*Tammitaaperot-08* vol.2

Moi tammimammat!

Pitkästä aikaa tulin vilkaisemaan mitä teille kuuluu ja toivottamaan hyvää uutta vuotta 2010 ja myös 2v onnitteluja kaikkien taaperoille :flower: Meillä juhlitaan sunnuntaina Nooran päiviä. Hyvää näyttää kuuluvan useille ja uusia tulokkaitakin odotellaan, onnittelut masunkasvattajille! Pieni kateus iskee; itsekin olisin toista vailla, mutta mies ei vielä ole lämmennyt ajatukselle, ei kuulemma ole vielä kiire... Vai ei...

Yritin etsiä tietoa siitä, voiko lapsi nukkua liikaa, mutta ei oikein löydy eli kai sitä voi vaan olla onnellinen, kun on mielellään nukkuva lapsi... Näin siis törmäsin tähän palstaan pitkän tauon jälkeen. Ei ole tullut kirjoiteltua, kun elämä on muka niin kiireistä... Ja kyllähän vuorotyöläisten lapsiperhe-elämä on ihan vauhdikasta =) Noppa kasvaa huimaa vauhtia ja puhettakin tulee muutaman sanan lauseina, kaikki toistetaan perässä mitä kuulee ja itse saa olla tarkkana mitä suustaan päästää.

Terkkuja siis kaikille, jos joku vielä muistaa ja oikein ihanaa alkavaa vuotta!

Pore ja Noppa :heart:
 
Hellurei!
Meillä kiirettä pitää, normiarki mulla ja miehellä ja synttäreitä, kekkereitä, joulua, uutta vuotta ja taas synttäreit...huh huh!
Mutta nyt ollaan Lucan syndetkin vietetty ja poika oli niin onnellinen. Aikas pienimuotoisesti vedettiin, sukulaiset ja kummit. Ihania lahjoja vielä olivat kaikki keksineet vaikkakin joulu oli ihan vasta. Tuli dvd, palapeliä, muistipeli, lumikola ja uus jäkimaila sekä lautasia ja mukeja. Kiva että Luca sai omia mukeja ku nokkikset ei enää kelpaa laisinkaa.
Toinen on niin iso poikaa.




Joulupukki toi luistimetkin pojalle ja niit käytiin kertaalleen jo kokeilee, mutta harmikseen kenttä oli kiinni ja valot pois niin meinas jännittää liikaa se pimeys eikä huvittanu luistella. Nyt sitten täällä on kovat pakkaset, eilen lähempänä -30 vedettiin, saas nähä miten tänään. :heart:

Ihanaista tätä vuuotta kaikille :heart:
 
Hei meidän poitsu on syntynyt kanssa tammikuussa 2008, tosin 7 viikkoa ennen aikaisesti..
Meillä on nyt vasta alkanut tulemaan muutamia sanoja, eli lauseista ei vielä toivoakaan..
Muutenkin on kehitys ja kasvu tosi hidasta.. Kaikki taidot on kyllä tullut, joskin muutama kuukausi muita myöhemmin..
Seuraavassa neuvolassa nyt sitten selviää, ruvetaanko pojan kasvua tutkimaan paremmin,
viime neuvolassa oli 72cm ja 7,8kg..
 
Moi kaikille!
Oikein Hyvää Uutta Vuotta 2010 kaikille!Mä en ole saanut aikaiseksi kirjautua sisään ja kirjoitella.

Joulu meni mukavasti, tytöt sai sopivan määrän kivoja uusia leluja ja niissä on riittänyt puuhaa.Tytöt oli mun kanssa kotona ihan eiliseen asti kun mulla oli pitkät vapaat.nyt taas paluu arkeen.
KOvasti onnea kaikille 2v täyttäneille, meillä synttärijuhlat parin viikon päästä =)

Elli puhuu kovasti ja meillä tulee 3-4 sanan lauseita ihan tasaseen.Elli on innostunut musiikista kovasti, laululeikkejä leikitään monta kertaa päivässä.aika tasaista on kehitys nyt, minä itte vaihe alkaa nostaa pätään ja nyt harjoitellaan pukemista :D ei oo helppoo aamuisin lähtö kun neiti karjuu kun pitäis itse pukea vaikka kovin moni vaate ei vielä onnistukaan.

mutta nyt päivän hommiin taas!!!
 
