Tammivauvat

Hei

Ilmoittaudun tuolta huhtikuun haaveilijoiden puolelta tänne tammi vauvoihin varovasti.
Toissa aamuna hailakka plussa ja tänä aamuna hiukan vahvempi.
Ympärivuorokautista pahaa oloa ollut maanantaista asti ja vihlovaa kipua silloin tällöin vatsan sivuissa. Kaiken laisia mielitekoja välähtää välillä päähän.
Laskettuaika laskureiden mukaan olisi 4.1.2010, mutta kaipa se sitten neuvolassa varmistuu jahka sinne uskaltaa ilmoittautua.


Aurinkoista perjantainta ja tarrasukkia kaikille :heart:
 
Minäkin taidan varovasti kurkistella tähän pinoon päin, oma tekemä testi plussaa ja eilen kävin vielä neuvolassa tarkistamassa :D Kalentereiden ja oman arvion mukaan LA olisi 30.12, mutta eiköhän se tarkennu vielä ultrassa toukokuussa.
 
Huomen aamulla teen vielä varmistustestin =) . Oireita ei viel muutakun rinnat kipeet ja masussa hassu "painon tunne", vaik eihän se mahdollinen kyytiläinen viel oikeesti mitään painais. Jotenkin epätodellinen olo, jos näinkin nopeesti tärppäs, yk3. Kavereilla muutamilla jo hoidot alkanu, et ei oo ihan helppoo kaikilla aina tää raskautuminen, ja ajattelin et itelläkin vois kestää kauemmin. Ihanan rauhallinen olo, halit kaikille :hug:
 
Eilen testasin citymarketin testillä haalean viivan ja tänään aamulla apteekin omalla testillä myös hennon, hennon viivan... mutta kai se on uskottava silti todeksi! Toista lasta on yritetty jo lähes pari vuotta, tuloksena noin 1,5 vuotta sitten tullut keskenmeno viikolla 7 tai 8. Nyt jännittää, pelottaa, kauhistuttaa, ihastuttaa ja vaikka mitä, että tuleeko tästä meille todellakin vauva!

Pitää vielä ostaa lisää testejä ja kokeilla, jos se viiva lähtisi vahvistumaan. Tekisi mieli huutaa ääneen kaikille, että plussa tuli!!, mutta yritän hillitä itseni kirjoittelemalla siitä täällä.. Tänään oli tarkoitus lähteä baariin juhlimaan kaverin synttäreitä, mutta nyt jää kyllä siiderit juomatta :saint:

Pelottaako muita keskenmeno (syystä tai toiseta) yhtä paljon kuin minua? Miten saatte itsenne rauhoiteltua? Mä yritän hokea itselleni, että en voi sitä keskenmenoa aiheuttaa enkä estää jos on tullakseen, joten "herran haltuun". Ei vaan tunnu auttavan...
 
Heissan! Selkeää plussaa näytti!! Et on se uskottava. Toivotaan et kestää kyydissä
eli Hera mua ainakin pelottaa kaikki mikä voi mennä pieleen, mut yritän nauttia täst päivä kerrallaan. Ens viikolla tilailen neuvolaa ym. Jännittää, tuleekohan jotain pahoinvointeja tai muita oireita, viisaammat milloin ne yleensä alkaa ja kauanko kestää jos niitä tulee?
 
Anni-77 Minulla on ollut todella "kivaa" pahoinvointia koko päivä toimisesti jo tän viikon maanantaista alkaen. Menee yöt ja päivät kuvottavan olon kanssa, mutta hoksasin toissa päivänä että jos koittaa vähän syödä välillä jotain niin se auttaa minulla ainakikin asiaa.
Plussasin muistaakseni torstai aamuna olikohan se kp 25/28, ei jaksa käydä tuolta toiselta puolelta katsomassa. hailakan plussan Sitä ennen ei mitään, paitsi mielikuvitus viivoja :LOL:
Nyt sitten tänäkin aamuna piti taas testata kuten eilenkin, ja varmaan vielä testaan ties kuinka kauan ennen kuin uskon todeksi.
Tosin minulla on jo lääkärineuvola sitten 7.5 että ultraavat kaiken olevan hyvin, ja ok, kun tuolloin voisi jo sitten kuulua hyvällä tuurilla sydänäänetkin, mikäli tämä tila säilyy eikä sitten tule keskenmenoa heti alussa.

 
Täällä olisi aivan uusi palstalainen, jonnekin kun pitää päästä tuulettamaan eilistä plussausta =)
Viikkoja olisi 4+3 ja laskettu 30.12, mutta jos vanhat merkit paikkaansa pitää, niin tammikuun puolelle menee...
Pahoinvointia ei ole vielä ainakaan ollut, muita oireita kyllä sitten jo noin viikon verran.
Neuvola ajan sain pitkälle enskuuhun, jotta sitä sitten odotellessa...
Onnea kaikille plussanneille :heart:
 
Kiva kun on tullut paljon uusia, päivitin tätä listaa, korjatkaa jos jotain on väärin. Hätäpäissäni en la:ta löytänyt Heralle ja Sanelmalle, joten ilmoitelkaa niitä jos on jo varmistunut/tai edes jotain alustavaa!



