***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

Hei tänne ei ihmeitä, kauheeta ku väsyttää. Jotku päivät parempii jotkut ihan perseestä :ashamed: mieskii on jotenki ihan outo ku siltä ei ees heru ymmärrystä eikä läheisyyttä :'( SORI valitus mutta tänään tälläistä

Ultrassa tuli käytyä. Kaikki oli hyvin, mutta meidän Aarre eli tuttavallisesti "ruikku". Menee omilla käyrillään. Päämitta oli sama kuin sisaruksellaan. Mahan ympärys oli paljon pienempi. Painoarvio oli 860g, kun lahja oli jo iso 1100g. Lahja asusti minusta lähes alempien kylkiluiden alla. Eipä ihme, että närästää. Onneksi kaveruksilla on eri istukat ja ne ovat toinen takana ja toinen edessä. Eivät voi kasvaa yhteen eli eivät varasta toiselta. "Ruikku" on vaan pieni. Vähän rupesi mietityttämään, kun hällä oli se pallokin sydämmessä. Toivottavasti pieni olisi terve.

Kohdunsuu oli kiinni, kiinteä ja kanavaa 3cm. Kaikki niinkuin ennenkin, eli supistukset eivät ole tehneet mitään tuhoja.
Kahden viikon päästä taas ultraan. Silloin mennään jo viikolla 30.

Zaara ja "Ruikku ja Pontus"

zaara Sanoiko he mitään tuosta painoerosta? Jostain luin juttua että oli hirveä hulabaloo alkanut kun painoeroa oli saatu 400g ja sitten lopulta kaiken "melskaamisen" useiden ihmisten juoksettamisen, ja tuntien epätiedon jälkeen mitä tapahtuman tulee oli mitattu uudelleen eikä oltu saatukaan yhtään painoeroa :eek:
Näillä meidän masukeilla on ero ollut n. 100g ja siitä on sanottu ettei tarvi huolehtia.
Tosin meillä on molempien istukat takaseinässä vierekkäin niin ne voi kuulemma kasvaa yhteen joten sitä seurailevat kans.
Ihanat nimet, vaihdanko vai vieläkö menee vanhoilla?

Hajut Onko muilla sitten haju harhoja? Muutama viikko sitten minun nenään haisi koko ajan niin kotona, autossa kuin kaupassakin, eli siis missä tahansa kloritti.
Nyt on pari päivää taasen ollut uusi haju, tällä kertaa minusta koko ajan haisee joka paikassa tupakka :x
Onneks tuntuu epämielyttävältä tuoksulta eikä houkuttelevalta...,yks päivä nimittäin tuli yhtä äkkiä kauhea mieli vetää pers kännit ja polttaa tupakkaa :LOL: :LOL: :LOL:
Ja siis minähän olen lopettanut tupakan polton 1v 4kk sitten kokonaan ja kun tulin raskaaksi niin lopetin nikotiini purkatkin lääkärin suosituksesta...,ja alkot on tietty ollu pannassa heti kun sai tietää olevansa raskaana eli kauan :kieh:

Minulla on hajuharhoja. Uein haistan, paikassa kuin paikassa, ummehtuneen hajun :$ Tupakan haju on ollut jokaisessa raskaudessa mieluisa, joskus jopa tehnyt mieli polttaa, vaikka en siis ikinä ole tupakoinut (lukuunottamatta teinikokeiluja) =)

Mä en kohta enää jaksa tätä kutinaa :headwall: :'( :'( :'(

Selkä kutisee, vatsa kutisee, reidet kutisee, polvitaipeet kutisee, jalkapoja kutisee. Ja näppylöitä tulee vaan lisää ja lisää... Kortisonin käyttökiellossa olen kaksi viikkoa, ei tule mitään! Mua itkettää ja v***ttaa. Miksi tää on mennyt tämmöiseksi??? Täytyy varmaan huomenna soitella sinne äitiyspolille, en mä jaksa tätä, pakko löytää joku keino. Tutkisivat edes kunnolla onko tää sitä raskausrokahtumaa. Netistä olen tietoa hakenut, mutta tosi vähän löytyy. :'(

Ananaskirsikka+Einari 30+4

Painoarvioista Miullehan tehtiin ultraus samaan aikaan kun synnystä joudutettiin. Ja samalla arvioitiin lapsosten koot. Molemmille saatiin sama tulos 850g ja samankokoisia muutenkin piti olla :snotty: Eipä meitin lapsosten kohdalla taida nuo ultra-arviot oikein pitää paikkaansa... Esikoisenkin kohdalla arvio hiukan heitti...

