***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

Huomenta. se ois taas lauantai yksi muiden päivien joukossa. Tänää aattelin jos esikoisen kans kävis hemmottelu kahvilla uudessa paikallis kahvilassa :D Tää viikko on ollu niin raastava ku on pitäny ruveta miettimään syömä kulttuuriaan uudestaan. Joten täytyy kai sitä vähän voida nauttiakkin kun ei neuvolasta kielletty mitään..

Mulla on alapää tosi turvoksissa pissalla käydessä paine tuntuu kovasti ja huomasin että häpyhuulet on ihan pinkeet ja sattuu koskettaessa. JA varsinki jos sattuu olemaan yhdynnässä nii sit se vasta koskeekin.

Täällä on joillain ollu kutinaa?? Mie itte en oo huomannu mitää mutta olen kuullu että monella on sitä mahan kasvaessa tosi paljon. :hug:

Ei tätä odotus aikaa enää pitkää kestä loppujen lopuksi ku miettii mikä aika on jo takana. Itsekki mietin että tavarat synnäri kassa täytyy laittaa jo valmiiksi joulun jälkeen.

Käyn äippäpolilla ylimääräisessä ultrassa kuukauden päästä nii siellä aion tivata että kumpi meille tulee... NYT on vahvistunu poika olo jotenki itelle en tiiä mistä johtuu. :D

voi tsiisus mikä yö..kummipoika toi oksennustaudin meille joka ONNEKSI kestää vaan sen päivän mutta tulihan tuo pytty viime yönä tutux!! :( eikä pahaan oloon auttanut yhtään mikään vesi,maito ja mehut tuli samantie ylös ja kaveri mahassa helpotti oloa kunnon mylläyksellä..kerrankin olis toivonu et se paikallaan hetken olis!! :ashamed: nyt oliskin hyvä jos olis neuvola tänään kun paino on nesteiden häviämisestä laskenu 2 kg..olo onkin jo parempi ja kaupasta haettu mehukeittoja ja limppaa!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja pinkgreen:
Mun mielestä ainakin jossain vaiheessa oli puhetta nimenomaan isyysloman pidennyksestä...
Joo niin alkujaan oli ja sitten tosiaan vanhempainvapaan pidennyksestä, mutta koska lakia ei ole olemassakaan ei mitään pidennyksiä ole tiedossa.
Ja toisaalta tosiaan jos menee kuten muute kelan etuudet niin meistä suurin osa siitä ei edes pääsisi "hyötymään" vaikka se nuijittaisiin pöytään alkamaan ensivuonna.

(.) Täällä edelleen nuorimmainen kipeänä. Eilinen menikin aika hyvin meillä kahdella maatessa toinen toisen läppärin edessä ja toinen toisen, esikoinen on jo parantunut ja jaksaa istua pöytäkoneen ääressä =)

Käytiin eilen miehen kanssa kaupassa illalla kahdestaan, ja siitäpä sitten katkesi suppariton kausi. Yöllä sattui niin maan he****sti, että ei voinut liikkua yhtään mihinkään.
Nyt on selkä ja alamaha alapään lisäksi kipeinä.

En tiedä kuvittelenko mutta jotenkin tuntuu ja näyttää niin kuin maha olis valunut alaspäin :eek:

Mukavaa lauantai päivää kaikille, minä tässä jatkan pötköttelyä ja mies siivoaa, ennen kuin lähtee punttikselle :D

Enie + Nörtti ja Hissu 29+5

Alkuperäinen kirjoittaja rontti1:
voi tsiisus mikä yö..kummipoika toi oksennustaudin meille joka ONNEKSI kestää vaan sen päivän mutta tulihan tuo pytty viime yönä tutux!! :( eikä pahaan oloon auttanut yhtään mikään vesi,maito ja mehut tuli samantie ylös ja kaveri mahassa helpotti oloa kunnon mylläyksellä..kerrankin olis toivonu et se paikallaan hetken olis!! :ashamed: nyt oliskin hyvä jos olis neuvola tänään kun paino on nesteiden häviämisestä laskenu 2 kg..olo onkin jo parempi ja kaupasta haettu mehukeittoja ja limppaa!! :)
Niimpa..
Tänneki jos toit ton tauvin, ni pitäis 3 viikkoo sit kituutella vähäl ravinnol enneko nvla, ni ei se puntari toivottavasti näyttäis enää nii järkkyjä lukuja :headwall:
Ootellaan iltaa ja pelätään pahinta, ollaanko sitä sit pöntöllä ja sanko kädessä ja siivoillaan joka paikka. :D
Tuleepaha ainaki sit luututtuu, positiivista ajattelua! :D

