Tampereelt ketään..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Tampereel olis muutto edessä ja vähän tarttisin apua :) Jos voisitte suositel jotain hyvii kaupunkiosia n. 5-7km päässä keskustasta? Pari muksua on joten lapsiperheille sopiva,rauhallinen alue :)

moikka. suosittelen lielahti aluetta tääl ollaa asuttu koht 4½v :) kaik muut paitsi kela ja työkkäri ovat keskustas tutustu netist lisää :) tai laita s-postia piipula84@hotmail.fi ni kerron lisää

Olen kyllä ex-tamperelainen mutta kokemusta läntisestä puolesta. Sieltä suosittelen Lielahtea ja lähiseutua. Hyvät kaupat siinä vieressä ja hyvä päiväkoti. :)

[QUOTE="vieras";25066081]Missä päin olette töissä? Jos ette juuri ydinkeskustassa, suosittelen katsomaan asuntoa samalta puolelta kuin työpaikka.[/QUOTE]

No mies pääsee kyl autol töihin,mä en taas ole viel missään ku asun eri kaupungis toistaiseksi..asunto,päiväkoti jne ne ensin ja sit sen mukaan se työpaikka :)

[QUOTE="minä";25066142]No mies pääsee kyl autol töihin,mä en taas ole viel missään ku asun eri kaupungis toistaiseksi..asunto,päiväkoti jne ne ensin ja sit sen mukaan se työpaikka :)[/QUOTE]

Pääsee toki, mutta Tampereen maantieteellisen muodon vuoksi on huomattavasti kätevämpää asua samalla suunnalla. Ainoat keinot päästä idästä länteen tai päinvastoin on mennä keskustan ohi ruuhkaista Kekkosen-Paasikiven tietä tai kiertää moottoritietä Pirkkalan kautta. Jos voi valita vapaasti asuinpaikkansa, valitsisin ehdottomasti samalta puolelta. (Oma työpaikkani muutti, ja nyt joudun tekemään juuri tuota, onneksi sekä koti että asunto on moottoritien liittymän melkein vieressä, joten tuo ei ole paha. Silti jos asuntoa vaihdetaan, vaihtaisin mieluummin lähemmäs.)

Hatanpää on siistiä kerrostaloalueatta. Lähellä on terveysasema, neuvola, keskustaan lyhyt matka, Koivistonkylän Prismaan lyhyt matka, Pirkkalaan lyhyt matka. Hervantaankin ajaa 10min jos sieltä jotain tarvii.

Pääsee toki, mutta Tampereen maantieteellisen muodon vuoksi on huomattavasti kätevämpää asua samalla suunnalla. Ainoat keinot päästä idästä länteen tai päinvastoin on mennä keskustan ohi ruuhkaista Kekkosen-Paasikiven tietä tai kiertää moottoritietä Pirkkalan kautta. Jos voi valita vapaasti asuinpaikkansa, valitsisin ehdottomasti samalta puolelta. (Oma työpaikkani muutti, ja nyt joudun tekemään juuri tuota, onneksi sekä koti että asunto on moottoritien liittymän melkein vieressä, joten tuo ei ole paha. Silti jos asuntoa vaihdetaan, vaihtaisin mieluummin lähemmäs.)

okei,kiitos..täytyy ottaa huomioon tosiaan :)

Ei ne ruuhkat silti mun mielestä oo enää ihan kamalan pahoja verrattuna joihinkin aiempiin vuosiin. Ja jos ei nyt ole ihan niihin ruuhka-aikoihin menossa keskustaan ja takaisin, niin se on aika nopeasti ajettu. Missä kaupunginosassa miehesi on töissä?

Suosittelen Pirkkalaa, vaikka kysyitkin Tampereen alueita. Pirkkalan esim. Partolasta n. 7 km keskustaan. Hyvät julkiset liikenneyhteydet.Autolla helppo kulkea keskustaan ja muualle. Palvelut kävelymatkan päässä. Lapset pääsevät pienempiin ala ja yläasteisiin kuin Tampereella. Päiväkotitilanne hyvä.

[QUOTE="vieras";25066270]Ei ne ruuhkat silti mun mielestä oo enää ihan kamalan pahoja verrattuna joihinkin aiempiin vuosiin. Ja jos ei nyt ole ihan niihin ruuhka-aikoihin menossa keskustaan ja takaisin, niin se on aika nopeasti ajettu. Missä kaupunginosassa miehesi on töissä?[/QUOTE]

Ihan mukavasti tuo kehätie vetää, sen sijaan keskustaa yritän välttää ruuhka-aikoihin. Silti tulee monta kertaa viikossa mieleen, että voisihan sitä aikansa ja rahansa kuluttaa paremminkin, kuin ajelemalla moottoritietä edestakaisin ja polttaa bensaa ja laskea auton arvoa ylimääräisellä ajelulla.

Ei mielestäni Tampereella ole niin ihmeellistä eroa asuinalueiden välillä, että niiden vuoksi kannattaisi ehdoin muuttaa "väärälle" puolelle kaupunkia, kun voi valita yhtä helposti lähempääkin asunnon.

Suosittelen Pirkkalaa, vaikka kysyitkin Tampereen alueita. Pirkkalan esim. Partolasta n. 7 km keskustaan. Hyvät julkiset liikenneyhteydet.Autolla helppo kulkea keskustaan ja muualle. Palvelut kävelymatkan päässä. Lapset pääsevät pienempiin ala ja yläasteisiin kuin Tampereella. Päiväkotitilanne hyvä.

Onko tosiaan päiväkotitilanne hyvä? Kaveri muutti Tampereelta Pirkkalaan ja tuskasteli kuinka hankalasti siellä toimivat lapsiperheen palvelut. Lasta hoitoon laittaessa oli päivähoidosta kyselty, että onko hänen nyt ihan pakko jo mennä töihin, eikö voisi olla vielä kotona, kun on päiväkodeissa niin täyttä.

Onko tosiaan päiväkotitilanne hyvä? Kaveri muutti Tampereelta Pirkkalaan ja tuskasteli kuinka hankalasti siellä toimivat lapsiperheen palvelut. Lasta hoitoon laittaessa oli päivähoidosta kyselty, että onko hänen nyt ihan pakko jo mennä töihin, eikö voisi olla vielä kotona, kun on päiväkodeissa niin täyttä.

En tiedä muuta kuin omakohtaisesta kokemuksesta, että aina on meidän kolmelle lapselle järjestynyt nopeasti läheltä päivähoitopaikka.

Ja Pirkkalasta vielä se, että on todella mukavaa ja lapsiystävällistä seutua. Löytyy paljon puistoja ym. Tampere lähellä, kaupat lähellä. Jos ei ihan kaupungin vilskeestä tykkää, niin kannattaa tutustua. :) Tosi "siisti" ympäristö on ym. Suosittelen.

[QUOTE="vieras";25066270]Ei ne ruuhkat silti mun mielestä oo enää ihan kamalan pahoja verrattuna joihinkin aiempiin vuosiin. Ja jos ei nyt ole ihan niihin ruuhka-aikoihin menossa keskustaan ja takaisin, niin se on aika nopeasti ajettu. Missä kaupunginosassa miehesi on töissä?[/QUOTE]

Ruuhka-aikoinahan juurikin on täysin järjetöntä yrittää päästä eteenpäin. Keskustan/ratinansillan kautta kun neljän ruuhkassa menet, voit varata normi 5 minuutin sijaan vähintään 30 minuuttia matkaan. Kyllä keskustasta joka suuntaan on kamala ruuhka. Parempi olisi, jos ei tarvitsisi sen kautta aina ajaa.

Yhteistyössä