***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Terveiset rakenneultrasta =)

Kaikki oli pienellä kohdallaan, lääkäri katsoi tarkkaan pään(aivot), sydämen, munuaiset, virtsarakon, jne. Ja lisäksi tietenkin mittaili. Vastasi viikkoja 20+4, eli kyllä se nt-ultrakin oikeassa oli... Oli kyllä aika ylläri silloin ja vieläkin ajattelen miten se on mahdollista... Mutta kyllä vaan se uskottava on :LOL: sukupuolta ei saatu katsottua, kun napanuora meni jalkojen välistä, mutta lääkärille siinä sitten totesinkin, että kai siellä joku muukin nuora on :LOL: ;)

Ihan kuin pikkuinen olisi siellä vilkutellutkin, käsi nousi pystyyn ja koukisteli sormiaan :heart: kovasti oli liikkeessä muutenkin. Mulla olis seuraava ultra jo 6 viikon pästä, noiden sokereiden vuoksi. Katseli nyt noita arvoja joita olen ehtinyt mittailemaan, aamiaisen jälkeinen tunti arvo on hieman liikaa koholla ja kysyikin sitten, että mitä aamiaiseksi syön. Käski vaihtamaan vaalean leivän ruisleipään.

Noista kantorepuista vielä. Tässä on linkki Babyidean sivuille, josta voi lukea vinkkejä omanlaisensa kantojutun hommaamiseen: http://www.babyidea.fi/reppuvsliina.html keskusteluja repuista/liinoista löytyy myös netistä, tässä yksi http://www.helistin.fi/keskustelu/viewtopic.php?t=8617 siellä myös linkki kantoliinakanavaan, jossa myös lisää infoa =)

Ananaskirsikka+Mini
 
Ai niin ja supistukset on aika napakoita tänään, muutama tullut. Huh, mutta ei kivuliaita, masulla vaan tuntuu aika voimakkailta. Eikös ne harjoitussupparit tässä puolivälin tienoilla pitäisikin alkaa?

Rintarepun tai jonkun kantohärvelin saatan hankkia. Meillä on jo trikooliina, jonka käyttö oli mielestäni hankalaa (vaikea saada vauva sinne sisälle), ja Ergo kantoreppu, joka on kyllä hyvä, mutta käy vasta vähän isommalle lapselle (tosin jonkun tuen kanssa käy pikkuvauvallekin, mutten jaksaisi alkaa mitään tukia härvelöimään). Ergossa meidän ensi viikolla 2 viikkoa täyttäväkin kävi suolla luontoretkellä isän selässä. =)
 
Sero, maci cosi on ollut aika monessa liikkeessä tarjouksessa hintaan 269e. Minäkin ihailin sitä punaista kaukaloa, mutta se oli niin tyttömäinen etten uskaltanut sitä ottaa. Jos tuleekin poika...

Ihanaa, tuntuu että väsymys alkaa olemaan takanapäin =) Töissäkin riittää taas virtaa :p

Enie joskus kun päivittelet listaa niin laittaisitko minulle iäksi 25v ja TAYS, Kiitos
 
Olipas lukemista taas! Oltiin parin päivän minilomalla :) Kivaa oli ja lapset nautti!
Ikävää vaan mulle kun oltiin uimassa niin yks teinityttö potkaisi mua mahaan niin kovaa että mulla pääs itku! :( se vaan sit katsoi taakse päin eikä edes sanonut että anteeksi tai mitään! Sit mä märisin siinä miehelle että sattuu tosi paljon niin tää teini tulee siihe viereen vahtaa mua!! v..ttu että meinasin avautua sille siihen paikkaan. ja sen vanhematkin näki mitä tapahtui. ja varmasti näkivät että olen raskaana. sit oli illan vähän masu kipee. :( toivottavasti ei sit saanu mitään pahaa aikaiseksi. enää ei oo masu kipee mut pelottaa vähän..