Täälläkin on 2v synnttärit juhlittu, ja lahjaksi tuli kaikkea mukavaa, kuten stiga-rattikelkka =) Olisi mukava kuulla muiden 2v neuvolakuulumisia, mitat yms. Meillä on neuvola perjantaina, harmi kun en itse pääse mukaan, isänsä kans poika menee.
 
Meillon neuvola vasta 25pvä, kuulumisia sitten. Muuten Luca on alkanut oleen liiankin omatoiminen.. milloin itekseen käy potalla kakalla ja pyyhkii ite! Ja ku selän kääntää milloin se hämmentämässä sapuskaa kuumalla hellalla taikka kuorimassa kuorimaveitsellä omenaa. Ja siis nämä on niiku nopeesti tapahtuvia et tuskin oon kerinny esim vessaan ku toinen touhuaa jo omiaan. Onneksi isommat pojat jonni verran katsoo perään, toinen ku luulee olevansa jo niin iso poika. Osaako muilla lapset värejä? Luca tunnistaa jo punaisen, sinisen, vihreen ja keltaisen..sitten oranssia ja mustaa kovasti kyselee

Täällä on vähä tekemisen keksimistä, varmaa kolmatta päivää jo yli 30astetta pakkasta, ei pihalle oikee tohi mennä. Käy itelläki henkee ku astuu ulos. Niin säälittävää on vain toi pieni ekaluokkalainen laittaa aamusta kävellen kouluun, mutta minkäs teet. Eipä tosi sitä oo toi pakkanen etes haitannut.

Onko kellään mitää lomia tässä ennen kesää? Meillä ois tiedossa ainakin hiihtolomaviikko et oltais koko poppoo lomalla, mun kohdalla asiaa ei vain olla varmistettu, mut eipä aikasemminkaa ole ollut ongelmia lomia pitää. Kovasti mietitään lähdettäiskö jonnekin. Mutta sen näkee sitten lähemmin, miten asiat menee. Tarkoitus ois tässä alkaa ihan kunnolla asunnon myynti ja osto hommiin, et miten ne hommat sitten vie aikaa ja rahaa...

Mutta nyt taas katsomaan noitten poikain perää, alkaa oleen semmonen hulina taas päällä että!!
 
Saaru: Kuulostaapa teidän Luca varsin omatoimiselta, wau! :D Albert tunnistaa vihreän ja punaisen värin. Ei oo lomia tiedossa ennen kesää, just olin joulun aikaan 1½vk lomalla, ja nyt kun on vielä niin vähän vuosilomapäiviä, kun viimeisin työsuhde alkoi elokuun alussa.

Albertilla oli tänään 2v neuvola, mitat oli 12,1kg & 88,5cm. (1½v oli 10,6kg & 84cm) Paino oli "enää" -10 käyrällä, kun viimeksi taisi olla jopa -17 käyrällä! Että ihan kivasti siihen nähden painoa tullut.
Puheterapiaan saatiin lähete, syystä että Albertilla valuu edelleen aivan kamalasti kuola. Terkka oli sitä mieltä että hyvä tutkia suun alueen lihakset, ja mahdollisesti jos puheterapiasta saisi jotain jumppaohjeita suulle, kun runsas kuolan eritys voi johtua että on heikot jotkut suun alueen lihakset, mikä voi jatkossa vaikuttaa sanojen ääntämiseen. Tällähetkellä puheenkehitys ok, ja Albert puhuu 5-6 sanaisia lauseita melko selvästi, ja sanavarasto on laaja.
 
tervehdys!!

Meille syntyi pieni poika 5.1.2010 klo 12.01 mitoin 3810 g ja 50 cm. Synnytys meni hyvin, oli varsin erilainen kuin esikoisen.

2 v neuvolakuulumisia sitten ku se on, ilmeisesti samalla joku kerta kun vauvan kanssa käydään.

-c-
 
Onnittelut tätäkin kautta Cattielle peheineen :flower:

Omatoimisuutta täälläkin havaittavissa, meillä onneksi keittiö portilla erotettu, niin ei sinne itekseen pääse touhuamaan, samoin suihkusta ja vaatehuoneesta on ovenkahvat käännetty, ettei Laura saa niitä avattua. Nyt kunnostauduttu sillä että vaihdetaan itse vaippaa, eli sotku aikamoinen välillä :kieh:

Muiden hienoista vaipattomuuksista innostuneena koitetaan meilläkin nyt päivisin tsemppailla ilman vaippaa oloa, yöllä menee varmaan ikuisuus vaipattomuuteen, mutta jos edes kotona voisi olla ilman. Nyt vaan kiusana kovat pakkaset, meillä lattiat vetää, niin juuri huomasin, että Lauralla jalat kuivunut ihan älyttömästi. Pakko alkaa sukkahousuja pitämään kotona jalassa, kun ei sukat pysy, ja sukkikset sitten taas hitaammat itse riisua. Mutta onneksi on pyykkikone!

