Tämmöistä tänään, eli oletko feministi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen. Väkisinkin tulee feministiksi kun koittaa työelämässä olla jäämättä miesten jyräämäksi. Ja ne kyllä yrittää.

Ilmenee lähinnä työelämässä niin että yritän tuoda aina esiin sen että naisillakin on aivot ja ovat usein fiksumpia kuin miehet.

maltillinen sellainen...en polta rintsikoita!!!!!!!!!!!!!!!

kaikkien naisten ei tarvitse olla samanlaisia, eikä naisten tarvitse olla miesten odotusten mukaisia, vaan ihan omanlaisia...niin ajattelen.

antaa siis kaikkien kukkien kukkia!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen. Väkisinkin tulee feministiksi kun koittaa työelämässä olla jäämättä miesten jyräämäksi. Ja ne kyllä yrittää.

Ilmenee lähinnä työelämässä niin että yritän tuoda aina esiin sen että naisillakin on aivot ja ovat usein fiksumpia kuin miehet.

Lisään vielä että meillä on täällä sen verta paljon sovinisteja (siis jotka vielä avain avoimesti kailottavat olevansa sovinisteja) että pakko sitä on laittaa jotain vastapainoa näille "viisaille" konsulteille.

Mä olen myös feministi. Tosin meillä kotona on aika perinteiset roolijaot, mutta se ei mielestäni riko tasa-arvoa millään lailla. Kuitenkin yritän opettaa pojalle että miehet ja naiset ovat yhtä hyviä, molemmilla on omat vahvuutensa ja heikkoutensa.

Mua suunnattomasti ärsyttää miesten ja naisten palkkaerot, sekä kaikenlainen alentuva suhtautuminen naisia kohtaan. Mä olen äärettömän ylpeä siitä että meillä on naispresidentti ja koko ajan enemmän naisia myös niillä korkeimmilla palleilla työelämässä. Mä olen oikein onnellinen siitä että esim. Tradekan toimitusjohtaja on nykyisin nainen ja hän onkin saanut paljon aikaiseksi jo nyt.

Toisaalta mun mielestä on suuri vääryys että armeija on miehille pakollinen ja naisille vapaaehtoinen. Mun mielestä pitäis olla jokotai. Eli myös miehillä pitäisi olla oikeus päättää haluaako suorittaa asevelvollisuutensa.

Mutta siis siinä jutussa kerrottiin että hyvin moni nainen häpeää sanaa feministi ja yhä edelleen on niitä takapajuisia naisia jotka esim. hyväksyvät samasta työstä saadun palkkaeron. Ja siis yhä tänä päivänä alistuvat monessakin asiassa, kun me ollaan "vain" naisia.

Mun mielestä ei tarvi jättää kainalokarvoja ajamatta ja alkaa automekaanikoksi ollakseen tasa-arvoinen. Toki jos tykkää automekaanikon hommista niin sitten :D .

Mutta siis kyllä nainen voi olla nainen ja mies mies ja SILTI toteuttaa tasa-arvoa. Ja feminismi ei siis ole miesten halveksuntaa, vaikka kerran sellaisessa hirveässä feminismitapaamisessa olinkin. Jossa siis vain ja ainoastaan mollattiin miehiä.

En ole. Mies ja nainen ei ole samanlaisia. Kuitenkin yhtä arvokkaita ja molempia tulee kohdella hyvin, vaikkei ehkä ihan samanlailla. Sinänsä oon tasa-arvon kannattaja, että samasta työstä palkka pitää olla yhtä suuri.

Toki. Koska mulla on aivot, olen siis myös feministi. Ne ihmiset, jotka eivät miellä itseään feministeiksi, joko ovat erittäin erittäin takaperoisia tai sitten eivät tiedä, mitä feminismi oikeasti pitää sisällään.

Minun feministeyteni näkyy vain siten, että kannatan tasa-arvoa miesten ja naisten, naisten ja miesten kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
En ole. Mies ja nainen ei ole samanlaisia. Kuitenkin yhtä arvokkaita ja molempia tulee kohdella hyvin, vaikkei ehkä ihan samanlailla. Sinänsä oon tasa-arvon kannattaja, että samasta työstä palkka pitää olla yhtä suuri.