Täällä tyhjentyny maha pitkin päivää, eipähän tarvi enää narista että ummettaa :D
Iltapäivällä alkaa se karmee paineen tunne alapäässä ja helpottaa kun menee nukkuu. Saa maata aina illat ihan rauhas :D

Esikoinen lähti syyslomaks mummolaan, hiljasta on kun vilpetti ei riehuttamassa =)

Nyt kahville :wave:

mulish ja hippula 25 POKS :heart:

Mie en oikeasti muistanut miten herkät rinnat on kylmälle aluksi |O Vai helpottiko se missään vaiheessa tuo kylmäarkuus? Nyt ollu pakko ottaa käyttöön talvitakki (ulkona +7) ja lisäksi rintojen suojaksi on kääräisty villakaulahuivi pariin kertaan ja fleecepaita lisäksi lämmittämään. Mie olen hikinen ja kuumissani, mutta rinnat tuntuu kuin ei ois mitään suojaa :headwall: Kiva ulkoilla pojan kanssa, kun samalla kauhea pelko rintatulehduksesta...

Oikeastaan miun piti kirjoitella mitä tuli sairaala-aikana mieleen. Synnärillä ja osastolla pitää, kannattaa ja saa kysyä ja vaatia. Hiljainen äiti kyllä jätetään rauhaan, mutta kun suunsa aukaisee saa enemmän huomiotakin. Toki jos olin ollut pidempään pitämättä itsestäni 'meteliä' käytiin kysymyssä vointia ja tarvitsenko/kaipaanko jotain, mutta ei kukaan tuputtanut mitään. Esim käsinlypsy neuvottiin, mutta itse piti osata kysyä jos joku jäi vaivaamaan. Huolta siellä kyllä pidettiin, toisaalta olen luonteeltani sellainen, että uskallan ilmaista, jos apua tarvitsen.
Jos oma olo on sellainen, ettei vessaan uskalla nousta ilman saattajaa. Niin sitten ei nouse, vaan kutsuu hoitajan. Tosin onhan se pieni juhlahetki kun uskaltaa vessaan yksin :D Mie en uskaltanut mennä aluksi suihkuun ilman jakkaraa. Oli liian hutera olo. Mutta itse kysyin, että onko mahdollisuus penkkiin tms. Ei sitä kukaan tarjonnut. Tosin hoitaja kävi kyllä huhuilemassa pari kertaa ovella, että vieläkö olen tajuissani suihkukopissa. Minusta ihan mukavaa.
Minulle jäi vain sellainen olo, että ne hiljaisimmat ja arimmat jäivät vähimmälle huomiolle. Heille ehkä jäi ihan erilainen mielikuvakin osastosta ja hoitajista kuin minulle.

Kannattaa muuten suihkua varten varata jotain miedosti hajustettua shampoota. Minulle ainakin jo se suihku on ihana hetki parin päivän nuutuneen olon ja maidonnousun aiheuttaman hikoilun jälkeen. Ja kun sen vielä kruunaa jokin ihana shampoo... Esikoisen sairaalakassiin olin pakannut ihan tavallista tylsän tuoksuista. Nyt pyysin miestä tuomaan ihan tiettyä shampoota.