Mie muuten kirjoittelin lapsosten voinnista tuonne monikko-odottajiin. Sieltä voitte käydä vilkaisemassa :D

Ananaskirsikka Meillä pojan atooppisen ihon kutinaan on tehonnut hyvin physiogel. Ei mitään halpaa rasvaa tosin. Jos ihan kutina johtuu jostain muusta kuin ihon kunnosta, niin sitten tuo ei varmaan auta.

Hipkukka ja lapsukaiset 13vrk

Alkuperäinen kirjoittaja mulish:
Ananaskirsikka minkä näköistä ihottumaa sulla on?
Ne on aluksi kuin hyttysenpistoja. Hieman koholla ja 'värittömiä'. Siinä vaiheessa ne kutisee aivan hillittömästi :/ sitten raavin ne rikki ja ne kutisee edelleen :/ Selässä ja reisissä on myös muutama laajempi ihottuma-alue. Uusia näppylöitä bongattu jalkaterästä sitten viime viestin kirjoittamisen jälkeen :|

Ja siitä olen varma, että tää ei ole mitään tarttuvaa, koska muulla perheellä ei ole mitään ja mulla kuitenkin jo kk:n ollut näitä...

Kiitos Hipkukka vinkistä, pitää ottaa tuokin voide lääkärin kanssa puheeksi huomenna...

Perjantai taas ja viikonloppu edessä.

Täällä ei mitään ihmeellistä, yöllä supisteli muutaman kerran pitkästä aikaa.

Meinasin että olisin käynyt tänä aamuna jo verikokeissa, mutta en jaksa lähteä mihinkään labraan nyt jonottelemaan.
Käyn sitten maanantaina tai tiistaina.

Muoks* Unohtui "kehua", että eilen vihdoin sain kaikki vauvojen vaatteet hoitopöydän laatikoihin. Ihme kyllä ne mahtuivat kuin mahtuivatkin sinne =)
Tein molemmille omat laatikot ja sitten kolmanteen laatikkoon pistin yli 60cm vaatteet odottamaan käyttäjäänsä.

En vain tiedä minkä lukituksen siihen keksisi niihin laatikoihin, kun kissa sitten jo kävi levittelemässä yhden laatikon illalla :headwall:
Sillä on joku ihmeellinen vietti sinne, mutta niin se tosin aukoo tuonkin sähkölieden alla olevan laatikon ja sieltä käy pannulappuja aina "hakemassa".
Kaappeihin kans menee oli sitten liukuovi tai tavan ovi, ja tää kissa osaa laittaa oven kiinni perässään :LOL:

Enie + Nörtti ja Hissu 29+4

Huomenta!

Täällä ei ole unta tullut sitten klo 05 jälkeen ollenkaan. supisteli hiukan yöllä mutta siihen olenkin jo tottunut..
Olo on ollut paljon parempi kun olen aikaa viettänyt vaakatasossa :)

Vilhon vaatteet alkavat olemaan kohta pestyinä ja silitettyinä lipastossa, ihan varmuuden vuoksi olen jo ne valmiiksi laittanut. voi olla että hätiköin, sen näkee sitte :)

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille :hug:

imppuli ja vilho 27+5 :heart:

Hyvää perjantaita kaikille, ananaskirsikalle ja kanelille :hug:

Enie teillä on fiksu kissa, vaikkakin varmaan toisinaan rasittavakin jos kaappeja tyhjentelee :eek: meillä on yksi 7v kolli, joka saa välillä kunnolla kyytiä kun raapii yöllä makkarin ovea, tai löytyy nukkumasta tytön vaatehuoneesta-ne karvat ei lähe millään pois.

