TAMMIVAUVAT 2007

Heipä hei!!

Tuosta paino asiasta.. Me käytiin perjantaina neuvolassa jolloin neitillä oli ikää tasan 4vk. Neuvolan ohjeiden mukaan painon pitäis nousta kuussa ainakin puol kiloo. meidän neiti painoi syntyessään 3160g ja nyt perjantaina neuvolassa 3545g. Muuten paino on lähteny hyvin nousuun..2vk iässä painoi 3260 elikkäs syntymäpaino oli hyvin saavutettu. Elikkäs paino on silloin noussu vaan 385g. kyseli sitten että syötänkö molemmat vai vaan toisen rinnan. Sanoin että toisen.. joskus harvoin on niin nälkäinen että anna toista. Käski sitten kokeilla syöttää aina myös toisen rinnankin vaan kun niti tulee kylläiseksi yhestä. Se vaan laittaa suun suppuun että en ota tai sitten nukahtaa.. Mitenpä siinä sitten syöttelet. Muutaman kerran olen nyt sen saanu ottamaan toisestakin muutaman huikan. Kumminkin joka vaipassa on pissaa..eli eikös se oli merkki riittävästä ravinnon saannista?? Ja vauva on tyytyväinen!!

Ollaan nyt kahtena päivänä päästy jo vaunuttelemaan.. kiitos vaan kaikille pukemis neuvoista! Ja tänään pääsään näköjääntaas.. ihana ilma aurinko paistaa!!

Silloin joskus raskaus aikana oli keskustelua masuun ilmestyneistä karvoista. Onko teillä joilla näitä karvoja kasvoi sillon ne jo hävinneet.. mun maha on aika kauheen näkönen kaikkine karvoineen arpineen ja kiloineen!!! Ja silloin oli myös veikkailua vauvan sukupuolesta! Täällä siis yksi tyttären saanut karvamasu!!! :wave:

Iitta ja rinsessa! (eilen tasan 1kk)


 
päivää kaikille.

ekaksi muistaessa vastaan muutamaan aiheeseen. kun viel muistan.
tytöllä saa kakka vaipan vaihtaa monta kertaa päivässä , tänä aamuna olen jo kerinny kakka vaipan vaihtaa 4 kertaa.

tytöllä kunnon akne naamassa , alkaa olla pois päin menossa .

juuh, ja menkathan ne meikäläiselläkin alkoi eilen. kerkesinhän viikon ollakin ilman siteitä... saas nähä loppuuko ensi viikkoon mennessä silloin ois jälkitarkastuskin. ja pitäs miettiä ehkäsy menetelmää...

ois viikonloppuna ristiäisetkin monta hommaa pitäs nyt tehä mut netissä vaan istun ... kerrankin kun molemmat nukkuu samaan aikaan päikkäreitä.