Synnärillä selviää ilman sairaalakassia :D Ei kannata panikoida sen kanssa. Eiköhän mies sen verran kestä juoksuttamista. Tosin siinä vaiheessa, kun on pyytänyt tiettyä t-paitaa ja mies tuo kolme erilaista ja yhden pitkähihaisen, miettii kyllä, että missähän kohtaa ohjeistus ei toiminut.
Mutta suklaa, ilman sitä ei selviä!! :LOL:

Miulla on tänään kotivuoro ja mies on keskolassa. Ensi viikolla on pojan tutustuminen hoitoon ja sitten pääsenkin päivisinkin käymään pikkuisia katsomassa. Nyt olen ollut päivät pojan kanssa ja kun mies on tullut töistä ollaan vuoroteltu kumpi on jäänyt kotiin ja kumpi lähtenyt keskolaan. Varsinaista eestaas ajamista :snotty:

Hipkukka ja pikkuiset 15vrk (rv27+4)
Laitoin nyt tuon iän raskausviikkoinakin. Kuitenkin se laskettu on se päivä jota nytkin odotetaan. Ennen sitä, kun on turha ,lääkärin mukaan, haaveilla pienten kotiutumisesta ja siltikin voi mennä vielä aikaa.

Hipkukka Serkun puoliso ei ollut synnärillä osannut/uskaltanu pyytää apua imetykseen ja se ei sitten oikein ollut sujunut. Serkun äiti sitten oli miettinyt miten oikein kysyisi että saako neuvoa ja auttaa äitiä siinä hommassa ja oli ottanut asian puheeksi. Tuore äiti oli ollut enemmän kuin kiitollinen neuvoista ja opastuksesta ja sittenhän imetyskin oli lähtenyt sujumaan kuin tanssi.

Ajatella että ikää on "jo" yli kaksi viikkoa pienillä :heart:
Eikös siinä kuitenkin ole jotkut "ratkaisevat hetket" olemassa, että sen yli kun päästään jne...?

Ai niin siitä penkistä...eikö siellä TYKS:ssä ole suihkuissa sellaisia seinälle käännettäviä istuimia?
KYS:ssä on sellaiset niin niillähän on kiva istuskella ja suikutella niin kauan kun vaan "ilkeää" olla suihkussa. Tosin Kuopiossa on niin huono vesi että mulla iho reagoi siihen tosi voimakkaasti, ja kortisoni voiteet käytössä siellä ollessa ihottumien takia jota tulee naamasta lähtien joka paikkaan sen vuoksi.

Synnärikassi Minä teen sen itse, kun ei miehellä olis mitään mahkuja tulla tavaroita tuomaan jos/kun töissä on silloin kun minä olen synnärillä. Hällä on työmatka toiseen suuntaan saman verran kuin meiltä kotoa matkaa KYS:n joten työpäivän päätteeks pitäis ajaa KYS:n 260km ja sitten sieltä kotiin vielä niin menee vähän turhan raskaaksi hälle.
Toisaalta, mitäs minä siellä tarviin? Vaatteet on päällä mennessä, saavat kelvata tullesakin autossa istumista varten, piilarit ja silmälasit, dödöt, pesuaineet ja meikit.
Läppärin ottaisin jos siellä olis virailija verkko mutta en usko että on joten se ei varmaan sitten onnistu...,pitäis muistaa kysyä onko siellä sellainen koska toteutus ei vaikea ole.
Kaukalot on valmiina laitettu miehelle niin, että kaukalopusseissa on pikkuisille haku vaatetukset varattuna vaikka olis -30 astetta pakkasta.

Jep, mutta eipä kai kun kohta saunaan, kun kuullostaa että tytöt on kohta sieltä tulossa niin me päästään sitten sinne.

Pitikin maistaa ohi mennen yks perunalastu, miten se maistuikin niin hyvälle vaikken tavallaan niistä tykkää kun maha tulee kipeäksi niistä :p

Hei taas,

Kotona ollaan oltu, esikoispojalla syysloma. Neuvolassa kävin keskiviikkona ja neuvolatäti ja suositteli välttämään matkustelua... Olimme ajatelleet mennä mummoloihin, koska myöhemmin en enää mielelläni aja/ matkusta satoja kilometrejä. No, siellä mummoloiden suunnalla riehuu sikanöfnöftauti erityisen kovasti eli siinä syy matkan skippaamiseen. Kysyin asiaa ja sain sen suosituksen, joka oli odotettavissakin.

