Tapaamisista...

  • Viestiketjun aloittaja hemu21
  • Ensimmäinen viesti
hemu21
osaisiko joku kertoa,minkälaisia tapaamisjärjestelyjä pienten lasten kohdalla on..miten pienet lapset siis näkevät isiään? Minulla lapset (tyttö 1v7kk ja poika 6kk). Lasten isä asuu vajaan 200km:n päässä eikä kuulema halua olla minun kanssani missään tekemisissä. Poika ei suostu syömään pullosta,eikä vielä kovin paljon kiinteitäkään,joten lasten mukaan antaminen ei oiekin vielä onnistu...
 
luin joskus jostain, että ihan pienille lapsille olisi tärkeitä sellaiset usein viikossa tapahtuvat tapaamiset, jotka eivät välttämättä ole pitkäkestoisia. Sitten isompien kanssa vasta sellaisia harvakseltaan olevia tapaamisia jotka voi olla yöjuttujakin.. En tiiä sit käytännössä..
 
anna olla
Lapset on vielä kovin pieniä. Jos lapsen isä ei halua olla sinun kanssasi missään tekemisissä, ei taida tapaamiset käytännössä onnistua. Isompien kanssa onnistuu semmonen, että lapset vaihtuvat vaikka ilman erillisiä hoito-ohjeita, haetaan vaikka päiväkodista jne. Mutta ei noin pienten kanssa.

Entäs jos suosiolla unohat koko tapaamisasian? Jos lasten isä osoittaa kiinnostustaan tapaamisten suhteen, sitten sovitte miten homma tapahtuu käytännössä.
Jos yh-elämä kahden pienen kanssa tuntuu raskaalta, ota yhteyttä oman kunnan lastenvalvojaan, Pelastakaa lapset ry:n tai MLL:eek:on, ja kysy tukiperhettä. Lapset voivat käydä perheessä vaikka kerran kuussa vkl, tai yhtenä iltana vko:ssa.. tai miten itse parhaaksi näet.

Tein itse aikoinaan sen virheen, että otin yhteyttä lasten isään ja vaadin tapaamisia. Siihen asti tapaamiset oli tapahtuneet sovitusti, viikonloppuisin, mutta sitten minä muutin toiselle paikkakunnalle ja lasten isä vaikeni. Minä soitin monta kerttaa ja vaadin tapaamista, koska lapset ikävöivät. Olivat toki isompia kuin sinun lapsesi, mutta ihan leikki-ikäisiä kylläkin.

Virhe se oli siksi, että tuon muuton myötä olisi päässyt irti tuosta miehestä oikein mainiosti. Yhteydenpito ja tapaamisvaatimukset toivat mukanaan myös sekä isän, mutta myös isän muun suvun halveksunnan, haukkumisen, panettelun - minun ja lasteni elämään puuttumisen lasteni välityksellä ja lapsiani viestikapulana käyttämällä.
 
tupsutöpökkä
minun tyttö 2,5v on isällään yötä joka keskiviikko ja joka toinen viikonloppu.....lomat on sitten erikseen.mutta hyvin ollaan näin pärjäilty ja tuntuu tyttökin olevan tyytyväinen.
 

Yhteistyössä