Heips taas pitkästä aikaa kaikille!
En oo yhtään ehtinyt edes käydä lueskeleen täällä, kun oli se muutto silloin touko-kesäkuun vaihteessa ja sit oon koittanut täällä saada tätä kaaosta hallintaan.
Iisa on tehnyt siitä välillä todella hankalaa, kun ei aina viihdy itsekseen. Välillä on päiviä et pitää olla 24/7 saatavilla ja välillä taas voi olla pitkätkin pätkät yksin leikkimatolla.
Meillä tuli 6kk täyteen just ennen juhannusta. Iisa on kans hyvin tyytyväinen ja iloinen lapsi. Ruokaa menee jo 1/2-1 pilttipurkki kerralla, noin 3 kertaa päivässä. Tykkää myös syödä puuroa, mä oon antanut niitä Onni-puuroja alkuun ja sit oon myös jo ihan keittänyt kaurapuuroa kattilassa ja sitä antanut hedelmäsoseella maustettuna. Hyvin uppoo
Muuten oo ollut aika laiska soseita tekeen ja onkin sit käytetty niitä kaupan soseita. Etenkin se smoothiepussit on hyviä ja niissä on ihan kunnon ruokaakin saatavilla. Lisäksi meillä sormiruokaillaan jonkun verran. Maissinaksut, kurkkutikut ja vesimeloni ainakin menee sormiruokana
Me oltiin juhannus Holiday Club Saimaalla. Oli ihan kiva reissu vaikka matkat oli pitkiä ja oltiin vaan pari yötä. Mies on töissä niin ei ollut enempää aikaa.
Mut varmaan mennään joskus toistekin pidemmälle lomalle sinne. Iisakin tykkäs tosi paljon olla siellä kylpylässä. Tykkää siis ihan älyttömästi vedestä ja vesileikeistä. Ihan harmittaa, kun nyt ei oo mitään vauvauintia missä voitais käydä. Syksyllä varmaan ollaan jo liian vanhoja aloittaan
Sen verran meillä oli huonoa tuuria tuolla reissulla, että 5 päivää reissun jälkeen VR ilmoitti, että se Savonlinnan tuhkarokkotapaus oli ollut meidän kanssa samassa junassa ja pitää nyt tarkkailla ettei kukaan sairastu. Muutenhan ei olis suurta vaaraa, mut kun Iisa ei oo saanu vielä rokotetta siihen. Kauhee selvittely oli neuvolalla, et miten meidän tulee toimia. Lopulta mahdollisesta altistuksesta oli liian kauan, että vois enää antaa rokotetta. Käytiin sit ottaan joku immunoglobuuliini (tai jotain sinne päin) piikit Iisalle tk:ssa ja toivotaan, et se torjui taudin jos muuten olis tullut. Kuulemma helvetin kallis lääke, mut onneksi vauvat ei joudu hoidosta maksaan kunnallisella
Ei ois kuulemma tarvittu tota, jos Iisa ei olis ehtinyt täyttää 6kk:tta. Sit olis äidinmaidosta saatavat ravinteet vielä suojannut tarpeeksi.
Mitähän muuta? Liikkuminen on vähäb edennyt, nyt jo päästään hyvinkin liikuskelemaan vatsallaan. Tosin ei kovin suoraviivaisesti vieläkään, niin en tiedä voiko sanoa ryömimiseksi. Enemmän peruuttaa ja pyörii vatsallaan paikasta toiseen
Myös siltaa tekee selällään etenkin sängyllä. Lisäksi pari kertaa jo sängyllä ollessa harjoiteltu konttausasentoakin
Ei voi muuta sanoa kuin että aika kuluu ihan pirun äkkiä. Justhan nää synty ja nyt on 1v synttärit about saman ajan päässä kuin syntymäkin
Mut munkin pitäis varmaan alkaa nukkuun, kello näyttää 1.03
Mukavaa heinäkuuta kaikille! Koitan ehtiä vähän aktiivisemmin juttuihin mukaan jatkossa
Mielessä ootte kyllä aina tasaisin väliajoin, mut se aika et ehtis kirjautua..
Noo, kaipa tuota jostain löytyy