nipsu ja tyttö 1kk 9pv
 
sayenna piipahtaa
Täällä vihdoinkin kertoilemassa uutisia, elikäs meille syntyi potra poika 5.2 komein mitoin 4800g 55cm, viikolla 41+2. Synnytys meni hyvin ja nopeasti, 2h30min (tunnin pitempi kun edellinen) käynnistettiin samalla reissulla kun piti vain poiketa näytillä taysissa. Meni hiukan pasmat sekasin, kun lääkäri tutkimuksen jälkeen sanoi, että no niin sinä jäätkin tänne ja aletaan käynnisteleen. Kysyin kahteen kertaan lääkäriltä, että siis nyt vai? nytkö siis jään synnyttään? :whistle: se sopi mulle, johan sitä oli odotettukin ;) vauvan paino oli "hiukan" enemmän kun neuvolan lääkäri arvioi, sanoi niin varmana että ei ole yli nelikiloinen. Joopajoo, itellä oli koko ajan sellanen tunne, että iso vauva on. Olisivat vaan laittaneet ultraan aikasemmin. Samana päivänä kun käynnistettiin, niin lääkäri sanoi painoksi 4500g, vähän heittoa puolin ja toisin, että lähemmäksi se meni kun neuvolan. Harmittaa vaan sinänsä, että jos olisi aiemmin katsottu painoarvioo, niin olisi voitu käynnistellä aikasemmin, niin ei olisi niin isoksi kasvanut. Ei olisi välttämättä tullut vauvalle solisluun murtumaa :/ mutta mitäpä sitä nyt sit miettimään, se on ohi nyt ja vauva onnellisesti kotona :)
Vauva joutui tosiaan olemaan viikon sairaalassa, lastenosastolla oli kun sai antibioottikuurin. Tulehdusarvot lähti nousuun, eikä syytä löytynyt. Keuhkot kuvattiin ja sydänkin varmuuden vuoksi, kaikki ok. (oli muuten sydäntä raastavaa katsella kun toista reppanaa viedään tutkimuksest toiseen) Oli kyllä aikamoista tunteiden myllerrystä, äitillä tuli itku vähän väliä :( käteen vauva sai asentohoitoa, solisluun murtumat paranee yleensä noin viikossa ja meilläkin pojalla käsi nyt parempi. Viikon päästä käydään vielä kontrollissa taysissa fysiopuolella. Pääasia että kaikki on nyt hyvin, vaikka alku olikin rankka vauvalle. Nyt ollaan onnellisina kotona ja tytöt on innoissaan pikkuveljestä :)
Niin ja kai me saadaan tässä ketjussa olla, vaikka helmikuun puolelle menikin tuo syntymä? :whistle:
 
Onnittelut Sayenna!!!
Mukaan vaan, tähän mukavaan ketjuun! =)

Vilivinkka, voi olla myös pumpussa vika kun matoa ei tule.
Ite koitin sairaalassa sellasta käsipumppua jolla en saanu oikein mitään irti.
Sit haettiin tuo sähkökäyttöinen jolla pumppaus oli paljon helpompaa.

Meillä on Möttösellä masu tänää kipee.. :'(
 
Flunssaista tiistaita.

Nyt tuo vaaviraukkakin on flunssassa. Kamala kuunnella, kun rohisee ihan älyttömästi. Onneksi huomenna on 6viikkois lääkäri! Mies on ollut kohta 2vko kipeä, tämä ei varmaan ilman myrkkyjä lähde.
Vauvalla on räkä jossakin tuolla kehkoputkissa tai muualla, kun nenässä ei mitään näy. Onneksi pystyy hengittämään suurimman osan ajasta kunnolla.

Koska se olikaan, kun vauva oppii hengittämään myös suun kautta? En muista mittään.

Epuska: Tuo teillä piipahdus varmaan nyt pitkittyy, kun mun oma olonikin on pahentunut päivän mittaan. Harmi.

Mun mahani on ihan karvainen. Ja tumma viivakin on siellä läskeissä edelleen. Pikkuhiljaa taitaa pigmentti alkaa lähtemään.

Positiivisena juttuna, kilo oli lähtenyt painosta. :D Lisää kiitos!
Pitäisi tosiaan päästä ulkoilemaan kunnolla.
Eilen oltiin puolen tunnin reippaalla lenkillä pitkästä aikaa. Ei taida olla flunssaisen hommaa tuo ulkoilu. Varsinkin kun tuo 40kg vetää remmissä narttujen pissojen perässä. Täällä on ainakin yhdellä tyttökoiralla juoksuaika ja tuo meidän poitsu on ihan hullu. Pallit pois vaan mun puolesta... :kieh:

Menen potemaan tautiani. Moiks.
myyrä ja martti
 
vilivinkka: tuolloin pakkoruokinta-aikana jouduttiin lähes puolet antamaan korviketta. aina sai sekoitettua niin ei tottunut pois rinnan mausta. heti kun saatiin lupa antaa rintaakin niin maitomäärä nousi tarpeiden mukaiseksi. vaikka lypsin suurimman osan pulloon niin jo kerta päivässä rinnalla lisäsi maidon tuotantoa. (muistathan juoda itse tarpeeksi, mulla meinas tuolloin unohtua se kun ei saanut rintoja täysin tyhjäksi. nyt ainakin jano tulee vasta "tyhjänä") ja on maitoa nyt saatu jo pakastimeen astikin. olen sitä mieltä että lapsi itse saa parhaiten maidon tulemaan. toiset ei saa lypsämällä mitään ulos mutta lapsi syö rintaa ja kasvaakin. olemme kaikki yksilöitä..... itse lypsämisestä: mulla on käsikäyttöinen pumppu joka on hyvä mut silti parhaiten maidon saa ulos käsin lypsämällä.

meillä oli taas kerran vieraita ja tuntuu et koko ajan syön jotain herkkuja ja jää ruokailut välistä. tarttis alkaa katsomaan tuota ruokavaliota ihan jo imetyksen kannalta saati oman terveyden puolesta. mut ei taida hetkeen olla mieltä luopua tuosta fazerin sinisestä. mut jos sais salaatit ja perunat mukaan kuvioihin.... toivossa on hyvä elää :whistle:

vauva on aina hereillä ollessaan aikas levoton ja tyytymätön. lattialla saattaa yksinään nauttia rauhallisena hetken mut sylissä ei oo kivaa muuta kuin syödä. eli tissillä roikkuu alituiseen. nukkuu kuitenkin välillä pitkiäkin pätkiä joten sen perusteella ruoan pitäisi riittää. onko se sit vain tankkausta noihin pitkiin uniin?! taitaa olla tavallinen vauva mut äiti vain "tulkitsee" liikaa.....

nyt lähden siivoamaan vaatehuonetta :wave:

t: mikki ja neiti 1kk
 
mikki hiiri: vaivaan sua vielä sen verran, että etkö antanut tuona pullo aikana rintaa lainkaan? Miten vauva otti rinnasta kiinni, kun rupesit sitä uudelleen tarjoamaan?
Mulle annettu ohjeet, että joka syötöllä ensin yrittää rinnasta, sitten maitopullo perään.
Nyt viimeiset kaksi kertaa ei ole rinta kelvannut laisinkaan. Hamuaa kyllä, mutta ei vaan saa otetta. Ei ymmärrä työntää kieltä ulos, että saisi kunnolla nännin suuhun.....
Mietityttää vaan, että oppiikohan ikuna?

Muuten tämä tehoruokinta on auttanyt hyvin, vuorokaudessa paino oli noussut 60 g ja neiti on virkistynyt ihan silmissä,kakkakin saatu ruskeasta liejusta vaaleeseen maitokakkaan ja jaksaa jo "seurustellakkin".

Terkuin Vilivinkka ja rinsessa 1 vko ja 2 pvä
 
mikki hiiri harmaana
vilivinkka ei saatu lainkaan antaa rintaa. näin koska olisivat ottaneet osastolle tarkkailuun mutta kun lupasin kotona antaa vain pullosta jotta tarkat syöntimäärät saatiin selville. pidin siis viikon kirjaa jokaisesta syöntimäärästä. jos olisi sopiva vaaka ollut olisi voinut rintaa antaa kun olisi syöttöpunninnut. meni siinä useampi päivä rintaa harjoitellessa. monesti luovutin yrittämisen mut näköjään jaksoin kuitenkin tarpeeksi usein koittaa. nyt lähden neuvolaan :wave:
 
mikki hiiri: kiitokset vastauksesta. Toivoa ei siis vielä kannata heittää.....
Jospas tämä tästä vielä iloksi muuttuisi ja kunhan neidin paino saataisi tuonne lähtöpainon + puolelle niin ehkäpä hän sen verran voimistuisi, että saisi jutun juonesta kiinni...
Siihen asti jatketaan harjoituksia.
 
Heippa kaikille!

Ahkeraasti ootte kirjotelleet ja kiva käydä lukemassa kaikkien kuulumisia. Tuntuu, ettei ite ehdi muuta kuin kävästä lukemassa, mut nyt aattelin muutaman sanasen tässä kirjotella kuulumisia.


