***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Vauvojen saajille onnea :hug: . Täällä alaselkää polttelee ettei pysty makaamaan ja närästää ihan mielettömästi. KEllä oli sitä ongelmaa että ei ollut nukkunut hyvin kuukauteen ja saanu käynnistyksen? Mä olen jo kohta kuukauden kärvistellyt tätä että nukun yössä max 3 tuntia :'( Väsyttää tää touhu ihan mielettömästi. Miksi mä en saa unta kun ennen raskautta nukuin aina kuin tukki :'( . Mä alan olla ihan poikki. Pitäiskö täst keskustella neuvolassa vai missä?

onnea uusille vauvautuneille!! :heart: :flower:

tänään alkas rv 41 ja viimeyönä meni klo.23.00 ainakin osa vesistä,,liruttelee koko ajan,supistukset tulee 10 min tai harvemmin ja ei kovin kipeesti,,nyt klo.7 sairaalaan kuuntelemaan mitä tehään!! :D toivottavasti tullaan kotiin vauvan kanssa eikä häntä koipien välissä!! :LOL:

mutta näihin kuviin näihin tunnelmiin moro :wave:

rontti1 ja 41 :heart:

Täällä yhtenä kappaleena edelleen :kieh:

Eilen saunaa,ja seksiä..Yöllä maha taas tyhjeni ja sen jälkeen alkoi kipeät supistukset..Ne jatkui jonkun tunnin verran ja nyt alamaha ja selkä kipeä..! No torstaina viimeistään kuullaan mikä on tuomio..Jos ei ennen sitä lähde itsestään tulemaan. Aion sitten vaatia käynnistystä,jos ei itsestään lähde tulemaan.

Patun pyöriminen tuntuu ikävältä, tuntuu että maha nahka repeää kun patu vähän kääntyy! Patun pää on jo todella alhaalla ja se vaikeuttaa kävelyä ja nukkumista. :|

rontti1: Onnea ja voimia synnytykseen! :heart:

Sannis ja patu rv 40+5

Tinzus ajattele mulla oli LA 4.1 ja mä oon vieläkin täällä. :LOL:

hentsu84,Rhea ja minävaan Onnittelut vauvoista !! :heart: :heart:

hipkukka Niin se aika vierii vauhdilla. Pääsette jo kiinteisiin ruokiin. =) Hyvä, että kaikki hyvin.

rontti Tsemppii koitokseen.

millis ja liinu 41+1

sannis :hug: jaksuja :hug: Mulla kanssa vauvan pää painaa tosi ikävästi, ja kävely/ nukkuminen myös hankalaa :ashamed: Meillä näköjään samat viikotkin menossa :D
Mulla on tänään neuvola. Pitääkin kysellä, mites jatkossa. Käynkö sielä vielä pari viikkoa kiltisti..

Hurjasti Onnea vauvan saaneille!

Jammy 40+3 eikä merkkiäkään et joku olisi tulossa pihalle. Eilen tein koiran kanssa pari tunnin lenkkiä. Olisi varmaan voinu vaikka juosta kun ei mitään tuntemuksia ole :/

Lili78 taitaa olla jo vauva maailmassa :heart: ??

Väliaikatietoja mammat: rontti1 menos koht synnytyssaliin, 2cm auki ja suppareita, kivuliaita tullu jokune!!Se höpelö aatteli oikeesti tänää synnyttää!!!!
Mie jo tääl iha kananlihal ja täpinöissäni!!!
Mie ilmottelen sit tänne,koha saan taas rontin puhelimen päähä!!!Toivottavasti seuraavan kerran jo o muksu ulostautunu :D

Niin ne vaa jätti miut..pinkgreen ja rontti, lupasivat hävyttömät kärvistellä miun kans, mut ny molemmat hakemas nyyttejään ja mie nuoleskelen yksinäin näppejä :/
Onneks tääl viel muitaki kärvistelijöitä :wave:

Onnittelut rhealle vauvautumisesta :flower:

Kohta liukenen katraani kans pihalle ja toivottavasti mieki saisin syyn lähtä saikulle. Höpelönä vejän noita kakaroita pulkassa ja tappelen anopin kaa, ni eiköhä se siit :LOL:

Pörri ja Pätkä 37+5

Mäki haluun synnyttää!!! Ihan puhki näitte kipujen kanssa, tää maha on niin iso että sattuu jalat koko ajan jos yrittää kävellä..