Aluksi tuntui tosi huonolta fiilis, koska mieskin on siellä reissun päällä. Nyt alkaa helpottaa. Touhuttu ollaan kaikenlaista ja toisaalta tuntuu kivalta, että pojat viihtyvät kotona niin hyvin, että eivät kaipaakaan minnekään. =) Nyt helpottaa erityisesti, kun mies tuleekin jo tänään kotiin!! Ihanaa! Aluksi oli suunnitelma, että palailee vasta maanantaina, mutta haluaakin palata jo nyt. Alan kohta leipomaan, en kerro pojille mitään, että isukki palaakin jo tänään. Saavat sitten huippuihanan yllärin! :D

Hb:sta kyselin, vastasiko joku? :ashamed: En huomannut mitään kommentteja. Siis mistä alkaen olette syöneet rautaa, jos olette? Mulla hb nyt yli kuukauden pysynyt 119 arvossa, nyt täytyy silti aloittaa rautatabut. Odotan miehen kotiin, koska lääkärinkin mukaan minun täytyy aloittaa lisäraudan syönti varoen, olen yliherkkä suunnilleen kaikelle lääkeaineista! |O Adrenaliinit messissä aina.

Olenkin yrittänyt nyt aloittaa erityisen tarkkailun raudan imeytymisen kanssa. Syön liharuokia, verilettuja, appelsiinimehua/ appelsiineja. Vältän kahvia em. kanssa. Olenko ihan pöllö? Jotenkin tämä kolmas odotus on pistänyt minut tarkasti miettimään terveellistä ruokavaliota. Todella. Toisaalta tuntuu kivalta, kun jaksaa laittaa salaattia yms. ja pojatkin nauttivat terveellisestä ruoasta.

Painoa on tullut +9 kg. Nyt oli tullut tavallista enemmän viikkoa kohti, mutta terkkarin mielestä ei syytä huoleen. Enkä aio stressata, koska tiedän syöväni melko terveellisesti. Toivoisin, että imetys onnistuisi ja siten kiloista pääsee ainakin minun kropassa sutjakammin eroon, vaikka todellakin syö hyvin imetysaikana.

Liikkeistä: täällä "Oskari" liikkuu mukavasti. Pojat tunnustelevat pienen liikkeitä innolla. Siis en todellakaan tiedä, että onko kyseessä poika vai tyttö, mutta poikafiilis on aika selvä. Tosin kuopuksesta oli tyttöfiilis ja poika tuli. :D

Kipuja ja suppareita
on todella vähän. Lepo ja saikku ovat siis auttaneet. Töihin palaan tiistaina eli sitten se nähdään miten jaksan. Epäilen, että työni on sen verran vaativaa sekä henkisesti että myös osin fyysisesti, että saikkua tulee aina silloin tällöin.

Se täytyy sanoa, että on ihanasti aikaa ja voimia hoitaa omia lapsia ja tehdä kaikkea ihanaa ja hyödyllistä kotona, kun en ole nyt ollut töissä n. 1,5 viikkoon. Oikein ihmettelen, että miten olen monta vuotta klaarannut tämän kuvion; työt, kodin ja lapset. Miehellä kun on paljon iltatöitä. No, pian sitä taas päästään maistamaan. Ensi viikolle olikin iloisesti sovittuna kaksi palaveria työpäivien päälle ja lisäksi esikoisen harrastusmeno torstaille. :|

Kirjavinkkejä?! Luen parhaillaan Cacciatoren (Raisa, lastenpsykiatri) teosta "Huomenna pannaan pussauskoppiin". Aivan ihana kirja! 400 sivua täyttä asiaa niin vanhemmille kuin ammattikasvattajille. Ostan omaksi ihan varmasti. Tunnustan: olen kodin ja poikien hoidon ohessa ollut innokas lukija: olen lukenut saikulla ainakin 7 kirjaa ja Kaksplus lehtiä lukemattoman määrän. Anu Myllärin "Adoptoitu" tuli myös luettua, liikuttava, ihana kirja! Kirjat ovat heikkouteni, mutta meillä ei olekaan tällä hetkellä telkkaria. Luovuimme siitä koiran tultua taloon 2,5 vuotta sitten.