26.12.
Linneja

27.12
Jenniho

30.12.
Jafa
Wilsson

31.12.

Lily of the Valley

1.1.
Pampuska
Anni77

4.1.
Enie

Sanelma
Hera
 
Heippa! Pitkästä pitkästä aikaa kaksplussan sivustoilla, mut nyt ois sit taas paluu ajankohtainen =)

Plussat siis tehty ja laskettu on kiekon mukaan 28.12, nettilaskurin mukaan 29.12.
Täällä odotellaan nyt siis toista lapsosta.

Jotenki on vaikee viel uskoo että raskaana olen, mut eiköhän se tässä päivien mennessä eteenpäin todemmaksi muutu..
:whistle:
 
Tervetuloa s-a-j, tammivauvat on vahvast joulukuun lopun vauvat :D lisään sut listoille:

26.12.
Linneja

27.12
Jenniho

28.12
s-a-j

30.12.
Jafa
Wilsson

31.12.
Lily of the Valley

1.1.
Pampuska
Anni77

4.1.
Enie

Sanelma
Hera
 
mulla se ei sitten se plussa suostu vahvistumaan. eilen tein sittarin testillä ja kyllä siihen ihan haalisko viiva tuli niin haalisko että mies ei sitä erottanut. meinasin miehelle tilata silmälääkäriin ajan. ;) meinasin testailla sit ens viikolla. aatttelin että jos keskiviikkona testais,ois ihana alku talvilomalle ku sais sen kunnon plussan. oireet kuitenkin jatkuvat. pahaa oloa on pitkin päivää. tänäkin aamuna piti hetken miettiä että pitääkö rynnistää vessaan vaan ei. tissit ei oo älyttömän kipeet mut välillä on kylmä ja sit kohta on kuuma.monena yönä oon herännyt hiestä märkänä.. vissiin vaihdevuodet iskee jo alta kolmekymppisenä..

onnea hirmuisesti kaikille plussanneille!
 
Osta Sanelma Clear Blue testi apteekista. Se ainakin mulle näytti selkeän plussan kun muut näytti vielä haamua. Kannattaa se tehdä kuitenkin purkkipissasta, koska se näyttö kastuu helposti jos suihkusta yrittää...
 
Sanelma Mitkä kp:t sinulla on menossa?
Minä otin unistepin testillä kp 25/28 haalean plussan ja tänään kun menkat olis oikeasti kunnolla pitänyt alkaa vihdoin se viiva on tumma.
Mammaksi herkempi testi näyttää huomattavasti haalemapaa viivaa, joten se niistä herkistä testeistä kun testi on tehty samasta näytteestä aamulla :)
Ehkä sitä nyt alkaa itse oikeasti uskaltaa olla suht rauhassa kun sai kunnon värisen viivan vaan se vaan on kummallista miten se pelottaa että jos meneekin jossain vaiheessa kuitenkin kesken :'(
Mutta eihän sitä saisi tälläisena ilon hetkenä surra, sitä vaan tuntuu nuo mielialat heilahtelevan jo nyt aika kivasti.
Samoin on sitä pahaa oloa yötä päivää ja ei saa nukuttua kunnolla sen vuoksi. Töissä on todella hauskaa olla ja pidätellä oksennusta :LOL:
Eilen oli hammaslääkäri niin sielläkin ottivat oksennus pussit viereen kun mennessä oksennutti koko ajan. Onneks kuitenkin jaksoi olla sen hetken ilman yrjön tuloa.
Muita uusia "oireita" on rintojen arkuus uudelleen. Ne olivat arat päivän ajan tuossa ennen plussausta muistaakseni, ja silloin ajattelin että eipä tärpännyt koka minulla rinnat tulevat kipeiksi myös ennen menkkojen alkua. Kuitenkin se hävisi ja nyt on tulleet uudelleen aroiksi.

Aurinkoista sunnuntaita kaikille !

 
Laskin Aydin Tekayn sivuilta löytyvällä laskurilla, koska mun normaali kierto on paremmin 30 päivää kuin sen 28 mitä joissain laskureissa ei pääse muuttamaan.

Mä oon tehnyt nyt parin vuorokauden sisään 4 testiä (kolmea eri merkkiä) ja kaikkiin se toinen viiva on tullut haaleana, mutta silti selvästi havaittavissa olevana. Ajattelin varata ajan yksityiselle ultraan jossa sitten näkee, että onko sikiötä ja onko oikeassa paikassa. Ehkä kuitenkin soitan neuvolaan ja kysyn, että jos pääsisi neuvolalääkärille ultraan... säästyisi siinä muutama euro.

Mulla ei ole vielä mitään raskausoireita. Vatsaa nipistelee siihen malliin, että menkat alkaisivat hetkenä minä hyvänsä, mutta niin se oli tuosta esikoisestakin. Esikoista odottaessani kärsin ihan kamalasta väsymyksestä noin viikot 6-12, mutta en oksentanut kertaakaan! Saa nähdä miten nyt käy..

