***TAMMIVAUVAT*** Lokakuussa (EKAT VAUVAT SYNTYNEET)

pinkgreen: mulla ei oo ollu yhtää lääkärii viel ja siis viikkkoja poksu tänää 26!!!

Kaikilla muilla on tainnu olla lääkärii mutta mulla ei. Sanoivat että lääkärin tehtävii on muka lykätty terveyden hoitajille :eek: no täytyy kysellä vähän ku perjantaina meen

Kertokaas te viisaammat miten mie pääsen seuraamaan niit kela juttui sinne niitten verkko sivuille joo sen tiiän et verkkopankki tunnuksilla kirjaudun sisään mut mistä mie nään ja mitä? :whistle: Mie oon niin käsi noitten tollasten juttujen kanssa et ihan nolottaa.. :ashamed:

Täällä olo on ihan hyvä ja juurikaan mitään oireita ei ole..Voimia niille jotka joutuu vaivoista kärsimään..
Mie kattelin just mtv3 faktalta synnytyssairaala sarjaa, mie oon jääny niin koukkuun siihen ohjelmaan. Katteleeko kukaan muu sitä? Välillä siin on niin koskettavii juttui et itkuu tihrustan ja kun ne vauvat näyttää niin sulosilta kun ne syntyy että. =)
Kattooko kukaan muu bb:tä? siihenkin oon koukuttun ihan täysin eli nyt taidan siirtyä sen sueraan seuraavaksi..
Illan jatkoja kaikille ;)

mude08+pikku2 24+5

Mude08 kun meet siihen Kelan etusivulle tulee melkein yläreunaan Asioi verkossa-kohta. Klikkaa siitä alapuolelta kirjaudu sisään ja sen jälkeen pankkitunnareilla menet sisään. =)

Nukkumisesta mä olen kans tosi huonosti nukkunut viime aikoina, johtuen tosin suurimmaksi osaksi tuosta kutinasta. Siihen mä aina herään ja sit on tosi vaikee nukahtaa uudelleen, toki pitää käydä rasvaamassa välillä... Ihan joka yö ei tarvitse vessaankaan mennä, vielä.

Mulla oli kans eka neuvolalääkäri viime viikolla eli rv 29+ siellä katsottiin ekaa kertaa kohdunsuun tilanne, vaikka tuolla äitiyspolillakin 'juoksen' vauvan kasvuseurannassa.

Nyt kirjan pariin sänkyyn, on niiiiin hyvä, ettei malttaisi lopettaa lukemista lainkaan... ;) :whistle:

Ananaskirsikka+Einari

Huomenta

Täällä on sitten vaihteeksi nuorimmainen kipeänä, kun vanhin toipui taudista.
Olihan tuo jo huikeat 1,5vk terveiden kirjoissa edellisen taudin jäljiltä.

Nukkumisesta Minä en ole pitkään aikaan saanut nukuttua kunnolla. Varsinkin kun yöllä pitää käydä vessassa, niin vähintään toinen vauvoista herää valoihin ja alkaa melskaamaan, parhaillaan molemmat. Siinä ei sitten kyllä nukuta ennen kuin meno masussa asettuu.
Toisaalta, sitten minulla on mahdollisuus ottaa päivällä "univelka" kiinni ja nukkua päikkärit.

Viikon päästä oliskin taas KYS, nyt vaan alkoi sitten mietityttämään, että tietysti sitä on silloin itse kipeänä vaikka kuinka täällä kloriitin kanssa olen koittanut hissutella pyyhkiä hanoja ja kahvoja joka päivä. Toisaalta, nuorimmainen on jo neljättä kertaa kipeänä koulun alkamisen jälkeen mutta itse olen säästynyt kaikilta toistaiseksi, muut vaan on sairastelleet.
Toivottavasti säästyis jatkossakin.