Nyt korvapuusteja tekemään ja ukot avuksi! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Ajatella että ikää on "jo" yli kaksi viikkoa pienillä :heart:
Eikös siinä kuitenkin ole jotkut "ratkaisevat hetket" olemassa, että sen yli kun päästään jne...?
Kolme ensimmäistä päivää ovat kriittisemmät. Niiden yli kun on päästy ollaan hiukan paremmissa asemissa.

Ai niin siitä penkistä...eikö siellä TYKS:ssä ole suihkuissa sellaisia seinälle käännettäviä istuimia?
Ei ainakaan noissa suihkuhuoneissa joissa mie kävin. Sellaisia muovisia siirreltäviä jakkaroita oli.

Täällä pääsi itku tuossa iltamassa, ei koko päivään tuntunu kunnol "rekisteröityjä" liikkeitä Pätkästä ja isännälle mainitessani tirautin sit ilmoille kevyen kyynelehdinnän. Sanoin jo kohta lähteväni tarkastamaan tilanteen saikulle jos ei ala liikkeitä tuntumaan, vaikk tein kaiken mahollisen: söin suklaata, taputtelin masua..liikuin, öhötin, join mehua.. :whistle:
No itku tais auttaa ja Pätkä sit päättiki päästää mamman huolesta ja antoi potkuja tulla koko päivän edestä! Kiitos" :heart:
Nyt hymy herkässä ja iloinen, rauhallinen mieli taas.
Ne o nää hormoonit, ko heti ko joku ei mee mielen mukaan ni pitää itkeä tihrustaa :ashamed:

Pörri ja Pätkä 25+2

Tervehdys taas kaikille...olen tuolla taustalla ollut koko ajan,en vaan jotenkin ole saanut kirjotettua...

Hipkukalle onnittelut pienten johdosta :flower:

Pari viikkoa nyt ollu saikulla, kun kohtu luultavasti painaa munuaisia ja siitä aiheutuu todella kovia kipuja..panacodia joutunut syömään :( Nyt päässyt kipujen kanssa vähän vähemmällä. Kolmen viikon välein kuitenkin koks seuranta. Ensin ne luuli et on suppareita ja pisti sinne tutkimukseen,siellä oli todella töykeä mieslääkäri,hermot meinas mennä. Asiantunteva oli kylläkin,liekö sitten huono päivä.

Mä ihmettelen ku ei hirveest ole noi mielialat vaihdellu,tai siis tuntuu että olen jopa rauhallisempi kuin ennen raskautta

:LOL:

Painoa tullut lisää jo 13,5kg...apua,enkä ole hirveästi mässsäillyt :( no tulee minkä tulee,turha siitä enää stressata ja niin totesi jo neuvolan tätikin.

Sokerirasitukses käyty ja kaikki ok. (hirveetä litkua)

Hemoglobiini oli 107,mut vielä ei ole rautaa määrätty..
mitäs vielä lisäisin...

Onkos kellää hyviä vinkkejä nukkumis asennoista,kun tuntuu ettei mikää ole hyvä...saan nukuttua max 6 tuntia yössä ja senki pätkittäin ku saa vessas ravata :)

Ai niin minulle voi lisätä tyttö olon tuonne etusivulle,kiittää ja kumartaa..

Pulla on todella vilkas liikkuja,hullux meinaa välil tulla ku ei meinaa rauhottua...toivottavasti enteilee juuri päinvastaista sitten kun on syntynyt
:)

Monet täällä puhunut kutiamisesta,niin kyllä kuitsee ja kovasti,mutta onneksi melkein aina vain vatsa (pitäis rasvata useammin,mut ku ei muista :ashamed: )

Toivottavasti Koksissa opastavat jne...mie tulen varmaa oleen nii tumpelo,et ei päästä mua kotiin sieltä *nauraa*

Pikkuhiljaa pitäis varmaa ruveta pullan vaatteita pesemään ja kokoomaan pinnasänkyä,hoitopöytää jne...

