***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Sydänäänien etsiskely jatkui eilen....

Tiistaina lääkärineuvolassa (15+3) ei siis saatu vauvojen sydänääniä kuulumaan. Sain kontrollin viikonpäähän, mutta en jaksanut odottaa. Soitin heti eilen terveydenhoitajalle ja pyysin päästä sinne aikasemmin ja sainkin ajan vielä eiliselle.
Terveydenhoitajakaan ei löytänyt sydänääniä ja konekin meni rikki. :(
Sain lähetteen äitiyspolille, vähän rupesi pelottamaan. Siellä kaikki oli kuitenkin hienosti. Pikkuiset jumppasivat kovasti ja olivat hyvän kokoisia. A:n päämitta vastasi 15+6 ja B:n 15+4. Lääkäri ei ymmärtänyt miksi ääniä ei saatu kuulumaan. Ilmeisesti kone oli vaan niin huono.
Ihan mukava oli kuitenkin käydä ultrassa ja saada varmistus, että kaikki on hyvin. Mies oli mukana ja näki ensimmäisen kerran vauvat. Ei ole päässyt aikaisempiin ultriin. Sain kaksi kuvaakin, mutta lääkäri ei ollut ihan varma oliko kuvissa sama vauva vai tuliko molemmista kuvat. :D
Seuraava ultra on kuukauden päästa ja sitä ennen on vielä neuvola. Mahtaakohan silloin rv19 löytyä neuvolassa sydänäänet?

Zaara ja Vaavit
 
Heipsan!!

Me on reissattu viikko mummoloissa ja pojan kummeilla. Huh, ihanaa olla nyt kotona. Saatiin vihdoin tämäkin sitten myyntiin ja kohta alkaa se siivousrumba näyttöjä varten, toivotaan että menee nopiaa kaupan. Uuskin ois jo kiikarissa jolle mene jollekkin muulle.

Neuvola oli tänään. Syke löyty hyvänä ja vahvana 150 :heart: verenpaineet hyvät hemppa kunnossa, paino noussu pari kiloo, pissa puhdas. Kaikki ihan mallillaan, sikalunssasta juteltiin. Mulla ei siitä mitään kummempaa ressiä, tulee jos tulee, th sanoi ettei pitäs olla vaarallinen sikiölle. Raskaana kuitenkin kannattas se lääke ottaa että ettei menis kovin pahaksi sitten kuitenkaan. Rokotus tulee mutta tämä epäili että tulee rokotukset myöhässä.

Pikasesti nyt vaan joten tervetuloa uudet :wave:

Hienoa kastemekkoa aloittanut hipkukka. Meillä on mun äidin neuloma mekko mikä oli ensimmäisen kerran esikoisella käytössä.

Kivoja massukuviakin jo ilmestynyt :heart:

mutmut jatkan toisella kertaa :wave:

-c- rv 15+6

ja ainiin, nyt jo liki päivittäin tuntunut jotain liikettä :heart:
 
Heippa!

Niin sitä on taas tultu vanhemmaksi, jos ENIE viitsisit päivittää mulle tuonne ikä olis nyt 31v :|

Tässä on kaikkea muutaman päivän sisään tapahtunut, meillä mahdollisesti muutto työn perässä Ouluun tulossa parin kuukauden sisään, toisaalta olis ihan kiva, toisaalta ei. Jotenkin se muuttorumba tässä raskauden aikana ei suuremmin houkuttele,mut kun tuo työjuttu olis nyt hyvinkin houkutteleva. Mut onneksi on muutama viikko aikaa tehdä päätöksiä.
Ihania massu kuvia oli tullut, jokohan sitä itsekin uskaltaisi laittaa.

Mut nyt taas nukkuman, huomenna poksuu!! :heart:

talvivauva+ vaavi 13+6
 
zaara Huh kun jo säikähdin tuosta sinun alustasi että siellä on jotain häikkää, mutta onneksi kaikki on hyvin.

(.) Insuliini palautti eilen ihan ok sokerit, mutta tänä aamuna tein sitten sämpylän aamupalaksi niin kaakossahan ne taas heiluivat sitten. Ei sais tehdä, mutta iski laiskuus niin tein itsellenikin sämpylän.

