Tänään aivolääkärille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JONSERED Karhunkantaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JONSERED Karhunkantaja

Vieras
Siis neurologin vuosikontrolli ja reseptien uusiminen.

Kuka se olikaan, jolle lupasin informoida hintaa jne? :)

Mutta siis sellaista ohjelmaa tälle päivälle.

Minä taas menen normilääkärille pyytämään lähetettä neurologille/psykiatrille. Kävin yksityiseltä neuropsykologilta lausunnon ja nyt sitten kunnalliselle, jotta hoito tapahtuisi sillä puolella.

mulla ne arpoo pitääkö mut ottaa aikasemmin kontrolliin ja pohtia lääkitystä uusiksi vai onko lääkitys riittävä jajaja.
Mutta positiivista, kk sitten on pää kuvattu eikä siellä ollut MITÄÄN :laugh:
Kärsin siis aivorunkomigreenistä.

Ota kaikki (ilo) irti neurologikäynnistä :) Älä päästä neurologiasi vähällä.

Minunkin aivot on neljä vuotta sitten tutkittu, ja mitään vikaan ei löydetty. Ei heti uskoisi tätäkään :xmas:

Eikä sitten hernettä nenään kun kysyn. Miksi aikuinen adhd tarvii lääkitystä ja onko lääkkeillä todellakin jotain vaikutusta johonkin. Käytökseenkö vai omaan mielialaan. Kaverillani adhd mut miksi tuo nyt lääkettä tarvis, omaa persoonaansa muuttamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja viittiskö joku valaista:
Eikä sitten hernettä nenään kun kysyn. Miksi aikuinen adhd tarvii lääkitystä ja onko lääkkeillä todellakin jotain vaikutusta johonkin. Käytökseenkö vai omaan mielialaan. Kaverillani adhd mut miksi tuo nyt lääkettä tarvis, omaa persoonaansa muuttamaan.

Jos on pakko sopeutua yhteiskunnan aikatauluihin ja elämänmenoon, lääkitys auttaa. Ei se persoonaa muuta, korkeintaan niin, ettei hermo pala ihan yhtä helposti.

Itse toimin paremmin lääkittynä pyörittäessäni yritys- ja perherumbaa. Tarkkaavaisuuteni ja keskittymiskykyni ovat normaalin rajoissa näin, voin jopa nauttia pokeri-pelistä ;) Ennen inhosin kaikkea tuon tyyppistä: liikaa ärsykkeitä ja hidas tempo. Pystyn rauhoittumaan illalla ja saan nukuttua, se on luksusta. Siedän paremmin liikettä, ääntä, valoja, hajuja ja kosketusta; kaikkeen ei ole pakko heti reagoida.

Mutta diagnoosin tuoma tieto on tärkein apu, lääkitys on vain kainalosauva, jota minä tässä elämäni vaiheessa tarvitsen. :)

Eikä ole hernettä nenässä, en pidä herneistä. ;)

*muoks. kofeiininkäyttöni loppui itsestään lääkityksen aikana, ennen meni 10-15 kuppia kahvia päivässä ja kourakaupalla sokeria... Jostain se virta aivoille oli otettava.*

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Jos on pakko sopeutua yhteiskunnan aikatauluihin ja elämänmenoon, lääkitys auttaa. Ei se persoonaa muuta, korkeintaan niin, ettei hermo pala ihan yhtä helposti.

Itse toimin paremmin lääkittynä pyörittäessäni yritys- ja perherumbaa. Tarkkaavaisuuteni ja keskittymiskykyni ovat normaalin rajoissa näin, voin jopa nauttia pokeri-pelistä ;) Ennen inhosin kaikkea tuon tyyppistä: liikaa ärsykkeitä ja hidas tempo. Pystyn rauhoittumaan illalla ja saan nukuttua, se on luksusta. Siedän paremmin liikettä, ääntä, valoja, hajuja ja kosketusta; kaikkeen ei ole pakko heti reagoida.

Mutta diagnoosin tuoma tieto on tärkein apu, lääkitys on vain kainalosauva, jota minä tässä elämäni vaiheessa tarvitsen. :)

*muoks. kofeiininkäyttöni loppui itsestään lääkityksen aikana, ennen meni 10-15 kuppia kahvia päivässä ja kourakaupalla sokeria... Jostain se virta aivoille oli otettava.*

Kiitos.

hmm..mullakin on varmaan adhd..ainakin noi oireet passaa hyvin..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai pyysit kopiot, niistä sais upeen seinävalaisimen!

