TAMMIVAUVAT 2007

akokiko
lauantai-iltaa! =)

nyt on hyvää aikaa kirjoittaa ku poika nukkuu... tää päivä on ollu kyllä yhtä valvomista vauvalla.jännä että n.3 päivän välein se valvoo melkein koko päivän ja on aika kitinä päällä.kai se sitte on niin väsy että kitisee vähän.muuten kyllä niiiiiin kiltti vauva että ei paljo kitise valveilla oloaikanakaa.
vauvalla kakkaa joka vaipassa.ja poika piereskelee aika paljo.
viimeyönä vähän säikähin ku poika rupes yhtäkkii hirveesti itkemään,niin maito oli menny henkeen.kyllä mää pidin sitte loppuyön poikaa vieressä,raasu.. :hug:
tänään kävi mummulasta eka kertaa vauvaa kattomassa.olivat ihan innossaan.toivat mieletön kahvileipiä ja vaatteita.pappa leikki lasten kans kokoajan.lapset ihan onnessaan! :D
ristiäisiä pitäs pikkuhiljaa ruveta miettimään.aattelin että ottas ihan rennosti ja vain siivoais,ostas kaikki eväät leipomosta.ku mies kerta niin ehotti,niin kyl se mulle passaa =)
mun oma paino on laskemaanpäin,mutta alkupainossa en vielä oo.2.5kiloa ois vielä puotettavaa.yritän siihen 50kiloon päästä.niin sais noi farkutki jalkaan... tai kyllä ne jalkaan menee,mutta on aika tiukat.ei viiti pittää.ja puristaa mahasta.
oon kuntoillu jo jonku verran,kävelyllä käyny,en oikeastaan muuta,mutten uskallakkaa vielä paljoa muuta.viimeksi synnytyksen jälkeen alotin kuntoilun liian aikasin,ku tuli kaikkia mikreenikohtauksia ja alamahakipuja.
mutta eiköhän se tästä!
poika on sulonen ku mikä :D :heart: :heart:
akokiko ja poika 2viikkoa 4päivää
 
Iltaa vaan kaikille!

Käytiin tänään ostoksilla ostelemassa kaikkee ristiäisiä varten. Neitikin oli mukana..nukku iltisti koko ostosreissun ajan! Missä te oikeen imetätte kaupungilla ollessa?

Ja sitten sellasta kyselen että mitä puette vauvalle vaunuihin? Ite ei oikeen tiedä vielä että mitä kannattais laittaa ettei pikkuselle tulis kylmä tai toisaalta taas hiki.

Kutsu käy..

Iitta ja Neiti 4vk 1pv
 
Iltaa!

Ensimmäinen päivä takana ja yksin kaikkien kolmen lapsen kanssa. Ihan ok meni päivä, tietty silleen helpompi nyt kuin alkuvuodesta kun ollaan pullolla. Mut huomasin yhden jutun! Meidän lapset osaa jos vain antaa yrittää! Vaatteet meni päälle ihan omatoimisesti ja tyttö 5v. teki kummallekin leivät tuosta noin vaan kun oli välipala-aika. En ole tiennytkään että osaa voidella ja vieläpä niin ettei sitä voita nyt ihan älytön kuitenkaan ole siinä. Siis varmaan pitää antaa jatkossakin tehdä itse, mie olen varmaan pitänyt ihan vauvana noita vanhempia lapsia, aina vaan ite passannu heitä kun kuvittelin ettei ne kuitenkaan osaa...*nolona myöntää...* Vaatteetkin kun ovat pukeneet kuulemma muiden kanssa ihan itse, minun kanssa menee sitten aina tinkaamiseksi ja kiukutteluksi kunnes minä puen ne.

Ihanaa oli käydä ulkona. Saatiin kaikki paljon raitista ilmaa, lapset oli kolmatta tuntia ulkona ja vauvankin annoin olla ulkona kaksi tuntia kun nukkui niin hyvin ja oli lämmin. Tosin tämä oli vasta toinen kerta ulkona, olisko se nyt saanu olla noin kauaa? En tiedä mutta hyvä alku ainakin. Nukkui vielä sisälläkin puoltoista tuntia siihen päälle. Itsellä ei vaan meinaa uni tulla kun sain kahden tunnin ajan raitista ilmaa. Jotenkin aivotoiminta virkistyi ja nyt kaikki pyörii mielessä.

