***TAMMIVAUVAT*** Heinäkuussa

Moi!
Olettepa kirjoittaneet paljon taas. Joka päivä kerkeää lukemaan, mutta kirjoittaminen sit jää.. =)

sikaflunssa
Ei pelota, hyvällä käsihygienialla toivottavasti selviää....

paino
Päästäänkin mieli aiheeseeni, juuri ennen raskautta tiputin 10 kg... PAino oli silloin 70 kg paikkeilla..
NYt 8 vkon neukussa oli jo noussu 74.6 kg ja 14 vkon neukussa 76,5 kg.. että näin.. Täti neuvolassa sanoi että on kyllä toi kuumuus ja nesteturvotus mikä ton painon nostaa.. Pituus on 165cm... Lopetin tupakoinnin 1,5 vuotta sit ja myin hevosen pois vuosi sit, niin johan rupes paino nouseen.. Ja läski tuleen.. Mutta ei valiteta.. Nousee minkä nousee... :D :headwall:

Kummeista
EI hajuakaan... Kai sitä siskoa tai jotain serkkuja..

synnytyspelkoa
ei ole.. Kunhan ei napanuora olis kaulan ympärillä ja olis hengissä ja terve.. Kivulla ei väliä, sanon nyt mut katsotaan sit tammikuulla.. Menis aika nopsaan niin sais käärön kainaloon....



doppleri

kuuluu äänet selvemmin koko ajan.. Masu on jo niin kasvanu että ei voi pitää kuin mammaalushousuja ja mamma vaatteita.. Kait siitä läskiäkin on joukossa... :LOL:

tietääkö kukaan hesassa mammavaateliikettä ja missä sellainen olis.. samoin tukholmassa?!

tammikuun4 ja meloja 15+2 :heart: :wave:
 
Päästetään teidätkin jännityksestä.
Punktio tulokset tuli tänään ja kromosomeiltaan meidän pikkunen on terve :D
Jännittää tietty kauheesti tuo tuleva rakenneultra elokuun puolivälin tietämillä vielä ja muutenkin oon ihan kymppi etsimään uutta murheenaihetta :ashamed:

Tiedämme muutes kumpi tulee, mutta en tiiä uskallanko paljastaa, jos minut joku täältä vaikka tunnistaakin :whistle: Kellekään ei ole tarkoitus edes paljastaa että tiedämme sukupuolen.
Siskoni lisäksi kukaan ei vielä tiedä raskaudesta ja en taida kertoakkaan ennen kuin käyn siellä yksityisellä vielä ennen varsinaista rakenneultraa.
Missä kannattaisi käydä, jos käy Jyväskylässä tuollaisessa ei ihan-rakenneultrassa. Missä on parhaat symppis tohtorit?
 
Tylsä pistin Todella hienoa :heart: :heart: :heart: Voi että tuli hyvä mieli sinun puolestasi.

Asiasta toiseen. Oletteko tehneet sormustestiä kumpi tulee???
Pakko oli tehdä kun tuolla mitäs nyt puolella siitä kyselivät niin mulle näytti ensin tyttöä ja toisena poikaa :heart:
Aiemmilla kerroilla on näyttänyt ihan oikein että tyttö tulossa.
Pitää vielä testata masun päällä miten pyörii.
Voi hitsi että menee jännäksi.

MUOKS* IIIKS!!! Nyt alkoi jännittämään oikeasti. Tein masun päällä niin Nörtin päällä pyöri tyttöä ja Hissun päällä poikaa :D
Oliskos ne nyt sittenkin niin kuin alunperin luulin ja sykkeistähän Hissu on se että voi olla jompa kumpa.
 
Tylsä pistin: Mahtavia uutisia! Onneks olkoon! :hug: :heart: Mulla Jyväskylästä kokemusta vain terveystalosta, kun käytiin 4D:ssä esikoista odotettaessa. Mies lääkäri ja oli ihan mukava ja asiallinen.

Piiuli: Täällä myös levotomat jalat hyvin usein! Ilman raskauttakin kärsin niistä ja on ihan hirveetä kun pitäisi nukkumaan alkaa ja jalkojen asentoa pitää vaihtaa jatkuvasti.. mulla kauratyyny auttaa välillä, muuta en oikein ole koskaan kokeillut. Joskus jos ukko on suopealla tuulella, saan laittaa jalat hänen jalkojen alle ja se painon tunne auttaa välillä. :D

Mä sain kälyltä mamma-vaatteita ja nyt pitäs vaan keksiä, että missä lähtis käymään, että sais pukea päälle jotain muutaki ku verkkarit. :D

Täytynee surffailla jotain reseptejä netistä ku kaikki vanhat ruuat tökkii ja pakko sitä on kuitenki jotain syödä.. :x

Rhea ja Möhkö 13+3
 
tylsä pistin

Ihanaa että kaikki hyvin.. Tampereelta tiedän että 4d ultra ja rakenne ultra on hyvät terveystalolla rautatienkadulla.. Valitettavasti JKY:ssä en tiedä... :heart:
Oon hirmu onnellinen puolestanne!!