Hitsi kun just iski taas leipäjuuston himo :p
Onneks vanhingosta viisastuneena sitä on nyt pakastimessa. Olikohan se juhannuksen aikaan kun iski kans himo niin se oli joka paikasta loppunut.

Eilen onneks olin vielä illalla niin ahkera että tein kevyemmän viikko siivouksen niin tänään sitten ei olekkaan mitään pakollista hommaa rästissä tehdä. Voi vain vaikka makoilla ja pelata pokeria :whistle:

Ai niin, ei mies halunnut vieläkään tietää sukupuolia vaikka sanoin että minäpä ne tiedän :kieh:

Aurinkoista perjantaita kaikille

Enie + Nörtti ja Hissu 17+4

 
Moips!

zaara Ihana juttu että vauvoilla on kaikki hyvin :)

talvivauva Myöhästyneet syntymäpäivä onnittelut! :flower:

Minä en ole pitkään aikaan tuntenut mitään liikkeitä masussa. Tai eilen olin ehkä tuntevinani, mutten ole yhtään varma jos vaan kuvittelin.
Toivottavasti pian rupeaisi tuntumaan :)
Mahakaan ei oikein näytä vielä vauvamahalta vaan enemmän "olen lihonut hurjasti-mahalta". (vaikken nyt ole lihonutkaan)
Käytiin eilen puuhamaassa. Lapsilla oli hurjan hauskaa :)

Hauskaa päivää kaikille!
Tiukun äiti ja masumatkaaja 16+1
 
Terveisiä neuvolasta! Kaikki oli miten pitikin. Sydän jumpsutteli mukavasti. Paino oli laskenut ja niin myös hemppakin. Vielä ei kuitenkaan rautakuurille tarvinnut alkaa.

Oon ollu nettipimennossa kun ollaan lomailtu. Eilen oltiin Muumimaailmassa ja kyllä lapset viihtyi. Kivaa oli vaikka olenkin saanut hirmuisen flunssan (onneksi ei possuflunssa) ja tänään menen poskiontelot kuvauttamaan että saan sitten mahdollisesti kuurin.

Huomenna Sonisphere-festareille Poriin ja yöllä takas. Kiva päivä siis tiedossa. Vielä viikko lomaa ja sitten taas töihin. Ei kiinnosta sitten pätkääkään.

Peikonpähkinä ja Pampula 13+5 (La 24.1 jos Enie ei ole vielä sitä vaihtanut)
 
Zaara onneksi kaikki oli hyvin. Mie olisin varmaan jo ekan kerran kun ei ääniä saatu kuulumaan vaatinut ultraa :ashamed: Ei miun hermot olis kestänyt. Viime neuvolassakin, kun ei terkka meinannut aluksi löytää toisen sydänääniä alkoi jo hermostuttaa. Taisi terkkakin sen huomata, kun sanoi että kone kyllä jo rekisteröi toisenkin pulssin, mutta ei saanut sitä tarpeeksi selväksi, jotta olisi kuulunut.

Piti muuten teiltä aiemmin raskaana olleilta kysäistä, että joko teillä on napa alkanut tulemaan ulospäin? Mie eilen huomasin, että kovaa vauhtia tuo jo on pullahtamassa. Ei enää kummoisessa kuopassa ole. Esikoisen aikaan pullahti vasta loppupuolella ulospäin. Tosin eipä tuo ihan niin syvään kuoppaan palautunutkaan raskauden jälkeen, kuin missä alunperin oli. Ei tuo miun maha vielä sentään niin iso ole, että vielä tarvitsisi :whistle:

Hipkukka ja AatosII 15+4
 
Moikka taas kaikille pitkästä aikaa! :wave:

Oon ollut toisella työpaikalla ja siellä ei pääse nettiin, kotonakaan ei pääse ku mentii muuttamaan niin korpeen ettei saa liittymää eikä jaksa sikahitaan puhelimenkanssa surffata.

