Tanskalainen maajussi

  • Viestiketjun aloittaja Bondbönan
  • Ensimmäinen viesti
vierailija

QUOTE="Palstapesu, post: 32340754, member: 146640"]
En ole tätä aiemmin katsonut, mutta piti katsoa se Suomi-jakso. Siinä oli pohjoismaalaista yhteistyötä parhaimmillaan.
[/QUOTE]
Niinpä!
Olen katsonut niin paljon et melkein oppinut tanskankieltäkin samalla😂
ainakin ihan hyvin voi ymmärtää tuota🐧
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Muistatko, kun oli puhetta, et tietoa ole tarpeeksi, mutta siitähän ne uskomuksetkin aina alkaa:)
Niinkuin se jatulintarha tiedetään hyvinkin tarkkaan olevan Jänissaarella Venäjällä paikaksi, josta on kerätty kaloja: nousuvesi tuo kalat sinne ja laskuveden aikaan ne voi kerätä tuoreena pois. Älyttömän helppo asia, minkä turvin on ihmiset eläneet alueella pitään, mutta varmaan siihen on tarvinnut neitoset keräämään niitä kaloja - luostarikin mainittiin siinä ohjelmassa. Maalla ne luostarit ovat olleet yrttitarhoja ja olutpanimoita, mutta rannikoilla - missä maan kohoaminen on ajan saatossa nostanut nuo tarhat kuivalle maalle - on sitten muuttunut asiat vähän muuksi?

Ville Haapasalolle voit soittaa ja kysyä aiheesta, jos et muuten usko. Sehän kävi toisessa sarjassa siellä Jänissaarella ja tosiaan, ei mitään epäselvää asiassa ole. Tietoa siis puuttuu aika monelta muultakin:cool:
nostan
 
hoijakkako?
Me tanssittiin siinä ja mikä hienointa: luistimilla suoraan kotiportailta eikä mitään maksuja minnekään
ledkynttilät reunoille et ei tuli tartu vaatteisiin ja vanhasta mankasta soi lempparimusiikit, jotka yllättäen sopi kaikille
Sepä se! Taas oon fiksumpi, en tienny tuon nimeä (hoijakkaa), ei oo ollu mun lapsuudessa tuollasia, enkä oo ikinä sellasella menny, mut se olis varmaan tosi kiva!
 

Yhteistyössä