vauvan vaatteet viikonloppuna haettiin Ikeasta 2 korisysteemiä (Elfa-kopiot) 5+4 laatikolla. Muutaman tunnin tein töitä kun lajittelin esikoisen pienet/naftit vaatteet pois. Hiukan himottaisi kaivaa esikoisen äippälaatikko esille joka on täynnä vaatetta n.1v asti, mutta ei oikein järkevää ole nyt ottaa sieltä neutraalit vaatteet pesuun ja jos saamme 26.pv tietää sukupuolen niin mahdollisesti sitten loputkin :whistle:

masu+arvet esikoisesta arpia tuli vaan alavatsaan, mutta hui nyt on tuoreita arpia ylävatsassakin. Mahasta taitaa tulla isompi tän kakkosen kanssa, miehen ilme oli ainakin eilen että :eek: Jos olisin normivartaloinen niin laittaisin masukuvan mutta ei tämä ole nätti selvä vauvamasu :(

Sellasta. Onneksi on perjantai, eikä tämä viikko ollu helvetillinen töissäkään (työparille osui ne vuorot), huomenna menee tyttö mummolaan yöksi ja katotaa vaan niin me kökitään miehen kanssa kotona kahestaan :headwall:

Jospas sitä minäkin kerkeäisin kirjottaa välilä kuulumisia....

Kelalta Tuli päätökset ennätysvauhtia! Ensinnäkin kotiin kerkes tulla laput puuttuvasta todistukseta muutamass päivässä kun olin tehnyt sähköisesti hakemukset. Kun lähetin todistuksen raskauden kestosta, siitä varmaankin viikon päästä tuli jo päätökset! Eilen sitten jo lävähti tilille äitiysavustus rahana!

Masussa on nyt ollut hyvinkin aktiivinen neiti.... välillä tulee sellaisia potkusarjoja, että koko maha pomppii... sitten välillä heitetään kuperkeikkaa taas toiseen asentoon. Istuminen 8 h päivässä (koneen ääressä) ei tunnu enää kovin hyvälle, mutta sitkeästi vielä töissä istun. Viikonloppu onkin sitten taas hommaa täynnä, kun mies on taas reissunpäällä ja minä esikoisen kanssa kotona. Mitähän sitä keksis viikonlopulle jotain helppoa ja mielenkiintoista hommaa... Onneksi poika alkaa nyt paranemaan "siitäjostainepäselvästä" rokosta. :D

Vaatteet on viikattu jo aikoja sitten pyykkikoneen päälle viriteltyyn korihyllykköön oottamaan käyttäjää! Muutama nuttu pitäs silittää, että on viimesenpäälle sitten nätti neiti. Nyt ostin pojallekkin talvipuvun silmälläpitäen sitä, että menee myös neidille vuoden päästä. ...ellei ole pikkusirppana veljeensä verrattuna...

Tica & Veeruli 27+4 (uusi työnimi) :D

Huomenia,

täällä taas alakuloinen odottaja, väsy on kova. Tiistaina neuvola, josko hb olis laskenut kovasti tai jotain.

Ajattelin näin perjantain ratoksi laittaa pystyyn zaaran innoittamana vatsanympärysgallupin! Täällä mitta 102cm.

Mä ajattelin hakea ullakolta pikkuvaatteet, turvakaukalon ja hoitopöydän sit kun viikko 30 menee rikki :)

Täällä kans heitellään kuperkeikkaa, ja möyrintää tuntuu jo kylkiluiden alla. Närästys on iltasin ihan tappavaa, ja iskias kiukuttelee noin joka toinen päivä. Mut sentäs ei nyt supistele, hyvä onki kun huomenna on pitkä työpäivä ja vielä illalla olis tarkoitus mennä miehen kanssa keikalle.

Mulla on kanssa ollut himo polttaa tupakkaa! Ja siis en oo koskaan virallisesti kovin pitkiä aikoja polttanut, lähinnä juodessa eli pari kertaa vuodessa. Omituista... Ehkä siinä on joku sellanen "tarttee breikin"- faktori.

Mimonmami ja Itikka 27+2

Ananaskirsikka onko jotain tuon tyyppistä?
http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Ekseemat

Itse kärsin aina synnytysten jälkeen käsiekseemasta, nyt kuopuksen jälkeen osasin jo varautua ja vältyin siltä.

