Tampere-lisä lakkautetaan tai ainakin hakukriteerit tiukentuu

  • Viestiketjun aloittaja Mansest
  • Ensimmäinen viesti
Mansest
niin että antavat vain hoitolisän saajille ja alle 2v-.lapsille.

Taas normaalituloiset kärsivät...

Tampere on muuttumassa kyllä tosi ei-perheystävälliseksi kaupungiksi...

Ja se että koululaisten aterioita tiukennetaan esim. lihaa kerran viikossa ja ei pehmeää leipää...

Säästäisivät muualta!
 
Kuulin
Kuulin kans että lihaa olis kerran viikossa, Tiettyinä viikkoina kaksi kertaa.
Aletaan tyrkyttään enemmän keittoja ja laatikoita.
Onhan kasvikset hyviä oikein tehntynä,mutta ei ne silti ihan kaikille maistu.
 
M
Tampere on asukasvastainen kaupunki. Sillä poloisella menisi paremmin, kun olis vaan kokoomuskavereita ja yrittäjiä. Mutkun on isohko kaupunki, on noita vanhuksia ja sossun asiakkaita. Ja opiskelijoihta.

Voi voi, tampere parkaa...
 
Mä en tajunnut ollenkaan Aamulehden kirjoituksista (netissä) että miten ne säännöt muuttuu. Ensin yhessä kohdassa oli, että 2 vuotiaat vielä saavat heinäkuun alun jälkeen "Heinäkuun alusta alkaen kolmivuotiaista lapsista ei enää saa kotihoidon Tampere-lisää. Jatkossa hoitolisää saa kaksivuotiaista ja nuoremmista lapsista". Sitten myöhemmin oli kirjoitettu, että 2-3 vuotiaat eivät saa kuntalisää. En ymmärrä yhtään.

Ja kai ne niin kiivaasti sen uuden ihanan tunnelinsa haluavat, että lapset jää vaikka p.kodissa ja koulussa ruoatta ja viedään perheiltä ne vähätkin tulot.
 
ymmärtääkseni
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia83:
Mä en tajunnut ollenkaan Aamulehden kirjoituksista (netissä) että miten ne säännöt muuttuu. Ensin yhessä kohdassa oli, että 2 vuotiaat vielä saavat heinäkuun alun jälkeen "Heinäkuun alusta alkaen kolmivuotiaista lapsista ei enää saa kotihoidon Tampere-lisää. Jatkossa hoitolisää saa kaksivuotiaista ja nuoremmista lapsista". Sitten myöhemmin oli kirjoitettu, että 2-3 vuotiaat eivät saa kuntalisää. En ymmärrä yhtään.

Ja kai ne niin kiivaasti sen uuden ihanan tunnelinsa haluavat, että lapset jää vaikka p.kodissa ja koulussa ruoatta ja viedään perheiltä ne vähätkin tulot.
Jos on yksi lapsi saa 2 vuotiaaksi.
Jos on useampi niin saa siihen asti että vanhin lapsi täyttää kolme.
Eli siis jos on yksi lapsi niin 2-3 vuotias ei saa mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia83:
Mä en tajunnut ollenkaan Aamulehden kirjoituksista (netissä) että miten ne säännöt muuttuu. Ensin yhessä kohdassa oli, että 2 vuotiaat vielä saavat heinäkuun alun jälkeen "Heinäkuun alusta alkaen kolmivuotiaista lapsista ei enää saa kotihoidon Tampere-lisää. Jatkossa hoitolisää saa kaksivuotiaista ja nuoremmista lapsista". Sitten myöhemmin oli kirjoitettu, että 2-3 vuotiaat eivät saa kuntalisää. En ymmärrä yhtään.

Ja kai ne niin kiivaasti sen uuden ihanan tunnelinsa haluavat, että lapset jää vaikka p.kodissa ja koulussa ruoatta ja viedään perheiltä ne vähätkin tulot.
Mua ällistyttää suunnattomasti mikä hinku tolle tunnelille Oikeesti on? Vasta saatu valmiiksi toi pahuksen Tampereen ohitustie jota pitkin pääse Ylöjärvelle ja Nokialle ja niiden taakse ja sitten aletaan vääntämään jotakin hiton tunnellia joka pitää valaista, lämmittää ja ilmastoida ympäri vuoden jotta liikenne rantatiellä ei olisi niin kamalan tukkosta :headwall: :headwall:
 
höh
Ihan perseestä toi lakkauttaminen. Minusta tukea ei pitäis sitoa siihen hoitolisään, eihän sitä saa muutenkaan juuri kukaan kun tuloraja on niin alhainen. Sen sijaan se on minusta ok, että vain alle 2-vuotiaille maksetaan.. 2-vuotias voi hyvin mennä hoitoonkin jo, 1-vuotias ei vielä.

Vaikka ollaan keskituloisia niin kyllä se raha meille ainakin on tärkeä!! Sitä ei saa lakkauttaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia83:
Mä en tajunnut ollenkaan Aamulehden kirjoituksista (netissä) että miten ne säännöt muuttuu. Ensin yhessä kohdassa oli, että 2 vuotiaat vielä saavat heinäkuun alun jälkeen "Heinäkuun alusta alkaen kolmivuotiaista lapsista ei enää saa kotihoidon Tampere-lisää. Jatkossa hoitolisää saa kaksivuotiaista ja nuoremmista lapsista". Sitten myöhemmin oli kirjoitettu, että 2-3 vuotiaat eivät saa kuntalisää. En ymmärrä yhtään.

