Tammimasut 2015 *kesäkuu*

Tsemppiä Roksille! :hug:

Meillä sitten oli oma neuvolatäti kipeänä tänään eli siirryttiin naapurineuvolaan toiselle tädille nyt ekaksi kerraksi. Oli oikein mukava ja kaikkea. Eipä sitten niitä sydänääniä kuunnellut. Johtuneeko siitä, etten saanut rakkoa tyhjennettyä ollenkaan. :ashamed: Tää on ollut aina ongelma mulle. Sain sit purkin kotiin jonka saa täyttää seuraavalle kerralle kotona.

Kerroin sitten omille vanhemmillekkin vihdoin ja reaktiot olivat jotakuinkin odotettavissa. Ei mitään järjetöntä innostusta tai iloa. Äiti sentään sanoi onnittelut ja isä oli sitämieltä (enemmänkin leikillään?) ettei hän ukiksi ole ryhtymässä ja samantien vaihdettiin puheenaihetta. : /

Noh. Tässä sitten ultraa odotellessa jos sitten sieltä jotain konkreettista löytyiskin. Pitkät neljä viikkoa tulossa.
 
Moikka :wave: Mä voisin käydä täälläkin vaik oon eri foorumilla nykyään kirjoitellut.
Siis LA 6.1./eka lapsi/KOS Teillä on täällä ihanan aktiivista porukkaa :) Mulla siis viikot huomenna 10+0 ja ekas ultras kävin 6+7 jolloin pikku tyyppi oli kyydissä vielä. Jatkuvaa tiputtelua ollut viikolta 5+ alkaen ja se repii hermoja!!!! Onneksi on doppleri kotona jolla voi iltaisin kuunnella pikku sydämen jumputusta <3 alkoi kuulumaan siinä 9+1. Paljon kaikille tarrasukkia ja onnea tammivaaveleiden johdosta!!!!
 
Tsempit kaikille epävarmuudessa olijoille ja Jaksuja pahoinvoiville. Mulla vain etovaa oloa nälkäisenä ja iltaisin,tuntuu,että alkaa jo helpottamaan pahat olot.

Villemo,meillä samat viikot menossa ja minullakin ollut alusta saakka vuotoa. Ärsyttävää,ku vaikka olen jo ultrassa pienen sykkivä sydämen nähnyt ja neuvolassakin viime viikolla saatiin sykkeet kuulumaan,niin joka kerta ku paperiin verta tulee,niin vihlaisu sydämessä käy. Mut ei kai tässä voi kuin toivoa,että kaikki on hyvin. Mietin itsekin,että hankkisin kotidoplerin. mulle vuodon takia neuvolassa suositeltiin,että välttää raskaiden asioiden nostelua ja rehkimistä. Huomenna aion mennä Zumbaan parin viikon tauon jälkeen,ajattelin hypyt jättää hyppimättä,mut hulluksi tulee jos en pääse liikkumaan. Zumbassa käynti ollu aina myös se minun oma hetki,kun osan viikkoa pyöritän arkea yksin lasten kans.

Ärsyttää myös tämä joka raskauden vaiva...yösyöminen. Vaikka söisin mitä iltapalaksi ja hyvin ja tasaisesti pitkin n päivää,pitää aina ennen nukahtamista hipsiä hakeen jotain...hedelmä,jogurtti tai leipä. Ja sitte pitää hipsiä vielä pissalle. Ja sitte kello onkin jo yks yöllä ja sitten taas väsyttää seuraavana päivänä ja pakko ottaa Päiväunet ja kierre on valmis. :b
 
tervetuloa uusille!

täällähän on taas paljon tapahtunut!hyviä ja huonoja uutisia tullut!

mulla on tänään jo eka neuvola,huomenna ois yksityisellä se ultra!jännittää hirveesti et onko kaikki hyvin tyypillä!väsyttää ja maha on sekaisin,oireita siis on.esikoista pitäisi jaksaa hoitaa mutta tuntuu että ei jaksaisi tehdä yhtään mitään!

