Tampereen päiväkodit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Treelle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Treelle

Vieras
Me ollaan perheen kanssa muuttamassa Tampereelle lokakuussa ja pitäisi lapsille hakea päiväkotipaikkaa. Nyt saisi antaa mielipiteitä eri pk:sta, niin positiivista kuin negatiivista.

Olisi kiva myös kuulla mielipiteitä perhepäivähoito vs. päiväkoti. Asumme ulkomailla ja täällä ei perhepäivähoitoa ole ja vanhempi lapsista on ollut päiväkodissa, mutta Suomessa kun on enemmän vaihtoehtoja, niin olisi kiva kuulla mikä teillä on toiminut paremmin.

Meillä on kaksi alle 4 vuotiasta lasta, joista nuorempi menee nyt ensimmäistä kertaa hoitoon.

Ei tuollaisista toisten kokemuksista ole paljoa hyötyä, koska päivähoitoon hakeminen Suomessa ja varsinkin isoissa kaupungeissa on ihan tuuripeliä. Saatte paikan sieltä, jossa on tilaa ja sillä siisti. Yksityiset päiväkodit on sitten asia erikseen, mutta et ainakaan maininnu yksityisistä mitään.

Itse suosittelisin molemmille lapsille suoraan päiväkotia, koska sitten ei tartte vaihtaa kun alkaa eskari ja kaverit ovat enemmän samaa ikäluokkaa. Jos lapsesi osaavat suomea ja ovat suht'koht sosiaalisia, niin luultavasti päivähoidon aloittaminen sujuu ihan hyvin. Tutustumisaikaa voi varata parisen viikkoa, niin sitten paikka on lapsille tuttu ja turvallinen.

Miehen tuleva työpaikka on keskustassa, joten johonkin keskustan tuntumaan olisi hyvä lapset saada, jotta vieminen olisi helpompaa.
Ja tosiaan julkiseen olisi tarkoitus lapset laittaa.

mä en lapsiani veisi perhepäivähoitoon ellen tuntisi hoitajaa hyvin. tämä siksi, että lapset ovat sen yhden aikuisen kanssa, ja jos se yksi aikuinen sattuu olemaan alkoholisoitunut, psyykkisesti sairas jne. niin pelottava ajatus.
Mieheni on ollut lapsena perhepäivähoidossa jossa tää hoitaja joi, ja lapset leikki tyhjillä kaljapulloilla..
Valitettavasti olen kuullut tälläisiä tarinoita muiltakin..
Perhepäivähoitaja tienaa vähän, päivät on pitkiä ja työn ohessa tai edellisenä tehdään ruoka ja pitäisi siivotakki.. että onhan se rankkaa työtäkin..
toki myös ihania hoitajia heissä on, mutta kun en tunne niin en ole hakenutkaan..
päiväkodissa on sama lto ollut koko ajan sama ja siirtynyt lapseni mukana isompien ryhmäänkin, että ei voisi paremmin olla asiat lapsellani hoidossa..

Nyt tulee aika heikosti tietoja, minkä perusteella auttaa. Tavalliset päiväkodit ovat auki viiteen tai kuuteen. Parissa päiväkodissa on myös iltaryhmä kymmeneen asti. Vuoropäiväkoteja taitaa olla kaksi ja niihin pääsee vain, jos molemmat tekevät vuorotyötä ja lapsi tarvii myös yöhoitoa.

Keskusta on myös käsitteenä aika laaja, kun kyse on päiväkodeista. Hämeenpuiston tienoilla asuvan ja työskentelevän on hieman tympeetä lähteä esim tammelaan asti viemään.

Yöhoitoa ei, mutta viikonlopusta en osaa vielä sanoa. Mä luulen, että yli kuuteen illalla ei tarvisisi olla, mutta siitäkään en voi olla varma ennen kuin työt alkavat.

Lähtisin siitä, että googlettaisin tampere päivähoito. Siellä on haku, jossa saa osoitteen perusteella lähimmän päiväkodin. Siinä kodin lähellä olevassa päiväkodissa on se hyvä puoli, että lapsi tutustuisi lähiseudun lapsiin. Keskustassa menee aikaa pysäköintiin ja kortteliden kierämisiin.

Yöhoitoa ei, mutta viikonlopusta en osaa vielä sanoa. Mä luulen, että yli kuuteen illalla ei tarvisisi olla, mutta siitäkään en voi olla varma ennen kuin työt alkavat.

Vuorohoitopaikan saa ainoastaan jos molemmat vanhemmat tekevät vuorotyötä. Useimmat päiväkodit taitavat täällä olla tarvittaessa auki iltaisin kuuteen. Mutta oikeasti päiväkoteja on täällä tosi paljon, pitäisi ensin tietää mihin muutatte. Lähipäiväkoti on varmasti fiksuin vaihtoehto jos ette havittele mitään erikoisuuksia.

Siksi keskustaan, koska miehen työpaikka on siellä, ja asuinpaikasta ei vielä tietoa. Asumme väliaikaisasunnossa vuoden loppuun, jonka aikana etsimme pysyvämmän asunnon. Itse en Tamperetta sen enempää tunne, joten on täältä Euroopan toiselta puolelta vaikea etsiä lapsiystävällistä paikkaa. Siihenkin tosin saa antaa neuvoja :), jolloin voin hakea asuntoa niiltä alueilta ja siten myös päiväkotia.

[QUOTE="vieras vaan";26930380]Vuorohoitopaikan saa ainoastaan jos molemmat vanhemmat tekevät vuorotyötä. Useimmat päiväkodit taitavat täällä olla tarvittaessa auki iltaisin kuuteen. Mutta oikeasti päiväkoteja on täällä tosi paljon, pitäisi ensin tietää mihin muutatte. Lähipäiväkoti on varmasti fiksuin vaihtoehto jos ette havittele mitään erikoisuuksia.[/QUOTE]

Ei pidä paikkaansa. vuoropäiväkotiin saa lapsen jos hakuajat menevät niin ettei normaali päiväkoti ole enään auki. menevät normaalisti kiinni aika moni tossa klo. 17.00. Itselläni on lapsi vuoropäiväkodissa joka on auki 6-22 ma-pe

tampereella taitaa olla kaksi tarhaa jotka ovat 24h auki ympäri vuoden ja vuoropäiväkoteja 6-22 on useita keskustassa ja sen välittömässä läheisyydessä taitaa olla 3 ellei 5:kin vuoropäiväkotia ja sen lisäksi muut kaupungin osat.

Ei pidä paikkaansa. vuoropäiväkotiin saa lapsen jos hakuajat menevät niin ettei normaali päiväkoti ole enään auki. menevät normaalisti kiinni aika moni tossa klo. 17.00. Itselläni on lapsi vuoropäiväkodissa joka on auki 6-22 ma-pe

tampereella taitaa olla kaksi tarhaa jotka ovat 24h auki ympäri vuoden ja vuoropäiväkoteja 6-22 on useita keskustassa ja sen välittömässä läheisyydessä taitaa olla 3 ellei 5:kin vuoropäiväkotia ja sen lisäksi muut kaupungin osat.

Ai mikä ei pidä paikkaansa? Paikan vuoropäiväkodista saa ainoastaan jos molempien vanhempien (tai yksinhuoltajan) työajat ovat sen mukaiset, että tavallisen päiväkodin aukioloajat eivät ole riittävät. Monessa isommassa päiväkodissa Tampereella on mahdollista tarvittaessa järjestää hoito iltakuuteen asti.

Yhteistyössä