Mulla sormustesti näytti vihkikuvan päällä poika ja toka tyttö.. miehellä, tyttö , poika tyttö.. Hänellä on entuudestaan jo tyttö...

Kämmenen päälle tehtynä näytti mulla poika, tyttö, tyttö.. Kolme mä haluisin, mutta katsotaan nyt.. =) :LOL:

Tietääkö vaatteista kukaan?! :p
 
tippaiita: Mulla on Klexane-lääkitys päällä kaksi vuotta sitten sairastetun laskimotukoksen vuoksi. Tuli kaiketi e-pillereiden ja tupakan yhdistelmästä pohkeeseen. Nyt sitten olen viikon verran pistellyt Klexanea eli noin rv. 15 alkaen. Hoito aloitetaan mun tietääkseni aikaisin niillä, jotka on jo joskus tulpan saaneet. Onko pistäminen sulle uusi juttu? Mä jouduin jo tuolloin sairastettuani pistämään viikon verran "ensiapuna", joten onneksi oli kokemusta siitä. Ei se ole minun mielestäni ollenkaan paha rasti, mitä vaan, että voi turvallisesti odottaa lasta. Kallishan tuo lääke on, 50 pistosta maksaa 146 euroa, tuo riittää minulle 1,5 kuukaudeksi. Mutta edelleen, pistän vaikka neljä piikkiä päivässä jos tarve vaatii =) Ainakin heti hoidon alettua on ollut todella levollinen mieli, kun tietää, että lääke ehkäisee tosi tehokkaasti tukoksia. Tsemppiä sinulle tulevaan koitokseen =)

vauva-10: Meillä on uusioperhe, jossa Salamatkustaja on minulle ensimmäinen, miehelleni toinen lapsi. Miehelläni on 7 vuotias tytär, joka asuu äitinsä luona, mutta myös meillä säännöllisesti väh. joka toinen viikonloppu. Oletteko jo perheessä kertoneet tulokkaasta, miten suhtauduttiin? Meillä onneksi asia sulatettiin aika äkkiä ja nyt ollaan kaikki jo innoissaan.

Tylsä pistin: Onnittelut hyvistä uutisista!

mamma ja Salamatkustaja 15+6 (apua, huomennahan TAAS poksahtaa, mihin nää viikot menee =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tammikuun4:
tylsä pistin

Ihanaa että kaikki hyvin.. Tampereelta tiedän että 4d ultra ja rakenne ultra on hyvät terveystalolla rautatienkadulla.. Valitettavasti JKY:ssä en tiedä... :heart:
Oon hirmu onnellinen puolestanne!!

Mulla sormustesti näytti vihkikuvan päällä poika ja toka tyttö.. miehellä, tyttö , poika tyttö.. Hänellä on entuudestaan jo tyttö...

Kämmenen päälle tehtynä näytti mulla poika, tyttö, tyttö.. Kolme mä haluisin, mutta katsotaan nyt.. =) :LOL:

Tietääkö vaatteista kukaan?! :p
Hyvä kun kerroit tuosta tampereestakin, sillä voi olla että matkataan sinne tässä lähiaikoina ja voisinhan sinnekin koittaa saada aikaa:)
Onko siel tampereen terveystalolla erityisesti joku hyvä lääkäri?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rhea:
Tylsä pistin: Mahtavia uutisia! Onneks olkoon! :hug: :heart: Mulla Jyväskylästä kokemusta vain terveystalosta, kun käytiin 4D:ssä esikoista odotettaessa. Mies lääkäri ja oli ihan mukava ja asiallinen.