Mie oon tullut ihan hulluksi noitten kestovaippojen kanssa. Oon huutonetistä tehnyt löytöjä. Ajattelin että kun ajoissa rupeen ettimään niin on aikaa odotella huippu-tarjouksia, eikä tarvi ostaa liian "kalliilla". Nyt postilaatikkoon on jo tullut monta ihanaa vaippaa ja lisää on tulossa. Sain eilen huudettua pari pakettia joista toinen oli ihan törkeen halpa.Sitten oon ostanut myös kankaita paljon jos sitä inostuis ompelemaankin. Mies ei oikeen taho ymmärtää miten joku voi olla näin innoissaa vaipoista ja niitten eri kuoseista (suosikit villit nakkikoirat ja pöllökuviot ja norsut :D ) Paljonkohan meillä noita vaippoja on kun joulu koittaa :whistle:

Sain muuten miedän äiskältä ja iskältä ihanan nimppari lahjan. Tosi suloisen vauva nuken jolla voidaan harjotella :LOL: ihana ajatus oli :heart:

Mitäs muuta pitikään sanoa.. viikko 19 lähenee ja paha olo ei helpota vieläkään. olit kysellyt käytänkö pahoinvointi rannekkeita ja vastaus on kyllä. niillä pysyy sentää oksxennut poissa, mutta paha olo ei. Nyt on riesana vielä päänsärytkin. Muttakyllä tää sitten jouluna palkitaan onneksi. Nyt sentää uskaltaa jo luottaa että loppuaika menee hyvin ja vauva oikeesti meille tulee. :heart:

Nyt takasin töihin, en oo vielä saanut mitään aikaseksi




Onnea iloisista ultra-uutisista.
Meillä rakenne ultra on vasta 14.8 eli kolme viikkoa vielä. ei millää jaksais oottaa.

Onnea myös miltsulle uudesta plussasta!

Ja onnea Zaara sydän äänien kuulumisesta!

Jee me mennää huomenna asuntomessuille. Ei ne messut yksinään näin innoistaisi, mutta mennään matkalla piknikille ja jos kohalle sattuu joku kiva paikka saatetaan jäädä yöksikin!
Ihanaa :heart:
 
talvivauva, tervetulloo vaan tänne ouluun! =) tai me nyt ei ihan oulun puolella asuta mutta kummiski tässä 15 km päässä...
Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista =)

Eilen oli mulla se lääkäriaika supistelujen takia. Tarkisti kohdunkaulan tilanteen ja kaikki oli ok, eivät onneksi kypsytä paikkoja :whistle: Kirjotti kuiten vielä sairaslomaa ens viikon loppuun ja käski ottaa iisisti. Sydänäänet kuulu edelleen hienosti, 150 luokkaa jupsutti niinku ennekin :heart:
Vertailin tuossa esikoisen äitiysneuvolakorttiin niin tuntu että oon ravannu terkalla ja lääkärissä koko ajan... Niin ne vaan odotukset on erilaisia!

Maha on kasvanu sen verran että kaikki farkut ja osa tiukemmista housuista ahistaa sen verran ettei niitä pysty pitämään, pitäis viikonloppuna raahautua kirppareita kiertämään, josko sieltä jotain löytyis... Fiksuna olen myynyt kaikki entisen äitiysvaatteet... :ashamed:
Muutenki tän uuden vauvan kanssa melkein kaikki isommat hankinnat menee uusiksi, esikoiselle nimittäin vaunut ja pinnasänky oli lainassa sukulaisilta jotka nyt tarvii niitä ite. Ja turvakaukaloki myytiin... :snotty:

Alkaa jo nyt hirvittää mitä tämä meidän 3 vee prinsessa sanoo uudesta vauvasta... :whistle: On nimittäin melko änkyrää sorttia ja tottunut olemaan huomion keskipisteenä... :ashamed: Ens viikon tyttö on vielä kotona, sitten perhepäivähoitaja palaa lomiltansa ja alkaa taas "normaali" rutiinit, heinäkuu ollaan keploteltu sukulaisten turvin niin ettei tarvinnu tyttöä viedä uppo-outoon vara-hoitopaikkaan.
Mutta nyt välipalaa pöytän, josko itelleki jotain sais alas. Tein aamulla maitopohjaista puuroa jota erehdyin iteki syömään, sekös alko oksettamaan... :x Alkuraskaudessa alko kauhea ällötys kaikkeen maitotuotteisiin, eivät vieläkään meinaa pysyä sisällä..

