***TAMMIVAUVAT*** Elokuussa

Moips!

Kiitos hirmuisesti kaikille vastauksista :)
Mä syön kyllä aika epäsäännöllisesti. Välillä tulee pidempiä, välillä lyhyempiä taukoja ruokailujen välissä ja sitten tulee syötyä liikaa kun on kova nälkä :ashamed:
Samoin terveellisemminkin vois syödä..
Pitäisi ruveta tarkkailemaan/ katsomaan mitä sitä suuhunsa laittaa.
Mulla oli viime raskaudessa ihan vähän se paastoarvo(?) koholla. Sitten kävin 1x/kk mittäämassa sitä, mutta ne oli ihan hyviä.
Mulla olikin just vähän aikaa sitten se sokerirasitus taas, ja ensi keskiviikkona onkin jo neuvola, niin selviää tulokset.
Hemoglobiinia ei viimeeksi mitattu, koska ensimmäisellä kerralla oli niin "hyvä", eli 129.
Mulla on tosin ollut aikaisemmin ensimmäisellä kerralla 135-140 ja sitten tippunut myöhemmin. Pitää pyytää jospa "täti" mittaisi sen tällä kertaa :)
Kiva kuulla että nää mun "oireet" voi olla ihan oikeita. Kun mulla on ollut vähän sellainen olo, että kuvittelen vaan :ashamed: Vaikkakin oireet eivät olekkaan tietysti yhtään kivoja :(
Tänäänkin välillä aamulla oli huono olo, sitten meni päivällä muutamaksi tunniksi pois, ja taas tuli takaisin.
:hug: haleja ja hyviä vointeja kaikille! :)
 
mäki odotellu petiten kuulumisia, toivotaan että saisit positiivisia uutisia!!! Onneksi osunut mukavat ihmiset kohdalle, ois varmaan ollu hirveetä olla asioimassa moukkien kanssa varsinki ku tilanne ei niin mukava ole muutenkaan.. Yritähän jaksella!!!!!!!!!!!! :hug:

paino G, paljos on tullu tai tippunu raskaudebn aikana?
täällä + 7,5-8kg jo :ashamed:
oliskohan vkoja 19+4
 
Heips!
Kiitoksia OYS tiedoista :flower: Huomen aamulla olis taas tarkoitus lähtee oulun suunnalle katsomaan paria taloa, menee koko päivä kun täältä on matkaa reilu 3 tuntia suunta. Mut ei haittaa, oon nyt jotenki syttyny uudella innolla etsimään kotia meille =)
Petitelle jaksuja tulosten odotteluun!! :hug: Voin vaan kuvitella miten pitkille noi viikot tuntuu.
Paino G:+3,5 kg ainakin tullu.. noh..
mut nyt unten maille. Täällä on tainnu se pirteempi kausi myös tulla, ainakin uudella innolla on jaksanut noita tekemättömiä töitä tehdä, tosin sillä seurauksella et viime yönä heräsin melko napakoihin supistuksiin. Niinpä tämänpäiväiseksi suunniteltu siivous muuttui pelkäksi imuroinniksi.

Hyviä vointeja kaikille!

talvivauva ja vaavi 16+0 POKS!!!!!! :heart:
 
Paino G Tänne +3-3.5kg lisää :D

Baarissa käyty..ihan kivaa oli. Yllätyin et siel voi käydä jopa selvinpäin :D Mut huomasin et tuli koko ajan kuljettua molemmat kädet masun suojana.. =) Jossain vaiheessa kun basso oikein jumputti niin olin tuntevinani jonkun muljahduksen masussa..vaaveli rupes vissii bailaa ;) :p haha

Nyt unille...aaaah ihanaa.. ja vielä viikonloppu vapaa :heart:
 
Huomenta!