Ihanaa kun aurinko paistaa, pitää mennä siitä ulos edes hetkeksi nauttimaan!

Kuinka moni muuten tietää teidän plussasta? Mä oon kertonut nyt miehen lisäksi... ööööhhh... kuudelle :ashamed: Et se siitä salaisuudesta...
 
Mulla toi vatsa on kipee ja turvottaa aivan tajuttomasti, periaatteessa ei pahemmin ole pahaa oloa, ainakaan vielä, mutta sitä odotellessa...
Rinnat oli tosi arat noin viikon, sekin nyt vähän helpottanut ja vitsi, että ihmettelin koko viikon, että miksi väsyttää niin kamalasti, kun kuitenkin nukuin ainakin 10 tuntia yössä, nyt sen sitten älysin, mistä johtuu...
Ja täälläkin on vuoronperän kylmä ja kuuma, vessakäynneistä puhumattakaan :D
Esikoisesta mä nukuin suunnilleen koko ajan, se oli varmaankin se ainoo oire ja sitten kuopuksesta oksensin.
Mä olen kertonut kahdelle kaverille ja äidille ja miestä oon kieltänyt kertomasta kenellekään =)
 
Hera: Mä kerroin heti omalle äidilleni ja lähimmille kavereille (3), pomolle (ku vaikuttaa heti työtehtäviin vähän). Ei muille vielä, noille kun kuitenkin puhun kaikesta (paitsi pomolle..) ni kerroin. Vieläkään ei kummosia oireita, vähän huono olo mahassa jos ei syö säännöllisesti. Ja rinnat kipeet. Huomenna pitäs sit töihin raahautuu, ei kyl huvittais ..
 
Hera kunnallisissa neuvoloissa ei yleensä ole välineitä, joilla sikiön elossaoloa pystyttäisiin arvioimaan ennen rv:tä 8. Yksityispuolella kait mahdollista rv:stä 6, mutta esim. minä nyt rv:llä 4+2 en pystyisi vielä ultrassa sikiön elossaoloa totetamaan...

Minä en ole pahemmin palellut, kuuma mun kyllä on varsinkin yöllä ihan hikikuuma! Paineentunne alamahalla aika säännöllistä, ja mielialat aikamoista vuoristorataa... eli raskaushormoneja kyllä on, toivottavasti kielivät iloisesta asiasta!
 
Heippa! Uusi palstalainen täälläkin esittäytyy, nimittäin eilen tein elämäni ekan raskaustestin ja plussaa näytti! Nettilaskurin mukaan laskettuaika 1.1.2010 ja viikkoja 4+2.

Jännittävää touhua tämä... Nyt vaan odottamaan, että joku virallinen taho vahvistaa plussan todeksi =)
 
Tervetuloa mukaan valf, esikoista ilmeisesti odotat? Saako olla utelias, että miten vanha olet?

26.12.
Linneja

27.12
Jenniho

28.12
s-a-j

30.12.
Jafa
Wilsson

31.12.
Lily of the Valley

1.1.
Pampuska
Anni77
valf

2.1.
Hera

4.1.

Enie

Sanelma
 
Mulla on se käsitys, että täällä Hgissä ei oo neuvoloissa ylipäätään välineitä juuri mihinkään. Sydänäänet kuului niiden surkealla koneella vasta 12+2. Eikä lääkärineuvolassa koskaan ultrattu, en usko, et niillä edes oli ultraa?

Että sen takia ainakin itse ajattelin mennä sinne alkuraskauden ultraan yksityiselle, ettei tarvitse 12 viikolle asti miettiä, onko siellä ketään.

Täällä ei muuten juuri mitään oireita vieläkään, mut hyvä näin.
 
Moikkelis kaikille!
Täällä huhuilee tuore ROUVA Jee!!
En oo yllättäen kauheesti kerinnyt koneelle.. mieskin nimittäin malttoi pitää munkanssa to-pe vapaata ja ite oli viikonloppuna töissä.

Mun mies on niin ihana, se oli tilannut mulle Huomenlahjaksi Semmosen Angel soundsin dobbler laitteen!!
Pakko oli heti testaa mut eihän sieltä tietysti mitää kuulunut, oma sydän sentää sykkii vahvasti

Joo ja Meillä on yksi kissa paksuna, mut ei sielläkää masukit kamalasti metelöinny... pitäsköhää ajaa karvat pois

Oireista sen verran että tissit on nyt tosi kipeet ja isot.. piti ostaa uudet isommat rintsikat jo.. ja maha on todella turvonnut ja näyttää et oisin jo tosi pitkällä Aika jännä, oiskohaa tuplat tulossa? :heart:

Vilutus ei oo vieläkään helpottanut Linneja taisit kysellä tuleeko kuuma, mut ei oo vielä tullut.. saunassakin mulla on jalat katossa et ne lämpenis kunnolla, ainoa miinus on että tulee aika nopeesti huono olo.
Vähä inhottaa ku on niin kaunis ilma ja muut kylillä kulkee suurinpiirtein kesämekossa ja mulla villasukat ja takki päällä
:LOL:
 

Yhteistyössä