Meillä miehellä talviloma helmikuulla, mutta tuskin mitään kummallista ohjelmaa siihen keksitään. Itse olen nyt muutamaan paikkaan lähinnä huvikseen työhakemuksia laitellut, mutta eihän sitä tiedä jos vaikka ihme kävisi, voittaahan sitä aina joskus joku lotossakin :LOL:

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille, 2v neuvolakuulumisia sitten loppukuusta!
 
Meillä on mennyt tässä ihan kohtuu hyvin, mitä nyt Jasu pitää äitiä kiireisenä, en tiiä keneen lie on poika tullut kun on niin villi ;) isäänsäkin on kuulemma joutuneet pitämään ton ikäisenä valjaissa kun on ollut joka paikassa :D
Meillä oli eilen Jasun 2v neuvola ja ihan oli kasvanut omaa käyräänsä , pieni ja hoikka on 85.5cm ja 10400g :ashamed: syötänköhän mä tuota liian vähän,(eipä sitä voi väkisinkään syöttä) kun kaikki muut on isompia, no jospa tuo joskus sit armeija ijässä käsvais :snotty: Meillä oli tässä vast ikään flunssakin, jolloin Jasu laihtui viikossa 700g nyt on jo 400g saanut painoa takaisin.. Sillä on syöminenkin mennnyt nyt ihan plörinäksi, höpöttää vaan ja kaikella pitää ajella (leivällä yms. ) automiehiä ;) ja sit Jeminaa villittee koko ajan, pärisyttää niinkuin Jemppu ja kiljuu ja ruuat lentelee pitkin lattioita jaseiniä kun villeilee..saas nähdä mitä se touhu on vuojen päästä.. Juu ja sit meillä on nyt sitten tullut puuro stoppi, ei siis mee enää ollenkaan alas pojalla. Mitäs te annoittekaan muuta niille taaperoille/leikki-ikäisille aamulla/illalla?

Jemina on tosiaan onneksi vielä hyvä syömään, aukoo kuin linnupoika suutaan, ja hermostuu jos ei ruokaa ala tarpeeksi nopeaa tulemaan :D onneksi edes toinen on hyvä syömään.

Eilen alkoi sitten kunnolla liikkumaan akseliinsa ja peruuttaan lattialla, ihanaa kun tuota kehitystä tapahtuu, Eilen myös ensi kerran kääntyi vatsaltaan selälle, ja kuului tietty kops ja itku pääsi.. Saas nähdä jäikö yhteen kertaan vai, mut näytti ainakinihan tarkotuksen omaiselta...juu ja sit tosiaan ihan kunnolla alkoi nousemaan käsivarsilleen tuossa viikko sit..Meillä varmaan nää uudet taidot tahtoo vaan tulla uniin, kun on muutamana yönä pitänyt käydä kääntämässä masulta selälleen, kun on unissaan kääntynyt.

Vaipattomuudesta ei ole tietoakaan, kyllä tuo aina välillä potalla käy, silloin kun äiteellä on aikaa siinä hänen kanssa istuskella...Nyt vain kun toi tyttökin on niin on kyllä huomattavasti vähemmän aikaa tuohon pottailuun, kuin ennen pystyi tietty omistautuun vain pojan hoidolle.. No jospa se tästä pikkuhiljaan. Saalista kyllä tulee, ja aikaslailla kakat saadaan kaikki pottaan.

Meillä juhlitaan huomenna synttäreitä ja niitä on tässä pitänyt touhottaa ja järjestää pari päivää. Ihan pienet vaan pietään, perhe ja lähimmät sukulaiset/ystävät.