Helteisin terveisin Katti + vaavi 15+0 :heart:
 
Tervetuloa taas uusille! :wave:

Miehen täti on possuflunssassa ja nyt miehen velikin on ollut kuumeessa oltuaan tädin luona viikonloppuna. Saa nähdä pesiytyykö pöpö meillekin jotain kautta. Nostin kyllä desinfiointi purkin eteisen pöydälle suosiolla.. :kieh:

Ens viikolla neuvola. Sitä odotellessa. Muuten aika menee hitaasti eikä ihmeellisiä kuulumisia oo. Miehen loma alkaa viikonpäästä ja sit meistä tulee caravaanareita.. :LOL:

Rhea ja Möhkö 14+6
 
Moi!
Olin tänään ratsastamasa piitkääästä aikaa.. Oli kyllä kivaa, joskus kun sitä on harrastanut ihan päivittäin, silloin ennenkuin myin omani pois vuosi sitten. Katsotaan nyt kuinka kipeäksi tulee, tarviiko ens viikolla enään mennä uudestaan. En ole liitoskipujen ym. vastaavien vuoksi ratsatanut koko alku raskaudessa. :kieh:

Niin ja loman kunniaks luvattu oikein myrskyisää säätäkin! Hianoo!! :LOL:

Tammikuun4 ja meloja 16+5 :heart:
 
Dementia vaivaa enkä täysin muista mitä olen jo kommentoinut... :ashamed:

Mutta tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille! :wave:

Ja Miltsulle hurjasti onnea, ihanaa että tärppäsi noin pian uudestaan! :heart:

Enie en kyllä kestäisi miehesi pöksyissä :LOL: Pakkohan se olisi saada tietää sukupuolet, jos toinenkin tietää :D Me muuten päätettiin ettei aiota kysyä sukupuolta ollenkaan, tuleepahan sitten yllätyksenä.

Mieliteoista vielä eli ruokavalio on kyllä muuttunut terveellisempään suuntaan mikä on hyvä juttu! Tänäänkin tehnyt salaattia mieli ja eri kasviksia, on aika hyvin sipsit ym. jääneet pois.

|.) Aika huoletta on nyt mennyt nt-ultran jälkeen, mutta tällä viikolla olen taas alkanut miettimään onko kaikki hyvin, kun ei mahakaan oikein ole kasvanut. Mutta ensi viikolla neuvola, joten eiköhän siellä taas sydänäänet kuunnella ja sitten taas tietää mikä on tilanne.

Neuvolasta vielä typerä kysymys eli onko siinä pissanäytteen antamisessa jotakin erikoista? :ashamed: Aikaisemmilla neuvolakäynneillä on pitänyt näyttää se vessa jne. mutta aina on ollut niin kiire että on unohtunut. Jätetäänkö se näyte sinne vai mikä siinä on käytäntö?

Lumi ja Lilliputti 16+4
 
Päivää! Myöhästyneet synttärionnittelut täältä päivänsankareille :flower:

Tuosta äippärahasta...eikös se niin mene, että jos tämänhetkiset tulot on 20% isommat. kuin vuoden 2007 verotuksessa, niin saa hakea puolen vuoden tulojen mukaan? Olin nimittäin vuonna 2007 vain hetken töissä ja sitten työttömänä, eli tulot on kyllä kasvaneet.

Navasta Mulla on napa kovaa vauhtia pullahtamassa ulos. Mieskin sanoi odottavansa, mikä yö se sanoo PLOP :D Kai sitä masukuvaa vois tänne linkittää, mikäli saan sen siirrettyä koneelle....on vaan jo niin hervoton, että hirvittää....

