikan mikrossa (missä muuallakaan muka?). On meillekin kavereita lapsineen tullut, joku mikroateria tai hamppari kainalossa, jos ei olla erikseen sovittu että me tarjotaan myös ruoka. Enkä ole antanut omieni olla vieressä kyyläämässä kun toiset syö.

Mutta tiuskia ei siltikään saa...eikä antaa lastensa lyödä, tms.

no jos mä olisin lasten kanssa lähtenyt aamulla liikenteeseen ja lopulta päätynyt kylään johonki9n, ja jos kylässä ei olis tarjolla ruokaa, mikä ei tietenkään ole pakko tarjota, niin mulla olis kuitenkin oikeus niille omilleni ostaa vaikka hampparit tai lihapiirakat, ja siihen ei ole kenelläkään mitään sanomista. mutta ystäväsi ei tietenkään olis saanut karjua ja uhkailla sun lapsias. ainoiastaan kertoa tosi asia miksi he syövät niitä hampurilaisia. eikä vieraat lapset saa komennella talon lapsia pois pöydästä.

potkia eikä lyödä ketään saa se nyt lie kaikille selvää.

mutta kyllä osittain suutuit turhastakin

Peesi!

Nyt en kyllä tajua yhtä asiaa... Pitääkö lapsille opettaa, että aina saa mitä haluaa? Mä olisis vastaavassa tilanteessa sanonut omilleni, että nämä on heidän ruokansa ja meillä ei nyt valitettavasti ole vastaavaa. Voidaan joku päivä ostaa vaikka kaupasta niitä. Ottakaa vaikka leipää jos on nälkä tai menkää leikkimään. Ja luult. lapset olisivat menneet leikkimään ja unohtaneet koko jutun.
Mä en koskaan oleta, että meille tulevat vieraat ruokkisivat munkin lapset "vaan koska ne haluu sitä samaa". Toi on vaan tota, että mäkin haluun ku toikin saa...

Alkuperäinen kirjoittaja mangorahka:
Nyt en kyllä tajua yhtä asiaa... Pitääkö lapsille opettaa, että aina saa mitä haluaa? Mä olisis vastaavassa tilanteessa sanonut omilleni, että nämä on heidän ruokansa ja meillä ei nyt valitettavasti ole vastaavaa. Voidaan joku päivä ostaa vaikka kaupasta niitä. Ottakaa vaikka leipää jos on nälkä tai menkää leikkimään. Ja luult. lapset olisivat menneet leikkimään ja unohtaneet koko jutun.
Mä en koskaan oleta, että meille tulevat vieraat ruokkisivat munkin lapset "vaan koska ne haluu sitä samaa". Toi on vaan tota, että mäkin haluun ku toikin saa...

Mä aattelin lähinnä tota kamun käytöstä....en niinkään ruoan jakamista... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja keira:
Kyllä tuosta nyt jo voi vähän suuttukkin..

Minulla kaveri jolla ei ole lapsia on välillä aika ilkeä minun kahdelle lapselle 3v ja 5v.
Tietystihän nämä lapset vähän vimmaa kun kylässä käydään ja haluvat leikkiä...
Kahvipöydässä saattaa tämä kaverini ilkeyttään sanoa 5v tytölle että ei sinulle anneta jäätelöä kun olet noin tuhma.... ja on vastannut 3v.n kysymykseen PASKAA kun poika kysyi kiltisti mitä tuossa on.... kun oli kinuskikastike tetra pöydällä : / tytöllekkin vastailee joskus samalla lailla.
Vaikka ei nämä minusta mitenkään pahasti ole siellä käyttäytyneet niin on ilkeä....

: (

minulle tuo olis ollut entinen kaveri jo pitkään, yäk! 16v vai? :(

Alkuperäinen kirjoittaja mitä taas tapahtui:
Hyvin nuivasti ystäväni sanoi, että jos ette lopeta tota kitinää niin me tullaan joka päivä syömään tänne omia ruokia niin että te ette saa mitään!!!
Siis aikuinen sanoo noin.

Joillakin aikuisilla on ihan tapana puhua lapsille noin, tai oikeastaan kaikille ihmisille jotka heitä jostain syystä sillä hetkellä sattuvat ärsyttämään.

näinpä. enkä tosiaan edellisten tavoin ymmärrä sitä, että pitää jäädä siihen ruokapöydän ääreen notkumaan, ap olisi voinut ohjata lapset omiin leikkeihinsä.

Kaverias luultavasti harmitti kun lapsensa eivät saaneet ruokarauhaa ja paloi pinna. Mun mielestä toi käytös oli vaan tulos siitä että ttilanne oli huonosti hoidettu. Mitä sen olis pitänyt sanoa kun sun lapset kärtti niiden ruokaa etkä itse saanut lapsias kuriin? Ei kovin fiksusti toimittu kummaltakaan. Mut ehkä seuraavalla kerralla sujuu paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

Mä aattelin lähinnä tota kamun käytöstä....en niinkään ruoan jakamista... :whistle:

pöllö kaveri. Ja kyllä minusta pitää jakaa ja tarjota kaikille joka tilanteessa. riippuu tietysti minkäikäisiä lapsia mutta helposti tulee paha mieli kun jää ilman ja tuommonen käytös vaan pahentaa tilannetta. missä noin huonosti käyttäytyviä aikuisia asuu?

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä taas tapahtui:
Hyvin nuivasti ystäväni sanoi, että jos ette lopeta tota kitinää niin me tullaan joka päivä syömään tänne omia ruokia niin että te ette saa mitään!!!
Siis aikuinen sanoo noin.

