Tammivauvat

Jospa mäkin sitten?
vaikka laskureiden mukaan la vois olla joulukuun lopussa, mitään tarkkaa päivää en osaa sanoa kun neuvola on vasta 12. toukokuuta. Lakureista kun kahtelin niin vois olla nyt la 26.12 ja viikkoja 4+4. Jos se kuitenkin meniskin tammikuulle... :D
 
Senku tietäskii etukätee millon syntyyni aika meedio ois. :LOL:
Saa nytnähä kuintarkentuu toi laskettu aika sitten joskusku ultraan asti pääsee.. en oo viel ees neuvolaan uskaltanut soittaa.. vähän viel kuitenkin epäuskoinen.

Pitäs vissiin TAAS syödä jotain, paha olo puskee taas päälle... ja ruokalassa tänään tarjolla uunimakkaraa :x ei kyllä yhtää hotsittais..
 
jenninho mulla ei ole pahaa oloa ollut ainakaan vielä.. se tässä hiukan pelottaakin kun oireita ei oikeataan ole. Noh, rinnat on arat ja menkat on poissa. Melkein toivon pahoinvointia että kävis hiukan todellisemmaksi tää raskaus, mutta jos nyt alkaakin se pahaolo, niin sitten kiroilen ettei se mene koskaan pois... ;)
eilen oli saunassa ollessa niin kamalan viiltävät kivut masussa että ihan säikähdin jo, kuinka käy. :/ koko illan ravasinkin vessassa tarkastuttamassa ettei vaan ole housuissa mitään.

G:Kuinka kauan teillä lasta haaveiltiin/yritettiin ?

Meillä yritys alkoi n.7/07 ja nyt vasta oli ihan yllätys plussa, kun tuo petipuolikaan ei viime aikoina ole ollut isoimmillaan. Päin vastoin. Että todella ihmeellistä ja ennenkaikkea ihanaa!
Meillä oli kyllä nyt maanantaille varattu miehelle simppa tutkmukseen aika kun kerran saimme itsemme pikkuhiljaa tutkimuksiin päin, mutta sainpas hyvin mielin soittaa ja perua koko touhun. :LOL:

Meillä ei ennestään ole lapsia, vain iso ja karvanen koira. Viime syksynä ostimme ison omakotitalon, ihan tätä varten... ;) no eikä, ei ostettu vauvaa varten isoa omakotitaloa, mutta kun asuntoa etsittiin niin tähän päädyttiin ja hetkeäkään en ole vielä katunut. Ihanaa kun on omaa pihaa ja koirallakin tilaa temmeltää ja kaivella pihamaalla. Saati sitten vauvveliini... :p

Mä olen niin iloinen ja onnen kukkuloilla että toivottavasti tää ei kostaudu missään vaiheessa.... :ashamed:
 
Meillä tärppäsi jo Yk 3, eli aika helpolla verratuna Linneja hävettää ihan sanoa että jo toi tuntui todella pitkältä ajalta.. :ashamed:

Me kanssa ostettii viime kesänä iso omakotitalo, vai onkohan toi oikeesti Maatila kun iso navettakii on ja kolmen hehtaarin tontti.

Miekii oon nyt nauttinut tästä keväästä enemmän kuin koskaan, tomaatit ja kurkut sun muut on esikasvatuksessa sisällä, ja joka aamu pitää kurkkia kukkapenkkeihin että mitähää sielt tulloo, vai tuleeko mitään :)

Mullakin viiltelee masua, enemmän tuolta oikeelta, etova olo on kokoajan, mut viel en oo oksentanut. Tosiaan en neuvolaa uskalla soittaa vielä, meinasin viel yhteen testiin ainenkin tuhlata rahani (kivempi testaa ku tulee kaks viivaa) ei vaa ois kiva jos viiva ois oikee kunnolla punanen. :saint:
Hmm muut oireet: kamala kiukku kokoajan, nälkä, jatkuva palelu aina paitsi saunassa.
 
On näissä tärpeissä kyllä niin suuria eroja! Meillä tärppäsi ek:sta 1, pillereitä 4 v. siinä takana... Esikoinen oli aikanaan pilleriraskaus, eli kärsin kovasta vatsataudista pillerien aikana, ja siitä sitten vauva. Paitsi että ihan toivottu oli, vaikkakin isän kanssa pian sen jälkeen erottiinkin.

Nyt siis uusperheessa 1. yhteistä odotetaan.

Oireista, mua ei kiukuta, mutta välillä itkettää. Ei palele, mutta jalat vähän turpoaa päivän mittaan mitä ei ole ennen käynyt, ja maha viiltelee välillä, mutta se on onneksi kuulemma ihan normaalia!

26.12.
Linneja

27.12
Jenniho

1.1.
Pampuska

Otin rv:t pois niin ei tarvi laskeskella, jos ei joka päivä ehditä päivittää!

 
Heippa,

voisin toiveikkaasti liittyä tänne. :D Eli tänään tein plussatestin, menkkojen pitäisi alkaa huomenna. Toista lasta odotetaan ja sitä onkin tehty hartaasti jo yli vuoden ajan. Esikoinen on 1 v 8 kk. Itse olen 29 v.