Onnittelut niille ketkä taas päässeet jo tositoimiin tai saaneet nyytin syliin!! :heart:

Mut mä nukuin ihan sairaan hyvin viime yön, kyllähän saa 2 tunnin välein käydä vessassa mut niittten välit nukuin ihan hirmuisen hyvin ekaa kertaa moneen yöhön :)

Niinuska+Hipsu 38+4 :heart:

Vauvaonnittelut kaikille nyytin jo hakeneille! Ja paljon suppareita niitä toivoville =)

Mitäs D-vitamiinia te olette vauvoille antaneet? Me saatiin neuvolasta öljypohjainen Vitol, mutta meinasin, jos koittaisin jotain muuta, koska toisille lapsille tämä on aiheuttanut vatsavaivoja niinkuin myös tällekin vauvalle :| D-tippoja pitäis vissiin antaa ihan tolkuton tippamäärä, mutta onko ne niitä parhaiten siedettyjä kuitenkin? Rela-tippoja annan myös sen 5 tippaa päivässä, viikon verran nyt mennyt niitäkin tässä lisäksi.

Viime yönä vauva nukkui mun vieressä klo 21-01-04. Neljältä tuli kovan rutinan kanssa isot kakkat ja sitten nukahtikin omaan sänkyyn sen jälkeen ja heräsi seuraavaksi puoli seitsemältä. Kuinka pitkiä pätkiä muut nukkuvat kerralla? Meillä menee se aika tarkkaan kolme tuntia, neljä maksimissaan.

Ananaskirsikka+Pikku-Ukko 20 vrk :heart:

Mä täällä innostuin siivoamaan :D Imuroin, pesin lattiat, pyyhin kaappien ovia ja siivosin vessan. Vielä pitäisi lajitella pyykit paikalleen. Tiskikonekin on päällä..Ja mitäs vielä..!

No jos lenkille suuntaisi kun saa hommat tehtyä, siinähän sitä puuhaa on ihan tarpeeksi. :) Saisi kyllä näillä hommilla jo suppareita tulla! Alaselässä edelleen polttelee ja alamahalla, mutta kuten tunnetusti mun kohdalla, ne ei vielä tarkoita mitään!

Tänne juu saa lähettää suppareita ja paljon!! :D

Eilen kirjoitin pitkän tarinan joka hävisi tietysti bittiavaruuteen,joten koitetaan uudestaan..

Ensiksi OIKEIN PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE!!!! Aivan mahtavaa ollut lukea teidän synnytyksistä ja vauva-arjesta. Voimia kaikille kärvistelijöille ja itsekin kuulun samaan porukkaan :LOL:

Nopeesti on tämä raskausaika mennyt, ja ainakin mulla näyttää nämä viimeiset viikot olevan joka kerta samaa kärvistelyä kipujen ja supisteluiden takia. silloin kun ei koske koske tms, tuntuu ettei ole niin kiirus saada nyyttiä syliin,antaa tulla kun on tullakseen, mut heti kun alkaa kaikenmaailman kivut ja tunteja kestävät supistelut (jotka olleet tosi kipeitä) tuntuu et haluan vauvan syntyvän samantien. Mieliala heittää täälläkin, mistä on sitte huono mieli itselläki. Mutta pitää vaan koittaa ajatelaa et päivä päivältä hetkilähenee jolloin saa vauvan rinnalle :)

Mulla on siis menossa ns.piinapäivät kun 2 viimeistä on syntyneet 38+6 ja 38+9 ja mulla nyt 38+4. Joka ilta nukkumaan mennessä aattelee joko ensi yönä supistukset ei laannukaan, mut mitä vielä. Vesien menoa toivon, tietäs ainakin et pitää mennä synnärille, mut mulla aina kalvot laitoksella puhkaistu niin en jaksa uskoa niiden nytkään itsestään puhkeavan. Paikat alkaneet kypsyä, kohdunsuu n. 2cm auki ja kanava hyvin pehmeä ja n. 2cm jäljellä. Pää ollut kiinnittyneenä reilun viikon nyt. Hieman olin pettynyt kun ei ollut supistelut tuon enempää saaneet aikaan, kun ne olleet niin kipeitä ja niitä ollut jo muutaman viikon ajan, mut toisaalta viimeksi suunnilleen sama tilanne kun synnytys alkoi. Ja kanava hävisi kokonaan vasta kun olin 7cm auki. Meillä on myös sairaalaan pitkä matka, joten hieman ahdistaa tämä loppu, kun kaikki voi alkaa ja mennä nopeestikin eteenpäin.

