Eilen kirjoitin pitkän tarinan joka hävisi tietysti bittiavaruuteen,joten koitetaan uudestaan..
Ensiksi OIKEIN PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!!!! Aivan mahtavaa ollut lukea teidän synnytyksistä ja vauva-arjesta. Voimia kaikille kärvistelijöille ja itsekin kuulun samaan porukkaan
Nopeesti on tämä raskausaika mennyt, ja ainakin mulla näyttää nämä viimeiset viikot olevan joka kerta samaa kärvistelyä kipujen ja supisteluiden takia. silloin kun ei koske koske tms, tuntuu ettei ole niin kiirus saada nyyttiä syliin,antaa tulla kun on tullakseen, mut heti kun alkaa kaikenmaailman kivut ja tunteja kestävät supistelut (jotka olleet tosi kipeitä) tuntuu et haluan vauvan syntyvän samantien. Mieliala heittää täälläkin, mistä on sitte huono mieli itselläki. Mutta pitää vaan koittaa ajatelaa et päivä päivältä hetkilähenee jolloin saa vauvan rinnalle
Mulla on siis menossa ns.piinapäivät kun 2 viimeistä on syntyneet 38+6 ja 38+9 ja mulla nyt 38+4. Joka ilta nukkumaan mennessä aattelee joko ensi yönä supistukset ei laannukaan, mut mitä vielä. Vesien menoa toivon, tietäs ainakin et pitää mennä synnärille, mut mulla aina kalvot laitoksella puhkaistu niin en jaksa uskoa niiden nytkään itsestään puhkeavan. Paikat alkaneet kypsyä, kohdunsuu n. 2cm auki ja kanava hyvin pehmeä ja n. 2cm jäljellä. Pää ollut kiinnittyneenä reilun viikon nyt. Hieman olin pettynyt kun ei ollut supistelut tuon enempää saaneet aikaan, kun ne olleet niin kipeitä ja niitä ollut jo muutaman viikon ajan, mut toisaalta viimeksi suunnilleen sama tilanne kun synnytys alkoi. Ja kanava hävisi kokonaan vasta kun olin 7cm auki. Meillä on myös sairaalaan pitkä matka, joten hieman ahdistaa tämä loppu, kun kaikki voi alkaa ja mennä nopeestikin eteenpäin.
Meillä on myös kinkkinen tilanne et mieshän on muuttanut uudelle paikkakunnalle, mut koska koko tukiverkosto on entisellä paikkakunnalla, loppuperhe ollaan vauvan syntymään asti kirjoilla täällä jotta lapsenvahti asiat yms saadaan helpommin järjestettyä. Onneksi mies saa useampana päivänä etätöiden kautta töitään tehtyä ja on tässä kotona jos lähtö tulee.
Mutta nyt pitää lähteä ulkoilemaan kun pakkanen kerrankin lauhtunut. Koitan olla ahkerampi kirjoittelija tässä, mut jokatapauksessa tsemppiä ja säännöllisiä suppareita niitä tarvitseville ja vauvaperheille mukavaa vauvan tuoksuista arkea! Ja muillekin hyviä vointeja( eikös muutama vielä toivonut vauvojen masuissaan pysyvän ).
T:talvivauva ja vaavi 38+4 :heart: :heart: