***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

....Ei mittään....

Onnea uusille äideille :flower:

Voi vitsi et tää odottaminen on P I T K Ä Ä! Minä kun kuvittelin et esikon kans touhutes loppuaika menee kun siivillä ni p*skan marjat! Samaa kitumista tää on |O
Ja lupasin ja toitotin itelleni et älä ala nyt hötkyilee kun toi ekakaan ei tullu LA:na eikä spontaanisti niin ei varmaan tämäkään....Ja silti joka kerta kun yöllä herää pissareissulle niin syttyy pieni kipinä päässä et jos vaikka vedet menis samalla reissulla... Mitä hittoa sitä pitää itteensä piinata?? :kieh: :kieh:

No niin rauhassa vaan ke on vasta LA... Vaikka ultran mukaan se ois tänää...huoh, vintti pimenee...

Tsemppiä meille kärvistelijöille!!! Täytyy muistaa et kuitenkin tätä mahaakin tulee ikävä...
Miminen ja Mytty 39+5
 
morjens,

täällä kans jäätiin tyttöjen kanssa tänään kolmisin kun isi lähti töihin- sen kunniaksi esikoinen kuorsasi 10 asti aamulla, vauva tunnin pidempään.. Tosi rankka startti :LOL: Mä varmaan maksan tästä vielä!

Itikan masu on rauhoittunut, taitaa tuo Disflatyl toimia (ainaki paremmin ku Cuplaton), herää nyt öisin aika tasan 2,5h välein syömään. Aika usein mut ainaki viime ja toissayönä koin nukkuneeni ihan ok ku sain sen takasin omaan koppaan syömisen jälkeen, ja nukuin ihan ok ku oli "omaa tilaa", kuitenki sitä nukkuu jotenki kevyesti kun toinen on vieressä.

N. viikon verran taistelin pahan mielen kanssa että jos en ikinä muka saa enää mennä Naikkarille muuta kun mahdollisia kavereiden vauvoja katsomaan... Ja sit päätin et kyl mä sinne vielä menen :LOL: Mä en tällä hetkellä kestä ajatusta etten saisi enää yhtään raskautta tai vauvaa, se on sit sen ajan murhe kun kuume todenteolla alkaa, nyt sen sentään pysyy aisoissa sillä että ajattelen et "kyl me vielä!" Miehelle tästä ei kyllä parane sanallakaan puhua :saint: Ihan mun oma salainen hyrinäinen haave :heart: Nyt kuitenki toistaseksi piisaa nämä kaksi, ja ammattikin on listalla, onneks on vielä monta lapsentekovuotta edessä iän puolesta :) Mut se sellainen tyhjän kohdun syndrooma tuskin paranee koskaan, vaik tää jälkimmäinen raskaus oli rankka ja väsyttävä ni silti en ole koskaan tuntenut itseäni niin Naiseksi ku raskaana ollessa ja äidiksi tullessa. Hyvässä ja pahassa :)

Filosofinen Mimonmami ja Itikka 18vrk (?)
 
Heipä hei,

en ole ehtinyt olla aktiivinen täällä ketjussa, mutta ilmoitan kuitenkin, että pieni tyttönen syntyi 4.1, pituus 50 cm ja paino 3870 g. Onnea kaikille syntyneille tammivauvoille ja tsemppiä odotukseen muille, se kyllä palkitaan!

T: Edyta
 
Voih, kovasti tsemppiä teille jolla vauvaset on vielä kyydissä mukana :heart: :hug:

Parempi yö meilläkin takana vaikkakin tyttö heräs viiden aikoihin ähisemään ja piti hyssytellä uneen. Ei mitään luksusöitä meillä vielä ole ollu mutta parempaan päin kumminkin :) Omassa sängyssä ei tämä suostu nukkumaan ollenkaan :kieh:

