Tänään taas tiputukseen (reumahöpinää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras

Oon kyllä ilonen että tuo lääke sopi miulle, olo on ollu ku uudestisyntyneellä kun ei koskekaan joka paikkaan niinkuin aiemmin. Jaksaa aamulla noustakin ihan eri tavalla, pääsee sängystäylös ilman kiroilua:)
Tänään taas meen sairaalalle, ei se ees pelota enää niinkuin eka kerralla. Nyt kun aattelee, niin kyllä olikin huonossa kunnossa sillon kun eka kertaa menin sinne tätä lääkettä ottamaan..ja muutenkin, mieli niin maassa ku olla voi.

Tiiä sitten miten tää vaikuttaa pidemmällä tähtäimellä, kun lääkkeen haittavaikutuslista oli kilometrien pituinen..mut oonpahan nyt ees paremmassa kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja dosmi:
Kuinka usein käyt? Mua ahdistaa tuo syötävien lääkkeiden määrä, olis kiva saada joku 'helpompi' hoitomuoto.

Ensin oli 2 viikkoa väliä, ja nyt oli 4 viikkoa. Tää on vasta kolmas kerta.
Miulla kattoivat ettei muukaan oikeen auta, nivelet oli turvoksissa ja kipeät vaikka miten muuteltiin annoksia jne.
Menee miulla nytkin vielä 2 lääkettä tabuina.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Alkuperäinen kirjoittaja dosmi:
Kuinka usein käyt? Mua ahdistaa tuo syötävien lääkkeiden määrä, olis kiva saada joku 'helpompi' hoitomuoto.

Ensin oli 2 viikkoa väliä, ja nyt oli 4 viikkoa. Tää on vasta kolmas kerta.
Miulla kattoivat ettei muukaan oikeen auta, nivelet oli turvoksissa ja kipeät vaikka miten muuteltiin annoksia jne.
Menee miulla nytkin vielä 2 lääkettä tabuina.

Mulla 7+2 pilleriä päivässä. :kieh: Täytyykin pitää tuollainen mielessä.

Miehelläni on nivelreuma/psori, ja hänellä on käytössä itse kerran viikossa pistettävä Enbrel joka on myös näitä biologisia suht uusia lääkkeitä. Pirun kallista, mutta toimii! Oli aika uskomatonta, kun aloitti joitain vuosia sitten tuon lääkityksen, niin hupsan, veriarvot olivat normaalit ekaa kertaa kymmeneen vuoteen!

Tsemppiä taudin kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras II:
Miehelläni on nivelreuma/psori, ja hänellä on käytössä itse kerran viikossa pistettävä Enbrel joka on myös näitä biologisia suht uusia lääkkeitä. Pirun kallista, mutta toimii! Oli aika uskomatonta, kun aloitti joitain vuosia sitten tuon lääkityksen, niin hupsan, veriarvot olivat normaalit ekaa kertaa kymmeneen vuoteen!

Tsemppiä taudin kanssa!

Näin sairaalassa käyden tulee halvemmaksi kuulemma,miullekin ehdottivat että ite alkaisin pistämään mut en mie varmaan pystyis.

Kiitos ja tsemppiä sinnekin päin!:)

Niin, ja Enbrelin aloituksen jälkeen mieheni lopetti mm. särkylääkkeiden käytön kokonaan (aiemmin jokapäiväistä). Olisittepa nähneet sen kurjan otuksen ensimmäisenä krapula-aamuna: "hei oikeesti, oonkohan mä tulossa kipeeksi, kun mulla on NIIIIIIIN paha olo, ja päätä särkee NIIIIN paljon. Ei mulla oo ikinä näin särkenyt päätä...". Melkein suuttui, kun nauroin päälle. Aika jännä, ettei ollut kokemut krapulaa ollenkaan niin pahana, kun joka ilta oli vetäissyt pitkävaikutteisen särkylääkkeen huiviin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tinnitus:
Onkos se sun tinnitus juttu jo selvinnyt?

Ei ole, edelleen tinnittää. Ei se lääkäri sillon osannu mitään sanoa tai tehdä, sanoi vaan että joillekin se vaan tulee ja saattaa pitkäänkin kestää. :/

Ja kiitos "tykkäilyistä" :D

En tänään siihen tiputukseen päässytkään,kun hoitaja katsoi miun olevan nuhainen. Lääke kun alentaa vastustuskykyä, niin saattais vaan pahentaa alkavaa nuhaa. :/
Kurkku on kieltämättä vähän käheä,mut en ollut ees ajatellut sitä.
Ens viikolla kokeillaan uudelleen.

Yhteistyössä