Meidän Pikku Herra on kasvanut hyvää vauhtia ja eilen tuli täyteen 1 kk. Komiat mitat ovat tällä hetkellä 5040 grammaa ja 57,2 cm. Hentoinen sivuääni kuuluu vielä sydämessä, mutta sitä tarkkaillaan sit neuvolan puolesta. Neuvolalääkärin tuomio maanantaina meiän iltahuutoihin oli melko selkeä;koliikki. Mitään muuta syytä hän ei nähnyt tähän toistuvaan rumbaan. Elikkäs poika on reilu viikon aina illalla alottanut itkemisen, jota on kestänyt 2-3 tuntia. Cuplaton vain pahensi tilannetta, joten nyt oomme ottaneet käyttöön Rela-tipat ja vaihdettiin toiseen korvike merkkiin. Nyt on kaks iltaa mennyt vain pienen huudon kera ja poju on nukahtanu helpommin. Muutenkin suht "helpolla" olen päässyt sillä huutoa ei juurikaan ole öisin ja päivällä. Toivottavasti ei tulekkaan. Nyt vaan sit aina päivällä pelkää ja odottaa minkälainen ilta on tulossa. Meillä vielä mies on sattunut aina joutumaan töihin, kun pojan huuto on alkanut, joten yksin olen sitä sit kanniskellut ja samalla tuota esikkoa käynyt rauhoittelemassa, jos on herännyt omilta uniltaan vauvan itkuun.

Muuten on kuitenkin aika mennyt nopsaan ja ite on vielä jaksellut ihan hyvin. Tuntuu, että just vasta tultiin laitokselta. :D

Jaahas, enpäs ehdikkään kirjottaa enempää...Kutsu kuuluu...

Pitäkäähän muut ahkeraan tammiksien pinoa pystyssä. :wave:

Hyvät ystävänpäivät kaikille. :heart:
 
Annette-79 harmaana
Pikaisesti käyn tuulettamassa :D :p

Pikku-ukko nukkui viimeyönä yhtä kyytiä 6.5 tunnin pätkän ja ruokailussa oli 7.5 tunnin väli (Unet ajoittui 20.45-3.15). Tein sille eillalla unettavan coktailin =) Lypsin rintamaitoa ja laitoin sekaan puolet korviketta.

Sitten oli sellainen kysymys: Onko kenenkään vauvalla iltaitkuisuutta. Meillä on poika nyt pari viikkoa pitänyt kaavaltaan samanlaisen huutosession joka ilta. Ajoitus on aina liki sama ja olen pannut merkille että se sattuu aina kun herra alkaa väsyä ja pitää alkaa yöunille. Huuto on voimakasta ja sitä kestää yleensä n. puolisen tuntia. loppu vaiheessa pojan ääni meinaa lähteä kun huutaa niin kovin. D-vitamiinista ei johdu, koska pidin usean päivän taukoa niiden antamisessa koska luulin aiheuttavan kipua... mutta siis aiheutuu jostain muusta. Ajattelin, voiko asialla olla joku yhteys yön kanssa, eli poika jotenkin vaistoaa, että nyt on yö alkamassa ja nukahtaminen olisi siksi jotenkin vaikeampaa. Tissille on sitten nukahtanut huudon päätteksi, mutta se nukahtaminen on kuitenkin vaikeampaa, eli havahtuu hereille pariin otteeseen ja silmät heittää volttia kun on niin väsy. Päivisin nukahtaa aina helposti. Ja itkee hyvin harvoin.. pieni kätinä ilmoittaa nälästä. Ja tuo iltahuuto on sydäntä raastavaa.

Mieskin eilen illalla hermostui siihen huutoon ja tiuski, että vauvassa on joku vika. Nuo sanat satutti niin että itkukin pääsi mulla. Siksi tuo asia painaa mieltä. Oisko kellään kokemusta tuollaisesta? Mitään koliikkia tuskin on kun tosiaan vain puolisen tuntia kestää..