Jälkivuoto on melkeinpä loppunut. Tosi helpolla pääsin tällä kertaa kun aiemmin sitä on kestäny runsaana 5-6vkoa mutta nyt jo sairaalassa ollessa alko hiipumaan ja viikko synnytyksen jälkeen jo mentiin pikkuhousunsuojalla :eek: Läheskään joka päivä ei mitään vuotoa edes tullut ja nyt, 3vkoa synnytyksen jälkeen voi sanoa, että satunnaista tiputteluvuotoa on vain jäljellä :)
 
mulle sanottiin tänään neuvolassa et phks:ssä tapana käynnistää vasta 42+2 jos kaikki on vauvalla hyvin,joten ... tuleekohan sannis viel yksin kotiin :p muuten oli kaikki ok neuvolassa mut hb 96 :ashamed:
nappi 38+4
 
Neuvolassa käyty viimeistä kertaa, ja tänään oon olevinaan tuntenu supistuksia. Mutta ei kai ne vielä oikeita ole, kun en ole kaksin kerroin huutamassa kun niitä tulee (?). Hitto kun ei yhtään tiedä, miltä pitäisi tuntua. Olis niin helppoo kun menis vaan lapsivedet, niin silloin vois käydä tsekkaamas edes laitoksella. Nyt vaan pohdin, että olikohan tuo tarpeeksi kova supistus, laskenko tästä nyt seuraavaan...

40+6
 
Hei kaikki pitkästä aikaa ja suuret onittelut kaikille uusille vauvoille ja äideille!

En oo kirjoitellu pitkään aikaan ja teidän juttujen lukemiseen menee aina tuntikausia, jos taukoa on ollut. Kiva, että on ahkeria kirjoittajia. Jotenkin oletin, että tammikuun viikoista tulisi piiiitkää odottelua, mutta tähän asti mulla onkin riittänyt ohjelmaa melkein joka päivälle. Tosin ohjelmaksi riittää vähän vähäisempi kuin "entisessä elämässä" :D Oltiin lauantaina häissäkin vielä ja jaksoin paljon paremmin kuin ikinä uskalsin kuvitella. Ihanaa oli! Mä oon koko ajan odottanut tätä syntyväksi vasta helmikuussa (LA 28.1.), joten sikäli en ole osannutkaan olla vielä kauhean kärsimätön, vaikka toki jo malttamattomana omaa ihanan tuoksuista nyyttiä odotan! Välillä iskee paniikki, kun tajuaa että synnytys voi olla milloin vain ja se jännittää tosi paljon.

Minäkin mielelläni luen teistä ja kirjoittelen vauvan syntymän jälkeenkin. Ja ilmoittaudun myös pääkaupunkiseudun odottajiin, jos tapaamista joskus järjestetään :) Niin tai ei siis tietenkään silloin enää odottajiin vaan vauvaperheisiin:LOL: ei tää pää oikein toimi enää...

Jens ja Papu 38+4
 
Onnea vauvautuneille ja voimia kärvistelijöille!

ÄÄH!!!!!

Terveisiä ihanasta äitiydestä :kieh: . Meillä menee kyllä muuten mukavasti ja muksu on rauhallinen, mutta kun hän elää Australian ajassa ja mä yritän pysyä kuitenkin tällä omalla aikavyöhykkeellä, niin vähän on raskasta välillä. Meillä menee siis päivät niin, että vauva nukkuis melkein koko ajan, välillä herää syömään. Mutta yöllä herää noin klo 02 ja sitten olis pirteä seurustelemaan, syömään, piereskelemään yms kaikkea muuta paitsi nukkumista |O Nyt juuri vetelee hirsiä jo kolmatta tuntia, mutta yöllä saattaa valvoa kutakuinkin tauotta 02-06, tänään valvoskeli noin 09:ään ja kruunasi kaiken semmoisella 20min järjettömällä huudolla (aamukoliikkiko tähän vielä tulee - tai australian iltakoliikki). Mitenkäs muiden vauvat suostuu nukkumaan? Ei tuolle vissiin tässä vaiheessa mitään voi tehdäkään - paitsi nukkua itsekin päivällä vähän?
 
Mussu: meillä kans eletään jotakin muuta kuin suomen aikaa |O |O |O Nyt ihan vähän paremmin on menny parina yönä, päästiin nukkumaan ihan ihmisten aikoihin jopa. Mutta meillä on tyttö huutanu kaikki illat/yöt, huuto alkaa joskus 21 aikoihin ja loppuu milloin loppuu. Joskus klo 01, joskus klo 04 :( Jos nukahtaa 01 aikoihin niin sitte ähisee ja kitisee ilmavaivoja ja nukkuu siis koiran unta aamuun asti. Päivällä taas sais vaikka talo kaatua päälle niin tämä tyttönen nukkuis :kieh: :headwall: Ja kun herää niin syö ja nukkuu kiltisti taas. Yöllä syönnin jälkeen aina huutaa :headwall:
 
Hei,

meidän pikku-prinssi syntyi 14.1. (39+5) aikamoisella vauhdilla esikoiseksi! Sairaalaan tulon jälkeen poika oli ulkona vähän yli 2 tunnissa!! :) Päästiin kotiin jo eilen! Synnytys alkoi aamulla alaselän supistuksilla. Ensin ajattelin, että tämä varmaan menee pian ohi, mutta kun pääsimme sairaalaan, olin jo 5cm auki! En ottanut mitään lääkkeitä tai puudutuksia, vaikka lopussa supistukset olivatkin lähes sietämättömiä. Ei ollut tarkoitus olla ilman, mutta kun tuntui vaan siltä, että ei tähän kuole ja kohta on vauva sylissä! Ponnistusvaihe kesti n. puoli tuntia. Ihana kokemus!

Poika on ihana, 52cm ja 3350g. Nukkuu, syö ja kakkii! Niinkuin kunnon vauvan kuuluukin!

Äiti totuttelee kipeisiin rintoihin ja yhdellä kädellä toimimiseen! :)

Onnea myös kaikille muille uusille äideille! :heart:
 
rontti1 oliko pakko laittaa "ps.älä kato lopputekstii"--->hetihä se piti lukee ja kas kummaa, siellähä se ihana tyttönen törötti :heart: Ny kyl luin hymyssä suin! =)

Täällä kans ootellaan jokikine veskireissu,ett josko ny lapsveet menis, mut ei ni ei :ashamed:

Ikävä kyl tulee tätä masua,mut kova halu ois silti jo jakautuu. Tän raskauden ko ois tarkotus olla meijän viimene :/

Otin sit ja söin makaronilootaa ja hammas lohkes, olikoha se kenties liian palanutta ja kovaa :LOL: Mut täs o ny se hyvä puoli,ett mie PÄÄSEN hammaslääkäriin!!!Jee,jee!!Ihanaa omaa rentouttavaa aikaa vaa maata ja kuunnella,ko lekuri tekee hommasa.Ah,ett mie nautin!!
Kuka vaa hoitais noi mukelot sil aikaa :/ Hmm..kas siinä pulma!Se siitä miun lekurikäynnistä, ehä mie saa muksuille hoitajaa :headwall:

Taitanpa ruveta touhuu jotai erityisen älykästä,josko vaik suppareita sais aikaseks :LOL:

Pörri ja pätkä 38+4
 
Meille syntyi tänään aamulla klo 05.32 poika. Pituutta oli 51 cm ja painoa 4090g :heart:

Me voidaan vauvan kanssa loistavasti,synnytys käynnistyi itsestään viime yönä. Laitan synnytystarinaa kunhan kotiudutaan :)

Vauva nukkuu ja syö hyvin. Isoveli kävi katsomassa ja suukotti vauvaa koko ajan. Ja joonas halusi myös pitää vauvaa koko ajan sylissä. :heart:

Nyt lepäilemään.

Sannis ja patu (patu siis syntyi rv 41+4)
 
MErkataanpa nyt kerrankin, lueskelemassa oon käynyt, mutten ole jaksanut kirjoitella. Jossain vaiheessa näet tuntui että tipuin niin porukasta, että annoin olla..