Olet sä silloin feministi jos sä kannatat tasa-arvoa. Ei tasa-arvo tarkoita samaa kuin että sukupuolet olisi samanlaisia. Se tarkoittaa sitä että naiset ja miehet ovat yhtä arvokkaita =)

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mua suunnattomasti ärsyttää miesten ja naisten palkkaerot, sekä kaikenlainen alentuva suhtautuminen naisia kohtaan.

Tämä ärsyttää mua aivan suunnattomasti. Itselläni on hyvä palkka (tarkoitan että meillä on paljon huono palkkaisempiakin miehiä), mutta kun tuli puheeksi että yhteen hommaan tarvitaan huono palkkaisia ihmisiä niin ylläri kenen nimi mainittiin melkeinpä ekana. Ja satun tietämään että mulla on tätä puhujaa paljon parempi palkka. Ja silloin kun palkan korotuksen sain niin TJ sanoi että siitä et sitten saa puhua kellekkään kun voi tullla eripuraa.

Siis jumankauta että miehet jotka voi loukkaantua siitä että naisella joka on ollut talossa vuosia kauemmin ja jolla on enemmän alan kokemusta voi olal parempi palkka.

Niin ja tää alentuva suhtautuminen. Meillä käy jopa naapuri firman TJ kysymässä veisinkö mä postit. Ja toinen vastaava idiootti kysyi jos keittäisin heille kahvit. Kumpaakaan en kyllä tehnyt. Mutta eipä meillä töissä olevilta miehiltä, vaikka olisivat harjoittelijoita, niin kukaan tuolaista kysy. ikinä.

Kuulostaa hyvältä =) . Viitsitkö eritellä mitä tuo käytännössä tarkoittaa?
Tarkoittaa esim sitä, ettei mun naisena tarvitse edes yrittää olla kuin mies. Annan ihan mielelläni fyysisesti raskaat hommat tuon juniorin tehtäväksi. Luonto on luonut sille leveämmät hartiat ja enemmän papua hauiksiin kuin mulle, joten en ala ehdoin tahdoin muutakaan todistelemaan. Mun - tai mun mielestä tyttöjen tai naisten yleensäkään - ei tarvitse tehdä kaikkia pöllöyksiä, mitkä ovat olleet perinteisesti poikien/miesten juttuja. En myöskään vaadi samaa palkkaa kuin mieskollegallani, jos en myöskään tee yhtä pitkää työpäivää kuin hän tai vastuualueeni ei ole yhtä laaja kuin hänellä. Toisaalta taas, jos mä teen pidempää työpäivää kuin mieskollegani tai mun vastuualueeni on laajempi, vaadin isomman palkan kuin sillä mieskollegalla. Työelämässä en enää ärsyynny siitä, että joku nuori ja suurisuinen mies asiakaspalaverissa esittää hienoja termejä käyttäen puuta heinää ja asiakkaat katsovat kunnioittavasti, että onpa siinä osaava ja fiksu mies. En koe tarpeelliseksi nolata ko henkilöä vaan lähinnä huvittuneena seuraan muiden reaktioita.

Kyllä mä ainakin osittain taidan olla, tosin en ole kovinkaan syvällisesti perehtynyt siihen ideologiaan jotta voisin määritellä olenko vai enkö ole. Mutta kaikki epätasa-arvoisuus kyllä saa mulla karvat nousemaan pystyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua suunnattomasti ärsyttää miesten ja naisten palkkaerot, sekä kaikenlainen alentuva suhtautuminen naisia kohtaan.

Tämä ärsyttää mua aivan suunnattomasti. Itselläni on hyvä palkka (tarkoitan että meillä on paljon huono palkkaisempiakin miehiä), mutta kun tuli puheeksi että yhteen hommaan tarvitaan huono palkkaisia ihmisiä niin ylläri kenen nimi mainittiin melkeinpä ekana. Ja satun tietämään että mulla on tätä puhujaa paljon parempi palkka. Ja silloin kun palkan korotuksen sain niin TJ sanoi että siitä et sitten saa puhua kellekkään kun voi tullla eripuraa.

Siis jumankauta että miehet jotka voi loukkaantua siitä että naisella joka on ollut talossa vuosia kauemmin ja jolla on enemmän alan kokemusta voi olal parempi palkka.