Meillä on myös kinkkinen tilanne et mieshän on muuttanut uudelle paikkakunnalle, mut koska koko tukiverkosto on entisellä paikkakunnalla, loppuperhe ollaan vauvan syntymään asti kirjoilla täällä jotta lapsenvahti asiat yms saadaan helpommin järjestettyä. Onneksi mies saa useampana päivänä etätöiden kautta töitään tehtyä ja on tässä kotona jos lähtö tulee.

Mutta nyt pitää lähteä ulkoilemaan kun pakkanen kerrankin lauhtunut. Koitan olla ahkerampi kirjoittelija tässä, mut jokatapauksessa tsemppiä ja säännöllisiä suppareita niitä tarvitseville ja vauvaperheille mukavaa vauvan tuoksuista arkea! Ja muillekin hyviä vointeja( eikös muutama vielä toivonut vauvojen masuissaan pysyvän ).

T:talvivauva ja vaavi 38+4 :heart: :heart:

Ananaskirsikka, teidän yö tuntuu luksukselta :D Meillä on yks ainut hyvä yö takana, tuolloin likka nukahti klo 23 ja heräs kolmen tunnin välein ja vieläpä nukahti kiltisti syöttöjen jälkeen. Tyypillisesti meillä ensin huudetaan koko ilta ja nukahdetaan joskus klo 23-04 välillä :/ Sen jälkeen yleensä nukkuu 2-3 tunnin pätkissä mutta joka syötön jälkeen alkaa itkemään. Viime yö oli ihan perseestä: ilta meni ilman huutoja mutta ne alkoikin vasta yöllä kahden aikaan :/ ja jatku neljään asti. Sen jälkeen tyttö nukku pienissä pätkissä kunnes klo 7 piti jo herätä 2.5vuotiaan kans. Jospa tää tästä taas jossain vaiheessa rauhottuis, nyt on kyllä univelkaa niin paljon, ettei meinaa ajatuksetkaan toimia.

Onnea vauvautuneet ja tositoimissa olevat!!!! :flower: :)

Oon niin kade...

:whistle:

Tanaan 41+2, supistellut taas eilen todella kipeaa, polttavaa kipua alaselkaan, vatsaan ja reisiin kunnes loppu taas.....en enaa usko mihinkaan merkkeihin lahestyvasta synnytyksesta; vauva on ollut laskeutunut ja kiinnittynyt jo monta viikkoa ja supistellut on, eika sit kuitenkaan etene...LASKETUN AJAN SAIS LAILLA KIELTAA!!!! Tai ei ainakaan tarvis tarkalleen tietaa kun ei osaa ajatella etta todellisuudessa on kuitenkin +- 2vkoa. Huomenna neuvolaan ja perjantaina yliaikaiskotrolliin, josta en suostu enaa kotiin ilman vauvaa tulemaan. Olis kaikille helpompaa jos vauva syntyis, taytyy myontaa etta pinna kireella ja mielialat heittaa melkosta vauhtia, josta saa lapset ja mies osansa. On vahan paha mieli heidankin vuoksi.

Jaksellaan naiset!

ananaskirsikka Täällä yöt yleensä heräillään aika tarkkaa 2-3 tunnin välein. Yöllä on sit sellanen ihmeellinen kausi kun hän on pirtee kun peipponen ja valvoo parikin tuntia. Onneks ei joka yö. Huudot on aika kivasti historiaa kun alotettiin ne relat ja disflatylit.

Tänään vaunuilemaan, jeee!

pippur1 ja muru 13vrk

Onnittelut vauvautuneille :heart: :flower:

Ananaskirsikka Melkoista luksusta teillä yöt :)

D-vitamiinit En ole antanut mitään koska korviketta menee yli litra päivässä molemmille niin se riittää antamaan tarpeeksi sitä vauvalle. Toivathan ne neuvolasta ne kärvistely tipat mutta niitä en antais mistään hinnasta vaan jos tarve olisi hakisin apteekista niitä parempia tippoja.