Täällä siis ei ole vauveli vielä ilmaantunut, vaan kasassa edelleen, vaikka la oli 12.01.2010. Välillä meinasin jo turhautua lopullisesti, vaan sitten tulin siihen tulokseen et jos pikkuisen tarvii masussa vielä köllötellä niin olkoot :D Kunhan tulis ennen käynnistystä.

KiaraIA, ei mun neuvolatäti oo puhunu 42+2 käynnistyksestä vaan 42+0! *ihmettelee* Siis sama PHKS ois mulla, sillä pisti silmään.. Äippäpolille tulee aika 41+5 jos ei oo tapahtunu siihen mennessä.

Iitu ja Pikku-muru, 40+6

Unohtui se tärkein, raskausdementia...

ONNEA VAUVAN SAANEILLE!! :flower:
 
Onnea kaikille uusille nyyttinsä saaneille!!!
Täällä edelleen yhdessä koossa, alkaa jo luovuttaminen tulla, liityn sinne elokuun odottajiin minäkin. Aivan uskomatonta et näin pitkälle raskaus menikin kun ensin luultiin et tulee reilusti etuajassa..
Itsellä kova flunssa päällä, ollut jo pari päivää. Ei kyllä oikein synnyttäjä fiilis, mut jos lähtö tulis niin eiköhän siitä kipeenäki selviäis. Jotenki niin kohtalon ivaa et tähän asti terveenä oltu ja nyt näin viime metreillä sit sain flunssan :headwall: :kieh:
Tänä aamuna säikähdin kun heräsin jälleen vessareissulle ettei vauva ollu liikkunu yön aikana ollenkaan, niinpä sillo klo 6 aloin tökkiä mahaa yms ja yhden hennon liikkeen tunsin. siitä nousin ja join mehua ja jäin sohvalle istuskelemaan ja mahaa hieromaan niin onneksi liikkeet alkoivat tuntumaan. Mut kyllä säikäytti.

Nyt hetkeksi sohvalle tv:n ääreen jos sieltävaikka jotain katsottavaa tulisi. Hyviä vointeja ja tsemppiä viime metreille!

talvivauva ja vaavi 39+3 :heart:
 
ONNEA taas uusille vauvautuneille!! :hug:

KiaralA ja Haaveilija-Iita: Mulla on kans sellanen käsitys, että käynnistellään vasta rv42+2, neuvolassa sanottiin näin + on muutama kokemus lähipiirissä asiasta. :) Toivottavasti ei kukaan meistä joudu niin pitkälle odottamaan! :eek:

Limatulppaa on tullut jo muutamana päivänä. Esikosta tuli samalla kun supistukset alkoi mutta nyt sitä on valunut reippaanlaisesti viikonlopusta lähtien.. :x
 
Hirmuisesti onnea kaikille vauvautuneille! :flower: :heart:

Masumatkaajakin päätti sitten syntyä..
Tyttö syntyi 16.1 klo:6.03 :heart: Mitat 4024g ja 53cm. Synnytys oli melkoisen nopea sellaiset 1 1/2 tuntia, ponnistusvaihe 1min. Salissa/ sairaalassa ehdin olla sellaiset 8 minuuttia ennen kun typy syntyi..
Kirjoittelen lisää paremmalla ajalla :)

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja pikkuneiti 2vrk :heart:
 
Onnea iiris-, sannis ja tiukun äiti nyyteistä!!

Neuvola takana ja muru oli kasvanut paljon taas. Painoa oli tullut viidessä päivässä 300g ja pituuttakin hänellä oli jo 55,5cm. Pitkä typy.

Täällä on nyt eka yö ja päivä takana yksinäni tuon murun kanssa ja saldona ihan hirvee väsymys ja kauhee päänsärky. Kyl tuon väsymyksen jaksaa mutta tuo päänsärky :(

pippur1 ja muru 19vrk
 

Yhteistyössä