Tammivauvat

Moikka taas.
Unohdin ihan onnitella uusia. Eli onnea kaikille plussaamisesta :flower: :heart:

Ihan hienosti kasvaa pino...
Miks mun on niin vaikee soittaa tonne neuvolaa?
Jotenkii semmoinen olo et ne nauraa mulle ku näin ajoissa soitan.. :eek:

 
Moi :wave:
Erittäin varovaisesti ilmoittelisin itseni tänne....selkeitä plussia on nyt muutama testattu joten uskottava se on! Km:ja on takana kaks, joten en vielä ihan uskalla "antautua" tähän onneen...vaikkakin onnellinen tästä oon!
Nyt viikkoja ehkä 4+1. =)

 
Hera Me on kerrottu vasta anopille ja appiukolle, eikä kerrotakkaan muile vielä piiiiitkään aikaan. Sen verta pelottaa keskenmeno riski vielä, että ei uskalla vielä kertoilla vaikka mieli tekisikin. Ja toisaalta, jännää nähdä kauanko saa "piiloteltua" ihmisilta tämän.

Lily of the valley Aika jännä homma jos ei siellä ole "pelit ja vehkeet" olemassa.
Itse asun kohtuullisen pienellä paikkakunnalla ja kuitenkin minulle varattiin jo ultra 7.5 että nähdään mikä on tilanne ihan kunnalliselle puolelle neuvolaan. Tuolloin on rv6+3 ja terkkari ajatteli että voisi kuulua jo sydänäänet hyvällä tuurilla.
No, sitähän ei tiedä että kuuluuko mitään, mutta pointti oli se, että kun olen pitänyt tätä meidän tk:ta jämähtäneenä jäänteenä niin eihän tää näköjään olekkaan.

jenninho Sama oli minulla, että mietin monta kertaa ennen kuin soitin sitten lopulta.
Mutta nyt on sitten hyvä mieli, kun on tosiaan tuo ultra ja kaikki varattuna niin saa sitten mielenrauhan asiasta, että onko siellä kaikki lähtenyt ok, menemään vai ei.
Ei kun rimpautat vaan sinne, eihän se ota jos ei annakkaan ja kyllä ne siellä on varmaan "hätäisempiäkin" ilmottautujia tavanneet.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille ja tarrasukkia.

 
Enie Kuule pienillä paikkakunnilla on monikin asia paremmin, kokemusta on... Mun tietääkseni täällä on nuo ultrat (2 kpl) keskitetty synnytyssairaaloihin, ja jos jotain epäilystä on että joku on pielessä niin sinne samaan pitää mennä. Tosin, saas nyt nähdä, siis edellisessä neuvolassani ei ainakaan ollut ultraa, mutta en mee vannomaan ettei tässä uudessa ole (ollaan siis muutettu).

Ensimmäinen raskausoire on ilmaantunut! :D Eli on nälkä, alkaa syömään hyvällä ruokahalulla, puolessa välissä annosta tulle vain stoppi. Siis tyyliin: suupala nro 20 nam, suupala nro 21 -> hyi hemmetti! Muistan, että tätä samaa oli esikonkin kanssa. =)
 
Lily of the valley No, ehkä se on niin että toisessa kohden on paremmin ja toisessa ei. Jos täällä on ultrat niin on sitten tasapainottamassa se että lähin synnytys sairaala on 1,5 h ajomatkan päässä :LOL:
Saas katsoa miten sinne sitten aikanaan ennättää jos ei pääse jo vähän etukäteen sinne sisälle.
Moni on tuohon matkanvarrelle synnyttänyt omaan autoon, taksiin ja ambulanssiin.
Mutta tätähän tää on nykyään.
Pitää vaan ennakoida ja koittaa lähteä ajoissa jos mahdollista niin ei tulisi liian kiire.
Helppo sanoa kun ei tiedä miten vauhdilla sieltä sitten aikanaan tullaan, mikäli raskaus nyt sitten sujuu loppuun asti, eikä tule keskenmenoa.
 
Mä soitin neuvolaan heti päivällä ajan, kun aamulla olin plussannut...
Siellä onniteltiin ja annettiin aika.
Meillä täällä käydään tuolla synnärillä ultrassa np ja rakennetta katsomassa.
Tosin mä en ole kahdesta edellisestä käynyt np lainkaan ja todennäköisesti en tästäkään.
Meillä on synnäriksi kaksi vaihtoehtoa, meiltä toiseen ajaa noin puoli tuntia ja toiseen 45 min tai enempi, riippuu ruuhkasta.

Mä tässä jännään, mahtaako neuvolassa jo kuulua sydänäänet, kun menen, silloin olisi viikkoja kasassa 7+6.
 
Sohvi77 Minulla myös vielä skeptinen olo. Aikoinaan oli yksi keskenmeno eikä sen jälkeen ennen tätä ole vauva hommat kiinnostaneetkaan, vaikka siitä on vuosia aikaa.
Pelottaa koko ajan että jokin kuitenkin on hullusti, vaikka toisaalta on onnensa kukkuloilla.
Kyllä me nyt laitetaan niin paljon tarrasukkia sinulle ja vaaville, että kaikki menee hyvin :heart:
Meillä näyttää olevan sama laskettu aikakin, ja mehän plussattiinkin samaan aikaan jos oikein muistan.
Joko olet ollut neuvolaan yhteydessä vai odotteletko vielä? Minä menin jo rimpauttamaan ja tosiaan ultra 7.5.

Aurinkoista tiistaitaita ja tarrasukkia kaikille muillekin.
 
