Tampereen ympäristökunnat - mikä hyvä lapsiperheelle?

Tampereen ympäristökunnat - mikä hyvä lapsiperheelle?
Olemme katsomassa asuntoa Tampereen ympäristökunnista. Emme tunne sieltä ketään eikä olla käyty ympäristökunnissa joten kyselen täältä neuvoa. Mikä ympäristökunta olisi paras lapsiperheelle? Valkeakoski, Nokia ja Lempäälä kiinnostaisi erityisesti? Onko noista kolmesta joku parempi vaihtoehto?

Kaipaisin kuntaa joka olisi turvallinen ja hyvät palvelut. Jossa olisi toimintaa esim. perhekerhoja aamuisin?
 
vieras
Pirkkalahan on suosittu lapsiperhepaikka: kaveri kehuu mm terveydenhuoltoa. Toistaiseksi siellä on joku Pirkkala-lisäkin alle 3-vuotiaille. Mut taitaa olla aika kallis kunta asumisen puolesta. Luulisin, että Nokialla kohtuullisempi asumiskustannustaso. Valkeakoski ei oikein enää ole ympäristökunta. Voi paperilla siltä vaikuttaa, mutta ei sieltä ole samanlaista yhteyttä Tampereelle kuin noista muista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Mun mielestä Ylöjärvi on aika ankeen oloinen paikka. Vaik en mä sielä sillee oo oleskellu, käyny vaan.
no jos vertaa lempäälä/valkeakoski/nokia/ylöjärvi niin ei kyllä näistä yksikään varmaan oo kovin "ei ankea" mutta täällä on ainakin paljon tapahtumia ja toimintaa lapsiperheitä ajatellen ja täällä on todella paljon lapsiperheitä.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
Onko Nokialla paljon lapsiperheitä ja muuttaako sinne niitä? En ole koskaan käynyt Ylöjärvellä tai muissakaan ympäristökunnissa. Netin perusteella pitäis tutustua kuntiin ja sitten alkaa etsimään asuntoa.
Ei, ei missään lähikunnassa ole lapsiperheitä. Vain tampereella...

Juu. Lähikunnat ovat melkein ainoa mahdollisuus mm rakentaa itse kohtuukuluilla...
 
Eikö teidän olisi mahdollista tulla hieman kiertelemään paikan päälle ennen päätöstä? Itse tekisin päätöksen myös sen mukaan, missä mahdollinen työpaikka sijaitsee. Liikenneruuhkien takia ei ole kauhean kivaa, jos asuu Treen länsipuolella ja työpaikka on itäpuolella tai päinvastoin.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja Cleopatra:
Eikö teidän olisi mahdollista tulla hieman kiertelemään paikan päälle ennen päätöstä? Itse tekisin päätöksen myös sen mukaan, missä mahdollinen työpaikka sijaitsee. Liikenneruuhkien takia ei ole kauhean kivaa, jos asuu Treen länsipuolella ja työpaikka on itäpuolella tai päinvastoin.
peesi. Ylöjärveltä on tylsä käydä vaikkapa TAYS:ssa töissä, mutta Kangasala olisi aika ideaalinen.
 
Koskilainen
Täältä ääni Valkeakoskelle. Tampereelle ajaa noin 20-30 min (riippuu tampereen pään ruuhkasta). ja ideaparkkiin 10 min. Sopivan iso kaupunki ja paljon toimintaa. Olen Valkekoskelta kotoisin, välillä asunut Orimattilassa, Karjaalla ja Tampereella. Nyt muutettiin takaisin lähemmäksi sukulaisia ja ystäviä. Täällä on kaunista maisemaa ja uimarannat lähellä. Eikä enää haisekkaan niin kuin ennen teki :-D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koskilainen:
Täältä ääni Valkeakoskelle. Tampereelle ajaa noin 20-30 min (riippuu tampereen pään ruuhkasta). ja ideaparkkiin 10 min. Sopivan iso kaupunki ja paljon toimintaa. Olen Valkekoskelta kotoisin, välillä asunut Orimattilassa, Karjaalla ja Tampereella. Nyt muutettiin takaisin lähemmäksi sukulaisia ja ystäviä. Täällä on kaunista maisemaa ja uimarannat lähellä. Eikä enää haisekkaan niin kuin ennen teki :-D
Totta! ja täällä on seikkailupuisto lapsille, paljon uimarantoja, liikennepuisto lapsille ja paljon urheilumahdollisuuksia ja kauniit maisemat! paras paikka lapsiperheelle.
 