Haikeana täällä luen teidän rakenneultrista.. :/ olispa meilläkin. . .

omassa navassa ei mitään uutta. :)

röllis ja onni 15+1 ?? :)
 
Ananaskirsikka Jos haluat vinkkejä niihin aamusokereiden kohdalle niin syö jotain missä on toooosi vähän hiilihydraattia. Eli leipä, puuro, jogurtti jne...pois aamusta kokonaan. Itse syön tuorekurkkua ja raejuustoa tai leipäjuustoa ja yhden hapankorpun tms. niin niistä tulee niin vähän sitä että sokerikin pysyy kurissa aamupalalla.
Jostain syystä se on niin että elimistö ei vastaanota kunnolla heti aamusta hiilihydraatteja niin siksi se niistä sitten hyppyyttää sokerit liian ylös jos on ongelmia niiden kanssa.

Röllimuori Siis ihanko se tahallaan kuivalla maalla potkas vai vahingossa siellä altaassa?
Tosi törkeää, ettei edes anteeksi ole pyytänyt saati että vanhemmatkaan jos eivät ole mitään virkkaneet. Minulla ei kyllä olisi suu pysynyt kiinni vaan olisin varmana nostanut sellaisen metakan että mellakka poliisi olis tarvittu paikalle :whistle:
Toivottavasti ei tullut mitään vaurioita.

(.) Neuvolassa käyty. Verenpaine ok, pissa ok, sf mitta olikohan 26cm vai 27cm, sydänäänet jumpsutti taas hyvin (nyt en ole kotona muistanut kuunnellakkaan), hemppa oli sitten romahtanut kolmessa viikossa taas ja oli 100, eli ilmeisesti se sitten tekee tätä ympäri vuorokautista väsymystä. Pitänee hommata jotain nestemäistä rautalääkettä josko se nostais niitä kun tabletit ei tehoa.
Paino vaan tulee vaikka söis kun lintu, saapahan taas se lääkäri sitten saarnata oikein olan takaa, mutta pitää kyllä sanoa että mitä hel...tiä sitä sitten oikein pitää syödä jos nytkin nakertelee niin vähän vaan päivän aikana.
Neuvolassa kyllä sanoi että pitäähän sitä syödä ja kauhisteli vähän näitä minun 600kcal ruokailuja...jos sitäkään tulee aina. Tietty jos joka päivä söis pitsan niin sais kalorit kasaan hyvin mut sitten varmaan lihois vielä enemmän.
 
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Herramunjee Röllimuori! Täytyy tunnustaa että itsellä olis varmaan rapsahtanut pahoinpitelysyyte niskaan moisen rantareissun jälkeen (tai no miehelle ainakin) jos tahallaan potkaisi? Toivottavasti kaikki on hyvin! Vaikka kohtu onkin hyvin suojassa, niin kannattaisiko varmuuden vuoksi kuitenkin käydä tarkistuttamassa?

Eikös tänään ollut Tylsän Pistimen 4D? Toivottavasti sielläkin kaikki hyvin...

Voivoi ku pahamieli teidän puolesta :(

Hb varmaan alhanen, väsyttää ihan sairaasti koko aika (ja tää kuumuus kanssa...)

MM ja Itikka 17+1
 
Enie ja mimomami: mä seisoin siinä altaassa ja mulla oli tuo meidän kuopus sylissä ja tää teini seiso siinä meidän vieressä. Ja siis ihan satavarmasti meidät näki ja ties että ollaan siinä vieressä et olis voinut vähän varoa. kun paljon oli porukkaa siinä muutenki. Eihän se tietenkää siis silleen tahalleen potkassu että se mua olis tarkoittanut. tai siis en usko. Mut katto siinä muutkin kun neiti lähti siitä kyllä niin suurelkeisesti että varmassti v...tti muitakin se räpiköinti. Miksi pitää alkaa leuhottaa kun on paljon porukkaa ympärillä ja paljon lapsia varsinkin. kyllä mua suututti kun sit näin et se meni vanhempiensa luo ja neki katto kyllä että muhun sattu. ja sit se tosiaan kehtas tulla siihen melkein iholle kii ja tuijottaa ku mä märisin. Sanoinkin miehelle että mitä v...ua tuo tuossa kyylää niin sit se lähti vetää siitä. :ashamed: olin hirveen aikuinen .. :D :D mut tosiaan teki mieli käydä ojentaa sitä likkaa! siis eihän vahingolle voi mitään mut tuon ikänen kyllä osaa vähän varoa ja edes tosiaan pyytää anteeksi..
kyllä mulla tiukkaa teki pitää lärvini kii.. :x
ja mietinki että pitsäskö kaiken varalta käydä lääkärillä mut kipu hellitti sit eikä mitään vuotoja oo ollu tai muutakaan..
 