Niin ja tää alentuva suhtautuminen. Meillä käy jopa naapuri firman TJ kysymässä veisinkö mä postit. Ja toinen vastaava idiootti kysyi jos keittäisin heille kahvit. Kumpaakaan en kyllä tehnyt. Mutta eipä meillä töissä olevilta miehiltä, vaikka olisivat harjoittelijoita, niin kukaan tuolaista kysy. ikinä.

Meillä myös miehen työpaikalla on noita sovinistisikoja pilvin pimein. Miesvaltainen ala, jossa on ainoastaan muutama nainen. Ja tietenkään nää naiset ei osaa mitään...

Mun mies on siis työnjohtajana ja kertoi vaan että heillä on ainoastaan 1 nainen joka on päässyt ylemmäs, eli on nyt aluepäällikkönä. Mies kertoi että tämä nainen on NIIN topakka ettei sille kukaan uskalla mitään sanoa. Ja että osaa työnsä aivan loistavasti. Mutta voin vaan kuvitella miten tuo yksi ainokainenkin päällikkö riepoo noita muita miehiä :whistle: .

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tarkoittaa esim sitä, ettei mun naisena tarvitse edes yrittää olla kuin mies. Annan ihan mielelläni fyysisesti raskaat hommat tuon juniorin tehtäväksi. Luonto on luonut sille leveämmät hartiat ja enemmän papua hauiksiin kuin mulle, joten en ala ehdoin tahdoin muutakaan todistelemaan. Mun - tai mun mielestä tyttöjen tai naisten yleensäkään - ei tarvitse tehdä kaikkia pöllöyksiä, mitkä ovat olleet perinteisesti poikien/miesten juttuja. En myöskään vaadi samaa palkkaa kuin mieskollegallani, jos en myöskään tee yhtä pitkää työpäivää kuin hän tai vastuualueeni ei ole yhtä laaja kuin hänellä. Toisaalta taas, jos mä teen pidempää työpäivää kuin mieskollegani tai mun vastuualueeni on laajempi, vaadin isomman palkan kuin sillä mieskollegalla. Työelämässä en enää ärsyynny siitä, että joku nuori ja suurisuinen mies asiakaspalaverissa esittää hienoja termejä käyttäen puuta heinää ja asiakkaat katsovat kunnioittavasti, että onpa siinä osaava ja fiksu mies. En koe tarpeelliseksi nolata ko henkilöä vaan lähinnä huvittuneena seuraan muiden reaktioita.

Mutta onko feminismisyys juuri tuota, että naisen pitäis olla kuin mies? Mun mielestä itse naisellisuutta pitäis myös arvostaa enemmän, naisten oikeutta olla naisia ja myös miesten oikeutta toteuttaa omia feminiinisiä piirteitään.Jos joku yhtään ymmärtää mun pointtia.

Hyvin paljon samoilla linjoilla olen kanssasi. Mun mielestä on tyhmää edes sovittaa feministille sitä rintsikoidenpolttaja-viittaa. Onhan heitäkin, mutta silloin puhutaan jo ääri- tai kiihkofeminismistä.

Mutta mun on kyllä pakko myöntää että mun hermot saa hyvinkin nopeasti poikki puhumalla ihan leikilläänkin jotain sovinistista. En pysty yhtään sietämään ja siksi on tullut jokusen kerran otettua yhteen yhden jos toisenkin miespuolisen kanssa. Nolointa tässä on tietty se että nää miehet tahallaan ärsyttää mua kun TIETÄVÄT että mä räjähdän
:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:

Mutta onko feminismisyys juuri tuota, että naisen pitäis olla kuin mies? Mun mielestä itse naisellisuutta pitäis myös arvostaa enemmän, naisten oikeutta olla naisia ja myös miesten oikeutta toteuttaa omia feminiinisiä piirteitään.Jos joku yhtään ymmärtää mun pointtia.

Mä itse miellän että feminismi on sitä että miehet ja naiset ovat samanarvoisia, oli heidän sukupuoliroolit sitten mitä tahansa. Miehekäs tai naisellinen mies, miehekäs tai naisellinen nainen...ei mitään merkitystä. Kuitenkin niin että miehet ja naiset ovat yhtä hyviä ja arvokkaita sellaisinaan. Ei voi kumpaakaan sukupuolta nostaa jalustalle, eikä kummankaan tahtoa rajoittaa sukupuoleen vetoamalla.

