Tamperelaiset odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maria

Vieras
Heissan!

Onkos täällä muita tamperelaisia suunnilleen +20v. odottajia, joiden kanssa vaihtaa kuulumisia ja kenties oikein ystävystyä? Raskausviikkoja mulla nyt 8+3.

No heissan,
täällä ollaan! Esikoista odotellaan rv 10+3. Olen erityisäitiysvapaalla, joten aikaa kyllä riittäisi uusille tuttavuuksille..Missä päin Tretta?

Meille kanssa esikoinen tulossa...Viikkoja vielä niin vähän, että on pää vielä aika pyörällä :) Olen tosin käynyt kaksi kertaa jo ultrassa, niihin menikin opiskelijan viimeiset rahat... Ekassa ultrassa kävin jo viikoilla 5+3, koska mulla oli outoja toispuoleisia vatsakipuja. Kaikki oli hyvin, mutta alkiota ei vielä näkynyt. Toisessa ultrassa kävin viikoilla 7+5 ja siellähän se neljätoistamillinen köllötteli. Sykekin näkyi hienosti.

Mulla vain yksi kaveri on raskaana, jonka kanssa vaihtaa kuulumisia. Eikä Tampereella muutenkaan niin hirveästi kavereita ole, kun en ole täältä kotoisin :(

Niin, asutaan muuten aika lähellä keskustaa, Kalevassa tarkemmin!

Me ei olla vielä ultriin ehditty, mutta huomenna on ensimmäinen lääkäri :). Eihän tätä oikein usko todeksi ennenkuin se todistetaan, ja varsinkin kun olo on ollu suht normaali.. Me lisäännytään Viinikassa!

Tänne ei mitään ihmeellistä. Uusi viikko pyörähti eilen käyntiin ja taas ollaan askeleen lähempänä...Tuntuu, että tää uupumus vaan lisääntyy. Oon kuin jyrän alle jäänyt koko ajan ;)

Huomenna sitten ekaan neuvolaan. Pelottaa tuo punnitus, kun on tuota vararavintoa päässyt kertymään aika reippaasti ;) En ole käynyt vaa'alla moneen kuukauteen, mutta huomennahan se paino sitten selviää. Valitettavasti. Olen kuullut, että ne neuvolassa napisee siitä painosta aika herkästi...Puhelimessa aikaa varatessa neuvolantäti kuulosti kyllä tosi mukavalta ja rempseältä, nuorelta.

Ajattelin lähteä kirppiksellä käymään tänään, jos löytäisi vaikka vauvalle jotain. Olen jo ensimmäiset pikku töppöset vauvalle ostanut, en ole sillä tavalla taikauskoinen, että odottaisin jonnekin viikolle 35 :)

Maria 9+1

Moikka!
Täällä kans yks Tamperelainen odottaja. Viikkoja on ehtinyt kertyyn melkein 16 ja keskustassa asustellaan siihen asti kun löytyy isompi asunto jostain vähän syrjemmästä eli siis lapsiystävällisemmästä paikasta :)
Onkos muilla jo lapsia ennestään vai esikoisiako odotellaan?

Moro!Espoosta kirjottelen.rv 25+3.La 31.01.06.aattelin lueskella teiän kuulumisia, kun olis varmaan muutto edessä Sinne päin heti synnytyksen jälkeen.Mies saa sieltä töitä.Vähän hirvittää kun sieltäpäin ketään tunne ja sinne pitäs vauvan kans tulla asusteleen.Mut kaippa niitä ystäviä sit varmaan sielt löytyy!!

Moikka!
Täällä yksi hervantalainen odottaja rv 25+6, la 28.1.
Esikoista odotellaan. Ikää mittarissa 22v. ja avomiehellä 25v.
Minullakin odottavia ystäviä vain yksi, joten uudet ystävät ovat tervetulleita!!

heippa.

mie oon 24-vuotias. lähipiirissä ei oo kyllä yhtään vauvallisia, joten ei haittaa jos vaikka tulevia leikkikavereita pikkuiselle saisi :)

mitäs te touhuilette, töissä/opinnoissa?

täällä myös treläinen odottaja, itse 23v, aviomieheni 25v ja esikoistyttömme 1,8v.
asumme kalkussa eli siis vähän syrjemmällä. etsimme parasta aikaa sopivaa omakotitaloa mutta kuitenkin treen lähiseudulta.
toista nyt odotan siis ja nyt menossa rv 27 joten laskettu on 20.01-06. kolme ultraa takana ja tyttöä kovasti povaavat, saas nähdä.

kauhea flunssa päällä joten nyt sohvalle huilaan kun tyttökin nukkuu jo =))