Heips!!! Pitkästä aikaa taas kirjottelen..
Hipkukalle ja perheelle oikein lämpöiset onnittelut, kyynelsilmässä olen teidän kuulumisia lukenut. Toivottavasti pienet voivat hyvin :) Oliko Millis rouviintunut, onnea siitäkin :flower:

Tuohon masunympärysgalluppiin sen verran et mulla mitta 108cm, ja painoa tullut aivan liikaa, nyt jo 10kg rikki ja taitaa paljon vielä tulla kun nuo supistelut tekee liikkumisen niin huonoksi. Sairaslomalla oon ollut jo hetken ja olen varmaan äippäloman alkuun asti. Paikat hieman pehmentyneet oli lääkärin lausunto vastikään.
Masukki on hyvin vilkas ja älytön jumppa alkaa kun koitan käydä nukkumaan, tosin muutenkin on liikkeessä suurimman osan aikaa, välillä oikein sattuu, mutta kaikki liikkeet otetaan ilolla vastaan vaikka sitten hampaat irvessä. Perätarjonnassa edelleen on ja volttia tekee päivittäin, jännä kun sisarrukset kaikki olleet raivotarjonnassa jo vko 20-22 lähtien.. mut vasta viikolla 34 laitetaan lähete äippäpolille kääntöarvioon jos sillon edelleen perätarjonnassa on. Toivotaan et itestään pikapuolin kääntyis ja pysyis sitten siinä. Noista mielihajuista yms,musta on myös bensan ja muiden vastaavien haju aivan ihana! Ja riisikakut ja eukalyptuskarkit maistuu taivaallisen hyville. Jännä miten nuo mieliteot alkaa ja loppuu sitten yhtäkkiä..

Onko teiltä jo neuvolassa kysytty halukkuutta siihen sikarokotteeseen? Mulla siis eilen oli neuvola ja lääkäri eikä terkka eikä lääkäri ottaneet mitään puhetta koko asiasta, seuraava neuvola on vasta ens kuun puolessa välissä.. Olen itse rokotetta vastaanollut, mutta en nyt taas tiedä.. Liian vaikea asia päättää, kun molemmat vaihtoehdot ovat jollain tapaa huonoja. Mut siis neuvola kuulumiset muuten ok, hb edellen laskenut, täytyy koittaa sitä rautaa syödä vaikka tekeekin huonon olon ja mahan tosi kipeeksi. Sf mittaa ei nyt ottaneet, mutta pää oli tosi korkeella. Liikkeet tuntuu välillä ylhäällä kylkiluiden alla ja välillä aivan tuolla alhaalla, aivan kuin koittaisi potkia jalkaa ulos alakautta.
Pääasia et vaavi oli kasvanu hyvin.

Mut nyt hetkeksi happea haukkaamaan, hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti!!

Talvivauva ja vaavi 26+0 POKS!!!! :heart: :heart:

Ps. vitsi miten paljon tässä ketjussa on ensimmäisillä jo viikkoja =)

J.T.:lle pitikin jo aiemmin kommentoida, että uskomaton pomo :eek: Olisithan hyvin voinut pitää lomat vasta jälkeenpäin ja olla saikulla nyt, olisi tullut työnantajalle kalliimmaksi!

Mielitekoina on täälläkin ollut tupakka :D Olen polttanut joskus nuorena satunnaisesti, mutta en sen jälkeen muuta kuin ehkä kerran pari vuodessa. Ja juodakin tekisi mieli :p Noo, näitähän ehtii sitten myöhemmin joskus ensi vuoden aikana :D

Miten Kela maksaa, jos on pidempään sairaslomalla? Kävin kelan sivuilla katsomassa, ymmärsinkö oikein että olisi n. 70% palkasta? Minkä palkan mukaan se katsotaan, nykyisen kk-palkan vai jonkun edellisen vuoden mukaan?