Mukavaa torstaita kaikille ja muistetaan pitää itsestä ja masukeista huolta :heart:

Enie + Nörtti ja Hissu 29+3

Täällä poksuu taas viikot. 28 raskausvikkoa tulee täyteen :)

Tänään on myös neuvola 11.30, tulen sitten kertomaan mitä sinne kuului! Ja tänään iltavuoroon töihin.

on: Patu liikkuu ja myllää mahassa edelleen paljon. Mitään vaivoja ei tällä hetkellä ole. Muuta kuin tuo supistelu.. Mutta se on korjattavissa lepäilyllä. :)

Sannis ja patu rv 28

viikkoja nyt 25 :heart:

Nyt ne mun katkolliset yöt tais alkaa,ton nuorimmaisen kanssa valvoskellessa mennytkin jo useampi yö,mut nyt sit ku hän ois viime yön nukkunu ni äiti heräs kolmelta vessaa ja seuraavan kerran nukahtanut puol kuuen jälkeen :kieh: ja sit seittemältä ylös ni on vähäsen sekavat olot päässä |O

Mude08 bb:tä kattelen sen sunnuntain suoran lähetyksen ja sit jos joskus jaksan valvon niin pitkää ni saatan kattoo viikol jonku jakson,mut ku tuppaa uni tulee silmää viimeistää puolykstoist :D Mun ainoo sarja mikä on nähtävä on lemmen viemää :ashamed: hömppää mitä hömppää

piiuli ja toukka 25

Mude08: Vähän täsmennystä, eli osasit mennä tunnuksilla sisään Kelan sivuille, joten näet päätökset oman sivusi vasemmasta laidasta. Mulla ei ole vielä vanheimpainpäiväraha kohdassa mitään, mutta äitiysavustuksessa lukee että pakkaus tilattu.. 8.10 oon lähettäny hakemukseni ja päätös tuli 9.10.

Ja noista ohjelmista.. en ole suostunut katsomaan minkäänlaista synnytys-videoo tms :). En uskalla katsella edes neuvolasta saamaani helistin dvd:tä, koska se jakautui kolmeen osaan ja yksi niistä on synnytys. Mä haluan vaan oman kokemukseni sitten siitä.
BB:tä katselen sivusilmällä, tai silleen että voin käydä esim. suihkussa ohjelman ollessa päällä olohuoneessa (siis en näe olohuoneeseen suihkusta :) ).. tai sitten kudon vaikka villasukkia samalla. Luonto ei kestä että istuisin telsun ääressä vaan katselemassa telkkuu.. pitää saada aikaseksi silloinkin jotain.

Meikäläistä on alannu nyt sattumaan tuolta nivusista, enemmänkin vasemmalta puolelta. Taitanee johtua istumisesta, jota tulee päivän mittaan paljon.

27+2

Minkä ihmeen paineilma puhaltimen mä oon nielassu?? Ihan karmee paineen tunne alapäässä |O

Kohta täytys lähtee viemään poika lääkäriin, jos vaiva alkaisi selviämään. Sen jälkeen suoraan eskariin juttelee opettajan kanssa. Saankohan mä maata siinä jutelles :whistle:

Mukavaa torstaita, kohta onkin jo viikonloppu :D

mulish ja hippula 24+5

Mielihaluista minun tekee mieli syödä vaan porkkanoita. Puoli kiloa voi syödä ihan kerralla. Nyt on kaapista porkkanat loppu ja :eek: ..... hirvittävää. Toinen ihanuus on bensan ihana tuoksu. Voisin tankata päivittäin. Yks kerta kävi mielessä, että jospa lorauttais sitä bensaa vähän omille jaloille. että tuoksuis itse.... ihanalle. :LOL:

POKS vatsan ympärys on 100cm.

Tällä viikolla on alkanut minullakin tulemaan kaiken näköisiä kipuja. Tähän asti on ollut vaan noita harjoitus supistuksia. Minulla kipu on ollut lähinnä kyljissä ja häpyluun alla kirvelyä. Onneksi tänään on äitiyspoli, ettei vaan rupea paikat aukeamaan.

Ihanaa päästä kurkkimaan pikkuisia ja saa varmistuksen, että kaikki on hyvin. :heart:

Zaara ja pikkuiset 27+5

:heart: POKS 28 :heart:

Enää pari päivää lomaa ja sit pitäisi jaksaa loman jälkeen mennä töihin.
Tai oikeestaan minä odotan jo kovasti sinne töihin pääsyä, mutta tiedän just etten kauaa pysty sitä hommaa tekemään.
Kaupassa kävelykin on jo niin kamalan vaikiaa.