Annette ja Pentti 1kk2pvää
 
Voi räkä!
Koko yö meni syöttäessä, yrittäessä saada räkä pois tukkimasta hengitystä ja esikoisen vessatuksessa. Onneksi on kahvia ja vatsansuojalääkitys, hehhee :D vähän väsyttää...

Nyt perun aiemmat puheeni.
Ostin esikoiselle pikku niistäjän ja sehän ei toiminut ollenkaan vauvalla jonka kädet, jalat ja pää vispasivat jatkuvasti. Olen sitä aina siis haukkunut täysin turhaksi vehkeeksi.
Nyt toimii! =) Rauhallisella vauvalla se on näköjään tosi kätevä vehje. Pystyy imaisemaan räkälöntin nenästä, vaikka vauva on omassa sylissä.
Suosittelen siis pikkuniistäjää kaikille rauhallisen vauvan äideille.
Ensin vaan nenään suolaliuostippoja pehmentämään ja *niisk*, se on siinä.
Hyvä härveli. :flower:

Yhdeltä on lääkäri. Oon ihan väsynyt. Mulle vois sanoa pöö ja kikattelisin ihan hervottomana. Toivottavasti en saa mitään kohtausta neuvolassa. Katsovat, että mikä hullu äiti tuossa on. No joo. Onneksi en ole kiukkuisesti väsynyt, mikä on paljon yleisempi olomuoto, hahhaa.

No niin, lopetan ja päästän vähän viisaammat ihmiset kehiin.
 
Annette: Esikoinen oli juuri tuollainen iltaitkijä. Taisteli unta vastaan heti alusta asti. Kun oppi kääntämään päätään vemputti sitä puolelta toiselle ettei vaan nukahtaisi. Ja kun taitoja kertyi, aina uusi vatkutin löytyi häiritsemään nukahtamista.
J teki sitä kyllä joka unilla. Onneksi teidän vauva vaan illalla.
J:llä auttoi vähän, kun piti tiukasti sylissä ja heijasi rauhallisesti. Nukahti sitten siihen.
Sänkyyn nukutettaessa useasti piti "painaa" käsillä. Ristiselkä/peppu ja pää olivat rauhoittavia kohtia. J:n pään piti myös olla sängyn laitaa vasten. Siitä tulee varmasti mukavan turvallinen tunne.

Kokeilkaa mikä teidän vauvalle ja teille sopii. Toivottavasti on kuitenkin ohimenevä kausi. Se on aika väsyttävää välillä. :hug: (Myöhemmin voi koittaa antaa rauhoittua itsekseen.)
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! :wave:
Täällä tuhisee sylissä "Tintti". Pikku-neiti syntyi 31.1.2007 klo 23.19. paino 3a totaa840cm pituus 52cm ja pipo 34,9cm.
Synnytystä en nyt jaksa muistella. Sen verran jos sanon että ponnistusvaihe 1t 39min. Ja imukuppi-hommiksi meni. Tytöllä ei hätää missään vaiheessa vaikka napanuora oli 2 kertaa kaulan ympäri. Itse meinasin sipata totaalisesti.
Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin!
tyttö on ihana ja aika "helppo" toistaiseksi. Nukkuu 3-4 tunninpätkiä ja syö hyvin. Vähän ilmavaivoja mutta itkee niitä vain hetken ja sitten kuuluukin jo paukku. Rela-tippojen aloitusta olen miettinyt. Onko muilla kokemusta?

liini ja tintti 2vkoa
 
Ärsyttää ku nämä sivut niin tökkii :headwall:

Hieno alotus joo... SuklaaSyöppö: Meijän tytöllä oli koliikki. 3viikkoo huusi yötä päivää, 3viikkoo "vaan" iltaisin. Ja huomasin et aina ku olin yksin niin itkut oli paljon pahempia! Jos mies oli kotona tai joku kaveri kylässä niin neiti oli ihan tyytyväinen. Eli siis tulin siihen tulokseen että ku ite pelkäsin niitä kohtauksia ja iltoja yleensä niin vauvaki siitä hermostui entisestään. Yritä ite olla rauhallisena ja olla pelkäämättä niitä iltoja. (paremmin sanottu ku tehty :( )