Heips,
Ketjun alkupään Anne+hippiäinen täällä taas! Käytiin juuri ekan kerran valokuvaajalla eli ultrassa! Ältsin liikkuvainen kaveri oli (liekö ADHD ;)) ei saatu sydämen rakennetta kun tykkäs katsoa ""kameraan"" päin vain. Mutta rv20 takaisin. Kaikki kunnossa, niskapoimu 1,2mm. Ihana tunne.
Ostin samalla reissulla ekat mammahousut kun kaikki muut housut kiristää ikävästi. Samalla taisin antaa mahalle luvan pömpöttää, vaikka luulenkin että mikä siinä oikeesti pömpöttää on ne irtokarkit ja suklaa :)
Ai niin, nyt rv 13+2 (13+1 ultran mukaan)

Täällä ollaan kans aikas alussa eli viikkoja olis 7+3, itse olen 20 ja mies 28...
Neuvolan sain varattua ens kuun alkupuolelle, keskenmeno vaan pelottaa aikas paljon, kun mulla on pco ja raskaaksikin tulin vasta clomifenkuurin jälkeen..

Hups, onpas tänne tullut paljon viestejä... :)

Mulla on huomenna ensimmäinen lääkäri, kuunnellaan ekan kerran sydänääniä. Jännittää niin perkuleesti. Joku vaisto sanoo, että kaikki on hyvin, mutta tieto lisää tuskaa ja pelkään keskeytynyttä keskenmenoa ja vaikka mitä.

Jaa, täällä on joku muukin, joka sosiaalialalla työskentelee...Tai mä vasta opiskelen lähihoitajaksi. Parin viikon päästä alkaa kuulemma aika rankka työharjoittelujakso, täytyy ilmeisesti kertoa siellä tästä raskaudesta. Yövuorojakin siellä tarttis tehdä ja ällöttää jo valmiiksi. En tiedä sitten saisinko niistä ""vapautuksen"" tän raskauden takia?! Olen kuullut, että hoitoalalla raskaana olevat ei tee yövuoroja, jollei halua, kun on fyysisesti niin raskasta. Täytyy selvittää asia.

Kävin katsomassa Hennesissä äitiyshousuja, yhdet farkut oli ihan kivat päällä. Vielä en kuitenkaan osta, mutta hyvä tietää, että jostain sitten löytyy halvalla. Mä kun en ole mikään pulkannaru ruumiinrakenteeltani, niin joskus on hankalaa löytää kivoja housuja :/

Joo, ystävistä tosiaan olis pulaa täällä Tampereella...Olen muualta muuttanut tänne eikä näin aikuisiällä ole niin helppo ystävystyä. Olen oikeastaan saanut vaan ns. pinnallisia kavereita, vaikka olen omasta mielestäni ihan normaali mukava tyyppi. Varsinkin se aika pelottaa, kun vauva on syntynyt; kahdestaanko me kaikki päivät möllötetään...Eihän se ole paras mahdollinen tilanne vauvallekaan. Silloin olis kiva lähteä kaupungille kahville tai mennä jonkun luo kylään ja toki myös näin odotusaikana.

Viikkoja nyt 12+4.

Täällä olis ainakin yks lähihoitaja ja voin sanoa ainakin omasta puolestani, että aamuvuorot ovat olleet pahoinvoinnin vuoksi aikas kamalia. Muutenkin olen kokenut aamut raskaammiksi kaikkien aamutoimien ja pesujen takia kuin ilta- ja yövuorot, työpaikka tietysti vaikuttaa asiaan aika paljon=)

Moi!
""kävin"" tossa juuri shoppailemassa maha-asukille vaunut. Tilasin Gessleinin vaunut Saksasta. Hieman asia arvelutti, mutta paljon oli ihmisillä hyviä kokemuksia kaikinpuolin asiasta. Kannattaa etsiä netistä noita vaunuhommia, sieltä saa melkein puolet halvemmalla samoja vaunuja mitä suomesta. Esimerkkinä nuo vaunut mitkä tilasin ovat täällä muksutallissa 550-700€ ja minälikka maksan niistä nyt 395€.

Kannattaa muuten ruveta miettimään myös sitä, että meinaatteko ottaa maha-asukille vakuutusta ennen syntymää, ja jos otatte, niin kilpailuttakaa vakuutukset. Meillä tuo asia meni jo ohi, ei enään saada vakuutusta syntymättömälle vauvalle. Eli voimme ottaa vakuutuksen vasta, kun vauva on 2kk vanha. Nyt vähän harmittaa, ettei ruvettu ajoissa touhuun tuon asian parissa. No toivotaan, että sanonta parempi myöhään, kuin ei milloinkaan pitäisi paikkansa...

Mitä teille muille kuuluupi??

Yhteistyössä