Nyt on sit vaunutkin ostettu joten mitään suuria ostoksia ei tarvi tehdä.
Vaippoja ja nannia kaappiin sit vähän ennen laskettua aikaa.

Nukkumisesta oli puhetta.
Tähän mennessä olen nukkunut kohtalaisen hyvin. Ei ole tarvinnut heräillä vessaan, mutta nyt on alkanut kipeytymään lonkat. Kun nukkuu kauan samalla kyljellä niin sit heräilen kun sattuu niin vietävästi.

lokakuu10 ja saukko 28

vauva10 - miksi et anna laskimoverinäytettä? Mulla sokerirasitus huomenna..

Enie - kiva että joku muukin on saanut samat ohjeet sokerirasitukseen. :D

Tuosta Kelan-sivuilla asionnista. Kävin siellä aamulla ensimmäisen kerran katsomassa, ja pääsin sisään mutta ei ollut mainintaa mistään vielä. Paperit on palkanlaskennassa nyt vielä ilmeisesti. Onneksi olivat tietoisia että paperit pitää laittaa sisään 2kk ennen LA. Silti huolettaa että laittavathan ne ajoissa!

Huomenta! Verinäytteiden tulokset olivat ok. Niissä ei mitään. Olokin on tosiaan suht normaalisoitunut ja masumurukin vilistää taas entiseen tahtiinsa. *huh*

Enie Voit tosiaan vaihtaa TAAS tuon työnimen olisi tuo masumuru.

Täällä kans on järjetön paineen tuntu alapäässä.. Kääntyminen sattuu järjettömästi yöllä :/
Samoin kävely. En saa iltasin edes omia housujani pois jalasta :D onneksi on mies.

Nyt olis sitten täällä kolmetkympit mennyt rikki. Sieltä se LA kovasti koittaa tulla :D

Pippur1 ja masumuru 30+0 POKS!!

Pörri Pätkä laitettu "paikoilleen" :)

zaara Jopas sulla on mielenkiintoiset "mieliteot" :LOL:

Lili78 En nyt enää muista onko ollut puhetta, ja en jaksa alkaa selaamaankaan että maksaako työnantaja sulle äippäloma ajan palkaa? Jos maksaa niin sittenhän sulla ei ole mikään hätä kun työnantajahan maksaa vaikkei kela vielä olis päätöstään tehnytkään.
Mutta jos sinua epäilyttää että sinun paperit "seisoo" jossain välillä niin kilauta kelaan ja kysy onko ne saapuneet sinne. Jos eivät ole niin kannattaa hoputtaa sieltä palkanlaskennasta sitten niitä papereita.
Meillä aina työntekijät tekivät itse sen hakemuksen kelaan, ja merkkasivat vaan että työnantaja maksaa siltä ja siltä ajalta palkan. Sitten meidän piti kelaan laittaa se työnantajan osuus, eli vaatia itsellemme se palkkaa vastaava määrä.
Siinä mielessä aika erillainen käytäntö teillä jos siis sen sinun oma kelan hakemuskin on pitänyt jättää työnantajalle.

Muoks* pippur1 Hieno juttu ettei ollut mitään "vakavaa".

pippur1 hienoa että kaikki kunnossa!

Enie - työnantaja maksaa palkaa ne 3kk ja siksi pyysivät laittamaan paperit heille ja he sitten toimittavat ne kelaan. Mun mielestä myös outo käytäntö koska papereissa henkilökohtaista tietoa kuten mun tapauksessa yksinhuoltajuuden ilmoittaminen ja yh-lapsilisän hakeminen... Mutta koska maksavat palkkaa, ei mun kannata olla huolissaan, kiitos siitä huomiosta =) .

zaara - todella mielenkiintoinen intohimo.. :D

Onko jollekulle tullut huono olo rautatableteista? Täällä on heikottanut koko aamun. Ensin ajattelin että johtuu matalasta verenpaineesta, mutta vaikka söin ja join vettä ja olin hetken ulkona kylmässä, ei se oikein auttanut... outoa.

Neuvolassa kaikki hyvin.