Tai no, kilojani lähinnä tuskailen. Sain kutsun ensi kesäksi häihin ja samalla ristiäisiin, joissa tuleva kummilapseni kastetaan. Ja kun ne tosiaan on häätkin samalla niin haluan jotain ihanaa päälle. Mutta kilot senkun lisääntyy. Vaikka olen jo viikon ollu karkki(lue:suklaa)lakossa niin silti. Kaikki lähti kahdessa viikossa mitä raskauden aikana tuli ja nyt alkaa taas nousta paino. Se on tää kotona istuminen ja kovat pakkaset kai sitten mulle pahasta. Olen kyllä tunnesyöppökin, mieheltä yksikin väärä sana ja mie mussutan kaappeja tyhjäksi.

Kakka-asiaa: meillä ei tule enää joka vaippaan kakkaa ehkä 2-3vrk välein. Meilläkin tulee ensin kiinteämpi kikura ja sitten parin tunnin päästä sellanen läjä ettei meinaa vaippa riittää. Silloin rintamaidolla+lisämaidolla tuli laitoksella vielä joka vaippaan, kotona sitten ei rintamaito riittänyt (vaikka toisin luulin) eikä tullut enää kakkaa eikä sen puoliin pissaakaan. Kovaan mahaan on meilläkin mallasuutetta tarjolla, vielä ei olla tarvittu. Joskus avitan tyttöä kuumemittarilla härnäämällä kun huomaan että ei tule vuorokauden ähistämisellä kakka pihalle.

Ei ole kovalla maha mutta ei vain mene se ponnistelu oikeaan suuntaan. Sitten saa taas ladata pullon täyteen useammalla syönnillä, tuntuu että on tyttö kuin pohjaton kaivo kakan jälkeen! Viime yönäkin meni 180ml heittämällä. Syö päivisin desin molemmin puolin annoksia, mut noita melkeen parin desin annoksia on alkanut menemään viime aikoina.

Niin siihen itse asiaan....meillä pestään pylly aamuin ja iltaisin kun vaatteetkin vaihdetaan. Muuten tarvittaessa. Usein ehtii pissaamaan alustalle kun otan vaipan pois niin sitten on pakko pestä koko typy kun se valuu huomaamatta pitkin selkää ja joka paikkaan. Ei ole vielä kokemus opettanut vissiin tätä äitiä tarpeeksi.

On hieman haikea olo kun useat parit ovat ilmoittaneet odottavansa, ja monelle on vielä esikoinen. Meillä kun on mies ilmoittanut että nyt kymmenen vuoden tauko, viiden vähintään. Jos sitten vielä halutaan niin harkitaan. Se esikoisen odottaminen oli jotenkin kuitenkin niin ainutlaatuista, siis odottamista todellakin sanan kaikessa merkityksessä. Ja nyt jos ei saakaan enää koskaan...niin se aika taas rientää kun nuorimmainenkin on jo yli kuukauden ja juttelee omalla kiljuvalla tyylillään. *Huoah*

Haikein terveisin Vilipi ja saara 5vko (? kai se noin vanha jo on?)
 
