Tänään neloselta kamalan koskettava leffa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "luna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitänee laittaa kuvaus siitä leffasta:

"19.00 Elokuva: Poika raidallisessa pyjamassa

(The Boy in the Striped Pyjamas/Britannia-USA 2008). Toisen maailmansodan aikaiseen Saksaan sijoittuva koskettava draama kahdeksanvuotiaasta Brunosta (Asa Butterfield), joka joutuu muuttamaan perheineen Berliinistä maaseudulle natsiupseeri-isänsä (David Thewlis) saadessa sieltä asemapaikan. Uuden kodin vieressä sijaitsee "maatila", jonka piikkilanka-aidan takana lapset ja aikuiset ovat pukeutuneet raidallisiin pyjama-asuihin. Pian Bruno tutustuu ikäiseensä Shmuel-poikaan, joka asuu piikkilanka-aidan takana. Poikien ystävyydellä on kohtalokkaat seuraukset. Pääosissa: Asa Butterfield, David Thewlis, Vera Farmiga, Rupert Friend, David Hayman, Jack Scanlon. Ohjaus: Mark Herman. (90')"

Mä katsoin tuon varmaa jotain vuosi sitten. Surullinen :(

Katselin just tuossa mainoksia elokuvista ja siellä oli sellainen kuin Ja keskellä virtaa joki. En ole tuota elokuvaa nähnyt mut nimi teki minut surulliseksi.
En siis tiedä/ ole katsonut mistä elokuva edes kertoo

Ei mun mielestä erityisen surullinen, ihan oikein oli sille isälle menettää poikansa kun itse oli mukana tappamassa tuhansia. Jos siis sitä loppua pitää surullisena.

[QUOTE="joku";26990843]Ei mun mielestä erityisen surullinen, ihan oikein oli sille isälle menettää poikansa kun itse oli mukana tappamassa tuhansia. Jos siis sitä loppua pitää surullisena.[/QUOTE]

Sulle on siis yhdentekevää, että lapsi menettää henkensä, jos se on "oikeutettu" rangaistus isälle? Hyi hitto mikä tyyppi... kenen tahansa kuoleman voisi oikeuttaa tuolla logiikalla, eikä se todellakaan ole oikein.

[QUOTE="joku";26990843]Ei mun mielestä erityisen surullinen, ihan oikein oli sille isälle menettää poikansa kun itse oli mukana tappamassa tuhansia. Jos siis sitä loppua pitää surullisena.[/QUOTE]

En voisi koskaan ajatella noin. En vaikka isä elokuvassa tapatti muita niin hänen poikansa ei ole se jonka kuuluu isänsä velka maksaa hengellään.

[QUOTE="vieras";26990928]Sulle on siis yhdentekevää, että lapsi menettää henkensä, jos se on "oikeutettu" rangaistus isälle? Hyi hitto mikä tyyppi... kenen tahansa kuoleman voisi oikeuttaa tuolla logiikalla, eikä se todellakaan ole oikein.[/QUOTE]

Katsoin joku aika sitten telkkarista dokumenttia jossa pahimpien natsien jälkeläiset kertoivat syyllisyydentunnostaan. Monet olivat steriloineet itsensä jottei pahuus enää jatkuisi seuraavaan polveen, vaikka siis itse olivat lapsia sodan aikana. Niin että lapset valitettavasti kantavat vanhempiensa ja setiensä/tätiensä syntejä vaikka ovat täysin syyttömiä. Silti kenenkään ei kuulu hengellään maksaa muiden syntejä. Tuo dokumentti vain tuli mieleni tästä kommentista.

[QUOTE="vieras";26990800]Katsomisen arvoinen tämäkin, aika leppoisa, paljon hyviä oivalluksia, mutta loppuu surullisesti.[/QUOTE]

ok, en vieläkään halunnut mennä katsomaa mistä elokuva kertoo,mutta on elokuva katsottava joku kerta kun jäin niin mieleen.

Yhteistyössä