Saarun Luca ja muutkin taaperot tuntuvat jo todella omatoimisilta. On meilläkin hurjasti kehitystä tullut, mm. tuo just et yrittää itse pyllyä pyyhkiä kakan tullessa ja sit sanoja on alkanut nyt toistamaan ihan jonkun verran, tosin sanoo vaan 2 sanaa perätysten, en halua ja tuo haluan...Nuo on siis hyvä osata : D

Onnittelut Cattielle pienestä poijasta :flower: :heart:

Juups, mut nyt vielä viimeisiä hommaileen, et pääsee joskus nukkumaankin |O
 
Piku: Meillä kans puurolle on tullut aikalailla stoppi, joskus kyllä annan silti puuroa ilta-, tai aamupalaksi, mutta sit saa laittaa hilloa suunnilleen yhtä paljon kuin sitä puuroa, mannapuuro kyllä kelpaa, toisinaan sitten tarjoan sitä, mut aika usein annan jotain muroja, olen yrittänyt etsiä kaupasta aina täysjyvävaihtoehtoja, ja sellaisia missä ei olisi ihan tolkuttomasti suolaa ja sokeria. Sitten jugurttia, viiliä, leipää, kiisseliä, puolukkapuuroa, ja lisäksi jotain hedelmää..milloin mitäkin
 
Onnea Cattielle vauvasta :flower:

Kovasti Valtsulla samat vaiheet menossa kun muillakin tammitaaperoilla. Valtsu on innostunut myös kokkailusta ja muutaman kerran on tullut ihan kunnon rakkula kuumasta pannusta. Nyt kyllä uskoo jo kun sanon että kattila on kuuma eikä pitele. Muutenkin tuntuu että Valtsun pitää ensin saada kunnon tälli ennen kun varottelut menee perille. Valtsun kintut on myös super kuivat ja poika pyytää niihin rasvaa aina suihkun jälkeen. Ite olen myös varsinainen kuivakinttu ja tälläin pakkasella vetasen rasvan jo ennen suihkuun menoa ettei vesi kirvele ja sitten kerros suihkun jälkeen. Rasvaa kuluukin purkkitolkulla tällain talviaikaan.

Talvilomaa mulla ei ole tälle talvelle. Kovin kyllä tekis mieli pyytää palkatonta ja mennä vaikka Dubaihin. Mutta ei tiedä saanko edes lomaa ja onko rahaakaan lähteä. Tarttee kattoo sitten lähemmin..

Tänään koitan muistaa varata neuvola ajan. Ainakin vaatteiden perusteella Valtsu olis kasvanut hurjasti, jänska nähdä sitten ihan kiloina ja sentteinä mitä on tapahtunut.
 
Onnea Cattielle vielä tätäkin kautta!

Mä järjestelen täällä Ellin synttärekemuja, leipomuksia just uunissa kun huomennakin töissä vielä.onneksi nyt ei hirveesti tarvii tarjottavia lauantaille, kakku melkein riittää kun vaan aikuisia tulee.su tulee kavereita lapsineen sitten.

Neuvola meillä on viikon päästä ja tuntuu kyllä että neiti on kasvanut kovasti.Ellin kanssa pottailu ei ole nyt kovin sujuvaa, huutaa vaippaa joka käänteessä..mutta enpä jaksa kiirehtiä.pakottamallakaan ei hommasta tule mitään.parempi että sen mitä nyt käy niin tekee hyvillä mielin :D
Lomia ei mulla kovasti ole,kesälläkin vaan pari viikkoa palkallista mutta yritetään sit sumplia pitkiä viikonloppuja että päästään mökille.varsinaisella lomalla suunnataan länsirannikolle ehkä.ulkomaanmatkakaan ei ole poissuljettu.on vaan nyt laitettu vähän kotia.tai vasta ostettiin keittiökalusteet ja sit pitäis käydä lastenhuoneen kimppuun.
Elli nukkuu edelleen pinniksessä koska nyt siellä pysyy ja yöt menee hyvin nykyään.se on jo iso asia meille!

Mä tästä poistun taas ruoan laittoon ja illaksi töihin :wave: :wave:
 
Cattie :flower:

Neuvolassa oltiin maanantaina. Muuten oli ok jut, paitsi paino oli noussut puolessa vuodessa vain 100g ja sitä on nyt 11,9kg. Pituutta oli tullut 5cm eli nyt on 87,7cm. Sampo on ollut koko ajan keskikäyrän poika ja nyt sitten mennään miinuksilla. Sanoin jo kesällä lääkrineuvolassa, et ilmeisesti maito aiheuttaa jotain vatsavaivoja. Posket punottaa ja jööti on poikkeuksetta löysää, liimasta ja todella järkyn hajuista. Se ohitettiin olankohautuksella.. :snotty: Nyt sitten neukka kiinnostui tämän painon takia kuuntelemaan mitä mulla sanottavana ja varasi ajan lääkärille, jossa sitten tutkitaan onko joku allergia tms vaivaa.