Neuvolassa olin tänään. Sokeriarvoja katseli ja totesi, että mittailen nyt sen aikaa, että pääsen sinne äitipolin diabeteshoitajalle ja sitten voin lopettaa. ELi ihan normaalit, ellei peräti matalat arvot. Hemppa oli laskenut parikymmentä pykälää tän ruokahaluttomuuden takia ja paino myös laskusuuntainen vielä. Sanoi kyllä, että näillä viikolla pitäisi sitten jo alkaa syömään, ettei enää laskisi.

Kysyin tuosta possuflunssastakin, mutta meille ei kuulemma vielä ollut tullut uusimpia ohjeita. Varteenotettavana riskinä sitä piti, siis sairastumista, mutta siihen onko se vaarallisempi, kuin tavallinen inflluenssa, ei ottanut kantaa. Roketteesta sanoi myös, että se tosiaan taitaa tulla liian myöhään. Neuvoi kyllä, että mun kannattaa töissä välttää tilanteita, joissa on paljon ihmisiä, eli mun osalta meidän toimenkuvaan kuuluvat apteekeissa järjestettävät terveysmittaustapahtumat taitaa jäädä tältä loppuajalta sitte pois.

Tämä kanssa odottaa huomista Sonisphereä kuin kuuta nousevaa....kertakäyttösadetakki odottaa jo kassissa :D Ekat mammavaatteetkin tuli tänään ja totta...mammahousuissa tuo maha oikein pullahti esiin :heart:

Nirppis ja Pampu 13+4
 
Heippis,

Sonisphereä täälläkin odotellaan :) Autolla sinne ja yöllä takasin, ukkokin lähtee selvin päin kun totesi etten mä kuitenkaan jaksa niin myöhään ajaa kotiin :)

Mullakin ihan kaamee leipäjuustokausi menossa! Ja lakkahilloa ihan sairaasti päälle, aahh... Muuten syöminen aika huonoa onkin, mut semmosen saa puolikkaan menee kerralla.

Mun napa on puolessa välissä tulossa ulos :) On selvästi latteampi jo.

Mä olen tässä haaveillut myös jo ajasta jälkeen äitiyslomien; tahtoisin mennä opiskelemaan terkkariksi ja olla neuvolan täti :heart:

Mä olen aivan rakastunut meidän tyttöön, siitä on tullut sen Kanadan matkan jälkeen aivan järjettömän rauhallinen ja kiltti ja tyytyväinen, se vaan istuu ja leikkii leluillaan parikin tuntia ja hymyilee ja höpöttelee välillä äitille, niin kiltisti et pitää ihan kaapata se välillä syliin ja peuhaamaan minunkin kanssa! :heart: Ihana kausi 10kk!

Mimonmami ja Itikka 15+2
 
Imppulilla ihana masu:)

Hei höhlä kysymys, mutta miten päin vaavit on yleensä kohdussa tässä vaiheessa? Onko ne jo pää alaspäin vai poikittain vai mitenkä? Mua ihmetyttää kun masu on vähä toispuoleinen, vasemmalla puolella on niinkun enemmän "kumpua" :D Mietin vaan miten päin se siellä mahtaa olla kun hieman epäsymmetrinen on.

Nirppurotta: Kyllä se niin on, että jos on nyt 20% paremmat tulot kuin v.2007 niin saa hakea puolen vuoden tulojen mukaan. Haen itsekin niin, koska olin v.2007 vielä opiskelija:)

Enie: Hitsi, mua ainakin nyt hämää kun et saa kertoa meille sukupuolia:D

Sateisesta Espoosta viikonloppuja toivottelee,
Pinkg ja tilleri 16+4
 
Lumi ja Pinkgreen Kyllä minä olen koittanut härnätä miestä että se sanois kohta, että kerro sitten :LOL: Ei vielä ole kuitenkaan murtunut minun painostukseta :kieh:
Tosin sanoin että jos tulee sitten kolmen viikon päästä mukaan rakenne ultraan niin siellä sitten tuo Hissun sukupuoli vielä varmistetaan (oli kyllä minusta ihan selvä kuten lääkäristäkin muttei niin selvä kun Nörtin) ja siellä kuulee sen väkisin ellei lähde huoneesta pois.