Myyra: Meillä kans se niistäjä on ollu ihan ehoton juttu! Esikolle sitä ei "osattu" käyttää mut tyttö tykkäsi siitä kovasti ja nykyäänkin ku sanoo et haetaanko räkäkone niin ihan innoissaan jo juoksee sitä hakemaan ja nauraa ku siitä kuuluu niin hassu ääni :D
Nyt on sittenmeijänki vauvalla räkäisyyttä :( Kukaan muu perheestä ei oo taudissa eikä oo ollu. Vauva ei oo vielä käynyt missään eikä meillä oo käyny vieraita joilla ois ollu räkä tauti! Mistä ihmeestä vauva sen on saanu??? Nyt ei oo niin virkeä, kuumetta ei oo mut syö vähemmän ja hitaammin kuin normaalisti. Varsinki yöllä joutuu käyttää suolatippoja ja niistäjää. Raukka parka, jospa menis pian ohi eikä tulis tuosta pahempaa tautia!

Ite kävin eilen ensin kunnon lenkillä ja sen jälkeen hiihtämään :eek: Siis vajaa 5km ja konttasin melkein kotiin. Just oli ukki käymässä kylässä ja tuumas et mahoit hiihtää 15km ja lujaa :LOL: Aikaa meni saman verran mitä ennen puolet pidemmällä matkalla :snotty: Että kuntoilua luvassa tälle akalle ja kovasti :D Pitänee ostaa joku stepperi tms jos ei pääse kunnolla viikolla sit liikkuu kunhan mies aloittaa työt. Niin, miehellä vielä ens viikkokin vapaa!!!!!!!!!!!! Ihanaa!!!
 
:wave: Heipsan!

Pieni peikkotyttö näki päivänvalon ensimmäisen kerran sunnuntaina 11.2 klo 02.35 :heart: Rv oli 41+5. Hänen stradegiset mitat on 3900g ja 52cm pituutta, py 36 =)

Eilen tulimme kotiin jo..

kirjottelen lisää myöhemmin.. =)

Cartsa ja kissimirri 3pv<br><br>
 
hei

vauva sylissä kirjoitellaan, hankalaa.

muttamutta...iltaitkuja meillä. itselläkin itkettä sitten kun toisella vääntää mahaa. ostin tänään cuplatoni purkin ja deetipoja,vaihdan jekovitin kokeeksi pois. te joilla korviketta on jouduttu vaihtamaan niin oletteko kertalaakista siirtyneet toiseen merkkiin? meillä on nyt nan1 käytössä, mikä olis hyvä vaihtoehto? tai no eihän sitä tiedä kuin kokeilemalla. mieli on maassa ja neuvoton olo, ei vanhemmilla lapsilla ollut mitään mahavaivoja.

pitää mennä, jos sais tytön nukkumaan.

vilipi
 
jeps, täällä taas!

neuvolassa tuli käytyä. hyvin on kasvettu. painoa lisää 280g, pituutta 1,3cm ja päänympärystä 1 cm viikossa. sama mittaaja kuin viimeeksi ja kovin ihmetteli kasvua. ja täysin on oltu rintamaidolla. tää onnistuu sit kuitenkin *jee*

nyt tarttee rientää ton täystuhon perään. jotain tekemistä ilmeisesti kaipaa....

t:mikki ja neiti 1kk
 
pitkästä aikaa minäki saan kirjotettua.


Onnea uusien vauvojen johdosta!

Meillä ei onneks oo vielä tullut nuhaa, mut muuten on parina yönä vauva rohissu melko lailla, toivottavasti ei kovin flunssaseks tulis. keittosuola tippoja illalla oon laittanu ja ne on kyl tehokkaasti auttanu.