Laskettu aika olisi joulukuun viimeinen, mutta koska esikoinen meni viikon yli, oletan, ettei tämäkään tämän vuoden puolella poksahda.

Ihan mieletön fiilis, ei tajua. :D

(KOP KOP koputan puuta, toivottavasti ei ole tullut iloittua liian aikaisin)
 
Lily of the valley tervetulemasta! Ja onnea plussasta! :flower: onahn se aina ihana kokemus kun plussa pärähtää!!! :D

Ajatelkaas, melkein kaikki naiset kuulevat vessassa elämänsä isoimman uutisen.... :whistle:

pampuska no teilläpä tärppäsikin nopeaa, ihan ykkösestä kun nyt kakkosestakin... :LOL: taitaa olla niin, kun mun serkullakin että heidän ei kuulemma tarvi kun kattoa silmiin toisiaan samaan aikaan niin jo tuli. :LOL:

jenninho joku muukin on alkanut peukaloimaan... :whistle: mä istutin kans tomaatit ja jotkut, en tosiaan tiedä mitä siemenestä istutettavia sipuleita ne oli, kukkia, tillii, persiljaa, basilikaa, ( ihan kokeilen nyt aluks ja sitten laitan maahan kun on lämpymämpi ) ja, mitäs muuta... porkkanat ja herneet ne vielä odottaa... perunoitakin piti laittaa, mutta tais jäädä. Pensas mustikkaa odotan innolla koska se alkaa toimimaan... :D jos se nyt on vielä kunnossa... :whistle:

Kopioitu toisesta pinosta:
*Mulla on niin vilu! Mä olen 2 päivää tärissy kun on kylymä!!!! töissäkin YLEENSÄ tulee pirun kuuma ja hiki vesi välillä valuu kun siellä huhkii oikein kunnolla, mutta nyt mä jouduin hakemaan itelleni villatakin eikä ollenkaan ollut edes lämmin.
:kieh: tää viluisuus on kamalaa, saunassakaan ei edes hikoile! Kylmä melkein sielläkin.....

jenninho tuleekos sulla paleluun koskaan lämmin ? Ihan kuuma ? Musta tuntuu ettei tähän tutinaan auta nyt kyllä ei mikään, ei edes sauna.

muita oireita ei oikein ole, kun nää rinnat, tosi arat vieläkin eikä tunnu olenkaan omilta. Siinä kai ne oli. Masua juilii ja viiltelee aina vähä väliin...

Me oltiin tosi hätäisiä ja kerrottiin miehen siskolle ja porukoille eilen. Siskolle kerrottiin, koska viimeksi puhuttiin hänen hoitopöydän tuomisesta meille ja mä menin siihen sanomaan ettei me sellasta koskaan tarvita ja ei meille aina voi kaikki ihmiset tuoda tavaraa varastoon. Nyt oli sitten pikenmiten soitettava että kai sä sitten tuot meille sen hoitopöytäs ? :D ettei se vaan ehri myymään sitä. Sitten miehen porukat meni siinä sivussa. Ne oli kyllä hieman hmm... järkyttyneitä ? Mutta positiivisella tapaa....
Ajateltiin se asia niin, että jos nyt jotain sattuukin, kesken menoa tj niin me, tais siis mies luultavasti kuitenkin kertois tapahtuneesta ainakin isälleen, joten uskallettiin tästäkin kertoa.
Noh, eilen mun 2 luokkakaverianikin arvaili kun he tulivat meille aamulla yhden koulutehtävän pariin ja testit oli niinkin piilossa kun keskellä keittiön pöytää. |O noh, ei se nyt kuitenkaan maailmaa kaada, mä voisin laittaa ilmotuksen vaikka paikallislehtien etusivuille! :D

no niin, nyt on mentävä kouluun ja sitten töihin.

Hyvää päivänjatkoa arvon Leidit!! :wave:
 
Tervetuloa Lily of the valley
ja onnea! Kyllä mulle neuvolasta ainakin sanottiin, että kyllä se nyt tulossa on, kun kerran testi plussaa... menkat pitäisi mullakin alkaa vasta huomenna!

26.12.
Linneja

27.12

Jenniho

31.12.
Lily of the Valley

1.1.
Pampuska

Jee meitä on jo 4, kyllä se tämäkin tästä lähtee pinoutumaan!
 
pampuska niin mullekin neuvolassa sanottiin, mutta ei se mun masuuni niin kaukaa nää! :headwall: :LOL:

Tänään taas on ollut ihan epäuskoinen olo.... edelleen.. mä olen tosissani miettiny sitä yksityistä ultraa tai edes jotain. Mutta nehän pitää mua ihan kärsimättömänä urpona jos haluan nyt jo ultraan ja kaiken mahollsen.
Mä en voi asialle mitään, mutta niin kauan olen epäuskoinen ja kärsimätön kunnes näen ihan omin silmin siellä olevan jotain.

Mitäs oireita teillä jo on ?
;)

kyllä tää tästä pinoutuu, hyvää vauhtia... :whistle:
 
Linneja ei siellä sun masussa ole kyllä vielä mitään ultrattavaa :D Oliko se rv 7 ku aikaisintaan voidaan ultrata sydänäänet ja todeta sikiö eläväksi, en nyt tarkkaan muista, mutta ei kummiskaan ihan vielä.

En mäkään meinaa millään uskoa, ja sen takia oon tehny plussan jälkeen vielä kaikki kaapissa olleet raskaustestit, mutta samaa ne näyttää... raskaana ollaan ja viiva senku vahvistuu. Eli kaipa siellä jotain elämääkin on kun kerran hormonia erittyy koko ajan enemmän...
 
Heissan! Varovasti täällä ilmottaudun tammivauvoihin, haamut tehty, tai tänään jo vähän selkeempi. En ihan usko vielä tätä todeks, mutta taitaa se joku asukki siellä olla. Tai sitten raskaustesti näyttää väärin ja putoon korkeelta. Mutta jos tää varmistuu niin tungen tänne, tuolta kuumeilemasta.. :LOL:
 
pampuska no eihän siellä varmaan olekkaan ja mulla oli ihan eri käsitys noista että koska siellä jotain näkyy, mä ihan kuvittelin sen olevan johonkin 10vk asti ainakin ennenkuin mitään näkyis.. :D
niin ja kun en edes labraan pääse asiaa varmistamaan.... :ashamed: kysyin neuvolan tätiltä että menenkö nyt labraan että ottaisko ne näytteen virtsasta vai verestä niin hänen mielestään ei ole aihetta sinne edes mennä jos kotona testi näyttää positiivista.
Jotenkin on niin harhainen olo kun ei kukaan sano mulle ihan kasvotusten että "kyllä, tutkimuksissa ilmeni että olette raskaana" . :LOL: :LOL:

anni tervetuloa joukkoon ! :wave: ja onnea plussasta, vaikka haamu vielä olikin. :)

valkolilja mä luin monta kertaa sun nimen "vakoilija". En millään saanu siitä taivutettua valkoliljaa... :headwall: :LOL:

*armoton väsymys ja laiskuus... ei jaksais sitten mitään. Koko päivän olen pakoillut imuriakin kun syötävää, ettei se vaan hyökkää mun käteeni ja pakota mua imuroimaan... :D Mä kinuin jo miehenkin tekemään jotain ruokaa, kun ei jaksa. Ja kamala vilukin koko ajan.. valivali valivali... en jatka enempää,
siellä on ihana ilmakin !! =)
 
terve!
Minä varovasti alan hivuttamaan jalkaa kohti tammikuisten ovenrakoa..
oon pitänyt viime aikoina paikalliset raskaustestien myyjät hengissä ;) tein ensin apteekin testin ja siinä ehkä näin haamujen haamun siis todella todella haamun (melkeen oli suurennuslasi millä katoin) ja nyt sit pari prisman testiä on näyttänyt toti tosi haalean haamun. oon monta kertaa tänäänkin kahtonut testiä ja kyllä siinä näkyy siis tosi haalea viiva. siis ei kunnun viiva,mut hyvällä mielikuviteksella siinä on jopa väriä. erinlainen kuitenkin mitä viivanpaikat aikaisemmin..
oireita on ollut jo monta päivää vaikka muille jakaa. rinnat on hiukan kipeät,ei mitkään älyttömät, yls ilta "paleli" rintoja, huono olo (3 kertaa joutunut jo oksentamaan) osa syyllinen oksentamiseen voi tosin olla pääsärkykin, mutta en kyllä ees muista millon oon viimeksi oksentanut pääkipuisena,en moneen monituiseen vuoteen.eilen oli koko päivän krapulainen olo tänään jo parempi, palelee väsyttää ihan urakalla.toissa päivänä kesken työpäivän iski väsy,ois haluttanut alkaa vaan nukkumaan ;) ja mahaa juilii välillä ja ala selkääkin juilii välillä.
laskettu aika on vissiin joskus tammikuun alussa?
koitan piettää viel jalat visussti maassa,ku ei viel ihan selvää plussaa oo tullut,mut oireet on aika selvät..
tuntuu aika uskomattomalta koko juttu.. meille ei ihan itseestään selvyyttä oo lasten teko. aikanaan poikaa tehtiin 2 vuotta ennen kuin tärppäs ja sit pojan syntymän jälkeen oltiin yli vuosi ilman ehkäsyä. nyt sitten ollaan pietetty taukoa ja laítettu taloutta kuntoo( saatu molemmille vaki työt, ostettu talo yms) ja nyt sitten oikeestaan toisella yrityksellä oisin raskaana..aika hassua! mutta toivottavasti totta!! =)
tulipas piitkä sepostus,toivottavasti ymmärrätte ees osan siitä mitä oon kirjottanut.
oisko kellään hyviä vinkkejä hyvästä raskauskalenterista?
 

Yhteistyössä