ON: Meillä tuli minun äiti pariksi yöksi apuun koska aloin olla melkoisen väsynyt tähän rumbaan. Vauvat kun ei miehelle rauhoitu, niin pitäis kahteen paikkaan revetä yhtä aikaa rauhoittaamaan nukkumaan niin päähän siinä meinaa revetä kun eihän se onnistu.
Nyt tosin mennään eri aikatauluilla syötöissä...,pitäis laittaa samaan aikaan taas, mutta äitini pelasi heidän kanssaan yöllä että olisi saatu nukkua joten siksi rytmi muuttui.
Itse en osannut nukkua mutta mies veteli sikeitä autuaasti...vähän sapetti kyllä kun toinen voi nukkua sillai :ashamed:

No, mutta josko tästä taas sais vähän voimia lisää, kun on apua kerta 24h mulle nyt pari päivää tässä.

Neuvolassa käyty

Painoo tullu 600g/viikko ( mulla on painava vasen jalka :LOL: )
Paineet 158/86 ja toinen mittaus 138/90
Pissa puhdas
Syke 160
Hemppa noussu 104->113
sf 34

Paineita pitää mittailla kerta päivään, useammin jos alkaa päätä särkeä tai tulee paha olo. Soitto synnärille jos alapaine menee yli 95.

Mulla pakottaa ihan persluissa asti, onpa epämielyttävä tunne :/

Enie on se niin väärin että miehillä noi unen lahjat n hyvät. Toivottavasti saat levättyä kun nyt apua on :hug:

mulish ja hippula 37+3

hentsu,Rhea ja minävaan Onnea vauvaisista :p !! :heart: :heart:

Niinuska Tsemppiä huomiselle :hug:

Sannis Ootko kokeillu että unohtaisit koko synnytyksen vähäks aikaan?! "Ns." luovuttaisit sen kanssa..niin sit se varmasti alkaa =) Ei se kukkokaan käskemällä laula ;)

( . ) Täällä taas supisteli yöllä pari tuntia..ja hiipui.. Kai ne jotain aikasiks saavat =)

iiris ja pojutsu 38+4

Heipsan!

Hetki aikaa kirjuutella jotakin..

Onnea kaikille vauvaantuneille ja tsemppiä hirmusesti vielä odottaville ja tositoimissa oleville :hug: :heart:

Enielle jaksamista sinne myös kovasti, ja koitahan saada levätyksi nyt kun apua on hyvin :hug:

Meillä poju on päivät melko rauhallinen, nukkuu sen 3 tuntia noin ja syö, on hetken hereillä syö ja nukkuu taas. Iltasella sitten syö hyvin ja nukkuu ekan pätkän sen 3 h ehkä ja sitten herätään syömään ja sitten alkaa ähkiminen ja puhkiminen jota kestää n 2 tuntia, taas syödään ja sit nukutaan aika pienissä pätkissä aamuun. Parhaiten nukkuu tissin vieressä. Pinnasänky on kiinni meidän sängyssä ja toinen laita pois että lähellä olis siinäkin mutta ei riitä. Ikääkin on hurjat 1 vk, että eiköhän se ajan kanssa helpota. Dee tipat aloitan sitten meidän pojalle kun niiden aika tulee. Devitolia tarjos neuvolasta viimeksi ja niihin ei kyllä enään kosketa. Me ulkoiltiin tänään eka kerran, sellanen puolisen tuntia oltiin, siitä sitten aikaa pidentämään, pysyy mieli virkeänä ja jaksaa itsekkin paremmin kun saa hapettua kunnolla.

Ihanasti on tuo meidän 2 vee ottanut pikkuveljen vastaan kyllä, on niin kova hoitamaan että :heart: tarkkana saa olla, mutta paljon olen antanut olla ja ottanut mukaan hoitamaan, tuo vaippaa ja tutittaa, halailee ja pussaa paljon ja kun pyytää syliin niin asettaudutaan kaikki sitten sohvalle niin että hän saa myös syliin :heart:

Mitenkä muilla on muut lapset ottaneet vastaan pikkuisen?

-c-

Yhteistyössä