Sampo siirtyi isojen poikien sänkyyn 2v-synttärien kunniaksi ja hyvin on tää viikko mennyt. Se oli kuiteski ihan sama, ko jätkä lähti pinniksestä menee niin miksi sitä siirtymistä venyttämään...

Mua nii huvittaa, ko tuol Sampon hoitopaikassa on 5kk nuorempi tyttö, joka aina lähettelee Sampolle lentosuukkoja ja halailee. Auttaa riisumisessa ja pukemisessa :LOL: Sampo on alkanut nyt kotonakin melkoseks pusuhalimaakariksi, jatkuvasti moiskauttelee märkiä läiskiä meihin :D
 
Moikka.
Gorthaur: Toivottavasti selviää tuo Sampon mahdollinen allergia-asia. Joko ootte käyneet lääkärissä?

Pakkasta taas riittää, ja vastaavasti pukemista.. Hulinaa muutenkin riittää, mulla on nyt ainakin kuukauden verran sellainen ryhmä että 2kpl 1v3kk ikäiset, ja 3v4kk ikäinen, sit siihen Albert lisäksi, niin työpäivän jälkeen olo on aika :xmas: :xmas: :xmas: Aika vaipparallia :D Huomenna lähdetään perhekahvilaan.

Me varattiin ensiviikon la-su yö Rauhalahdesta, lähdetään koko perheen voimin, ihanaa.
 
Hei taas!

Kiva, kun olitte muistaneet meidät :)

Oikein onnellista alkanutta vuotta kaikille. Ja onnittelut uudet pienet nyytit syliinsä saaneille. Samoin rouvalle :) Onnellista odotusta masunkasvattajille!

Meillä käytiin viime viikolla 2v-tarkastuksessa ja Emilian mitat ovat nyt 89,6cm ja 12,7kg. Hienosti sujui palapelin kokoaminen ja mittaaminen. Emilia puhuu myös reippaasti lauseita. Kaikki ok siis sen suhteen.

Nukkumisen suhteen ei sitten edelleenkään suju :( Meillä jää useimpina päivinä päiväunet välistä. Mä niin haluaisin, että ne vielä nukuttaisiin, mutta minkäs teet. Emiliaa saa väkisin pitää pinnasängyssään, jos haluaa, että on mitään mahdollisuutta saada nukahtamaan. Sitten kun hyväksyy sängyssä pysymisen pitää itse vielä maata sängyn vieressä nukahtamiseen asti... mikä saattaa kestää jopa tunnin. Ja jos venyy noin paljon niin voi vaan kvuitella, miten myöhäiseksi illalla nukkumaanmeno menee. Samoin menee sekaisin iltapäiväulkoilut :/ Voi miksi nämä pienet eivät ymmärrä omaa parastaan ja suostu kiltisti nukkumaan päiväunia? Mä nukkuisin niin mielelläni :D

Toinen ongelma liittyy pottailuun; Emilia ei suostu potalle lainkaan. Ymmärtää kyllä milloin pissa/kakka on tullut. Samoin jos yrittää potattaa, kun selkeästi on vääntämässä kakkaa niin eipäs vaan teekään pottaan vaan pihtaa niin kauan kunnes saa vaipan taas jalkaansa. Nyt on täytynyt pitää taukoa koko hommassa, kun ei edisty lainkaan. Isosiskonsa oli tässä iässä jo yö- ja päiväkuiva. Isoveljensä ei ja oli samanlainen pottavastustaja. Isoveli opi päiväkuivaksi vasta 2v11kk iässä. Yökuiva ei ole vieläkään. Saatiin itseasiassa se kasteluhälytin hänelle nyt kun käytiin neuvolassa. Huomenna kun saadaan siihen lakanat ja laite käyttökuntoon niin sitten meidän yöt onkin taas katkeilevia (hälytin pitää samanlaista ääntä kuin palovaroitin!). Emilia nukkuu yleensä yönsä heräämättä. Välillä juo vettä pullosta tai etsii tuttia, mutta nukahtaa siihen itse uudestaan. Toisinaan ei nukahda ja silloin vaeltaa meidän sänkyyn väliin nukkumaan. Kasan unikavereita kanssa...