Petite kovasti olet kyllä ajatuksissa. Viime yönä en saanut unta ja tulit sitten mieleen, on tämä varmasti todella raskasta aikaa sinulle :hug:

Amalia80 Liitoskipuja on ollut jo aika pitkään ja nyt vaan lisääntynyt. Terkka lupasikin että pahenee vaan jatkossa :D Minulla nämä kivut rajaa liikuntaa pois, kun se aina alkaa kävellessä :(

Paino G: olen aika hyvin unohtanut käydä vaa'alla viikkoon, mutta viikon takainen tulos oli vielä +0 kg eli lähtöpainossa mennään aika lähelle varmaan vieläkin.

Lumi ja Lilliputti 18+5
 
Pepite Paljon voimia tulosten odotukseen. :hug:

Liitoskipuja on alkanut tulemaan ja jotain muita epämääräisiä alapääkipuja. :eek:

Paino on noussut 4kg, aikalailla samoissa mennään kuin edellisissä raskauksissa vaikka nyt on kaksi vaavia matkassa. Mulla ei ole edellisissä odotuksissa loppuaikana (rv30-40) tullut juurikaan painoa lisää.

Pippus1 Mulla oli kohdunsuu edellisessä raskaudessa auki jo rv12. Se on toki uudelleen synnyttäjällä vähän eri asia. Ota rauhallisesti.....

 
Mä tulin myös poksumaan, vaikka mun luvut tuntuu niin pieniltä muihin verrattuna.. eli 15+0 :)

Painoa on tullut siitä minkä tiedän olleeni jossain vaiheessa kevättä, sellainen 4kg. Mutta epäilen että lähtöpainoa oli enemmän mitä neuvolakorttiin ilmoitin. Ekasta neuvolasta joka on ollut 7+4 painoa on tullut 1,4kg ja seuraava punnitus oli siis 14+4.
Ihan kohtuu lukemissa siis mielestäni vielä olen, koska laihdutin ennen raskautta 7kg, se tulee jotenkin helpommin takaisin ilman raskauttakin ;)

Ja päänsärkykin on palannut takaisin, meni tässä nyt 1päivä kahteen viikkoon kun en ottanut särkylääkettä.. :/

eli 15+0
 
Petite Voimia varmasti hermoja raastavaan kahden viikon odotukseen! :hug:

PainoG
Oman puntarin mukaan painoa on nyt 2 kg enemmän, mitä odotuksen alussa. Vielä toissapäivänä oli +1 kg. lähti näköjään nyt välillä laskusuuntaan tuo paino.

talvivauva Saanko olla utelias ja kysyä, mistäpäin Oulua menette taloja katsomaan?
 
Huomeneja mammat :)

PainoG olis edelleen -2kg, eilen punnattiin ja 850g olisin saanut takasin mitä Kanadassa menetin, mut edelleen alle lähtöpainon ollaan. Esikoisen kanssa tuli sen klassisen 10kg, ehkäpä ei tämänkään kanssa enempää tarttis tulla. Oli kyl aika mahtavaa kun jostain syystä vaikka tyttö tuli, masu oli "poikamasu", pysty ja edessä, eikä takaa nähnyt odotusta muusta kuin vaappuvasta kävelystä :D

Ihanaa, täällä ollaan nukuttu perseet homeessa, tyttö on edelleen unilla vaikka kohta 13,5h jo vedellyt sikeitä. Pitää varmaan kohta herättää! Mut kuitenkin mainiota et on saanut itsekin hyvät unet koska tänään olis mustikoidenmetsästyksen lisäksi tiedossa matonpesua, (painepesurilla tosin) ja yökylä mun äitille :)

Sain just kuulla että ukko tuleekin Baltian kierrokseltaan vasta 13.päivä, olin käsittänyt et tulee 11. ja on kauhee ikävä jo :ashamed:

Hyvää lördagin jatkoa!

MM ja Itikka (potkivaisia terkkuja!) 17+3
 
Huomenta :heart:

Nukuin huonosti, heräilin yöllä monta kertaa ja ajattelin myös Petiteä, varmasti raskasta aikaa, kaikkea voimauttavaa sinnepäin. Päivä kerrallaan!

