Tänä vuonna vihaan joulua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Kauhea säätö siitä missä vietetään joulua, kun kutsuja on tullut sinne sun tänne. Päädyin sitten pitkän harkinnan jälkeen että emme vietä joulua kotona vaan lähdemme muualle. En itse olisi halunnut mutta demokraattisella päätöksellä ja suostuttelun kautta suostuin ehdotukseen ja ilmoitin tulostamme kutsujille. Kutsujat olivat tietysti innoissaan, mutta nyt saankin sitten kuulla koko ajan arvostelua muualta, kuinka meidän pitäisi viettää joulu. -Kyllä MINÄ haluaisin olla ihan kotona, mutta kun puoli perhettä haluaa vaihtelun vuoksi muualle.
Nytpä onkin innostus koko jouluun kadonnut kokonaan: ei huvita laittaa jouluvaloja, en aio tehdä ollenkaan ruokia, koska menemme valmiiseen pöytään 2 päiväksi, ja tuskin kuustakaan kannattaa koristella, kun olemme joulunpyhät poissa. Kaiken kruunaa se "mitä jos ei hankittaisi ollenkaan aikuisille lahjoja".
Tervetuloa joulu - ilman yhtään mitään.

Täytyy opetella tekemään ja sanomaan asioita myös itsekkäästi ja suoraan. Se on vaikeaa.

Tänä vuonna ilmoitin jo hyvissä ajoin että aattona meidän viehättävää seuraa on aivan turha odottaa anoppilassa. Olemme vain ja ainoastaan yhdessä paikassa ja relaamme ilman autoilua ees-sun-taas.
Jouluun mahtuu vapaapäiviä ja menemme käymään siellä kun ehdimme ja jaksamme. En tiedä vihastuiko joku, enkä edes ole kiinnostunut asiasta.

Meidän ei tarvitse aina reissata muiden iloksi, tännekin saa tulla.

Kun meistä tuli "lapsellisia" teimme heti ja vankkumattomasti selväksi, että aaton olemme AINA kotona. Tästä mieheni ja minä olemme samaa mieltä. Meille saapi isovanhemmat tulla ja ovat olleetkin.
Teillä siis perheen kesken eripuraa joulun vietosta? Jos olette aina ennen olleet kotona ja nyt kaikki muut haluavat aatoksi muualle, olisiko ihan kauhian kamalaa tehdä tänä vuonna heidän toiveiden mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Täytyy opetella tekemään ja sanomaan asioita myös itsekkäästi ja suoraan. Se on vaikeaa.

Tänä vuonna ilmoitin jo hyvissä ajoin että aattona meidän viehättävää seuraa on aivan turha odottaa anoppilassa. Olemme vain ja ainoastaan yhdessä paikassa ja relaamme ilman autoilua ees-sun-taas.
Jouluun mahtuu vapaapäiviä ja menemme käymään siellä kun ehdimme ja jaksamme. En tiedä vihastuiko joku, enkä edes ole kiinnostunut asiasta.

Mä olen ilmoittanut että me ollaan joulut aina kotona jo useita vuosia sitten, mutta nyt tuntuukin, että ylitseni kävellään ja olisin päättänyt miten tahansa niin joku olisi ollut tyytymätön ja itsestäni puolestaan tuntuu siltä että pilaan en ainoastaan omaa vaan myös muiden joulun tällä päätöksellä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:

Mä olen ilmoittanut että me ollaan joulut aina kotona jo useita vuosia sitten, mutta nyt tuntuukin, että ylitseni kävellään ja olisin päättänyt miten tahansa niin joku olisi ollut tyytymätön ja itsestäni puolestaan tuntuu siltä että pilaan en ainoastaan omaa vaan myös muiden joulun tällä päätöksellä.

Jos se on vain ollut sinun päätös olla joulut kotona, niin ei varmaan ihme että muut perheen jäsenetkin haluavat äänensä kuuluviin. Tai haluavat monen kotijoulu vuoden jälkeen viettää joulua muualla. Vaihtelu virkistää...

:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jos se on vain ollut sinun päätös olla joulut kotona, niin ei varmaan ihme että muut perheen jäsenetkin haluavat äänensä kuuluviin. Tai haluavat monen kotijoulu vuoden jälkeen viettää joulua muualla. Vaihtelu virkistää...

:whistle:

Niin siis tuo päätös on tehty sen jälkeen kun vietimme jouluttoman joulun anoppilassa - hän ei viitsynyt tehdä mitään joulun eteen, ei kuusta, ei ruokia, ei mitään ja silti he olivat kutsuneet meidät viettämään joulua sinne.
Ja sekin oli suuri syy ettei tarvitse tapella joulunviettopaikasta ja saamme toivomamme joulun. Ja luulisin että nuo kutsujat kyllä joulun laittavat, mutta ärsyttää se että nyt pitää pakata auto tuskaisen täyteen lahjoja ja ajaa monta tuntia yms. Haluan antaa lapsille joulun joka tapauksessa, joten en voi lähteä "otetaan jotkut pikkupaketit vain mukaan"-linjalle.

Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:
jeps, joulu on ihan perseestä, mun puolesta vois poistaa vaikka kokonaan.

Voi, mä kuvittelisin, että sulla/teillä vasta ihana joulu olisikin! Saatte tehdä ihan omat perinteet alusta alkaen!
Ja profiilissasikin sanot olevasi maailman onnellisin ihminen, kyllä se onnellisuus kantaa joulunkin yli!

Älkää ihmiset tressatko joulusta! Kun ei kasaa suorituspaineita, vaan antaa joulun mennä omalla painollaan, otellen lahjoja, jos siltä tuntuu ja jättäen ostamatta, jos mikään ei iske kipinää jollekin tietylle henkilölle.
Ja opetelkaa sanomaan ei. Keskustelette oman perheen kanssa, miten haluatte joulun viettää ja teette kompromissit vain oman perheen sisällä. Ulkopuolisten puheille ei tarvitse lotkauttaa korviaan.
Jos niiden joulu menee siitä pilalle, että ette kyläile heillä, niin omapa on mokansa!
Joulu on vaan kerran vuodessa, nauttikaa siitä! Jos siitä ei muuta iloa ole, niin ainakin se, että lapsilla on lomaa!

Yhteistyössä