Sero Mun äippäloma alkais 11.12. Kelan laskurin mukaan. Mua ketuttaa nyt se,että -07 olin suurimman osan vielä kotiäitinä, ja vasta marraskuussa alotin säännöllisen työn. Periaatteessa tiesin että laskenta menee 2v.takaisen verotuksen mukaan, mutten tietenkään voinut uskoa että tulen raskaaksi kerrasta :whistle: Mahdollistahan on kanssa että äippäraha lasketaan työpätkistä,vuoden varrelta jos on ollut epäsäännöllisesti töissä. Kelan sivuilla luki että max 9 pätkästä, muistaakseni...Mutten usko että saan sitäkään kun tämän työn alotin kesäkuussa ja on säännöllinen :kieh: bruttopalkassa eroa alkuvuoden työhön VAIN n.700e...kiva. Enkä tiedä maksaako kaupunki äippärahoja vai Kela suoraan.

En nyt jatka pitempää kun kohta lähen kotiin ja päästän miehen katsomaan FcLahden peliä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suviliini81:
Onko teillä ollut lapset kuuntelemassa neuvolassa sydänääniä? Meillä lapset kovasti haluais tulla mukaan, innoissaan kun ovat.
Meillä on esikoinen 1v9kk ollut joka neuvola ja ultrakerralla mukana. Kun ei hoitopaikkaa oikein ole. Ja mikäs siinä mukana olessa, kun nätisti käyttäytyy :D Vaikka ei tuo taida vielä ymmärtää yhtään mistä on kyse...
 
Iik, kuinka paljon tänne on tullutkaan tekstiä!

Toivottavasti Petitellä on kaikki hyvin, odotan myös kuulumisia :)

Ihanaa, Ananaskirsikka pääsyt jo ultraankin :heart: Vielä vaikeempi odottaa omaa rakenneultraa kun "jotkut on jo päässeet" :D

Piti kommentoida muitakin, mutta pää tyhjeni samalla kun tekstikenttä avautui. Pitäisi varmaan kirjoittaa ruutupaperille muistiinpanot ennenkuin alkaa työstämään omaa kommenttia:)

Olen onnistunut saamaan itselleni isovarpaaseen kynsivallintulehduksen. Voi hemmetti, että voi olla kipeä niin pieni "ongelma-alue". Täytyy toivoa, että kesäkelit jatkuu ja paranee nopeasti. Muuten klenkkaan tammikuussa synnytyssairaalaan sandaaleissani :D

Innostuin taas ostamaan vaavelille vaatteita. Muutaman perus valkoisen bodyn ja ruskean neuleliivin missä Bambin kuva. Julmaa olla kauppakeskuksessa töissä, kun tauolla on "pakko" käydä vähän kaupoissa aina kiertelemässä.

Masussa tuntuu nyt päivittäin pientä liikehdintää, hauskan tuntuista:)

Pinkgreen ja tilleri 18+3
 
voi kauhistus kun te olette kirjotelleet kauhiasti viime kerrasta ku viimeks luin ja se oli eilen ku viimeks lukenu.. :) ja aivot lyö heti tyhjää ku pitäs alkaa kommentoimaan :LOL:

tyhmyydestä tais ainakin olla puhetta..hyvä en siis ole ainut..tuntuu et toi aivokoppa ei toimi yhtään..ihan sama mitä mulle sanoo ni olen niin blondina että :LOL:

Ihana ku jotkut jo päässy rakenneultraan..kyllä se mullakin lähenee vaik sinne aikaa onkin vielä 3 viikkoa.. :) mut nopeestihan se menee.. :)

Meillä mies on ollut jokaisella neuvolakäynnillä paitsi tuolla kun oli se lääkäri ni sillon jäi tytön kans kotiin.mut tyttökin ollu oikeestaan mukana ku sattunu noi neuvolakäynnit on menny niin hienosti vapaapäiville. :) Tyttö oli ihmeissään ekaks sydänäänistä,mut muuten ei oikein ole tajunnu et ne tosiaan oli vauvan äänet siellä masussa. :heart:

Voitin sen huudonkin siitä kaukalopussista!Paitsi nyt se myyjä ei ole vaivautunu vastaamaan mitään kun laitoin sille et voin maksaa vasta perjantaina.. :kieh:

ON: tänään olin koulutuksessa ja voi että ihanaa..vauva on liikuskellu melkein koko päivän tuolla masussa..kun pääsin kotiin ni tuntu oikein tos navan oikealla puolella kun se paino siihen :heart: piti vähän painaa takas ku ei se kovin kivalle kuitenkaan tuntunu vaik tuntukin ihanalle..ja kun mä just miehelle puhuin et ku ei o moneen päivään tuntunu yhtään mitään ja nyt sit melkein koko päivän ollu menoo masussa.. :D

hentsu ja murmeli 17+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Ananaskirsikka Jos haluat vinkkejä niihin aamusokereiden kohdalle niin syö jotain missä on toooosi vähän hiilihydraattia. Eli leipä, puuro, jogurtti jne...pois aamusta kokonaan. Itse syön tuorekurkkua ja raejuustoa tai leipäjuustoa ja yhden hapankorpun tms. niin niistä tulee niin vähän sitä että sokerikin pysyy kurissa aamupalalla.
Jostain syystä se on niin että elimistö ei vastaanota kunnolla heti aamusta hiilihydraatteja niin siksi se niistä sitten hyppyyttää sokerit liian ylös jos on ongelmia niiden kanssa.
Kiitos vinkeistä Enie =)

Vapaapäivinä tämä onnistuisikin, jättää siis puuro, leipä, jogurtti pois aamiaiselta, mutta työaamuina on pakko saada kunnon vatsantäytettä, koska siellä syöminen ei oikein onnistu :/ menen aamuun puoli kahdeksan ja, jos hyvä tuuri käy saa hedelmän tai leivän syötyä jossain vaiheessa tunnin sisään, jos huonompi tuuri saa syötyä vasta, kun iltavuoro tulee yhden-kahden maissa. Näistä epäsäännöllisistä ruoka-ajoista lääkäri ei todellakaan tykännyt, mutta minkäs teet. Insuliinillakin jo 'uhkaili'. Mä nyt koitan vielä, jos tuo ruisleipä laskisi niitä aamusokereita. Toivotaan, että se auttaa... Myöskin tuoremehun tyrmäsi täysin, kun ehdotin, jos sitä ottaisin lasillisen jossain välissä töissä. Se nostaa sokereita kuitenkin vaan hetkeksi. On tää aika hankalaa :ashamed:

Röllimuori aika uskomatonta käytöstä sekä teiniltä, että vanhemmilta, ei edes anteeksipyyntöä :eek: toivotaan, että kaikki on kuitenkin vaavilla kunnossa.

Millaisia uutisia Petite on ultrasta saanut..?
 
Zuh
Elossa ollaan, lomatunnelmissa vain ja tämä tietokoneen avaaminen ei kiinnosta ei sitten yhtään :p

Tällä viikolla käytiin neuvolassa sekä neuvolalääkärillä, joka pisti minut ongelmavatsan taia akupunktioon! Huimaa, en ole koskaan ollut ja vähän ehkä jännittää, vaikken neuvolja pelkääkään yhtään. Myös sokerirasitus tehtiin viime viikolla ja meni pää ihan sekaisin, kävelin pitkin kämppää seinästä tukea ottaen kun niin heikoti.. Verenpaineet oli 102/76 ja hemppa 120, eli syitä heikkoon oloon tuli ihan tuplaten, onneksi nuo paljon pelätyt sokeriarvot oli kohdallaan. Maha kasvaa ja paino tippuu, kesäloma on ihanaaaa!!

~Zuh & Naatti 14+6
 
ananaskirsikka Toivottavasti se auttaisi sinulla, että vaihdat ruisleipään. Siinä yhdessä puolikkaassakin vaikka jotain reissumiestä on niin paljon jo hiilareita että ei ole itselläni ainakaan jakoja syödä aamuisin ruisleipää.
Alkuunhan se meni, mutta kun sehän tässä raskauden aikana sokeriaineenvaihdunta muuttuu ja kun painoa tulee lisää niin sittenpä ei enää kestänytkään tuota leipää aamusta.
Yks hyvä täyttävä muuten on rahka. Eli ihan puhdasta maitorahkaa ja sinne sekaan vaikka pari desiä marjoja tai hedelmiä niin pitäis palautua nopsaan. Banaanihan tosin on paha koska siinä on paljon hiilareita.
Voihan se olla että sullakin ne insuliinit tulee kuvaan, mutta sitä ei kannata pelätä. Ne on tosi helppoja käyttää eikä se pistäminen satu lainkaan...siis jos et verisuoneen koita pistää mutta sen kyllä tietää jo sitten.
Toivotaan nyt kuitenkin että sulla tuo ruokavalio auttais.