Ai niin

Iitta: kyselit vaunupukeutumista. Meillä on kylmemmälle ilmalle toppapuvun alle väliasu ( vähän samantyyppinen kuin pakkauksessakin ) ja lauhemmalle ilmalle villa-asu. Käsiin kahdet tumput ja jalkoihin villasukkien päälle toppatöppöset. Olen todennut että on helpompi laittaa sitten vaunuihin vaikka fleecepeittoja useampi makuupussin ympärille. Kun ne on sitten helpompi kaupassakin siirtää syrjään ettei tule kovin tuskaisen kuuma. Ja vaikka meilläkin jo kolmas lapsi, eka kerralla meni puoli tuntia kun puin ja riisuin vaatteita vauvalle, ei oikein ole vieläkään varma että mitähän sitä päälle panisi. Ja lakkina on sitten alulakki ja itse villalangasta kudottu lakki jossa nauhat ja se kolmio otsassa että peittää hyvin kasvojakin. Ovat sopivimmat tällä hetkellä kun ei meinaa muut pysyä edes paikoillaan. Eipä se pikkupää vielä ehdi paljoa siellä ulkona näyttäytyäkään, sen verran huppukin peittää vielä tai harso kasvoja.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 16:36 galateija kirjoitti:
hei. nyt ei pystykkään pistämään isoja alkukirjaimia kun neiti sylissä yhdellä kädellä kuulumisia kirjoittelen..
meillä on mahan kans ollu häikkää sen d-tipan jälkeen..ei sitä kitise ja tyytyväinen on oloonsa mut sit kun on kakka-aika! maha toimii noin 1-2vrk välein ja neiti huutaa tuskaa ennen kuin on ensimmäisen kovan kikkareen saanu ulos, sit rupeaa paremmin luistamaan..onneks tosiaan muuten maha ei vaivaa, ainut ei pierii melko paljon..
onko mitään tietoa mitä näin pienelle vois antaa pehmittämään mahaa? johtuiso sit kun korvikkeella on nyt, NANia syö...

ristiäiset sovittu papin kans ens kuun alkuun ja vihdoinkin nimi valittu..loppupelissä päädyttiin samaan jota odotusaikana mietin..

mut nyt taas touhuilemaan...
Kokeilepa mallasuutetta. Meillä kans Nan-korviketta syödään. Mallasuutetta saat apteekista. Luumusosettakin kannattaa kokeilla sitten, kun soseet aloitatte. Mallasuutetta aloimme käyttämään jo reilun kk:n ikäiselle vauvalle. Vauvahieronta voi helpottaa myös masuvaivoja.
Toivottavasti pienen masupurut hellittää!!!
:hug: :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2007 klo 20:17 Iitta kirjoitti:
Ja sitten sellasta kyselen että mitä puette vauvalle vaunuihin? Ite ei oikeen tiedä vielä että mitä kannattais laittaa ettei pikkuselle tulis kylmä tai toisaalta taas hiki.

Kutsu käy..

Iitta ja Neiti 4vk 1pv
Tuosta vaunu pukeutumisesta.
Meille anoppi kutoi sellaisen hupullisen villapussin, jossa on colitsi kankaasta vielä vuori. Oon sitä käyttänyt ahkerasti näillä ilmolla.
Päähän kypärämyssy, (sisävatteiden päälle puuvilla haalari jos pakkasta -10, muuten ei), sit tuo pussi ja vielä sujautus siihen äippäpakkauksen untuva pussiin. Hyvin tuntuu tarkenevan ja hyvät unet nukkuu.
Kuitenkaan hiki ei ole ja niskakin on aina tuntunut ihan lämpimältä. =)
Nyt tuo pussi alkaa jo oleen aika nafti, kohta varmaan siirytään ä-pakkauksen haalariin. Ellei anoppi halua tehdä uutta! :D

Uskaltauduin eilen ekaa kertaa muutamaan kuukauteen kuntosalille!
Hitto, et takapuoli näytti isolta!
Rohkeniskohan sitä huomen aamulla nousta vaakaan?

Poio&Möttönen 4vko 1pv
 
Kelles on tehty sektio? Millon saa lähteä kuntoilemaan kuntosalille ja jumppiin? Ja saako vesijumppaan mennä aikasemmin jo kun noihin muihin. Kävelyllä olen vaan käynyt vasta.

Eilen oltiin tirriäisen kanssa suihkussa ekaa kertaa...meni vettä suuhun ekaksi ja yski niitä pois, mutta sitten uudestaan kun tuli vettä naamalle ja silmiin niin laittoi ne molemmat kiinni...aika taitavasti :)

Meillä kakataan kerran päivässä tai max 2 tai sitetn joka toinen päivä. ei ole mitään masu vauvoja pienellä. Olen syönyt loppuraskaus ajan maitohappo valmisteita johtuisko siitä vai onko vaan sen tyylinen lapsi ettei vatsaa väännä? Vauvalle ei olle annettu mitään tippoja muita kun d-vitamiini. Pylly pestään aamusin ja iltasin. muuten vaan kakatessa. Iho on tosi hyvä.