Lumi ja Lilliputti 28+4

Prinsessa-06 No, meillä se johtuu ehkä siitä, että kissa saa tehdä mitä haluaa, en raski sitä oikein komennella niin siitä on tullut sitten niin itse riittoinen tapaus että touhuilee just niin kuin tykää.
Minä olen kissan karvoihin tottunut kun on eli ne ei minua haittaa, kun teippiharja on keksitty ja sitten vaan täytyy itse harjailla kissaa useammin kun karva irtoaa.

Vatsanympärys Riittäisköhän tuohon enää edes mittanauha. Tais olla sillon jo neljä viikkoa sitten 114cm tjtn.

Lumi- Sinä voit hakeas sitä sairauspäivärahaa joko edellisen verotuksen tai viimeisen 6kk:n tulojen mukaan. Siitä ne sitten tekee ne omat laskelmansa ja vähennyksensä.
Muistaakseni kelan sivuilla on siihen laskurikin.
Ei se välttämättä jää suoraan 70% tai yleensäkkään alle normi palkan jos on sattunut tekemään ylitöitä tms.
Esim. itse saan nyt sairauslomalla ollessa enemmän kuin mitä töissä ollessa, sama koskee äippärahaa joka sitten taasen mulla vedettiin sairauspäivärahan laskennassa olleista tuloista koska halusin niin tietäen että 6:kk tulot on niin kovat että ne kannattaa hyödyntää pohjalle.

Enie - mukava että kisuli järjestää ohjelmaa ja siivoamista.. Mun koiruus sai eilen lampaan luun jossa hiukan lihaa ja se kaivoi aarteensa sänkyyn peittoni väliin - nam nam.

Terveisiä sokerirasituksesta. Veden juontiin terveydenhoitaja sanoi, että saa juoda koska vettä haihtuu kuitenkin koko ajan. Menin ihan avoimin mielin tuonne rasitukseen, mutta nyt nyppii. Tuntui kuitenkin niin todellisen turhalta kun syy sokerrasitukseen oli se että olen yli 25-v ensisynnyttäjä. Heti kun menin, sanoin terveydenhoitajalle että minua voi alkaa heikottaa kun verenpaine on matala, ja että eilenkin oli vähän hutera olo. Hän kuittasi että kun olet tuon sokerin juonut niin ei heikota. Tunnin istumisen jälkeen verinäytteen otti toinen terv.hoit. joka itse totesi että ilmeisesti heikottaa, ja pyysi sanomaan vastaanotossa jos olo huononee. Siinä vaiheessa tuntui niin turhalta enää pyytää päästä vaakatasoon, joten makoilin aulan penkeillä päätä pidellen. Ja kun tuosta ruuatta olemisesta tulee niin kiukkuiseksi että voi ärripurri! No, onneksi tuokin on takana. Se sentään selvisi että HB on 114, lienee rautakuuri paikallaan. Hemoglobiinin ottaminen on neuvolassa jostain syystä hankalaa. Viime viikolla hainkin jo paketin rautatabletteja kun olisi neuvolaan pitänyt soitella vielä uudelleen valitellen väsymystä. Ei sovi tälle luonteelle. Jos ei kerralla usko niin antaa olla =)

Lili 27+5

Enie tyhmänä vielä kyselen, että miten sitä sairaspäivärahaa haetaan? Pitääkö siis kelaan olla itse yhteydessä (varmaan pitää jos haluaa 6 kk:n tulojen mukaan sen)? En siis koskaan ole tässä tilanteessa ollut niin en tiedä miten tulee toimia :D Vai lähteekö työnantajalta suoraan kelalle jotain? Jos nyt oikein laskin niin ensi viikolla jäisin kelan rahoille, kun sairaslomaa ollut riittävästi.. Mikäli siis sairaslomaa vaan jatketaan vielä!

Napakettu Kyllä on tukalaa... jokapuolella vatsaa. Ja takakenossakaan en voi istua vanhan ristiluun murtuman vuoksi. Tänään vielä lonkka temppuilee joka kerta kun lähden tästä liikkeelle. Viimeksi jäin saikulle n. 3 viikkoa ennen laskettua... mahaan koski ja en mahtunut tähän työpisteelle mahani kanssa. :D Nyt kiikun kahden vaiheilla, varmaan raskaan viikonlopun jälkeen saikku koittaa...

Yhteistyössä