Piiuli: Täällä myös levotomat jalat hyvin usein! Ilman raskauttakin kärsin niistä ja on ihan hirveetä kun pitäisi nukkumaan alkaa ja jalkojen asentoa pitää vaihtaa jatkuvasti.. mulla kauratyyny auttaa välillä, muuta en oikein ole koskaan kokeillut. Joskus jos ukko on suopealla tuulella, saan laittaa jalat hänen jalkojen alle ja se painon tunne auttaa välillä. :D

Mä sain kälyltä mamma-vaatteita ja nyt pitäs vaan keksiä, että missä lähtis käymään, että sais pukea päälle jotain muutaki ku verkkarit. :D

Täytynee surffailla jotain reseptejä netistä ku kaikki vanhat ruuat tökkii ja pakko sitä on kuitenki jotain syödä.. :x

Rhea ja Möhkö 13+3
Oisko ollut Carl-Mikael Löfhjelm (tai sinnepäin) tuo terveystalon tohtori.
Oon itekin käynyt monta kertaa hänen luonaan aiempien raskauksien aikana ja ihan asiallinen on, mutta sympaattisuudesta ei mitään tietoo?
Entä jos se mulle alkaiskin räyhäämään, että mitäs tänne tulin kun julkisellakin puolella on aika :ashamed:
 
Tylsä pistin Aivan mahtavia uutisia :heart: En osaa ees kuvitella, miltä teistä kaiken tämän jännityksen ja pelon jälkeen tuntuu...

Vauva-10:: Täällä kanssa uusioperhe. Miehelle tulossa ensimmäinen lapsi, mulla on reilu 3-vuotias edellisestä liitosta. Toisaalta kyllä mies pitää tätä poikaa ihan omanaan, on kuitenkin niin pienestä asti saanut olla mukana pojan elämässä :heart: Mutta miehelle tää mun raskaus on oikeesti ihan mullistavaa, ikää hällä jo 42v ja oli varma, ettei koskaan saa omia pikkuisia. Mutta kyllä sen hänestä huomaakin.. välttämättä kaikkiin neuvoloihin ja ultriin on päästävä mukaan jne :heart:

Zuh: Koko katto täällä menossa uusiks. Meillä on 60-luvulla rakennettu talo, jossa vielä alkuperäinen ns. varttikatto,eli jotain asbestipohjaista kattolevyä. Se on purettu ja tilalle tulee nyt sitten huopakatto, mikä on ihan ehdoton, kun on hiljainen sateella :D Pitää vaan toivoa, että ilmat pysyy lämpiminä, että tuo huopa tarttuu sihen aluskermiin. Muuten tarvii kosaanin kanssa lämmittää aina niitä tarttumapintoja ja siinä on sitte tulipalovaara.

Niin...mä en tosiaan käynyt ees alkuraskauden ultrassa, eli en oo ees nähnyt, kasvaako masussa todella joku.... Huominen on siis kaikenkaikkiaan tosi jännä päivä. Ensinnäkin tosiaan, onko siellä ees ketään, jos on niin kuinka pitkällä ja kuinka monta vauvaa :p

Nirppis ja Pampu rv 12+1
 
Ullis82 Kyllä me ollaa heti alussa kerrottu tulevalle isosiskolle vauvasta. Keskenmenosta ja uudesta vauvasta ei olla puhuttu. Olettaa siis vauvan olevan sama kuin silloin kun kerroimme. Miehen exälle meidän vauva on kauhistus eikä asiaa hyväksy, on kovin omistushaluinen. Mutta sehän meitä ei häiritse. Tuleva isosisko on vauvasta innoissaan.
 
Ullis82: Mulla on kaks raskautta ilman ongelmia takana, ja geenivirhe on todettu vasta toisen raskauden jälkeen. Mun veli sairasti keuhkoveritulpan 30-vuotiaana, joten meidät sisaruksetkin testattiin sen riskin vuoksi. Eli mulla itsellä ei ole tulppia ollut.
Pistäminen sinänsä ei ole uutta esikko on ICSI-vauva silloin tuli hormoneja pistettyä ihan urakalla... ja kai toi sairaanhoitajan ammattikin siihen pistämiseen vaikuttaa, että ei oo outoa. Lähinä mua ihmetyttää toi, että se hoito on suunniteltu aloitettavaksi vasta niin myöhään, kun siskollanikin aloitettiin jo ennen puoltaväliä.
 
Tylsä pistin

Siis aivan mahtavia uutisia :heart: Olen niin onnellinen puolestanne...

Oma pahoinvointi on helpottanut ja olokin on mitä mahtavin, hieman pelottaa tuleva NP-ultra, mutta kai siitä kunnialla selvitään =)

Myy-88 ja minityyppi 11+3 (tai 10+6)
 
Heippa kaikille,

pikana tulin kertomaan, etta ultrassa kayty ja hyvat oli nakymat :heart: :heart:
Mini ei ollut suostua aluksi yhteistyohon, vaan nukkui oudossa asennossa lahes paallaan eika mittauksesta ollut tulla mitaan. Pieni kavely, suklaa, vesi ja tekoyska onneksi auttoi ja nahtiin liikkeitakin, ihana:heart: ! nt-mitaksi saatiin 1.6mm, CRL mitta 71 mm. rv:t etenivat neljalla paivalla, mutta eipa tuota laskettua aikaa kannata muuttaa.