Voiko lapselle syöttää liikaa korviketta? vai kaippa se kieltäytyy syömästä tai puklauttaa liian ulos jos vatsa on täynnä ja ahmmii...pelottaa mennä ke neuvolaan kun 3 viikkoa on ollu välissä ja toi painaa varmaan ihan tosi paljon, mietin mitä ne siellä meille sanoo...että ollaan yli syötetty poikaa?!

cukkis ja poika tasan 5vkoa
 
heippa mammat!

tänään on ollut ihana päivä. sää on ollut ulkoilukelpoinen ja päästiin esikon kanssa potkukelkkailemaan. tais olla äiti enemmän innoissaan :whistle: vauvakin nukkui kahdet 2 tunnin unet ulkosalla.

vauva on ollut tosi tyytyväinen kun on taas oltu pari päivää ilman d-vitamiinia. täytyy taas kokeilla huomenna....

nyt riennän ruokapöytään, on ollut löysäilypäivä kun "kokkasin" oikein makkaraperunat uunissa :whistle: nyt nauttimaan :p

t. mikki ja neiti 4vko1pv
 
Mä en oo vielä kauheemmin pitäny vauvaani ilman vaippaa. Nyt on ollu niin kylmiä ilmoja ja meidän vanha talo on niin vetonen. Siinä hoitopöydällä hassutellaan ilman vaippaa aina jonkun aikaa, höpöttelen vauvalle ja heiluttelen jalkoja ja muuta sellasta.
Mut hyvässä kunnossa on pepun iho. Siihenhän se ilmakylpy tähtää. Ja vauvathan kyl nauttii kans.
Lämpösemmillä sitten aion kyllä pitää ihan puoli tuntiakin kerralla. Kun on viltin päällä niin ei haittaa vaikka tuliskin jotain kun viltin voi sit heittää pesukoneeseen. =)
Mun prinsessani tulee huomenna kaks viikkoa! Mennään käväiseen pikemmin ekaa kertaa ulkona! =)

Emppu ja "Hemppa" (=Heidi) :heart: :heart: :heart: <br><br>
 
Iltaa!

On sitä vähän pöljä kun ressaa koulusta tähän aikaan illasta. Mut menee kuin ennenkin, viimisenä iltana tehdään tehtävät...

Tyttö kitissy tänään erityisen paljon. Autoin jo kakkaamaankin, ei oikein auttanut, mutta en yhtään ihmettele vaikka se olisikin ollut syynä, tuli siihen malliin paljon. Yskä on vaivannu tyttöä tänään. Ja juuri kun luulin että se eilinen ulkoilu oli hyvästä meille kaikille. Vaikka on tämä talo kyllä niin vetoinen, ettei tosikaan. Aikuisellekin ihmiselle tulee meillä helposti kurkkukipua ja nuhaa jos ei ole vaatteita tarpeeksi. Kunhan ei mene korviin. Se vihoviiminen onkin sit se virus. Onneksi ei ole kuumetta.

Mulla alkaa jo ristiäiset jännittämään. Ei muuten mutta on aina ollu nuo isovanhemmat nimestä hieman eri mieltä kuin vanhemmat. Siis pojan nimikin kerrottiin etukäteen ja se jyrättiin niin jyrkästi, että me vaihdettiin sitten se ristiäisiin mennessä. Vaikka kyllä minusta nyt tuntuu että on mullekin kasvanut tuota luonnetta jo hieman lisää, en ottais ihan niin vakavasti niiden puheita. Varsinkin miehen äidillä on paljon mielestään hyviä perusteluita miksi jokin nimi ei missään nimessä sovi tähän sukuun.

No joo, ettei mene valivalivalittamiseksi niin öitä vain kaikille ja kauniita unia!

Vilipi ja saara

Ja ilmakylpyjä ei tarvii vielä paljoakaan harrastaa, ei ole iho ollut huonona ja toivotaan ettei menisikään.
 