Ja kai ne niin kiivaasti sen uuden ihanan tunnelinsa haluavat, että lapset jää vaikka p.kodissa ja koulussa ruoatta ja viedään perheiltä ne vähätkin tulot.
Mua ällistyttää suunnattomasti mikä hinku tolle tunnelille Oikeesti on? Vasta saatu valmiiksi toi pahuksen Tampereen ohitustie jota pitkin pääse Ylöjärvelle ja Nokialle ja niiden taakse ja sitten aletaan vääntämään jotakin hiton tunnellia joka pitää valaista, lämmittää ja ilmastoida ympäri vuoden jotta liikenne rantatiellä ei olisi niin kamalan tukkosta :headwall: :headwall:
Eihän se tunneli tukkoisuutta vähennä. Tarkoituksena on saada lisää rakennusalaa uusille paremman luokan asunnoille. Että näin... Juu, ja Treen koululaisilta ollaan viemässä myös salaatti ruokalistalta tai ainakin ollaan vähentämässä sitä. Aika hauska juttu sinänsä, koska Tampereen Ateria on just kampanjoinut lautasmallia ja sen tärkeyttä... :whistle:
 
Ja josskin oli juttua, että ruuhkat rantatiellä ovat vähentyneet huomattavasti just ton ohitustien takia eli se upeitten näköala-asuntojen rakennushan siinä on tärkeintä. Pulliaiset pölyseen saastaseen tunneliin vaan maanalle ja rikkaille parempia asuntoja.

Silloin kun mä vielä jouduin käyttää rantatietä, niin oli pimeimpään aikaan ainoa hetki kun sai nauttia valosta koko päivänä kotimatkalla töistä. Nyt jos tulee tunneli, niin kun putkahdat tunnelista ulos niin on jo pimeää. Miksei samantien laita kaikkia kerrostaloja ja teitä maanalle ja rakenna maanpäälle luksushuviloita venäläisille turisteille?
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja ymmärtääkseni:
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia83:
Mä en tajunnut ollenkaan Aamulehden kirjoituksista (netissä) että miten ne säännöt muuttuu. Ensin yhessä kohdassa oli, että 2 vuotiaat vielä saavat heinäkuun alun jälkeen "Heinäkuun alusta alkaen kolmivuotiaista lapsista ei enää saa kotihoidon Tampere-lisää. Jatkossa hoitolisää saa kaksivuotiaista ja nuoremmista lapsista". Sitten myöhemmin oli kirjoitettu, että 2-3 vuotiaat eivät saa kuntalisää. En ymmärrä yhtään.

Ja kai ne niin kiivaasti sen uuden ihanan tunnelinsa haluavat, että lapset jää vaikka p.kodissa ja koulussa ruoatta ja viedään perheiltä ne vähätkin tulot.
Jos on yksi lapsi saa 2 vuotiaaksi.
Jos on useampi niin saa siihen asti että vanhin lapsi täyttää kolme.
Eli siis jos on yksi lapsi niin 2-3 vuotias ei saa mitään.
mä kyllä käsitin niin, että yksilapsinen saa 2-vuotiaaseen asti, jos saa myös kelan maksamaa hoitolisää (eli tulot eivät ylitä tiettyjä rajoja)
ja jos on useampi lapsi, niin saa siihen asti, kun pienin täyttää 2. (ja tässä tietysti myös sama tuloraja)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia83:
Mä en tajunnut ollenkaan Aamulehden kirjoituksista (netissä) että miten ne säännöt muuttuu. Ensin yhessä kohdassa oli, että 2 vuotiaat vielä saavat heinäkuun alun jälkeen "Heinäkuun alusta alkaen kolmivuotiaista lapsista ei enää saa kotihoidon Tampere-lisää. Jatkossa hoitolisää saa kaksivuotiaista ja nuoremmista lapsista". Sitten myöhemmin oli kirjoitettu, että 2-3 vuotiaat eivät saa kuntalisää. En ymmärrä yhtään.

Ja kai ne niin kiivaasti sen uuden ihanan tunnelinsa haluavat, että lapset jää vaikka p.kodissa ja koulussa ruoatta ja viedään perheiltä ne vähätkin tulot.
Mua ällistyttää suunnattomasti mikä hinku tolle tunnelille Oikeesti on? Vasta saatu valmiiksi toi pahuksen Tampereen ohitustie jota pitkin pääse Ylöjärvelle ja Nokialle ja niiden taakse ja sitten aletaan vääntämään jotakin hiton tunnellia joka pitää valaista, lämmittää ja ilmastoida ympäri vuoden jotta liikenne rantatiellä ei olisi niin kamalan tukkosta :headwall: :headwall:
Eihän se tunneli tukkoisuutta vähennä. Tarkoituksena on saada lisää rakennusalaa uusille paremman luokan asunnoille. Että näin... Juu, ja Treen koululaisilta ollaan viemässä myös salaatti ruokalistalta tai ainakin ollaan vähentämässä sitä. Aika hauska juttu sinänsä, koska Tampereen Ateria on just kampanjoinut lautasmallia ja sen tärkeyttä... :whistle:
Mä olen lukenut tuon tunnelin tiimoilta perusteluja miksi se pitäisi tehdä yhdeksi syyksi sen, että Rantatien liikenne saataisi sujuvammaksi (en ymmärrä miten se sujuvuus vaan paranisi kun ruuhkat laitetaan maan alle?).

Ja kuinkahan monta herra Pormestarinkin sukulaista onkaan jo valmiina ostamaan uusia hienoja rantatontteja nimiinsä jotka tunneli hankkeella saadaan rakennus käyttöön :whistle:
 

Yhteistyössä