Kohta puolin siirretään Emilia tavalliseen lastensänkyyn pois pinniksestä. Tai se on kerrossänky ja keskimmäinen siirtyy sitten ylös. Esikoinen siirtyi yläsängystä jo kesällä omaan huoneeseen ja sänkyyn. Yläsänky on ollut siitä asti tyhjänä, mutta keskimmäinen ei ole sinne halunnut. Toistaiseksi se estääkin tekemästä Emilian siirtoa alasänkyyn. Keskimmäinen on myös yövaeltaja ja mua itseänikin vähän arveluttaa laittaa ylös nukkumaan, jos ei muistakaan, että nukkuu siellä ja tipahtaa alas. Kesällä kuitenkin viimeistään tehdään siirto. Ja keväällä olisi vuoro luopua tuteista. Olen alkanut Emilialle jo puhumaan siitä, että keväällä ne tutit jätetään oraville. Fiksuna tyttönä Emilia totesi mulle: "siemeniä Emppu oraville antaa" :D Niinpä ;) No, puhutaan siitä tämä talvi niin eiköhän sitä keväällä olla sitten valmiita antamaan tutitkin, kun saa vaihdossa jonkin haluamansa lelun.

Tuosta kuivaksioppimisesta vielä sen verran, että mähän olen menossa takaisin töihin syksyllä ja lapset lähtevät silloin päiväkotiin (esikoinen eskariin). Haluaisin tytöt isompien ryhmään, jos ei nyt samaan ryhmään, niin Emiliankin kuitenkin isompien ryhmään. Emilia on silloin 2v7kk ja uskoisin menevän siinä ryhmässä hyvin, kun on kuitenkin jo perheen kolmas lapsi. Edellytyksenä tosin on se, että on kuiva silloin. Mielellään olisi saanut olla kuiva jo jonkin aikaa, että olisi oppinut rutiinin vessassakäyntiin. Mutta katsellaan; ainahan sitä saa toivoa. Enhän mä vielä edes tiedä saadaanko lapset samaan päiväkotiinkaan.

On sulla Katja muuten aikamoista touhua päivä noin monen pienen kanssa. Jaksamista!

Pitääkäähän itsenne lämpiminä näissä paukkupakkasissa!

Jimena
 
Katja. Ei olla vielä oltu lääkärissä. Aika on vasta ensi viikolla.

Jimena. Meillä on ihan sama homma, pottaa kartetaan viimeiseen asti ja pantataan tavaraa niin kauan, et saadaan vaippa :kieh: Sampo aloitti viime elokuussa pph:lla ja siellä pottailu alkoi hyvin. Seuraavassa kuussa sinne tuli muutaman kuukauden nuorempi tyttö ja pottailu loppui kuin seinään. Tänään tosin sain todistaa historiallista hetkeä, kun menin hakemaan jätkää hoidosta. Sampo oli justiis herännt päikyiltä ja vaippa kuivana. Potalle sitten vaan. Pph kutsui kahville ja Sampo istui potalla huutaen puolen tuntia äitiä ja vaippaa vuoronperään. Kuinkas ollakaan, Sampo pissas pottaan sen serenadin päätteeksi :eek: :D Voi video, ei sitä uskois et kuis paljon se lämmin pissa siellä potassa lämmittää mieltä :LOL:
 
Siis ei elämä mikä hulina täällä tänään. Nuo kaksi isointa riiviötä saivat oven saranoiltaan. Mä en ymmärrä millä voimilla/taidolla kaksi alle kouluikäistä pystyy hajottamaan tätä taloa tähän malliin kun mä en pysty aikuisenkaan voimilla siihen. Näitä poikia ei kertakaikkiaan ole suunniteltu sisätiloihin, esikoinenkin sanoi että voisko hän mennä vaikka autotalliin ettei niin riehuttais.

Muutoin meillä sujuu mukavasti. Valtsu pottailee tosi hyvin ja on muutenkin reipas (pukee itse jne.). Minä-itte känkkäränkkä vierailee tällä hetkellä lähes tunneittain. Poikaa saa kuskata "jäähylle" yhtä taajaan kun keskimmäistä, onneksi tämä "pahin" vaihe meni keskimmäisellä ohi ½ vuodessa joten kesää odotellessä tämän suhteen.