PainoG: Alussa paino laski lähtöpainosta n.5kg, nyt tuo on tullut takaisin, joten aikalailla +-0kg on tällä hetkellä lähtötilanteeseen verrattuna.

Vapaa viikonloppu (harvinaista herkkua!) ja lisäksi meillä on miehen kanssa kihlauksen vuosipäivä, menimme siis kihloihin 080808 :) Joten hyvää ruokaa (ja viiniä mielikuvitteellisesti, hehee) tiedossa.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Pinkgreen ja tilleri 18+5
 
SEE
PAINOG -3kg. alkuraskauden raju pahoinvointi ja raskausdiabetesdiagnoosin myötä paino tippunut. Eiköhän sitä vielä kerkeä kertyä ihan riittävästi. Esikoisesta tuli 12kg.

Sokereista on ollut puhetta. Itse en tunnista korkeita arvoja tai sitten mulla ei niitä ole ollutkaan( Kotimittauksessa kaikki arvot olleet tosi hyviä) , mutta alhaalla menevät arvot huomaan kyllä . Jos tippuu alle 4 niin huimaa , oksettaa, päätä särkee. Alhaisin arvo mitä olen mittanut kotona on 3.2 ja silloin olo tosi huono... Olen nyt lisännyt aterioiden väliin jonkun hedelmän niin eivät ole alas tipahtaneet. Ja mullahan sokerirasituksessa arvot olivat Paastoarvo 5.5, 1h 9.6 ja 2h 6.8. eli lähinnä paastoarvo koholla.
 
Petite Paljon voimia sinulle... Toivottavasti kaikki on pienellä hyvin ja pääset vihdoin ja viimein nauttimaan raskaudestasi!

Paino G: Mulla on tullut se + 7-8 kg :LOL: Neuvolalääkäri varoitteli että ei ole hyvä kun lihoo noin paljon, mutta neuvolan-täti oli ihana ja sanoi että nyt ei saa lääkäriä uskoa! Jos kerran mammalla edelleen luut paistaa, niin saa ja pitää lihoa vielä toiset mokomat! :p

Oma napa: Hempat niin alhaalla että ihan horroksessa mennään... Syön jo maksimin rautaa ja neuvolasta sanottiin että pitää odotella vkolle 21 ennen kuin voidaan lisätä määrää.. :| Mutta enää kaksi yötä rakenneultraan! En pysy nahoissani, jäskättää niin kovasti!! Toivottavasti pienellä kaikki hyvin, ja jos vielä innostuisi esittelemään haaraväliään niin tekisi minut erittäin onnelliseksi.. :heart:

Elayne 18+5
 
tänään käytiin katselemassa turvakaukaloita..myyjä esitteli sellasta baby confortin kaukaloo ja vaikutti todella hyvältä?onko teillä kokemuksia kyseisestä merkistä?voi olla et sellanen haetaan..ainakin myyjä pysty kertomaan omakohtasta kokemusta ni helppohan se on myydä. :)
 
zaara Minulla on ollut jo ehkä 3-4 viikkoa alapää niin kipeä istumisesta ja seisomiseta/kävelemisestä ei tosikaan. Ei tarvi montaakaan minuuttia istua tai seistä niin kohta on tuska otsalla. Eikä tiedetä mistä se johtuu...,painaisko muka jo niin hyvin sitten pikkuiset tuonne alapäähän.
Just oltiin shoppailu reissulla ja tuon tuosta piti päästä edes istumaan välillä ja saa uskoa kun on nyt paikat kiepänä kun 250km istui autossa ja tuo kauppa reissu vielä siihen päälle.
Eli minun kärsii olla vaan pitkällään.