No niin nyt on Lennillä oikea nimi. Esikkomme pääsi ripille tänään ja siinä samassa vietimme ristiäisiä.

Nimeksi tuli Lenni Nuutti Akusti :heart:

Kovasti vielä jaksan koittaa imettämistä ainakin pari kertaa päivässä mutta siinä se sitten onkin. Poika ei huoli rintaa ja en mä stressiä ota vielä meinaan jatkaa pumppaamista ja koitan tarjoilla rintaa ainakin hetken mutta katotaan sitten kuinka käy.

Muutakin tohinaa on täällä.............
 
Heippa..

Meillä oli eilen ristiäiset.. noooooooooooooooooooooo loppu hyvin kaikki hyvin eli tyttö sai nimen ja alkoi taas luottmaan minuun että olen lähellä.. huutoa huutoa huutoa.. yö meni onnex hyvin kun sylitin ja tissitin koko illan ja käytettiin kylvyssä..nukku norm 22.15 - 04

Tänään ollu tosiaan aivan mahtava päivä.. käytiin tytön kanssa n2h pituinen lenkki.. no ainakin 1.5h.. hyvin nukku lenkin ajan.. ajattelin et hyvää totuttautumista et on erinlaisia nukku tapoja.. joko ollaan paikallaan niiku ny pakkasten aikana joutui tottumaan kun nukku sisällä tai sitte nukutaan paikallaan ulkona.. tai sitte pörisee niikö autossa tai sitte keikkuu muuten jolloin ollaan lenkillä.. hihi..

Illalla meillä jysähti ja katottii jo terassille et hyppikö poika siellä mut ei.. onnex mies oli menossa laajennus puolelle mikä on jo käytössä ni siellä suhis.. putki pasahti rikki.,. voi jeesus.. likka mun sylii ja isäntä säntäs pannuhuoneesee katkasemaan talosta vedet.. uuden puolen laminaattilattia lainehti.. olin ihan voi ko kiva.. vasta suht uus auto jätti miehen ja lapset halpahallin pihaan.. ja rempan hinta uhkaus oli 1000e \|O \|O no selivittiin 185e... SILTI.. no.. soitin kaverille joka on putkari.. hän tuli paikalle ja mies soitti urakoitsijalle joka tuli sahaamaan seinää rikki et löytys vuoto kohta.. ja likalla #&%?$!* vaipassa.. ja puolee välii selkää ja pitkin jalkoja kuten hänellä on tapana kun sen homman aloittaa.. pese siinä sitte tyttöä pampperssin pylly liinoilla.. *tuulettaa*
no.. putki saatiin tulpattua ja jälleen vedet päälle.. ja sitä ennen likka vääns toiset kakat..JES

uskaltaako tässä käydä edes nukkumaan.. mikä pamahtaa seuraavaksi.. tosin kamu sano et siitä kohtaa oli putki selvästi ohuempi et vika oli siinä eikä syynä siis lauhtuneet ilmat jota ensin ajateltiin..

no.. kai tästä ois hampaanpesulle aika rientää ja huomenna on uud viikko taas ja tytöllä 1kk täys ja neukka..

unia.. keltsu ja.... öööö.. hih.. kerronko... eeenkä.. eli tyttö vaan :D
 
Heippa!

Kiitoksia Kränälle(?) servettilinkistä, tilasinkin jo neidin nimellä varustetut servetit ristiäisiin!

Vilipi, kyllähän 5-v on jo iso mukero, anna vaan harjoitella kaikkea niin itsekin pääset helpommalla. Meidän 5-v neiti on ainakin niin omatoiminen että mm. kuorii ite perunatkin jos ei ole tulisia jne. Kotikäynnillä terkka pani vauvan korttiin "kunniamaininnankin" isosiskosta kun typy näytti terkalle miten vaihtoi vaipat pikkusiskolle! Ja hurjaa, se osaa ihan oikeasti hoitaa ja olla apuna. Pitänyt vaan terottaa ettei saa yksin lähteä kantamaan kun voi luottaa taitoihinsa myös vähän liikaa.. :whistle:

Onko kukaan kukaan kokeillut Omnea(?)-korviketta. Terkka sanoi että olisi pitemmälle pilkottua kuin muut, jos haluaa kokeilla sitä tuohon kovaan vatsaan. Korvikkeesta kun kuitenkin todennäköisesti johtuu..Voiko se mallasuute olla käymättä tytön vatsalle? Aiheuttaa kaasuja tai vastaavaa enempi..