Jotenkin on ollut niin haikeeta viimosen viikon aikana. Valtsu on siirtynyt isojen sänkyyn ja pinnis palasteltiin varastoon. Esioisen kouluunilmoitus paperitkin tuli. Tänään viikkailin pikkulakanoita ja pinnasuojia säilöön ja jos ei nuo mun "vauvani" olis pitänyt niin tajutonta menoa varmaan oisin vollottanut koko päivän. Onneksi arki on parasta lääkettä.

Nyt kyllä pistän nuo jätkät suihkuun viilentelemään tunteitaan, aivan täjuton älämölö :wave:
 
Heips! Tulin vaan toivottelemaan kaikille hyvää viikonloppua! :wave:
Ihanaa kun pakkaset ovat vähän lauhtuneet, tänään oli enää "vaan" -18, niin päästiin jo kunnolla ulkoilemaan, ihan tuntui lämpimältä noiden melkein -30 pakkaskelien jälkeen.

Me lähdetään huomenna kylpylään (Rauhalahteen), mitä oon jo täällä aiemminkin hehkuttanut, Albertkin odottaa jo innolla!
Mutta nyt me mennään saunaan :wave:
 
Moikka!

Meilläkin viimeviikonloppuna juhlittiin Lauran synttäreitä isommalla porukalla, huomenna mahdollisesti tulossa Lauran serkut, kun eivät viimeviikolla päässeet ja sunnuntaina mun isä avovaimonsa kanssa. Eli eipä ole tekemisen puutetta tänäkään viikonloppuna.

Maanantaina oltiin 2v. neuvolassa ja iso tyttö meillä: 92 cm ja 13,3 kg, itse olen ollut ihan saman kokoinen 2 vuotiaana! Palapelin ja tornin rakentaminen ja kirjan lukeminen sujui hyvin. Laura puhuu paljon, 3 sanan lauseita käyttää kokoajan, ja välilä sitten 4 sanaa. Värejä tunnistaa punaisen ja vihreän, siinä ja siinä tunnistaako myös keltaisen. Elikkä kaikki mallillaan.

AAMU- JA ILTAPALANA meillä syödään edelleen vain puuroa, nyt välillä laitettu sekaan hedelmäsosetta tai sitten marjoja pakastimesta. ITE kausi täälläkin aiheuttaa kiukkua harvase hetki, mutta aikasta hyvin tilanteista kuitenkin vielä päästy "huijaamalla" kiinnostus johonkin muuhun.

Mukavaa viikonloppua!
 
Meillä oli aivan ihana reissu!!!! Albert nautti vedessä läträämisestä täysin rinnoin, kuin myös itsekin. Eilen mentiin heti perille päästyämme uimaan, ja siellä vierähtikin pari tuntia, oli kyllä tosi ihanaa kun siellä oli vedet niin lämpimät, lastenaltaissa oli +34, ja kuumavesialtaassa +37, ei paljoo enää tavan uimahallit kiinnosta tuon jälkeen :heart: Sit käytiin buffet-päivällisellä, ja Albert porsasteli ihan mielettömästi, ja heilui siinä syöttötuolissa, ja sillä on niin ihana tapa, että se pureskelee esim. pihvin ihan mössöksi, ja sitten kaivelee sen suusta ja heittää takakäeteen :kieh: ja onnistui hajottamaan syöttötuolinkin :LOL: Sitten käytiin vähän leikkihuoneessa pallomeressä telmimässä ym, ja ei kun takaisin uimaan, ei paljon tarvinnu illalla yhdeksän jälkeen poikaa nukutella :D Aamulla käytiin vielä aamiaisen jälkeen uimassa, ja Albert nukkuikin melkein koko kotimatkan autossa (2h)
Tässä just suunniteltiin että lähdetään kyllä keväällä uudestaan koko perheellä johonkin kylpylään, jos vaikka bomballa kävisi!

..mutta ei se auta kun taas arkeen palata, huomenna taas työpäivä. :wave:
 
Heips!

Meillä 2 vuotis mitat olivat 15 kg ja 93.5 cm :heart: tasaista kasvua siellä toisiksi ylimmällä käyrällä, sekä paino että pituus. Muu kehitys vastaa ikää.

Kiirettä pitää arkisin vauvan ja taaperon kanssa, ulkoillaan paljon ja touhutaan kaikennäköistä. Hyvin on sujunut, ei mitään suurempia mustasukkaisuuksia :heart:

-c-
 

Yhteistyössä