Onnellinen Vadelmilla ja Mini 12+4 (tai 13+1)

muoks. tylsaa pistinta piti viela onnitella hyvista uutisista :flower: :flower:
 
Tylsä pistin :hug: Hieno juttu!

).) Nt-ultra takana ja kaikki kunnossa. :heart: Pikkuinen vastasi viikkoja 12+2 ja se merkittiin myös nla-korttiin. Joten LA on nyt 24.1. Down-riskisuhdekin oli 1:30000 joten voipi huokaista. :heart: Kokoa oli 57,51 mm ja liikkui ihan mahdottomasti. Ei saatu kasvokuviakaan kun istukka oli vähän edessä ja muutenkin piilotteli itseään.

No tässä kai oli kaikki tänään. Syyskuun alussa on sitten rakenneultra.

Peikonpähkinä ja Pampula 12+2
 
Moikka,

ONNEA Tylsä pistin :hug: :hug: :hug: Hieman aurinkoa risukasaan.... Tarkoitus EI ole maalata piruja seinille, mut onks vielä jotain muita vaihtoehtoja, mikä olis turvotuksen voinut aiheuttaa? Ihan mielenkiinnosta kysyn :) Kamalasti onnea vielä!

Nirppurotta en ole mäkään kuullut vielä sydänääniä, nähnyt ne tosiaan kyllä mut tuntuu et oon ihan ulkona ku kaikilla muilla näkyy olevan doppleri! Pe on neuvola, siellä sit :)

(.) Ultrassa kaikki aivan mainiosti :) NT 1mm tasan, pää- perämitta 7,8cm. Reisiluu vastasi pari päivää myöhempää laskettua aikaa, mut pään ympärys taas meni päivän edelle, joten ei sitä muutettu suuntaan tai toiseen. Ujo oli Itikka, toisin kuin siskonsa, oli ultrassa jo kova poseeraamaan ja menee nytkin sekasin kun kamera tulee näkökenttään, mut tämä koitti uida piiloon :D Mutta profiili oli kyllä niin selkeesti samanlainen kuin esikoisella että eipä ole sisaruudesta epäilystä ;) Rakenneultra jo kuukauden päästä :) Kätilökin oli ihana, tosin en mä kyllä muunlaisiin vielä ole Naikkarilla törmännytkään.

Mulla kuuppa ihan sekaisin, nukuttais ihan hirveesti, pakko koittaa jonkulaiseen järkevään nukkumaanmenoaikaan asti koittaa sinnitellä.

Sormustesti näyttää tyttöä, olo on kyllä niin varma jo muutenki et jos sieltä munakas tuleekin, ni mä oon kyllä NIIN ihmeissäni et taju lähtee :p Koitettiin vielä huijata sitä ja laitettiin sormus itse menemään eestaas, mut se muutti heti liikkeen pyöriväksi, hihi!

Mimonmami ja Itikka 13+6 (laskin aamulla väärin...)
 
Tylsä pistin :flower: :flower: :flower: Onnea hyvistä tuloksista :heart: Onnellinen sun puolesta! :heart: :flower: :flower:

Täällä kaikki hyvin.. Masu tuntuu jo olevan hurjan iso.. Pakko mennä huomenna kattelee mammahousuja =)

iiris ja pojutsu 12+6

Muoks: Mimonmami " tuntuu et oon ihan ulkona ku kaikilla muilla näkyy olevan doppleri! " Sama täällä... dopleri dopleri dopleri :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zuh:
Enie: Millainenkos sormustesti on?
Eli minä olen ennen tehnyt sen ja nytkin tein ensin 2 krt käden päällä sen.
Laitetaan sormus ompelulankaan roikkumaan niin että pujotat sen langan vaan siitä ei tarvi solmia tms. sitä lankaa. Sitten roikotat sitä sormusta siinä langassa avo kämmenen päällä, alkaa joko pyöriä tai sitten tekemään "viivaa".
Niin ja pitää olla kultasormus.
Viiva on poika ja pyörintä tyttö.
Nyt tein myös mahan päällä, ensin Nörtin päällä ja pyöritti tyttöä ja sitten kun siirsin sen Nörtin päälle vaihtui "viivaksi" eli pojaksi.
Jos se ennättää saada kovat vauhdit niin menee hetki ennen kuin se vaihtaa sen toiseksi jos on vaihtaakseen.
Testaappa onnistuuko.
 