Mulla paino oli lähtöpainossa jo 2vk synnytyksen jälkeen. en oo laihuttanu enkä mitään, mut imetys ilmeisesti vaikuttaa siihen. Onnellinen tietysti siitä oon, ku olin sillo raskausaikana nii huolissani ku painoo tuli muistaakseni 13kg.

Mulla myös masussa viiva vielä, mut haalennu on kovasti.

En muista mitä vielä piti kirjotella, mut nyt pitää mennä imetyshommiin! :)

-ystävänpäivä terveisin mallu + baby 1kk 2pvä.
 
Tervehdys taas!

Meillä viikonlopusta asti yöunet jääneet vähemmälle, koska möykky on ensin nukkunut yöllä 4-5 tuntia ja sitten heräilee kolmen-neljän aikaan ja sit ei enää yhtään väsytä... Hirveä tuhina ja käsien heilutus vaan käy! Milläköhän sen sais nukkumaan vielä toisenkin pätkän yöllä, jotta äitikin olis virkeämpi?! Sekään ei auta, että nukkuis päivällä, kun möykky nukkuu, koska hän nukkuu vain lyhyitä pätkiä (noin 15-20 min.)

Onneksi kohta tulee taas viikonloppu ja isäkin on kotona, joten silloin voin nukkua kunnon päikkärit!!! :whistle:

terkuin, pulleroballerina ja möykky 6vko 1 pv
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille! :heart:

Meillepäinkin kuuluu ihan hyvää..Ostin pari päivää sitten sitä Tutteli plus omneo-korviketta. tänään vihdoinkin tuli taas kakka. Kyllä sitäkin piti ängätä ja parahtaa mut ku painelin sitä ensimmäistä satsia niin ei mielestäni ollu niin kova koostumukseltaan ku aiemmat mut sitäkin vihreämpää sitte!!! Ja sit loppu tuliki liukkaasti! Eli taidan vielä vaihtaa tavalliseen tutteliin ja katsotaan jatkoja niin hetken aikaa, ja pitää sit varmaan kokeilla sitä mallasuutetta..Onneks muuten on niin hyväntuulinen ja -uninen.. :)

Unirytmeistä on tainnu olla puhetta...meidän neiti on nukkunu alusta asti tosi hyvin öisin, pullon päälle heti jatkaa unia, onneksi! Alkuun rupes unille klo 22-23 mut nyt rupeaa jo n. klo 20. Sit ylös noustaan n.klo 7-8 ku eskarikin pitää laittaa kouluun. Syöntiväli yöllä on 4-6h. Kyllä se paljo vaikuttaa jaksamiseen tuo hyvä yöuni!

Neiti on ruennut ihanan aktiiviseksi valveillaolo aikana, hymyä yritetään koko ajan paremmin tuloksin..

Mistä muuten sais hommattua vauvoille nättejä mekkoja kohtuu hintaan? Haluaisin kastemekon alle jotain..

Mut nytpä taidan lähteä leipomaan jonkun tortun ystävänpäivän kunniaksi jos neiti vaan sattuu antamaan.. :attn:
 
Hätsiu,
eli flunssassa ollaan täälläkin. Voi että kiusallista aivastella jatkuvasti ja yskiä, kun synnytyksestä 2 vkoa ja päivä, eikä ihan vielä oo sulkijalihakset kunnossa. Liriliri. Onneksi on mukavia flanellisia kestositeitä, niin ei haudu alakerta, vaikka saa olla vaipat housussa itsekin :LOL:

Keskimmäisellä oli aika hurja kuume, yli 39 astetta. Petelläkin (siis vauva) nenä ruuskuaa koko ajan. Eläköön pikkuniistäjä!!!

Yhden kerran ollaan mekin vasta päästy ulos. Tänään olis ollu muuten otollista, mutta en mä itse jaksa lähteä mihinkään. Hengitys rohisee ja nokka vuotaa ja ehkä on lämpöäkin.