Mut pitääpä lähteä tuota vanhempaakin viihdyttämään..
 
Annette-79 harmaana
Hei vaan.

Tänään on kakkosella mittarissa 5v ja kuopuksella 1kk. El juhlapäivä meillä. Tosin 5-vuotispirskeet meillä vietettiin jo eilen.. olipa hulabaloo, HUH! :D Ens sunnuntaina meillä onkin sitten ristiäiset, tilasin pojan kakkua varten hänen omasta kuvastaan maissilastulle printatun kakkukuvan. Jänskättää millainen siitä tulee. Kuva on siis 19cm halkaisijaltaan oleva pyöreä "lastu". Nimikoidut setvetitkin odottaa tuolla kaapissa. Loppuviikosta pitää käydä tekemässä kukkatilaus. Meillä on suht pienimuotoinen kastejuhla lähisuvin kesken, juhlat pidetään kotona. Kastepappi tuli valittua summamutikassa kun ketään tuttua ei ollut vaihtoehtoina. Ja kun kyseinen pappi tänään soitti, niin vähän harmistuin, vaikutti niin kovin vakavalta. Toivottavasti sain väärän kuvan noin puhelimen välityksellä. Kolme edellistä pappia on olleet mukavia ja sopivan rempseitä minun makuun.. noh sekin tilanne selviää sitten sunnuntaina.

Kohta pääsee kahvin keittoon ja maistelemaan vielä eiliseltä jääneitä herkkuja :p

Annette ja Pentti tasan 1kk. :heart:
 
Heipsan kaikille!

Meillä oli ristiäiset lauantaina ja oikein hienosti meni. Roope tosin testasi kirkon akustiikkaa aika huolella ja minulla oli ihan itku silmässä kun pieni huusi niin kovin. Otin sitten lopulta pojan omaan syliin niin rauhoittui. Valtavan kaunis ja liikuttava tilaisuus oli kaikinpuolin.

Melkoista hulinaa ollut viikonloppu ja nyt nautitaan hiljaisesta arjesta. Minulle oli yllätys, että noin pienetkin jo "vierastavat". Vieraiden sylissä tulee itku heti kun huomaa missä on. Kummitäti onneksi saapui jo perjantaina, niin hiljalleen ehtivät tutustua Roopen kanssa. Sunnuntaina poika vasta lämpeni hymyilemäänkin hänelle.

Jaahas.. Täytyy jatkaa myöhemmin. Pikkumies ei nyt halua olla koneella enää..
 
pepsu
Kränä: Mimmonen toimitusaika niissä vimpelin kirjakaupan serveteis mahtaa olla? Meillä ristiäiset todennäkösesti 10.3. et mietin kerkeekö tulla siihen mennessä jos tällä viikolla tilailis..?
 
Kränä harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 17:53 pepsu kirjoitti:
Kränä: Mimmonen toimitusaika niissä vimpelin kirjakaupan serveteis mahtaa olla? Meillä ristiäiset todennäkösesti 10.3. et mietin kerkeekö tulla siihen mennessä jos tällä viikolla tilailis..?
Mä tilasin perjantaina ne ja meillä on kastajaiset 24.2, lupasivat että ehtii tulla siihen mennessä. Mä laitoin eka sinne sähköpostia ja kyselin tarkat hinnat ja toimitukset ennen ku tilasin...

Että nämä kaksplussan sivut sitten tökkii :headwall: Ärsyttää :kieh:
 
Iltaa äitikät.

Onko äidilläkin hormonaalisia muutoksia, kun vauvalle ilmestyy näpyt? Meidän pojalle alkoi viikonloppuna ilmaantua hormoninäppyjä otsaan. Mä taas itkeä vollotin vuolaasti, kun American Idolsissa vanha pappa lauloi kuolleelle vaimollensa laulun. Ei meinannut poru loppua millään. Jösses.