Joillakin aikuisilla on ihan tapana puhua lapsille noin, tai oikeastaan kaikille ihmisille jotka heitä jostain syystä sillä hetkellä sattuvat ärsyttämään.

Niinkai se on, ja ainoa lääke siihen on saunan takana

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaverias luultavasti harmitti kun lapsensa eivät saaneet ruokarauhaa ja paloi pinna. Mun mielestä toi käytös oli vaan tulos siitä että ttilanne oli huonosti hoidettu. Mitä sen olis pitänyt sanoa kun sun lapset kärtti niiden ruokaa etkä itse saanut lapsias kuriin? Ei kovin fiksusti toimittu kummaltakaan. Mut ehkä seuraavalla kerralla sujuu paremmin.

No aika sama. Enkä todellakaan ohjaa lapsiani muihin leikkeihin vaan jos kaverini nyt päättää että eivät jaksa syödä kotona ja tulevat meille syömään.
Miehensä oli jäänyt kotiin ja kattanut pöydät ja kaikki mutta ystäväni oli päättänyt että ruoka oli mennyt pilalle. Ja yhäkään en ymmärrä ystävääni, vaikka monelle on normaalia näköjään mennä kylään omine karkkeineen ja olla tarjoamatta. Meillä jos on edes yksi suklaapatukka kun vieraita tulee niin lapset ovat senkin jakaneet...mutta näinhän ei todellakaan ole kaikilla. Pitänee kasvattaa omistaninikin itsekkäämpiä että pärjäävät tässä maailmassa.

Sitten mies soittaa mulle ja valittaa kun kaveri oli vain lähtenyt lapsineen sen enempää sanomatta.
Kaveri oli puhelimen jättänyt kotiin niin siksi mulle soitti.
Ei sinällään liity tilanteeseen, mutta mun mieletä nyt ei vaan käyttäydytä niin että tullaan kylään syömään kyselemättä käykö se edes ja muuta. Tämä kaveri käy meillä usein ja kyse ei ole mistään puolitutusta.

No tuota. Eikös sun olis kuulunut sanoa omille lapsilles että mennäänpä muualle hetkeks jotta kaverit voi syödä rauhassa. Tietenkin olisivat voineet lähteä kotiinsa syömään mutta kuitenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

Ja mä en olettanut ystäväni ruokkivan meidän lapsia sen enempää kun hän oli aikonut niille lihapiirakkaa ostaa.
Kyse oli käytöksestä ylipäätään. Aikuinen vittuilee lapselle, ei ole must kovin fiksua käytöstä.

Olisivat menneet pihalle syömään... En jumaliste ikinä ilkeiäisi lähteä kylästä ostamaan lapselleni ruokaa, ja antaa hänen mussuttaa kyläpaikassa toisten nenän alla.

Olisin

a) kysynyt kyläpaikan emännältä voinko tuoda heillekin
b) ottanut lapsen mukaan ja olisi syöty matkalla takaisin

Kummaa käytöstä kyllä, ihan varmasti olisin loukkaantunut.

Alkuperäinen kirjoittaja XXX:
No tuota. Eikös sun olis kuulunut sanoa omille lapsilles että mennäänpä muualle hetkeks jotta kaverit voi syödä rauhassa. Tietenkin olisivat voineet lähteä kotiinsa syömään mutta kuitenkin...

Hyvä kysymys miksi eivät menneet kotiin syömään jonne onkin vaivaiset 100m matkaa.......

ja normaalisti mun kotiini ei tulla mässäilemään ja aukomaan päätä lapsille...
Jos olisi ollut toisenlainen tilanne olisin lapset laittanut leikkimään ja joskus olen näin myös tehnyt. Kuitenkin tälle kaverilleni ole sen verran moneen kertaan hampurilaiset käynyt kiskalta hakemassa ja viemässä, että olisin olettanut jotain muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No aika sama. Enkä todellakaan ohjaa lapsiani muihin leikkeihin vaan jos kaverini nyt päättää että eivät jaksa syödä kotona ja tulevat meille syömään.
Miehensä oli jäänyt kotiin ja kattanut pöydät ja kaikki mutta ystäväni oli päättänyt että ruoka oli mennyt pilalle. Ja yhäkään en ymmärrä ystävääni, vaikka monelle on normaalia näköjään mennä kylään omine karkkeineen ja olla tarjoamatta. Meillä jos on edes yksi suklaapatukka kun vieraita tulee niin lapset ovat senkin jakaneet...mutta näinhän ei todellakaan ole kaikilla. Pitänee kasvattaa omistaninikin itsekkäämpiä että pärjäävät tässä maailmassa.

Sitten mies soittaa mulle ja valittaa kun kaveri oli vain lähtenyt lapsineen sen enempää sanomatta.
Kaveri oli puhelimen jättänyt kotiin niin siksi mulle soitti.
Ei sinällään liity tilanteeseen, mutta mun mieletä nyt ei vaan käyttäydytä niin että tullaan kylään syömään kyselemättä käykö se edes ja muuta. Tämä kaveri käy meillä usein ja kyse ei ole mistään puolitutusta.

okei. sua taitaa nyt sen verran ottaa toi kaveris päähän, että oot nyt päättäny sen toimineen väärin, ja itse toimit ihan oikein..
ei kai toi mies nyt liity tähän juttuun mitenkään, vai?

ja jos kyseessä ei ollut mikään puolituttu, vaan usein käyvä kaveri, niin mikset sanonut asiaa hänelle suoraan?

ja kysehän ei ollut mistään ylimääräisestä suklaaherkusta, vaan ainoasta/ekasta ruuasta mitä ne lapset sinä päivänä söi.

Yhteistyössä