Tampereelle yliopistoon, mihin lähi kaupunkiin kannattaa muuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niin"

Vieras
Eli haluaisimme miehen kanssa max 40 km päähän Tampereelta. Lapset menevät ruotsinkieliseen päiväkotiin/kouluun Tampereelle joten niiden läheisyys ei vaikuta.

Nyt kysynkin siellä päin asuvilta, että mihin kannattaa muuttaa?

Haluaisin, että julkisten käyttö olisi myös suht mutkatonta jos niitä tarvitsee. Olen miettinyt esim. Akaa/Toijalaa, vaikka onkin vähän kauempana.

Kertokaa minne kannattaa mennä?

[QUOTE="siis";24791409]miksi 742,doin tahdoin niin kauas opiskeluista ja päiväkodista?[/QUOTE]

Emme halua ihan Tampereelle, haluamme asua vähän syrjemmässä vaikka muuten kävisimmekin siellä päivittäin. Olemme ns. maalaisia. ;)

[QUOTE="aloittaja";24791430]Emme halua ihan Tampereelle, haluamme asua vähän syrjemmässä vaikka muuten kävisimmekin siellä päivittäin. Olemme ns. maalaisia. ;)[/QUOTE]

Mäkin olen ns. maalainen ja asun Etelä-Hervannassa omakotitaloalueella, metsän vieressä. Puoli tuntia menee yliopistolle bussilla, joka kulkee 10 minsan välein.

En siis osaa sanoa, onko elämä sen maalaisempaa jossain Lempäälän puolella, mihin tästä meiltä taitaa olla joku pari kilsaa matkaa.

Ehdottomasti Pirkkala. On viihtyisin ja julkiset palvelut toimii parhaiten. On myös lyhin matka ja kulkee usein julkisia kulkuneuvoja, Paunun bussit 61-63. Mutta on myös ympäristökunnista kalleimmat asunnot.

[QUOTE="mamma";24791513]Ehdottomasti Pirkkala. On viihtyisin ja julkiset palvelut toimii parhaiten. On myös lyhin matka ja kulkee usein julkisia kulkuneuvoja, Paunun bussit 61-63. Mutta on myös ympäristökunnista kalleimmat asunnot.[/QUOTE]

Olemme nyt varautuneet sellaiseen 350 000e. Kuitenkin olen poissa säännöllisestä työelämästä useamman vuoden. Uuden rakennamme sitten kun tiedämme varmasti mikä on mieluisin asuinalue jne.. Mielellään ottaisimme jo nyt valmistalopaketin, mutta tonttien hinnat toki rajoittavat kun on tuo tarkka budjetti.

Täytyy selailla noita Pirkkalan asuntoja.

Toijalaan on 38 km eli sopii sun kriteereihin :)
Täältä hurauttaa Tampereelle parissakymmenessä minuutissa sekä junalla että autolla. Itse henk koht en muuttaisi mihinkään mistä pääsee vain omalla autolla. Helpottaa elämää sitten kun lapset kasvaa niin pääsevät kulkemaan itsekin eikä tarvitse olla niin kiinni kuskin hommissa.

Olen kyllä kuullut paljon hyvää myös Pirkkalasta, mm. toimiva julkinen terveydenhuolto, sen joku edellinen vastaajakin mainitsi.
Ja Pirkkalasta pääsee tietty bussilla todella kätevästi Treelle.

[QUOTE="niin";24791381]Eli haluaisimme miehen kanssa max 40 km päähän Tampereelta. Lapset menevät ruotsinkieliseen päiväkotiin/kouluun Tampereelle joten niiden läheisyys ei vaikuta.

Nyt kysynkin siellä päin asuvilta, että mihin kannattaa muuttaa?

Haluaisin, että julkisten käyttö olisi myös suht mutkatonta jos niitä tarvitsee. Olen miettinyt esim. Akaa/Toijalaa, vaikka onkin vähän kauempana.

Kertokaa minne kannattaa mennä?[/QUOTE]

Täältäkin lähtee ääni Pirkkalalle. Vanhempani asuvat siellä ja julkinen terveydenhoito on tosiaan varmasti ihan maan parhaiden joukossa ja muutkin julkiset palvelut pelaa. Ja viihtyisä kunta on, on järvimaisemaa ja kivat ulkoilumahdollisuudet. Ja bussiyhteydet kohtuulliset.

Itse asumme Ylöjärvellä ja olemme kyllä täälläkin viihtyneet erittäin hyvin.

Me asutaan Nokialla ja ei ole valittamista, asiat pelaa hyvin ja täältä pääsee hyvin kulkemaan Tampereelle. Talohinnatkin sieettäviä verraten moneen muuhun kuntaan ja Verraten Pirkkalasta ja Ylöjärvestä omaa isoimman keskustan ja kaupat täällä :) Uimapaikkoja vaikka muille jakaa ja "maalaismaisemaa" löytyy helpolla :)

Tuolla budjetilla valitsisin tosiaan Pirkkalan tai Lempäälän. Minnekään Toijalaan, Viialaan, Vesilahteen, Sahalahteen, Pälkäneelle ym. asti en lähtis ehdoin tahdoin, matkaa noista on kuitenkin jo sen verran paljon. Tosin Toijalasta pääsee kyllä junallakin, Viialastakin kulkee jotkut vuorot.

[QUOTE="vieras";24791444]Tampereellakin on "maalaismaisia" asuntoalueita.[/QUOTE]

Juu, kuten esimerkiksi Kämmenniemi. Pois en muuttas vaik maksettais. Mutta jos johkin ympäristökuntaan olis pakko muuttaa, niin valitsisin Kangasalan.