Meillä on Vilipin kanssa sama ongelma, kesällä pitäisi mennä häihin ja röllyköitä on vyötärö pullollansa. Etsiskelen tässä jotakin juhlapukua, kun kesäkuun viimeinen pv pitäisi olla kuosissa. Vanha puku on kokoa 36 ja siihen mahtuakseni pitäisi saada pois 15kg, ei tuu mitään.

Ensimmäinen 4,5 tunnin syöttöväli viimeyönä! Jee!! :D

myyrä ja martti 5vko4pv
 
Heips kaikille tammivaaveille!
Ehtisiköhän itsekkin kirjoitella jotakin.

Meillä synnytys lähti jälleen käyntiin vesien menolla 4.2.07. Käynnistykseen jouduttiin, koska omia suppareita ei kuulunut, 5.2.07 laitettiin tippa. olin varautunut taas pitkään suoritukseen, mutta tämä tytsy päättikin tulla rytinällä. Tipan laitosta 4,5 h ja tyttö oli rinnalla. Synnytys kaikkiaan äärettömän kivulias (epiduraali ei tehonnut laisinkaan), mutta onneksi lyhyt.

Tytsy tänään 1 vko ja käytiin sen kunniaksi neuvolassa. Suureksi murheeksi paino oli tippunut entisestään, nyt yht: 10,8% ja pakkoruokinnallehan sitä jouduttiin, siis pullosta annettava joka syötön päälle. Harmittaa, jos ometys jää nyt tähän. Ihmeellistä, miten erilaisia nuo nassikat ovat. Kahden ekan kanssa imetys sujui ongelmitta, mutta nyt tämä neiti ei sitten millään tunnu löytävän oikeaa otetta.

Onko kenelläkään muulla kokemusta painon liiallisesta laskusta? Onko mitään toivoa saada imetystä enää käyntiin, kunhan paino saadaan noususuunnalle?

T: Vilivinkka ja tytsy 1 vko
 
Huomasin Kränä, et meillä on ristiäiset samana päivänä! :D
Tai siis teillä ristiäiset ja meillä nimiäiset, mutta jokatapauksessa vauvat saavat nimensä sillon! =)

Kävin tänään tilaan noihin meidän nimiäisiin leipomosta kinuskikerma-täytekakun ja sit vielä liha voileipäkakun. :p
Mä en sit uskaltautunut siihen vaakaan vielä tänäänkään, mutta ehkä huomenna???

Meillekkin Myyra on tullut ihan reippaasti noita hormooni näppyjä.
Soitin hädissäni neuvolaankin, kun en ees imetä.
Rauhotteli vaan, et kyl ne ohi menee. Saavat kuulemma syntyessään niin paljon äipän hormooneja.
Möttönen näyttää vaan aika karulta, ihan kun olis akne! :LOL:
Tosiaankin esi-puberteetti!
 
vilivinkka: meillä oli paino jo sairaalasta lähtiessä liian alhainen. lupasin käydä neuvolassa päivittäin tarkistamassa niin päästiin kotiin. imetys ei riittänyt vaan paino pysyi samassa ja alle 2 viikkosena käytiin lastenpolillakin tarkistamassa veriarvot ja sen jälkeen oltiin viikko pakkoruokinnalla(vain pullosta). paino saatiin nousemaan ja samalla aloitettiin uudestaan imetyksen kokeilu. nyt viikko oltu täysin imetyksen varassa ja keskiviikkona mennään tarkistamaan missä mitoissa ollaan. rankkaa se on kun stressaa lapsen vointia. ja syöttämiseen menee tuplaten aikaa kun lypsät maitoa ja sit tarjoat sitä lapselle. tai meillä meni kyllä toisinpäin..... ja meillä oli alkuun sääntö et kolme tuntia sai olla maksimi syöttöväli. unet oli vähissä mut nyt ollaan päästy jo ihan kohtalaiseen rytmiin. ja helpottaa kun tuo lapsi itse ilmoittaa nälästään. alkuun oli vain syötettävä vaikka toinen oli täydessä unessa. ja paljon sitä tuli itkettyä että on menetetty tämä imetys, mut toisin näyttää käyvän.... paljon voimia sulle :hug:

tänään oli loistava päivä. taistelujen jälkeen päästiin aamupäivällä ulos lasten kanssa. oli ihana ilma. ja iltapäivällä sain lapset nukkumaankin samaan aikaan. 2 tuntia sain häärätä huushollia järjestykseen ja ehtisin nettimaailmassakin vierailla. voisin tilata kerran viikkoon tälläsen luksuspäivän....