Pinkgreen Ihan omana sulle :) Nämä on ainakin niin että Hissu on pääalaspäin, ollut niin koko ajan ja Nörtti on pääylöspäin ja taasen hän on ollut niin koko ajan, vai menikö ne nyt toisin päin :whistle: Hitsi kun menin itse sekaisin kun ennen Hissu on ollut B ja Nörtti A niin nyt Hissu olikin hiukka alempana niin tää lääkäri puhui A:na Hissusta ja B:nä Nörtistä. Tuntuu että kaikki nyt omassa päässä sekaisin että osaa ajatella kumpi teki mitäkin |O

 
Enie mä arvaan, että Hissu ja Nörtti on poikia :wave: :saint: kuulen sitten joskus osuinko oikeaan =)

Mä olen nyt loman jälkeen ollut kolmena päivänä töissä... En tiedä johtuuko se vaan siitä, ettei ole aikoihin joutunut seisomaan koko päivää jalkojen päällä, vai tästä kasvaneesta vatsasta, mutta kyllä NIIIN tuskaa oli tänäänkin 9 tuntia jalkojen päällä :( ehdin vissiin vartin verran istumaan kaikkineen koko päivässä, sekin erissä :ashamed: mun täytyy huomenna käydä ostamassa tukisukat, jos ne helpottaisi vähän oloa. Jalkapohjat on ihan 'muusina' ja jalat turvoksissa...

Mä olen ajatellut, että soittaisin sinne 'sikapuhelimeen' ja kysyisin sieltä mielipidettä asiaan raskaus -> asiakkaat. Laskin, että tänään mun käsien läpi meni reilu 350 ihmistä ja muutama isäntä vielä ihan pokkana yskiskelee ilman mitään suojaa ihan päin :x käsidesiä olen koittanut laittaa joka välissä, mutta eihän siitä mitään apua ole, jos pisarat lentää suoraan päin. :x :x :x

Mä olen nyt tuntenut monena iltana pikku-kaverin liikkeitä, tänään jopa töissäkin =) on se ihana tunne :heart: :heart: :heart:

Ananaskirsikka + Mini-Tyyppi 18+5
 
Lumi: Täällä ainakin mennään automaattisesti vessaan kun tullaan neuvolaan, kirjotetaan nimi purkkiin ja näyte sinne. Jätetään purkki sitten vessaan ja terkkari käy katsomassa sen.

Enie: Mulle tuli kans mieleen että sun kaksoset ois molemmat poikia. Tai vähintään toinen on poika! Hauskaa arvailla :D Sano nyt miehelle et alkais sekin haluamaan tietää (-> että mekin saadaan täällä tietää, hehe!)

iiris: Lataa kuva koneelta esim. tuonne Aijaa-kuvapalveluun (www.aijaa.com). Sieltä saat kuvallesi linkin, jonka voit linkittää copypasteemalla suoraan tähän kirjoituskenttään.

ananaskirsikka: Mä olen kauppakeskuksessa töissä ja tänään seurasin yhtä asiakasta töissä (tosin hän oli käytävällä, minä liikkeessä), joka aivan pokkana köhi ja räki erittäin kuuluvasti, eikä edes yrittänyt laittaa kättä suun eteen. Olen "varma" et ko.asiakas oli ns. "sika". Inhottavaa! Olen itse hieman hiljaisemmassa erikoisliikkeessä töissä, mutta eipä se "sialta" suojaa, jos kaikki H1N1-asiakkaat sattuukin just keskittymään meidän puljuun. Tuntuu et haluisin jonku "desinfektol-kopin" johon voisin mennä seisomaan ja se desinfiois mut täysin. Seisoisin siellä varmaan koko ajan:D

(.) Vaavit voi siis olla kuinka päin vaan tässä vaiheessa:) Täytyy vielä ensi viikolla neuvolassa kysyä pystyisikö terkkari jotenkin tunnustelemaan miten päin Tilleri on vatsassa, haluisin tietää onko "oikein" vai "väärin" päin :heart:

 

Yhteistyössä