Tampereen hyvät ja huonot asuinalueet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Muuttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Messukylässä viihdyttiin itse loistavasti aikoinaan, mut sen jälkeen sinne on rakennettu joku toipuvien alkoholistivanhusten palvelutalo tms. joten en tiedä onko alue muuttunut. Hervanta on huonommassa maineessa kun mitä se alue oikeasti on.

Nekalaa ja Härmälää välttelisin itse, ainakin etu-härmälää.

Hervannassa asunut pian viitisen vuotta.
Itse en ole nähnyt tässä mitään "pahaa", samanlaista aluetta kuin missä tahansa muualla.

Kaikki palvelut löytyy (k-supermarket, s-market, lidl, posti, subway, koti pizza, r-kioski, seppälä, kela, kirjasto, uimahalli, jäähalli,kouluja, ym..), harvemmin tarvii muualle lähteä hakemaan jotain.
Tietty jos shoppailemaan haluaa niin silloin tulee lähdettyä, mutta sekin yleensä sitten ideapark.

Ja Hervanta-keskusta välillehän on suunnitteilla myös se ratikka linja ensimmäisenä, mutta nyt tällä hetkellä on hyvät bussi yhteydet kaupunkiin.

Niin lapsillekkin löytyy puistoja vaikka kuinka, ovat yleensä vielä siistejä kaikki. Tai ainakin ne mihin olen itse osunut.

Viimeksi muokattu:
Mä lähtisin miettimään asuinpaikkaa siltä kantilta missä työpaikat ym sijaitsee. Mihin tulee kuljettua päivittäin. Kyllä niitä hyviä asuinalueita sieltä päin löytyy joka tapauksessa.

Me ollaan tykätty Pohtolasta (Lielahden palvelut lähellä, kivat lenkkeilyreitit ja järvi vieressä) mutta tuohon naapurikaupunginosa Lentävänniemeen en todellakaan muuttaisi. Tosin täältä saa sitten ajella ruuhkassa keskustaan ja Hatanpäälle jonkin aikaa, vaikka ei ne ruuhkat nykyään ihan niin pahoja ole kuin vielä joitakin vuosia sitten.

Muuttakaa Pirkkalaan, siitä on lyhyt matka Hatanpäälle ja ihan ok yhteydet keskustaan (esim. bussilla).
Siinä on hyvät palvelut ihan Tampereen ja Pirkkalan rajalla, taitavat olla Pirkkalan puolella. Hinnatkin luultavasti edullisemmat.

Joo siis en ehkä muuttais esmes Lielahteen jos pitää Hatanpäälle mennä aamuisin. Voisin muuttaa ennemmin vaikka Lempäälään mistä suhaa nopeesti Hatanpäälle ja keskustaanki. Muotiala on hyvä asuinalue mutta mua ällöttää se miten tiheästi se on rakennettu.

Yhteistyössä