Tänään loppu meidän lasten nukuttaminen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nukkumatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nukkumatti

Vieras
3v ja 1v10kk tähän asti aina ns. nukutettu eli oltu samassa huoneessa siihen asti et nukkuvat. Välillä nukahtavat melko piankin mut välillä taas kestää lähemmäs tunnin. Nukkuvat samassa huoneessa ku mekin, mut omissa sängyissään. Tai nuorempi välillä tulee viereen. Mites muilla on mennyt tää nukuttamisen lopettaminen? Ovatko pian lapset oppineet siihen et ei enää olla vieressä? meillä ois tarkoitus kesän päälle siirtää nukkumaan omaan huoneeseen. Oiskohan parempi siirtää heti omaan kamariin vai vasta sitte ku oppivat nukkumaan issekseen meidän kamarissa?

Meidän neitiä ei oo alusta asti vierellä nukutettu, ja hyvin oppinut itse nukahtamaan. Ei tarvi kun viedä sänkyyn, niin sinne se jää ja nukahtaa.. (poikkeuksiakin on).
Mutta, alusta asti päätin, että opetetaan itse nukahtamaan. Ja neiti myös n. 2-3kk nukkunut omassa huoneessaan :)

Esikoinen nukahti vielä tissille 1-vuotiaanakin joskus ja kannoin siitä sänkyyn, kuopus nostettu usein ennen nukahtamista sänkyynsä ja sinne nukahtaneet aika hyvin itse. En ole ole juuri nukutellut, kipeänä joskus, oppineet jo pienenä nukahtamaan omiin sänkyihinsä. Omiin huoneisiinsa molemmat siirretty 1-vuotiaina. Kuopus oli 1v, kun alkanut nukkumaan 4-vuotiaan ison veljen kanssa ja hyvin sinne nukahtavat. Kuopus usein nukkuu ensin, nyt on 1 v 9 kk ja välillä tietty haluaa viereen. Muuten nukahtaa hyvin omaan sänkyynsä, lapset nukkuvat kerrossängyssä omassa huoneessaan.

Mä päätin joskus, ehkäpä 5-6kk sitten että loppuu nukuttamiset, meillä parhaimillaan seisottiin huoneessa tuntitolkulla. Ja ei toi välillä vieläkään oikeen osaa, kipittää sängystään pois jne. kauheeta rundia. Unimusiikilla ollaan saatu rauhottuun aika hyvin sänkyynsä.

Olen imettänyt molempia vielä joskus öisinkin melkein vuoden vanhaksi, siksi en ole siirtänyt aiemmin omaan huoneeseen. Aivan pientä en edes uskaltaisi laittaa yksin nukkumaan, kun on se kätkytkuoleman vaara olemassa, pitää kuulla ja nähdä vauva. Jokainen tekee hyväksi katsomallaan tavalla.

Yhteistyössä