Näin siis mä ajattelen.

Äitini on kovan luokan johtaja mies valtaisella alalla ja on kyllä kasvattanutkin minut "feministiseen" ajatteluun. Ja toisaalta tukenut kertomalla mitä kaikki shaissea itse on saanut uransa varrella kuunnella.

Ja mikäli joskus se ihme tapahtuu että saamme lapsia, niin haluan myös että heillä on (sukupuoleen katsomatta) selkeä käsitys miesten ja naisten tasa-arvosta. En halua että lapsistani kasvaa huonon itsetunnon omaavia naisia enkä sovinisti miehiä.

Feministi, on hän sitten mies tai nainen, saa olla millainen itse haluaa. Ei feministien tarkoitus ole tunkea kaikkia naisia yhteen tiettyyn muottiin, vaan nimenomaan annettava naiselle se vapaus ITSE valita, millainen on.

Minkäänlainen pakottaminen ei kuulu tasa-arvoon.

Mä itse miellän että feminismi on sitä että miehet ja naiset ovat samanarvoisia, oli heidän sukupuoliroolit sitten mitä tahansa. Miehekäs tai naisellinen mies, miehekäs tai naisellinen nainen...ei mitään merkitystä. Kuitenkin niin että miehet ja naiset ovat yhtä hyviä ja arvokkaita sellaisinaan. Ei voi kumpaakaan sukupuolta nostaa jalustalle, eikä kummankaan tahtoa rajoittaa sukupuoleen vetoamalla.

Näin siis mä ajattelen.

Peesi tähän. Ihmiset saa olla erilaisia sukupuoleen ja ulkonäköön yms. katsomatta, mutta kaikilla pitää olla samat oikeudet ja sama arvo.

Näin siis mä ajattelen.

Noin mäkin ajattelen. Ja jos feminismi on tota niin sitten mä olen feministi. Mutta siksi kysyinkin, kun ymmärsin Keittiksen vastauksen hieman niin, että feminismi olis sitä, että naisen pitäis olla kuin mies... Ja yksi tuttavani on feministi, siis ihan "harrastuksena" tai elämän tapana, käy siis jossain kokouksissa ja ajaa tätä asiaa, mutta hän on enemmänkin sellainen joka kieltää itsessään kaikki naiselliset piirteet ja haluaa olla käyttäytyä kuin mies, kyetä samaan kuin miehet. Esim. minua piti täysin säälittävänä miesten alistamana kun oon synnyttänyt kaksi lasta ja hoitanut heitä kotona jne. Mä kun sitten taas arvostan myös naiseutta ja omaa naisellisuuttani, ja hänen ajattelumallillaan koen että siinä juuri miehet nostetaan jalustalle vai miksi nainen taistelutahtoisesti haluaa olla kuin mies? Mielestäni tasa-arvo asiaa voi ajaa, mutta silti hyväksyä myös olevansa nainen.

Ymmärrän, mitä tarkoitat =) Siksi ne tutut mua realistifeministiksi kutsuvatkin. Ymmärrän ja hyväksyn sen, että miehet ja naiset ovat erilaisia. Siitä tuo realisti. Tasa-arvoa taas kannatan, joten siitä tuo feministi. En siis polttele rintiskoitani, mutta en silti keitä tj:lle kahvia. Itse asiassa meillä tj keittää mulle kahvit =) Nykyisessä työpaikassani ei onneksi niitä suurisuita ole, mutta firman miesväki tietää kyllä ihan tasan tarkkaan, että heille tulisi tupenrapinat, jos mä päättäisin nostaa kytkintä. Mä olen universumin surkein myyntitykki, koska multa puuttuu taito lasketella lööperiä asiakkaille. Jos en jotain asiaa tiedä, sanon sen suoraan ja lupaan selvittää. Jos tiedän, asiakas voi myös luottaa siihen, että asia sitten on juuri niinkuin sanon. Varmaan yksi parhaimmista kiitoksista, mitä olen urallani saanut, on erään asiakkaan kommentti "mä niin arvostan tuuota sun rehellisyyttäsi" eräässä kipakassa asiakaspalaverissa. En siis tarvitse puntissa roikkuvia sukupuolielimiä, pukua päälleni enkä kravattia kaulaani ollakseni uskottava.

Yhteistyössä