keiju
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pirkkalahan on suosittu lapsiperhepaikka: kaveri kehuu mm terveydenhuoltoa. Toistaiseksi siellä on joku Pirkkala-lisäkin alle 3-vuotiaille. Mut taitaa olla aika kallis kunta asumisen puolesta. Luulisin, että Nokialla kohtuullisempi asumiskustannustaso. Valkeakoski ei oikein enää ole ympäristökunta. Voi paperilla siltä vaikuttaa, mutta ei sieltä ole samanlaista yhteyttä Tampereelle kuin noista muista.
Annan ääneni Pirkkalalle. Suosittu kunta lapsiperheiden keskuudessa. Totta, että vuokrat ovat aika korkeita mutta kiva, hieman maaseutumainen kunta asua.
 
asuja
Olen käynyt monta kertaa Kurussa(nykyään Ylöjärveä), ihanan idyllinen paikka.
Mummulani on siellä. Asunnot halvempia, löytyy varmaan monenlaista taloa.
Ihanat järvet lähellä, Näsijärvi myös.
Ja tervetuloa katsomaan mun ihanaa mummulaa joka on aivan "must" kesällä!
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja asuja:
Olen käynyt monta kertaa Kurussa(nykyään Ylöjärveä), ihanan idyllinen paikka.
Mummulani on siellä. Asunnot halvempia, löytyy varmaan monenlaista taloa.
Ihanat järvet lähellä, Näsijärvi myös.
Ja tervetuloa katsomaan mun ihanaa mummulaa joka on aivan "must" kesällä!
Kuru on niin ahdistava peräkylä ettei toista ole. Siwaan kun menet vieraspaikkakuntalaisena talvella niin päät kääntyvät ja supatus kuuluu kun väki pohtii kenen sukulainen olen.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Koskilainen:
Täältä ääni Valkeakoskelle. Tampereelle ajaa noin 20-30 min (riippuu tampereen pään ruuhkasta). ja ideaparkkiin 10 min. Sopivan iso kaupunki ja paljon toimintaa. Olen Valkekoskelta kotoisin, välillä asunut Orimattilassa, Karjaalla ja Tampereella. Nyt muutettiin takaisin lähemmäksi sukulaisia ja ystäviä. Täällä on kaunista maisemaa ja uimarannat lähellä. Eikä enää haisekkaan niin kuin ennen teki :-D
Valkeakoski on muuten ihan kiva, mutta moottoritieltä vähän syrjässä. Akaa siinä mielessä kivempi. Toijalasta on hyvät junayhteydetkin joka suuntaan.
 
Pirkkalaan vaan
Alkuperäinen kirjoittaja keiju:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pirkkalahan on suosittu lapsiperhepaikka: kaveri kehuu mm terveydenhuoltoa. Toistaiseksi siellä on joku Pirkkala-lisäkin alle 3-vuotiaille. Mut taitaa olla aika kallis kunta asumisen puolesta. Luulisin, että Nokialla kohtuullisempi asumiskustannustaso. Valkeakoski ei oikein enää ole ympäristökunta. Voi paperilla siltä vaikuttaa, mutta ei sieltä ole samanlaista yhteyttä Tampereelle kuin noista muista.
Annan ääneni Pirkkalalle. Suosittu kunta lapsiperheiden keskuudessa. Totta, että vuokrat ovat aika korkeita mutta kiva, hieman maaseutumainen kunta asua.
Ikäni Pirkkalassa asuneena kehun luonnollisesti omaa kotikuntaa :D Täällä on asiat hyvin. Terveyspalvelut on hyvät. Välimatkat lyhyitä kunnan sisällä ja Tampereelle. Täällä on kauppoja ja palveluita. Lapsille on harrastusmahdollisuuksia. Hoitopaikkoihin on jonoa mutta toisaalta kuntalisä on iso plussa: alle 2-vuotiaasta saa 200? ja kotona hoidettavista alle kouluikäisistä aina 120? lisää :)

Vuokra-asuntoja ei juuri ole mutta asoja ja tietysti omistusasuntoja. Hintataso on aika kova.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
Valkeakoski kuulostaa hyvältä. Onko sieltä hyvät bussiyhteydet ideaparkkiin ja tampereelle? Pärjääkö siellä siis ilman autoa? Kiitos jos joku ystävällinen jaksaa vastata!
kyllä pärjää ilman autoa kauppihin lyhyt matka jne ja bussit kulkee n. 15 minuutin välein treelle ja ideaparkkiin idikseen n. 10 minsan matka ja treelle kait 20 minsan. Tutustu itse www.valkeakoski.fi
 

Yhteistyössä