Kävin kelassa viemässä sairaspäiväraha hakemuksen. Kyselin myös noista muista etuuksista. Tuntuu uskomattomalta, että ensin isä voi olla 18pv isyyslomalla sitten 60pv vanhempainvapaalla. =) Enpä tiedä kuinka kauan mies on kotona, mutta tuollainen mahdollisuus on mukava.

Kaikille ultrassa käyneille onnea hyvistä uutisista.

Kävin ostamassa tänään mammapaidan ja pari masutuubia. Äitiyshousut ovat olleet jo jonkin aikaa käytössä nyt ahistaa paidatkin. Maha on oikeasti tosi iso. Mulla on ollut tämän kokoinen maha edellisissä raskauksissa joskus rv25 tai ylikin. Ei ole ihme, jos pikkuisen supistaa, kun kohtu kasvaa valtavaa vauhtia.

Zaara ja Vaavit (erään ennustuksen mukaan pojat) 14+4
 
POKSPOKS 12+0 !! :heart: Vihdoin ! (Omien laskujen mukaan olis siis jo ollut 13+3..mut näky ultras niin pikkunen sintti..) Mietin tos vaan et onks noi ultra-mitat sit kuin tarkkoja, siis että onks kaikki sintit just samankokosia näillä alkuviikoilla et sen pystyy noin varmasti sanoo..en tiiä, kuhan kelailen vaan, tuntuu niin oudolta. kun olisin niin varma noista omista laskuistani ollu.. :) Ja siis kuulin justiin anopilta et tuo minun ukko on ollu syntyessää ihan kokonaista 2900g, hirmu pikkanen ! :saint: Et jos iskäänsä tulloo ni ei taia mikää iso täälkää olla tulos. :)

Mitäs täällä oli kirjoteltu.. Possuflunssasta, en viitti hysteeriseks ruveta, mut välil huolestuttaa kyllä kun oon myös myymälässä töissä, niin niitä asiakkaita kulkee siitä satoja päivässä, ja kaikki ei välttämättä tässä kaupassa niin maailman hygieenisimpiä ja siisteimpiä ole.. (Alko nääs.krhm.) Mut käsidesiä ja pesua vähä väliä ni eiköhän sitä sillä selvitä. Sanoin tossa just ukolleki et mie sit vaikka ennemmin jään töistä pois ja istun kotona ku otan mitää ylimääräsiä rokotuksia, en jotenki oikein luota noihin.. Noh, saas nähä.

Painosta ja pituudesta , onneks täällä on monia muitakin yhtä pitkiä kun minä, eli 161 cm löytyy , lähtöpaino oli 57kg , ja samana oli pysyny ainaki ekas neuvolas ja ultras, mitä kyllä vähän ihmettelen..veikkaan et nyt saattaa olla jo noussu, ainaki maha on jo niin iso et töissä asiakkaatkin huomaa.. :|

Vielä kun huomisen jaksais ootella, torstaina pääsee lääkärineuvolaa , toivottavast kuulen vihdoin kans jo sydänääniä, ja vielä sen jälkee kampaajalle. ihanaa ! :heart:
 
mimonmami et sä mitään piruja maalaile seinille, sillä tiedän kyllä liiankin hyvin, että tänä terveys on todettu nyt vain kromosomien osalta, elikkä tällä lapsella 100%:n varmuudella ei ole 13-, 18- tai 21 trisomiaa eikä myöskään mitään sukupuolikromosomihäikkää.
Nyt sitten seuraavaksi tulee mieleen sydämen häiriöt. Kuitenkin riski on pienehkö siinä mielessä, että yleensä vaikeissa sydänjutuissa tuo turvotus on huomattavasti reilumpaa ja sitä on eripuolilla kehoa, mitä meidän pikkusella ei ollut.
Tämä ei tietenkään sulje pois sitä etteikö voi olla vaikeaa sydänvikaa, mutta merkit meillä eivät onneksi suuresti viittaa siihen.
Mä tosin oon ihan varma, että se häikkä, pienikin johtuu sydämestä :/
Vääriä hälytyksiähän tulee, joten voi olla sellainenkin, mutta sehän selviää vasta joulukuun lopulla/tammikuun alussa kun lapsi on maailmassa, tosin voihan sitä ilmetä jotain vasta vaikka parin vuoden päästä...voi h..vetti |O Piti nyt sitten viimeisen muksun odotuksen kohdalle sattua tällaista jatkuvaa pähkäilyä ja pelkoa.
 

Yhteistyössä