Tanssiminen vauvan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaavi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaavi"

Vieras
ois ihan kiva tanssia vauvan kanssa jonkun MENEVÄN musiikin tahdissa, lastenlaulut ei sellaisia oikein ole niin mietin että onko ihan ok että kkuuntelee vauvan kanssa jotain muuta, tanssimusiikkia, poppia tms? :D ja kuinka tärkeetä se on että vauva saa kuullla just lastenlauluja eikä muuta? kyseessä 7kk vauva. toki laulan sille lastenlauluja ja kuunnellaankin mutta mietin vaan että sopiiko sen kanssa kuunnella enempi tollasta muutakin musiikkia?

Mä olen ainakin tanssinut vauvan kanssa ihan pariviikkosesta sillee et vauva kantoliinassa+pidän lisäksi tiukasti kiinni. Tanssimusana lattarit ym erittäin menevät biisit. Tietty välillä niitä lastenlaulujaki.

Tanssin raskauden ajankin meneviä biisejä joten olen jatkanut toki myös vauvan kanssa harrastusta. :)

[QUOTE="vaavi";23934616]ois ihan kiva tanssia vauvan kanssa jonkun MENEVÄN musiikin tahdissa, lastenlaulut ei sellaisia oikein ole niin mietin että onko ihan ok että kkuuntelee vauvan kanssa jotain muuta, tanssimusiikkia, poppia tms? :D ja kuinka tärkeetä se on että vauva saa kuullla just lastenlauluja eikä muuta? kyseessä 7kk vauva. toki laulan sille lastenlauluja ja kuunnellaankin mutta mietin vaan että sopiiko sen kanssa kuunnella enempi tollasta muutakin musiikkia?[/QUOTE]

Ei voi. Absolute nou nou. Lastensuojeluilmoituksen paikka, sillä herkässä iässä oleva piltti tarvitsee rauhallisia lastenlauluja.

Jos sen päähän iskostat menevämpää musiikkia, tulee ikuisia traumoja ja sitähän sinä et varmaankaan pienokaisellesi halua?

[QUOTE="mamma";23934729]miks pitää olla ilosia pelkästään?[/QUOTE]

No kyllä ne mielellään siais olla iloisemman puoleisia tai rauhallisia ne laulut vauvalla. Sen sanoo kai jo järkikin

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;23934742:
No kyllä ne mielellään siais olla iloisemman puoleisia tai rauhallisia ne laulut vauvalla. Sen sanoo kai jo järkikin

tota rauhallista mäkin tarkotin..ku ekassa viestissäs puhuit vain iloisemmista... käyhän klassisetkin ym. hyvin! senhän sanoo jo järkikin...

[QUOTE="mamma";23934751]tota rauhallista mäkin tarkotin..ku ekassa viestissäs puhuit vain iloisemmista... käyhän klassisetkin ym. hyvin! senhän sanoo jo järkikin...[/QUOTE]

Joo, olin vähän ylimalkainen...

No ehkä tuo rauhallinen siinä vaiheessa, kun kyseessä on ilta- tai uniaika, mutta miksei päivällä vois tanssia vaikka mitä hip-hoppia, räppiä tai rokkia hyvänsä, kunhan vaan pitää huolen, että vauva pysyy tukevasti kyydissä?

[QUOTE="tööt";23934769]Sinulla ei siis ole mitään perustetta sille, miksi musiikin pitäisi olla iloista tai rauhallista vauvalle?[/QUOTE]

Hohhoijaa, kaikkeen täällä nyt takerrutaankin. Älkää ottako niin vakavasti. Heitin jotaion mutu tuntumalla aloittajalle vastaukseksi kysymykseen. Että voisi olla iloisen puolesia kappaleita. Toki voi olla myös rauhallisia ja räppikin varmaan voi olla ilosta tmv.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;23934787:
Hohhoijaa, kaikkeen täällä nyt takerrutaankin. Älkää ottako niin vakavasti. Heitin jotaion mutu tuntumalla aloittajalle vastaukseksi kysymykseen. Että voisi olla iloisen puolesia kappaleita. Toki voi olla myös rauhallisia ja räppikin varmaan voi olla ilosta tmv.

Sitä vaan, että älä esitä tietäjää, jollei ole faktaa vaan mutua.

[QUOTE="tööt";23934794]Sitä vaan, että älä esitä tietäjää, jollei ole faktaa vaan mutua.[/QUOTE]

No taas ihmettelen. Ei nyt ollut tarkoitus esittää tietäjää. Vastasin aloittajalle oman tunteeni mukaan. Tuo nyt on sen tyyppinen kysymys, etti siihen ehkä mitään absoluuttista totuutta ole tai edes haettu. Kyllä täällä nyt on jotenkin tympeä ilmapiiri. ihan hyvällä mielellä esitin oman vastaukseni, ja ei ollut tarkoitus esittää mitään "tietäjää". Mitähän täällä nyt enää voi ylipäätään kirjoitella....hyvät yöt nyt vaan

Mulle tosiaan täytyy olla ratakiskoa, jos kerran järki sanoo, että musiikin pitäisi vauvalle olla rauhallista tai iloisen puolesta. Mulle kun ei sano. Olen varmaan kaikki kolme lastani pilannut rokin renkutuksella tyystin.

Menevämpää me tykätään kuunnella, ja tanssitaanki joskus. Laulan Kaija K:n kanssa vauvalle. :D Green Day ja Blackmore's Night on myös tullut vauvalle tutuksi. Ja muita hyviä... Mitään heviä tms meillä ei kuunnella, koska ei tykätä, siinä on huono energia. :mad:
Joskus sit jotain meditaatiomusiikkiaki, rentouttavaa.

Lastenlauluja ei oo kuunneltu kertaakaan. Joitaki kertoja on lauleskeltu (sen mitä sanoja on muistettu) hämähämähäkkiä, "oli hepokatti maantiellä poikittain" sekä sinistä unta. :D Vois kyllä varmaan hommata jonku lastenlaulucd:n...

Viimeksi muokattu:
johan se on todettu, että pienelle lapselle/vauvalle, joka ei mitään ymmärrä, niin on ihan sama, kerrotko iltasadun lastenkirjasta, vai kerrotko toisesta mailmansodasta historian kirjasta! Nii mikä vittu suaki ämmä vaivaa?

Perkele että oot taliaivo!!!
Tutkimuskin on tehty, lapsi ei nauti rauhallisesta musiikista ollenkaan, enemmän se nauttii siitä musiikista, mistä vanhemmatkin, ja mitä he oikeastikkin kuuntelee kokoajan!
AASI!!!

Yhteistyössä