onkos teillä ystävänpäivä-perinteitä olemassa? meillä ei yhtikäs mitään. vois jotain keksiä, ehdotuksia?!

mieheni tuossa valitteli että onko rouvalla jokin ongelma suklaan kanssa?! ai miten niin, kyselin minä. mies kävi kaupassa ja tilasin 2 fazerin sinistä. kun tuli kotiin niin heti ovelta söin pari riviä :p minullako ongelma? taitaa miesparka huolestua että turpoan kuin pullataikina. muilla suklaariippuvaisuutta?

t: mikki ja neiti 1kk

ps. meillä myös hormooninäppyjä liikenteessä<br><br>
 
mikki hiiri: Kiitos lohduttavista sanoista!
Saitko kuitenkin maitoa irtoamaan pumpulla tarpeeksi koko tuon ajan? Mulla tuntuu jo nyt olevan rinnat kuin 2 tyhjää säkkiä ja aina tuon kolmen tunnin tauon jälkeen yritän ensin imettää ja sitten pumppaan. Olen lypsänyt n. 10 min/rinta käsipumpulla ja saalis on n. 40 ml, joten loput on annettava tuttelia.

Toivon vaan niin kovasti, että tämä on tällainen tilapäinen takaisku.....

Kyyneliä on täälläkin tiputeltu asian tiimoilta.

T: Vilivinkka ja tytsy 1 vko+1pvä
 
HEiPPA KAIKILLE!!

mikkihiiri itsellä ei ole suklaa riippuvuutta jos nyt sitä siksi voi sanoa mutta paras ystäväni hoitaa sillä ns.mielnterveyttään,pää ei hajoo vaikka kuinka olisi vaikeaa lapsen kanssa tai muuta. sitten kun kaikki jo helpompaa hän on sen lopettanut ja syönyt sitten vain karkkipäivänään.Ystävällä menee se levy per päivä.tai joskus jopa kaksi,nyt poika muutamaa päivää vaille 1v ja ystävä pisti suklaan pannaan niin ne kilot sitten karisee pois. Dont worry be happy :D :saint: :LOL:

Joo mulla se juhla alkoi.menkat alkoi :headwall: samoin kävi kakkosen kanssa et pari viikkoo jälkivuodon loppumisesta alkoi menkat.Tuossa muutaman päivän olikin tutemuksia munasarjojen tiätämillä ja poika imi kuin viimeistä tissiä olisi ollut saamassa ja eilen illalla alkoi menkat,onneksi niukkana ja niiden alkuun saattoi vaikuttaa nuo pillereiden aloittaminen viikko sitten.Mutta pidetään ne nyt ja ehkäsy on muistettava nimittäin tuo pilleri ottaa. :whistle: ;) oishan ollukin jos oisin luottanu imetyksn voimaan ehkäisyssä. ;)
nyt selittyi samalla pojan älytön syöminen nyt kahden päivän aikana.äidin hormooni muokset siis. Lisä maitoa on niiden viiden miljoonan tissin jälkeen vielä pitänyt antaa kahteen otteeseen eilen iltapäivän ja illan aikana.yöllä ja tänään ei oo vielä tarvinnu. :whistle: :p
Kakkaa meillä tulee vieläkin joka vaippaan,paitsi yöllä.Alkaa tosiaan nyt vata tuo kakkaaminen rauhoittumaan.Iho on onneksi ketänyt hyvin nuo kakka touhut siisti on :p :)
viime yö nukuttiin hyvin 3,5h ja 3h pätkillä =) Ja tänään on niin maailman onnellisimman äidin tunne ja olo :heart: :D

Nappa ja poika 6vko(päivää vaille..)
 

Yhteistyössä