Tampereen lähelle kumpaan kannattaisi muuttaa, Kangasalalle vai Lempäälään?

Ollaan etsimässä Tampereen seudulta asuntoa. Kangasalalta ja Lempäälästä. Emme tunne seutua. Kumpaan lapsiperheen kannattaa muuttaa? Onko hoitolisää kummassakaan kunnassa?

Kummassa on rauhallisempaa ja turvallisempaa?
 
Maisa
Kangasalla ei oo kuntalisää ja lapsia kyllä on. Ihan ok paikka vaikka me ollaankin jo muuttamassa pois.. Alkaa hinnat lähestyyn Tampereen hintoja eikä oo kyllä sen arvonen paikka! Vähän lapsenkengissä..
 
vieras
Kumpikin kunta on köyhä. Ei kuntalisää kummassakaan. Kangasalla päiväkodit ja koulut pullistelevat oppilaita.
Palvelujen suhteen aika samoissa mennään, Kangasalla on uusi uimahalli. Tampereelle pääsee molemmista helpolla ja julkisten hinnat ovat samat.
 
=)
Lapsiperheen näkökulmasta suosittelen Lempäälää. Täällä on kamalasti lapsiperheitä ja tosi viriiliä kerhotoimintaa. Kuntalisää ei tosin ole, mutta ei ole monessa muussakaan ympäryskunnassa. Miinuksena tietysti että tuo Ikea ja Ideapark on nostanu täällä paljon hintoja mutta kyllä täältä ihan kelpohintaan kämppiä vielä saa. Nopeat yhteydet Tampereelle motaria pitkin. Kangasala vaikuttaa jotenki syrjäisemmältä. Kattele etuovesta Sääksjärveä, Kuokkalaa, Hakkaria ym Tampereen puoleisia paikkoja.
 
jeppis
Tampereen lähikunnista kannattaa valita Ylöjärvi! Mutta jos tarvii valita Kangasala vai Lempäälä, niin ehottomasti Lempäälä. Valkeakoskella taas asuntojen hinnat on pikkasen halvempia ja moni sieltä treelle töihin tulee..Ei se niin puuduttava matkaa oo..Isot hyvät tiet. Ja saapahan kilometrikorvauksiakin :)
 
=)
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
Kerhotoimintaa ja muutenkin toimintaa lapsille kaipaisin kyllä paljon. Joten olisko Lempäälä sitten parempi kun Kangasala. Kiitos vihjeestä.
Perhekerhoja löytyy, jumppia äideille ja lapsille, uimarantoja (uimahallia ei valitettavasti ainakaan vielä ole) ja paljon porukkaa aina leikkipuistoissa. Katsoin profiilistasi ja siis mulla on saman ikäluokan lapsia kuin sinunkin lapsesi on =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja =):
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
Kerhotoimintaa ja muutenkin toimintaa lapsille kaipaisin kyllä paljon. Joten olisko Lempäälä sitten parempi kun Kangasala. Kiitos vihjeestä.
Perhekerhoja löytyy, jumppia äideille ja lapsille, uimarantoja (uimahallia ei valitettavasti ainakaan vielä ole) ja paljon porukkaa aina leikkipuistoissa. Katsoin profiilistasi ja siis mulla on saman ikäluokan lapsia kuin sinunkin lapsesi on =)
Laita yksityisviestiä jos tahdot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
Pirkkala on liian kallis.
Kangasalalle ei kannata muuttaa jos siellä koulut pursuu oppilaita? Onko mukava paikka muuten? Valkeakoski olis kiva mutta se on kaukana Tampereelta.
Pirkkalassa on parhaat tuet. toimiva terveydenhuolto, hyvin toimiva päivähoito ja bussimaksutkin muita ulkokuntia halvemmat :D

Kalleuteen on siis syy. Mutta joo, halpoja omakotitaloja ei oikein täältä löydy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kumpikin kunta on köyhä. Ei kuntalisää kummassakaan. Kangasalla päiväkodit ja koulut pullistelevat oppilaita.
Palvelujen suhteen aika samoissa mennään, Kangasalla on uusi uimahalli. Tampereelle pääsee molemmista helpolla ja julkisten hinnat ovat samat.
Entä pullisteleeko Lempäälässä päiväkodit ja koulut oppilaita?
 