Pete syö tosi usein edelleen, eilinen ennätyssyöttöväli oli 2,5 tuntia. Täytyy testata imetys-sivustojen rinnan painamisohjetta. Jos tulis huomaamatta pojalle suuhun paksumpaa maitoa, kun nukahtaa rinnalle.

Meilläkin saatiin kastejuhlapäivä sovittua. Isän vaimo lupasi onneksi vähän leipoa sinne. Itse on hankala tehdä paljon mitään just noista tiheistä syöttöväleistä johtuen.

Olin tosi pahoilla mielin, kun oma isäni ei tullut ollenkaan katsomaan vauvaa, vaikka olen pyytänyt. :( Hänellä kun on kaikenlaista ohjelmaa viikonloppuisin, tyyliin kissanrisitäisiä. Edelliset lapset kun sain, äitini oli vielä elossa, ja häntä ei olisi vauvan luota pitänyt poissa villit hevosetkaan, eikä yli 400 km:n välimatka. Isä ei vaan tajua, että olis mukava, että viitsisi tulla katsomaan synnyttämääni lasta. Tulee sit ristiäisiin, mutta kyllä vauva on yli kuukauden ikäisenä jo aivan erilainen kuin vastasyntyneenä.

No nyt täytyy lähtä taas syöttämään. Kiva lukea teidän kuulumisia, ihan ku ei oliskaan niin yksin tuon vauvan kans!

TeeTee ja Pete 15 vrk.
 
Sartsa32 harmaana
Cartsa81 Onnea paljon tytöstä ja saithan sinäkin vihdoin sitten vauvan!

Menikö synnytys hyvin?

Sayenna Me ei oltu Taysissa sitten samaa aikaa koska kun sä synnytit viides päivä minä lähdin kotiin.

Täällä unelmoidaan ulkoilemisesta mutta ei taida päästä kun ensi viikolla vasta kun säätiedotuksia katsoo...

Kirjoittelen muita kuulumisia myöhemmin, nyt syöttämään tyttöä.

Hyviä vointeja kaikille :flower:

T: Sartsa32 tyttö 12 vrk
 
terveisiä 6vko lääkäristä

vauva on kasvanut tosi hyvin :D mitat nyt 53,9cm ja 4190g. viime kerrasta lisäystä siis reilu 5cm ja yli kilo painoa. huippua!
pituuskäyrä nousi suoraan ylöspäin, nyt mennään -1 käyrällä ja paino on jo melkein 0 käyrällä :heart: :D

varokaa liukkaita!
kaaduin matkalla neuvolaan. en tajunnut päästää irti vaunuista, kaikki kävi niin nopeasti ja etupyörät nousi taivasta kohti. onneksi vaavi vain valui jalkopäähän ja jatkoi uniaan. huh, pelästyin aikalailla.

täällä valvoskellaan. taas on pientä iltakiukuttelun tynkää, ei onneksi mitään pahaa. saas nähdä koska sitä pääsee nukkumaan.

nukkuuko teidän vauvat hyvin kelan laatikossa?
meidän poitsu ei nuku oikeastaan muualla kuin vaunukopassa. Ihanan ahdasta ja kotoisaa. eikä auta vaikka tehtäisiin laatikosta ahdas.

meillä muuten syödään tuttelia ja kakka luistaa jo mukavasti. aiemmin jouduin syöttämään baby semp-maitoa päivisin, niin kakka luisti mukavammin.

myyrä ja martti huomenna 6vko tasan :heart:
 
epuska
Täällä vietetään yötöntä yötä... En tiedä mikä on, mutta tyttö ei oo nukkunut ei päivällä, ei yöllä. Luulis tuota väsyttävän, ja nukahtaakin käsivarrelle, mutta yritäpä laittaa petiin, niin jo herää ja KAIKKI desibelit käyttöön... Jos tää jatkuu aamulla, vien tytön kyllä tsekkaukselle lääkäriin. koska ei auta maito, ei röyhtäisy ei vaipanvaihto.... Yritän taas päästä unille... Vaan saapa nähdä miten käy...
 

Yhteistyössä