Kaikille mukavia odotusaikoja,pitää yrittää useammin kirjotella,eikä vaan oleilla taustalla...ja kiitos moniin kiperiin kysymyksiin ja olotiloihin täältä löytyy apuja :hug:

Huomenta.

Minä en ole tainut vielä Hipkukkaa onnitella; Joten ONNEA!!!! :flower:

Liikkeistä: minun vatsassa potkitaan koko ajan, ja inhottaa, kun tämä ei tunnu osaavan kääntyä lainkaan. Potkut tuntuu ihan tuolla alhaalla peräsuoleen ja emättimeen. En muista yhtään, että esikoisesta olisi tuntunut noin. Onko ketään muuta, jolla potkut tuntuu pääsääntöisesti tuolla alhaalla? Välillä tuntuu, että se tulee ulos justiinsa.

Supisteluista ja kivuista: Mulla ei varsinaisesti kipuja ole, mutta alapää on hellänä. Usein kun käy vesssassa millä hädällä tahansa, on sellainen turvonnut/herkistynyt olo tuolla alapäässä kuin muutamia päiviä synnytyksen jälkeen. Kun kerta tällaista tuntuu olevan muillakin, liittynee ilmeisesti sitten siihen, että on jo kerran synnyttänyt? En muista mitään tällaista esikoista odottaessa - ei ollut mitään tuntemuksia alakerrassa....

oskari olematon Mulla oli hb 113 kun tuli rautakuuri päälle. ekaksi söin obsidania ja se vaan laski arvoja. Nyt on uusi mittaus viikon päästä ja katsotaan mitä tuo uusi merkki on saanut aikaiseksi. :)
Minäkin tykkään lukea paljon. Omistan sika kasan kirjoja, mutta nyt on taas ollut hiljaista tuolla lukemissuunnalla. Enköhän taas saikulla lue sitten. :)

Elämänperhonen Mulla on ollut potkut pääasiassa alhaalla. Paitsi nyt oon huomannut, että ne on siirtyneet ylemmäksi. Saa nähä josko se olisi kääntynyt. Toivottavasti.

Pörri Kiva, että pikkuinen ilmoitti ittestään, niin sait rauhallisen mielen. :heart:

Täällä kunnon yöunet takana. Menin nukkuu 20.30 ja heräsin 6.30. Yöllä kävin kahdesti pissalla. Aika vakiojuttu alkaa olla. :)

..aika rientää. Taitaa olla jo rv 29.. =)

Alkuperäinen kirjoittaja kaneli87:
Suppareista Mulla oli eilenki ihan pitkin päivää kivuttomia suppareita sen vaan tunsi ku maha kovettui Kaks tosin tuli ihan levossa ollessa. seuraan ja soitan neuvolaan jos tänää viel tulee
Siis eikö noi kivuttomat supparit oo ihan normaaleja harjoitussuppareita? Ainakin itselläni on ollut kummassakin raskaudessa paljon, ja päinvastoin kuin "oppikirjojen" mukaan kuuluisi, niin useinkin nimenomaan levossa. Mutta esikoinenkin syntyi silti 41+0, et en usko, et ne ainakaan mulla mitään merkkaa.
=)

Alkuperäinen kirjoittaja elämänperhonen:
Supisteluista ja kivuista: Mulla ei varsinaisesti kipuja ole, mutta alapää on hellänä. Usein kun käy vesssassa millä hädällä tahansa, on sellainen turvonnut/herkistynyt olo tuolla alapäässä kuin muutamia päiviä synnytyksen jälkeen. Kun kerta tällaista tuntuu olevan muillakin, liittynee ilmeisesti sitten siihen, että on jo kerran synnyttänyt? En muista mitään tällaista esikoista odottaessa - ei ollut mitään tuntemuksia alakerrassa....
Mulla ainakin oli jo ekaa odottaessa, ja sama nyt. Sellainen turvonnut olo ja epämiellyttävä. Luulisin, että se johtuu siitä, että kohtu painaa jotain verisuonia tms. Esikoisen aikaan oli jossain vaiheessa sellainen olo, että alapää putoaa pois, tuntui kuin se olis painanut miljoona kiloa! Sitä odotellessa. :xmas:

Mulla on muuten ekat liitoskivut tulleet vasta lähiaikoina, nyt siis rv 30. Ei oo olleet vielä pahoja, saas nähdä millaisiksi ne kehittyy. Muistan, et esikoisesta ne oli järkkyjä välillä. Jos oli jossain julkisella paikallakin kävelemässä, niin vaikea oli olla huutamatta, kun tuntui, niin kuin joku olis yhtäkkiä tunkenut sukkapuikon alapäähän. |O

HIPKUKKA Hurjan paljon onnea sinne, en muista olenko ehtinyt jo onnitella. :flower: :hug:

Täällä myös toinen sokerirasitus takana. Paasto arvo edelleen koholla ja 2h arvo oli just 8.6 ku se raja meillä on 8.6. Et nyt en tiedä viel mennäänkö yhden vaiko kahden arvon poikkeavuudella. Ainakin äitipolille tulee kutsu jossain vaiheessa, mikä on tietysti vain hyvä monestakin syystä.

Päivittäin tulee supistuksia, muttei onneksi kipeitä. Nuvolalääkärin mukaan kuitenkaan ei ole ihan nyt just syntymässä, mutta laittoi varmuudeksi mut klamydia testeihin, josko selviäis syy miksi näitä tulee ihan mitä kummallisimmissakin tilanteissa.

Nyt mennään jo viikolla 28+1 kovasti odottelen kyllä jo tammikuuta :)

Niin ja tosiaan alapää mullakin turvonnut ja tuntuu siltä kun olis synnyttänyt jo. Joskus taas tuntuu siltä että vauvan pää on ihan tossa hollilla kun on niin turvonnut olo :S
Pinguli+Napero 28+1

elämänperhonen Mulla potkii molemmat tuonne rakkoon ja peräsuoleen päin pääasiassa.

Kaneli87 ja Lily of t v.. Niin minäkin olen lukemastani ymmärtänyt että kivuttomat supparit on harjoitus suppareita, eikä aihetta huoleen. Ja siitä erottaa nimenomaan mikä on "oikea" supistus kun se sattuu.

(.) Yö oli taas yhtä tuskaa ja kipuja riitti.
Mietin tuossa, että pitäiskö sittenkin tehdä jo varulta kassi mukaan KYS reissulle, jos ne sattuukin sanomaan että on jäätävä sinne. Toivottavasti ei sanoisi ja en usko että niin käy, mutta minä tykkään varautua aina asioihin etukäteen, niin josko sekin sitten tois varmistuksen ettei ne minua sinne vielä halua kun on kaikki tamineet mukana :whistle:
Kuitenkin nuita suppareita ollut niin mistäs koskaan tilannetta tietää.

Enie + Nörtti ja Hissu 29+6

Räntäsateista sunnuntaita!

Tosi kiva lukea Hipkukan ja pienoisten kuulumisia :)

Tiituli81 minä sain ite ainakin loistavaa opastusta imetykseen koksissa. Esikoisella 1,5v sitten oli huono imuote jonka hoitaja huomasi siellä heti ja asia korjattiin. Yöhoitajakin siellä varmaan tunnin seuraili pojan syömistä ja auttoi ja kannusti minua tosi hyvin. Siinä vaan ite täytyy olla avoimin mielin kun toiset pusertelee sormillaan sun rinnanpäitä....

Nukkumisasentona itelläni toimii parhaiten kylkiasento ja paksuhko tyyny jalkojen väliin n.polvien kohdille. Toi tyyny auttaa mulla ainakin lantio-ja lonkkakipuun.

Kuulostaa muuten jutut oikeen tutulta...Alapää tuntuu turvonneelta limakasalta ja harjoitussupistuksia tulee lenkillä ja levossa.

Miminen ja Mytty rv 26+4

Yhteistyössä