oho, onpas aika vierähtänyt sitten viime kirjoittelun,syyskuussa viimeksi
.. Lukenut kyllä välillä,mutta harvakseltaan... :/ eli en juurikaa tiiä kiakkee mistä aiheista tääl on käyty vilkasta keskustelua tms...
Mutta, mitäs tänne...
Täällä mennää jo rv:lla 30+4, ja äippäloma alkaa ens kuun alkupuolella jo..
Vähä tos on Kelan kanssa ollu taistelemista, ja lopputuloksena on se että taloudellisesti tulee oleen aika tiukkaa..
Meille on myönnetty lainalupaus uutta,isompaa kotia varten mutta sitä ennen pitäs saada tää vanha myytyä,mutta huonolta näyttää tällä hetkellä :/ Ollaa vähä keskusteltu et jos sittenki jäätäis tähän jokskin aikaa viel vauvan syntymän jälkeenkin, vaikka ahasta tulee olemaan... ootellaa sit parempia asuntomarkkina-aikoja,tai jotain...
Kelasta viel... se äippäpakkaus oli kyllä tosi kiva sisällöltään. mää tykkäsin ainaskin
Neuvola-asiaa...
viimeisin käynti onkin parin viikon takaa, jolloin oli myös tän raskauden eka,ja varmaa vika, neuvolalääkärikin... hb huitelee taas laskusuunnassa ja lisärautaa oon jo jonkin aikaa syöny,ei tunnu vaa hb nousevan,ja väsyttää edellee kovasti,vaikka yötki tulee nukuttua suht hyvin.. Painoa on tullut jo..hmm..hieman liikaa, n.10kg, eikä turvotuksia ole viel.. rr pysynyt hyvänä ja sf mitta huitelee taas yläkäyrillä; masu on kyllä aikamoinen pallo jo
ja mies sanoo masua pieneksi
heh..
Lääkäri tutki kohdunsuuntilanteen(nii, ohan tää jo viides raskaus..), mut paikat oli onneks viel kii. Ultras myös masu-asukin,kaikki hyvin,vasta edell viikkoja ja silloin painoarvio oli pienelle miehelle n.1300g. sanoi myös että jos viikoille 40 menee nii painoa sil ois n.3200g.. joopa joo, totesin kyllä ettei noin pientä vauvaa oo tästä masusta ulos tullut (pienimmät ollu 3660g ja isoin 4550g..),joten suurella todennäköisyydellä paino on varmaa oikeesti yli 4000g...
ai nii, sokerirasituskin on takana, ja kaikki oli iha ok! ei siis siitä sen enempää
Omasta olosta..
siis väsyhän painaa nyt melki koko ajan.. Tää nuorimmainen,1v, nukkuu tosi huonosti yhet päiväunet päiväsaikaan joten silloin oma lepääminen jää tosi vähiin. Lattial ku se leikkii nii ite koittaa siin vieres olla pitkällää,mutta sittenhä tää 1v ryömii ja mönkii päällä,kopsuttelee leuilla päähän tms
.. Yöl nukkuu kuiteski ok, mutta ittee häirittee useat vessakäynnit, ja se, ettei uni aina tuu kovin helposti uudellee,pyörin paljon...ja mieshän ei tiedä sitä
Pitkään kestäny flunssa on nyt ollu vähä aikaa kokonaa poissa, hyvä nii, sellaista ei tähän nyt jaksais. rajun oksennustaudin sairastin pari viikkoa sitte, siin meni usea pvä syömättä ja melki juomatta ku ei vaa mikää pysyny sisällä
Onneksi pikkukaveri masussa pyösö sen verran että tiesin kaiken olevan ok..
Kolotukset yms on pysynyt viel pois, mutta viel niitäki kerkee tulee,tiiän sen.. Harjoitus suppareita on tullut jo pitemmän aikaa, jos touhuilee tai liikkuu enemmän, se pistää sitte hidastaa tahtia. Ne oikeet supparit on taas pysynyt pois,koskaa niit ei olekaa yhtää aiemmi tullut kuin vasta sitten ku on synnärille lähtö käsillä!
Ruokaa maistuu edelee hyvin... tuliset ja mausteiset ruoat on herkkua
Ja kyllä; yöllä kun on vessas käyny,joutuu ehkä banaanin puolikkaan kera vesilasillisen ottaan. tulee huono olo aiak äkkiä, vaikkei muuten pahoinvointia olekaan..
Hassua,mut vaikak tää on jo viides raskaus, nii eka kerran oon alkanut miettiin jo nyt synnytystä
.. Kai mua jotenki mietityttää se,että joudunko lähteen yksin synnärille.. Molemmat isovanhemmat on lupaitunu kylllä hoitaan tätä nuorimmaista ja isompia lapsia jos ne mulla silloin ovat, MUTTA... molemmilla on 2tunnin ajomatka tänne, joten ei siin kerkee tänne tulla jos läht on käsillä (jos supparit alkais klo 13, sairaalas pitäs mun olla jo klo15 tai aiemmi, nii vauhilla nää kaks viimesintä on tullut ulos)..
Ja sit et miettiny sitä et meneekö kaikki hyvin synnytykses... Viimeksi jouduin oleen melki 4t salissa synn jälk ku vuo oli nii runsasta ja mietii joo kaavintaakinn,mitä ei onneksi tarvittu! Kyllä näit vaa miettii, vaikk kuin hokee ettei niit etukätee tarvii miettii hirveesti... mut joo,edelleenkää mitä ns.suunnitelmaa ei oo,eikä tuu tuolle ajalle..
Kotona on nuorimmaisen jäljiltä kaikkee tarpeellista, ainoastaa vaatehankintoja joutu tekee,punasävyiset ei oikei nyt passaa
, mut itse vauvaa ajatellen en oo mitää kotona tehny... jätän taas kaikki melki sinne viimeselle viikolle, milloin se sitte onkaa
heh...
*pieni kysymys teille tammimammoille:
Mitenkäs teidän peittoa siel kotosalla (tai jossain) heilutellaan?
Miten se nyt masun kanssa luonnistuu?mikä tuottaa ns.vaikeuksia jne..? siis ihan uteliaisuuttani kyselen
Voinkin vastata ite iha ekana:
Tää on eka raskaus kun tekis mieli vaikka joka päivä
mut mies vähä jarruttelee... Asennoissa ei tarvii onneksi aina tyytyä yhteen ja samaan
.. Ainoa iso miinus on kuiteskin se, että olen aika "kuiva", viel ei oo löytyny tuotetta joka ei jollai tavoin ärsyttäis paikkoja.. :/ ..
*Toinen kysymys: Miten teillä isät on huomioinut tai huomioi vauvavatsaa ja/tai sen asukkia?
Meillä isukki toivottaa aina huomenet ja hyvät yöt sekä pvän mittaan silittelee masua ja kyselee mitä sinne kuuluu
Joskus kun on sellainen hetki, nii painaa korvansa vatsalle ja kuuntelee toisen sydänääniä ja ottaa osumia poskeen
hih....
Mitäs viel... en mä tiiä..
eiköhän tuos tullu jotain jo
Muruliini82 ja masu-asukki 30+4