Verenpaine 130/83
pissa puhdas
hemoglobiini 136(olen syönyt lisärautaa että saan lukeman paremmaksi)
sf mitta 28,5
sydänännet ++ ja vauvan syke 134
paino 87,7 (pudonnut viime kertaisesta 1,1 kg! Olen yrittänyt syödä vähemmän herkkuja :D )

Onneksi siis kaikki kunnossa. Kohta töihin ja vasta 20.30 pääsen kotiin. Seuraava neuvola 4.11 ja silloin jo 31 viikkoa :)

Sannis ja patu rv 28

Kiitos enie työnimen laitosta

zaara Mulle kans toi bensan haju tuntuu NIIN IHANALTA nenukissa. Ollu kaikkien raskauksien aikaan yks miun lempparituoksuista :saint:
Isäntä sanoki, ett pitänee laittaa autoihin lukolliset bensatankin korkit ja avaimet piiloon, etten vaa itteksein ollessa käy imppailemas kaikkia bensoja pois tankist :LOL:

Sitähä se tää raskaus teettää..ihme mielihaluja ja -tekoja.
Mulla oli tos jonku aikaa sit hirvee into siivota, kokata ja leipoo, mut sit se laantu, ko toi iskias hyökkäs kylään.
Ny taas ei kipuja ja siivoilemaan jo kovasti hinkuun. Kämppä o puhas, mut alotanpa vaik uuestaan tost keittiöst ja kaappien koluamisest. :D

Pörri ja Pätkä rv 25

Olin ylimäräisellä neuvolakäynnillä ja pääsin myöslääkärin vastaanotolle tänään. Mulla on siis sunnuntaista asti ollut kipeitä(kin) supistuksia ja samaten selkä on ollut tosi kipee ja jäykkä. Oma neuvolantäti on lomalla, joten olin eri neuvolassa ihan. Tää vieras neuvolantäti kehui mua, kun paino ei oo noussut kuin 7 kiloa (oma aina vaan varoittelee, että ei saa nousta ei saa nousta...) olin ihan Hoo moilasena. Pissa oli puhdas. Hb 140. ja Paineet 117/81. Lääkäriltä sain sitten päivystyslähetteen äitipolille, kun meinasi että kohdunkaula on lyhentynyt. Viimeviikolla neuvolalääkärissä sanottiin, että on täyspitkä, mutta vähän auki. Lääkäri meinas että olis heti pitänyt lähtee sinne polille, mutta ettei menis liian helpoksi, niin pojan päiväkodista soitettiin just ennen sitä lääkärin vastaanottoa, että poika 4v on pudonnut keinusta ja lyönyt hampaansa... hammashoitolasta kehoitettiin menemään jonottamaan hammaspäivystykseen klo 13.30. JOtenka menen sitten itse sinne äitipolille vasta huomenna aamulla.... :attn:
Sairauslomaa sain ensi viikon loppuun asti ja kun siitä pomolle soittelin, niin oli kovasti ihmeissään, kun ei ollut lääkäri kirjoittanut suoraan äitiysloman alkuun sitä saikkua... :LOL: ja siis äitiysloma alkaa vasta joulukuun 4. päivä. Mutta meillä onkin vähän hassu pomo. ja toisaalta leikkaussalin työtehtävätkin alkaa käydä vähiin, missä enää pystyy oleen. Eilenkin oli päivän kohokohta, kun saatiin lääkintävaksin kans hinata kesken leikkauksen yks potilas tavallisesta selkäasennosta gynen asentoon, jalat korkeelle telineille... oli kiva kyykkiä ja kumarrella siellä leikkausliinojen alla, ettei vaanpääse mitään pöpöjä haavaan ja jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja Lili78:
Tuosta Kelan-sivuilla asionnista. Kävin siellä aamulla ensimmäisen kerran katsomassa, ja pääsin sisään mutta ei ollut mainintaa mistään vielä. Paperit on palkanlaskennassa nyt vielä ilmeisesti. Onneksi olivat tietoisia että paperit pitää laittaa sisään 2kk ennen LA. Silti huolettaa että laittavathan ne ajoissa!
Mä kävin muistaakseni viime viikon perjantaina katsomassa Kelan sivuilta, ei mitään. Toissapäivänä (tiistaina) tuli päätökset postissa. Että ei se nettipalvelu aina ainakaan kovin ajoissa mitään näytä...

Yhteistyössä