Enie Soitin neuvolaan eilen, kylläkin lasten rokotusasioissa kun ollaan lomalle lähdössä mutta kerroin sit tietysti hyvät uutiset. Neuvola-ajan varasin 26.5 koska haluan käydä varhaisultrassa ennen sitä. Mites muuten ton ultrauksen kans; pitäiskö 7.5 näkyä jo sydämen syke?

Onkos teillä muilla oireita? Mulla ei ole kuin vatsa turvoksissa ja rinnat kipeenä. Ruoka maistuu!
 
Sohvi77 Terkkari sanoi että hyvällä tuurilla voi tuolloin jo syke "kuulua".

Oireita on se oksettavaolo koko päivä toimisesti, tosin nyt kun on koittanut ottaa 3-4h välein jotain suuhunsa se on helpottanut hommaa.
Rinnat on hiukan arat, mieliala välillä viskaa ja ihmettelen sitten itsekin että jopas tuli tiuskaistua turhasta. Ruoka maistuu tosiaan ja kaikkea kivaa mielitekoja.
 
Uusi tulokas voisi kanssa ilmottautua tänne =) Plussasin tuossa eilen ja olo on vieläkin aika pökerryksissä oleva! Laskureiden mukaan 5.1 pitäisi olla LA. Ihan uskomaton tunne :heart: Joskin ensikertalaisena myös hieman pelottava tunne, mutta eiköhän tässä luottamus mahan kasvun ohella myös kasva =)
 
Kävinpä tänään lääkärissä kun alkoi tuntua niin hiivatulehdukselta (on kuulemma tosi yleistä raskauden aikana). Siellä saatiin ultralla selville, että kyllä siellä kohdussa joku 3-millinen möllykkä on, ja oikeaan paikkaan kiinnittyneenä. Parin viikon päästä sitten uudestaan katsomaan, onko möllykkä kenties elossakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja wilsson:
Ikä 30+ ja toinen tulossa. Olisiko ideaa laittaa La.t, iät, monesko lapsi, jne samaan listaan ja lista vaikka etusivulle?
Kannatan, ja mahdollisesti vielä synnytyssairaala. Munkin mielestä lista on kätevintä olla ekassa viestissä, jos vain Pampuska on halukas ottamaan päivitysvastuun itselleen pysyvämmin?

 
Ja onnittelut uusille plussalaisille sekä tarrasukkia kaikille.
Pahoinvointi jatkuu edelleen, ja mielialat vaihtelevat todella rajusti. Ei voi mitään kun alkaa itkettämään vaikkei tiedä miksi itkettää.
Mitenkä teillä muilla on nuo fiilikset, että pelkäättekö ettei kaikki menekkään ok, vai osaatteko nauttia tästä tilanteesta? Itsellä heittää välillä ihan kauheat pelot ja pieni pelko on koko ajan ettei kaikki olisi ok, ja mene loppuun asti hyvin.
Eilen alkoi jo sitten pelottamaan se ensiviikon ultrakin, että entäs jos sitten siellä todetaankin että valfin sanoissa möllykkä ei olekkaan elossa edes.
Ei kyllä aiempien raskauksien aikaan ollut tälläisiä, mutta lieneekö sillä keskenmenolla sitten osuutta asiaan että nyt pelkää niin kovasti.

Kyselyyn vastaus: Ikää on 32v ja kolmatta odotan.

Täällä ilmoittautuu yksi innokas listan päivittäjä jos Pampuska ei halua pysyvää päivitys vastuuta itselleen =)

Aurinkoista kevät päivää kaikille ja ihanaa vapun odotusta :heart:
 
varovaisesti ilmoittaudun mukaan. :) Maanantaina tehty plussatesti. Ekaa odotellaan ja oon 28v ja helsingistä. Tää vauva on saatu aikaiseksi hoidoilla. Hoitajan mukaan arvio lasketuksi olisi 5.1.2010.
mäkin voin päivitellä välillä.
 
Huomenta! Ja tervetuloa uudet plussanneet!!! :flower:

Fiiliksistä; kyllä on mullakin itku herkässä ja aika nopeeta jollain tavalla "masentunut" olo jos vähänkin jotain negatiivista havaittavissa...toisaalta taas yltiöpäinen onnen tunne voi tulla yhtä nopeeta ja ihan pienestä :D ...eli joko raskausoire tai sit pitää lähteä lääkäriin ;)

Oireista sen verran että pahaa oloa ei ole ollut, ruoka maistuu vähän liianki hyvin. Pyöräillessä huomasin että happi loppuu helpommin. No rinnat mulla on tosi arkana ja välillä pientä vihlontaa ihan alavatsalla. Eli aika oireetonta toistaiseksi, toivottavasti ei huono merkki :eek:

Ikäkyselyyn; 32v. ja kolmatta odottelen.
 
Tammikuinen ilmoittautuu :wave:

Sunnuntaina tehty selkeä plussa kp:nä 32/24-31. LA olisi 1.1.10. Olen 30v. helsinkiläinen ja pikkukakkosta odotellaan. Esikoispoika on syntynyt 05. Tätä plussaa odotettiinkin tasan vuosi, joten aika epäuskoisissa fiiliksissä ollaan. Ei mitenkään onnen kukkuloilla vielä (ei uskalla), mutta välillä ilo kuplii pintaan.

Tärppikierrossa mulla oli vahvat hormonilääkitykset, ja sen seurauksena multa todetusti irtosi kaksi munasolua. Tässä nyt jännitetään kyytiläisten lukumäärää tuonne helatorstaiviikolle, jolloin mennään varhaisultraan.

Onnea meille kaikille plussasta! :flower: :) :flower:
 

Yhteistyössä