(.) Lapsetkin kotiutuu tänään..ehkä jos eivät jää vielä mummolaan, kun ovat olleet minun äidin ja veljen sekä hänen pojan kanssa Levillä.
Eilen saatiin aikaiseksi muuttaa se vanhimman tytön huoneen järjestys, kun ajattelin että olis kiva ylläri hänelle kotiin tullessa.

Mutta hetki vielä ja sitten kai sais ottaa aamupalaa...iski aamunkoitto ilmiö kun en ollut oikealla aikaa ottamassa aamupalaa ja nyt pitää odotella että ne sokerit taas laskis.

Enie + Nörtti ja Hissu 19+4

 
Se on perjantai taas! Ihanaa! Lapsen neuvolassa/ultrassa olemisesta. Meillä takana tosiaan vasta 1 ultra,ja se oli sairaalassa jonne ei pääse lapset(ei kyllä haittaa kun alapään kautta tehdään), neuvolaan lähtee mies aina jos voi töistä livistää mutta tyttö on aina ollut hoidossa. No omia neuvoloitahan mulla ollut vasta 2 ja viimeksi oli se lääkärikin joka teki alatutkimuksen. Tytön 3v. neuvolassa kuunneltiin multa ääniä ja silloin kuuli tyttökin.
Kaveri kiikutti mulle eilen kassillisen äippävaatetta, masutuubin ja tukivyön, mutta vielä ei ole tarvetta niihin,jospa tuo maha kasvaisi loppuvuodesta vasta...
Tämä oli pikanen,pitää jatkaa töitä! Aurinkoista perjantaita!
 
Hei!

Saanko kysellä taas tyhmiä/ hassuja :ashamed:
Teillä joilla on/ on ollut jotain häikkää sokeriarvoissa, niin onko teillä ollut jotain oireita?
Ja minkälaisia?
Kun mulla on ollut ihmeellistä "huippausta" ja monesti just kun olen syönyt.
Voiko johtua noista "sokereista"?
Mua on vaan ruvennut pelottamaan että mikä mulla oikein on. Ei mulla kyllä aikaisemmissa raskauksissa tälläistä ole ollut.. Väsyttääkin melkein koko ajan :ashamed:
Toinen juttu mitä mä olen miettinyt. Éttä jos mun verenpaineet on noussut hurjasti..
Anteeksi sekava kirjoitus, pää ei yhtään toimi kun väsyttää :ashamed:

Hauskaa päivää kaikille!
Tiukun äiti ja masumatkaaja 18+1
 
Tiukun äiti En halua pelotella mutta... Jos sokereissa ei ole mitään vikaa, vihjaa että ottavat kilpirauhasarvot.... Minä nimittäin aikoinani luulin, että nyt sokerit menee miten sattuun, kun oli hirvee krapulaolo syönnin jälkeen... sokereissa ei ollut vikaa, muttakun löi siihen vielä ympärivuorokautisen väsymyksen ja huippauksen (penkillä istuessakin tai sohvalla köllöttäessä), niin osasivat epäillä kilpirauhasarvoissa olevan jotain häikkää...
Tai sittenhän syy voi löytyä yksinkertaisesti hemoglobiinista ja verenpaineista... toivotaan näin!
 
Huomenta!!

Neuvolassa ja neuvolalekurilla käyty.

Pissa puhdas
Hb 127
RR 110/80

Sydänäänet 145krt/min
liikkeet ++

Ja nyt se huono juttu. Kohdun suu AUKI??? :eek: vähän kuulemma, mutta on. Voiko se muka nyt jo olla??
Saikkaria 2 viiikkoa ja sitten kontrolli. Supistuksia on aina jotain raskasta tehdessä.

tuli taas pien pelko :ashamed:

pippur1 ja pikkanen 20+1
 

Yhteistyössä