Näin mä näkisin asian
Alkuperäinen kirjoittaja =):
Lapsiperheen näkökulmasta suosittelen Lempäälää. Täällä on kamalasti lapsiperheitä ja tosi viriiliä kerhotoimintaa. Kuntalisää ei tosin ole, mutta ei ole monessa muussakaan ympäryskunnassa. Miinuksena tietysti että tuo Ikea ja Ideapark on nostanu täällä paljon hintoja mutta kyllä täältä ihan kelpohintaan kämppiä vielä saa. Nopeat yhteydet Tampereelle motaria pitkin. Kangasala vaikuttaa jotenki syrjäisemmältä. Kattele etuovesta Sääksjärveä, Kuokkalaa, Hakkaria ym Tampereen puoleisia paikkoja.
Itse asiassa sanoisin, Lempäälässä asuneena, nykyisenä Kangasalalaisena, että Lempäälä on syrjäsempi, kun Kangasala. Toki itse asun melkein tässä Tampereen rajalla. Mutta Lempäälän keskusta alueelta paljon pidempi matka Tampereelle, kun Kangasalan keskusta alueelta.
 
Näin mä näkisin asian
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kumpikin kunta on köyhä. Ei kuntalisää kummassakaan. Kangasalla päiväkodit ja koulut pullistelevat oppilaita.
Palvelujen suhteen aika samoissa mennään, Kangasalla on uusi uimahalli. Tampereelle pääsee molemmista helpolla ja julkisten hinnat ovat samat.
Entä pullisteleeko Lempäälässä päiväkodit ja koulut oppilaita?
Ei niin pahasti. Ainakaan tietääkseni Lempäälässä ei vielä olla turvauduttu parakki päiväkoteihin, toisin kun Kangasalla niitä näkyy putkahtelevan kokoajan lisää. Eli Kangasala todetusti on kunta, missä löytyy paljon lapsia. Toki Kangasalla on esim suuremmat huumeongelmat, kun Lempäälässä, noin tulevaisuutta silmällä pitäen. Lempäälä, ainakin sillon kun itse sielä asuin, oli pieni lintukoto Kangasalaan verrattuna.
 
=)
Alkuperäinen kirjoittaja Näin mä näkisin asian:
Alkuperäinen kirjoittaja =):
Lapsiperheen näkökulmasta suosittelen Lempäälää. Täällä on kamalasti lapsiperheitä ja tosi viriiliä kerhotoimintaa. Kuntalisää ei tosin ole, mutta ei ole monessa muussakaan ympäryskunnassa. Miinuksena tietysti että tuo Ikea ja Ideapark on nostanu täällä paljon hintoja mutta kyllä täältä ihan kelpohintaan kämppiä vielä saa. Nopeat yhteydet Tampereelle motaria pitkin. Kangasala vaikuttaa jotenki syrjäisemmältä. Kattele etuovesta Sääksjärveä, Kuokkalaa, Hakkaria ym Tampereen puoleisia paikkoja.
Itse asiassa sanoisin, Lempäälässä asuneena, nykyisenä Kangasalalaisena, että Lempäälä on syrjäsempi, kun Kangasala. Toki itse asun melkein tässä Tampereen rajalla. Mutta Lempäälän keskusta alueelta paljon pidempi matka Tampereelle, kun Kangasalan keskusta alueelta.
No mutta siksihän mä sanoin ap:lle että katselee asuinpaikkaa Sääksjärveltä, Kuokkalasta ym Tampereen puoleisista paikoista. Meiltä ajaa Tampereen keskustaan vajaa 10 min joten mä miellän se että Lempäälä on lähempänä Tamperetta :D
 
Näin mä näkisin asian
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
Onko Lempäälän Kuljun alue hyvä? Meillä on koira . Onko lenkkipolkuja ja helppo liikkua koiran kanssa, pidän sitä vapaana. Osaako joku kertoa Kuljun alueesta?
Kuljussa olen asunut joskus ala-aste ikäisenä, joten nykytilasta en osaa kertoa. Sen tiedän, että koko ajan sinne uutta asutusta tehdään jokapuolelle. Liikunta maastoistakaan en perillä enään ole, koska ne paikat missä kersana loikittiin, on melkeinpä asutettuja nykyään. Mutta ainakaan siinä Kuljun "keskusta alueella" eli Kuljun Kartanon tienoilla, ei pahemmin lenkkimaastoja ole. Varmasti jossain syrjemmällä on, mutta Kulju on aika tiheesti asuttu.
 

Yhteistyössä