Petite Joo, se kyllä säikäyttää jos ei jotain löydykkään tai alkavat puhua jotenkin epämääräisesti. Nimittäin viimeks toisen aivoja katsoessa lääkäri alkoi että miten nuo näyttää niin ettei ne nyt ole oikein ok, ja katsoi ja katsoi ja sanoi sitten kätilöllekin että katsoppa sinäkin.
Sitten kun mittas ne niin olikin ihan ok, mitat ja tuumas että näytti vaan isoilta jotenkin.
Kyllä siinä itsellä kerkesi käydä jo niiden minuuttien aikana mielessä jos jonkinlaista ajatusta.

(.) Eli tosiaan ajettiin sitten 250km etsimässä niitä pinnasängyn suojia vaan miten sitten TAAS kävikään? Just niitä mitkä minä haluan oli vaan 1kpl siellä, kyllä otti päähän.
Joko minä olen liian vaativa tai sitten on vaan hankala saada kahta samanlaista pinnasuojaa mistään. No, netissä niitä on mutta...
Täytyy sitten Kuopiosta käydä vielä yks kauppa katsomassa kun sinne ei viimeks eksytty ja sitten lastentarvike liike. Jos ei niissä ole niin sitten tilaan ne netistä suosiolla.
Sitä vaan kummastelin että miten kummassa pienet pussilakana ja tyynyliina voi maksaa 30e!!!
Ei juma kun ei normikokoisetkaan maksa niin paljoa. Ei ollu mitään käsitystä mitä ne maksaa ostettuina kun aiemmin olen itse ne ommellut lakanakankaasta tehden. Pinnasängyn suojankin ompelin itse silloin.
Vauva tarvikkeita siis ei ainuttakaan tullut kärryyn mutta muuta kivaa löytyi sentään ja tarpeellistakin.
Niin, ja ennätin jo välillä "hävittää" pankkikortinkin, kun meidän piti matkan varrella pysähtyä apteekkiin hakemaan mulle insuliinit koska tietty unohdin ne kotiin. Onneks resepti oli mukana mutta luulin jo sitten siellä kaupassa perillä että jätin pankkikortin sinne apteekiin, mutta olinkin sullonut sen sinne lääkkeiden kanssa samaan pussiin :whistle:
Vähän olis hävettänyt kun just torstaina hain uuden pankkikortin pankista niin olla uutta taas hakemassa hävinneen tilalle jos ei oli löytynyt :LOL:

Enie + Nörtti ja Hissu 19+5
 
Me käytiin tänään Lastentarvikkeessa lunastamassa varaamme pinnasänky, hoitopöytä ja syöttötuoli. Oon ihan innoissani niistä:) Ei koottu vielä, koska tosiaan meillä on muutto loka-marraskuussa, mutta katottiin laatikoiden sisällöt läpi. Ovat nekin nyt valmiina. Kävin myös läpi vaatteita mitä olen vaaville jo ostanut, neutraaleja valkoisia, beigejä ja ruskean sävyjä. Oli niitäkin jo aika hyvä pino kertynyt :heart:
Ensi kuussa mennään hakemaan sitten Brion yhdistelmävaunut ja kaukalo. Tykkään kun kaikki on varhain valmiina, ei tarvi stressata sitten hankinnoista.

Montako tyynyliina+lakana-settiä muuten ostatte tulokkaalle?
 
Lakanat meillä taitaa olla 3 pussilakanaa ja kangasta vielä varmaankin kolmeen... lakanoita ompelin pari, ja pari lakaana olen saanut. Tämä esikoinen ei anakaan ole ollut kova puklimaan/ vuotamaan vaipasta yli joten en ole tarvinnut nuinkaan montaa lakanaa. Aina kerkeää kyllä entiset pestä, kun pitää vaihtaa.
 
ei herttinen, miten teil on paino pysyny noin hyvin kurissa..?? :eek:
Ja täällä nousee niin kohisten että jos muka kevyemmin syön niin 500g. vko ja jos vähäki mässää niin 1kg vko :LOL: :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 

Yhteistyössä