TAMPERE!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Muuttajat
  • Ensimmäinen viesti
Muuttajat
Muutamme kevällä Tampereelle miehen työn perässä ja nyt pähkäilemme mihin kaupungin osaan voisimme asettua? Meillä tyttö 1,3v ja toinen tulossa sekä koira. Ihan keskustaan emme haluaisi ja se oma ois kiva saada mut alkuun sopisi vuokra-asuntokin. Kiitos jo etukäteen!
 
Itse ollaan asuttu Kissanmaalla, Ruotulassa, Annalassa ja Hallilassa. Näistä paikoista Annalassa ja Hallilassa voisin asua kauemminkin lapsien kanssa.

Hervannassa on paljon mukavia puistoja, palvelut lähellä, monta päiväkotia ja koulua eikä menokaan siellä ole mitään kamalaa. Sieläkin voisin lapsien kanssa asua.
 
Hervantalainen
Suosittelen Hervantaa.. sielä paljon hyvin puistoja, palvelut lähellä, monia päiväkoteja/kouluja.
Hyvät ulkoilu mahdollisuudet muutenkin. Itse en pois muuttais :D
 
pöllö
http://www.tampere.fi/asuminen/asuntotori/index.html

Sinne selailemaan tarjontaa, vai pystyttekö saamaan vuokra-asuntoa miehen työpaikan kautta?

Itse muuttaisin keskustaan tai Länsi-Treelle (Rahola, Lielahti, Lentävänniemi..). Tällä hetkellä asutaan Härmälässä, ei tämäkään huono ole, tulevaisuudessa tänne vaan rakennetaan älyttömästi asuntoja, mietityttää kuinka lapsen tuleva koulunkäynti menee, onko täällä enää mahdollisuutta käydä koulua.

Tervetuloa!
 
.
No, sehän siis riippuu ihan... Missä päin miehesi työpaikka on? Ihmiset ovat kovasti eri mieltä kaupunginosista, esim. Hervantaa usein parjataan, mutta ne tutut, jotka siellä itse asuvat, ovat tyytyväisiä.

Rauhallisia paikkoja ovat ainakin Lamminpää, Ikuri, Hyhky, Tahmela, Pyynikki, Petsamo, Lappi, Käpylä, Kissanmaa, Viiala, Koivistonkylä, Hallila, Muotiala, Vehmainen ja Atala. Näkyy hinnoissa.

Itse asuin "taka-Tammelassa", tarkemmin Saukkolassa, ja tykkäsin kovasti: Kaupin metsät olivat lähellä, kauppoihin ei ollut pitkä matka ja julkiset kulkivat suht läheltä hyvin.

Linnainmaa, Pappila ja Atala voisivat sopia koirallisille, mutta en tunne niitä itse juurikaan. Arvelen vain.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Atala-Linnainmaa on hyvää aluetta, ja kaikki palvelut lähellä, ja nyt ens syksynä siihen valmistuu citymarket ja Prisma. Ja siitä hyvät kulkuyhteydet kaupunkiin.
Juu nämä ehdottomasti parhaat!ja kyllä se Leinolakin on ihan kiva. Onhan siellä vähän kaiken sorttista, nuorta ja vanhaa. Asuttiin siellä joskus 5 vuotta sitten.
Älä vaan Hervantaan!!!!
 
hervantalainen
Hervanta ehdottomasti, täältä löytyy myös paljon rauhallisia kerrostaloja!!! Paljon lapsille palveluja ja muutenkin rauhallista, en olis ikinä uskonut kun paljon myös parjataan...
 
multisilta nykyään rauhallinen paikka. metsän keskellä. tarha ja ala-aste lähellä.hyvät bussiyhteydet. kesäisin vaan vähän densoja pyörii, mut kyl täällä ihan hyvä olla on.koiriahan täällä on enemmän kuin ihmisiä.
 

Yhteistyössä