Reseptikopiotko?

Tietenkin, apteekkihan ottaa alkuperäiset ja en muuten pysyisi kärryillä siitä, paljonko on hakematta, ellen pitäisi itse kirjaa reseptikopion reunaan. Aika haastavaa tarkkaavaisuushäiriöiselle. ;) :kieh:

Muutenkin turvallisempi olo, kun on jotain pamflettia näyttää tarvittaessa tabuistani.

Kai pyysit kopiot, niistä sais upeen seinävalaisimen!

Reseptikopiotko?

Tietenkin, apteekkihan ottaa alkuperäiset ja en muuten pysyisi kärryillä siitä, paljonko on hakematta, ellen pitäisi itse kirjaa reseptikopion reunaan. Aika haastavaa tarkkaavaisuushäiriöiselle. ;) :kieh:

Muutenkin turvallisempi olo, kun on jotain pamflettia näyttää tarvittaessa tabuistani.

Ai plääh, reseptejä. Mä jo kuvittelin jotain kalvokuvia :snotty: Onneksi en lähtenyt lääketieteen alalle.

Siis neurologin vuosikontrolli ja reseptien uusiminen.

Kuka se olikaan, jolle lupasin informoida hintaa jne? :)

Mutta siis sellaista ohjelmaa tälle päivälle.

iksi sinulle tehdään tuollaisia? Oletko sama jolla ne kaksi syöpää? Eikun hän taisikin olla se jokin harava!

Lähes kaikilla on ainakin ajoittain tähänkin diagnoosiin sopivia oireita, se on normaalia. Mutta jos oireita on paljon, useassa eri ympäristössä ja elämää häiritsevästi, kannattaa tutkituttaa.

Wallin sanoo, että kaikki mielenterveysongelmaiset pitäisi tutkia tarkkaavaisuushäiriön varalta, sillä se lisää muita oireita. Varsinkin masennusta.

Itse en ole ollut masentunut, vain krooninen alisuoriutuja ja huithapeli. :D

Ai plääh, reseptejä. Mä jo kuvittelin jotain kalvokuvia :snotty: Onneksi en lähtenyt lääketieteen alalle.

Pää on pentuna jo kuvattu ja vahvaksi todettu :kieh: Siitä olisikin tullut vinkeä vessan valo, siis aivokuvastani. Todellinen valopää :kieh:

Lähes kaikilla on ainakin ajoittain tähänkin diagnoosiin sopivia oireita, se on normaalia. Mutta jos oireita on paljon, useassa eri ympäristössä ja elämää häiritsevästi, kannattaa tutkituttaa.

Wallin sanoo, että kaikki mielenterveysongelmaiset pitäisi tutkia tarkkaavaisuushäiriön varalta, sillä se lisää muita oireita. Varsinkin masennusta.

Itse en ole ollut masentunut, vain krooninen alisuoriutuja ja huithapeli. :D

Luulen et mulla on myös adhd..mihin meen tutkimuksiin

Pää on pentuna jo kuvattu ja vahvaksi todettu :kieh: Siitä olisikin tullut vinkeä vessan valo, siis aivokuvastani. Todellinen valopää :kieh:

Aina kun syntyis idea vois valon pistää päälle, aivokuvan päälle vähän printattua tekstiä ja happoa.. Okei, oliskohan aika mennä maata :D

Luulen et mulla on myös adhd..mihin meen tutkimuksiin

Minulla on maailman ihanin omalääkäri :heart: Hän laittoi lähetteen Tyksiin, nimellisesti työkyvyn kartoitukseen ja sitä kautta neuropsykkarille testeihin. Tulosten kanssa menin neurologille, yksityiselle, asiaan perehtyneelle. Tyksissä 10 min. tapaamisen aikana ja täysin vastoin neurolpsykkarin tuloksia, yritti psykologi sovitella minulle bipolaarista persoonallisuushäiriötä :o

Mutta vaikka suoraan neurologille kannattaa lampsia.

Yhteistyössä