Na-nu ja hemmo 6+4
 
Huih,täällä olisi torstaina neuvola ja sairaalan ultra. Pahoinvointi loppui kuin seinään perjantaina ja tissien kipua lukuunottamatta olen taas melko oireeton. Mun on tosin pakko syödä töissäkin parin tunnin välein ja kuten arvata saattaa,juuri eilen tuli sitten valitus esimieheltä,että mun ylimääräisistä tauoista. Ja mähän en ole missään suoritravassa työssä,joten melko lailla sama,koska mä sitä banaania siellä syön.

Työhaastattelussa pääsin soveltuvuustesteihin!
 
Voi ei :( ihan liikaa ikäviä uutisia! Pahoitteluni teille joilla odotus on päättynyt syystä tai toisesta ja varovaiset tsempit teille jotka epätietoisuudessa elätte!

(.) Pahoinvointi on ollut toistaiseksi siedettävää..pari kertaa on tullut oksu, mutta yhdistän ne edeltävänä nautittuihin mamma-monivitamiineihin..kyselinkin tuolla aiemmin että onko kukaan huomannut tulevansa pahoinvoivaksi niistä,mutta ilmeisesti ei sitten. Merkit kokeiltu ko vitskuista kaikki vaan ei mainittavaa eroa havaittu..nukkumaan mennessä olen sitten aina ottanut tabun.
Muutoin se perus kestodarra fiilis väsymyksen kera kyllä on.

Jussin jälkeen eka ultra(nt) ja edelleen kaksosolo :) enkä tod tiedä että miksi, mutta ihan uniinkin tulee. Ihana päästä katteleen että mitä siellä näkyy, toki pelottaa että onhan kaikki ok. Lääkäri sitten kuukauden kuluttua ja terkkarin tapaankin vasta elokuun alussa toisen kerran.

En ole vielä tehnyt hankintoja..kuopukselta kaikki härpäkkeet tuoreeltaan. Uusi sitteri on kuitenkin ollut vähän mielessä :) ja toki sukupuolen selvittyä vähän vaatehankintoja tietty :D
Asumisestakin ollut puhetta.. tilaa meillä onneksi on, asumme omakotitalossa eli kyllä tänne 5 ( tai 6 ;) ) asukasta mahtuu hyvin. Kaikille lapsille ei tietysti sitten enää ole omaa huonetta mutta en todellakaan pidä sitä ongelmana. Vanhin lapsista saa kuitenkin nauttia "omasta tilastaan".

K ja matkalainen (huomenna jo 10+0)
 
Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille. Itsellä myös vähän pelottaa, että onko tuolla mitään elävää enään kun kaikki oireet on loppuneet. Tilasin eilen fb:n kirpparilta kotidopplerin ja nyt kuumeisena ootan että sais sen niin saisi edes jotain varmuutta. Vaikka olenkin jo kaks kertaa ultrassa käynyt niin silti pelottaa kun eihän sitä koskaan voi tietää missä vaiheessa se syke loppuu.

Huomenna aamulla pitäis mennä labraan niitä seuloja varten ja sitten vajaan kahden viikon päästä ois np ultra jos vaan pikkuinen mukana pysyy.

Raskausvitamiineista joku kyseli niin mulla tuli edellisessä raskaudessa niistä ladyvita pillereistä aina tosi huono olo. Lopetin niiden syönnin sitten ja loppuraskaudessa taisin jonku verran syödä. Nyt en oo niitä ottanut ollenkaa vaan pelkkää deetä ja foolihappoa.

Täällä ollu kans veristä vuotoa ja on kyllä säikäyttänyt pahemman kerran. Nyt se on kuitenkin ollut vähempänä. Tuntuu että tää aika menee hirveetä vauhtia ja mitään hankintoja vauvalle en ole ehtinyt edes miettiä vielä. Eikä kyllä ole haluakaan kun pitäisi saada ensin isompi asunto. Esikoisen jäljiltä on kaikki vielä tallessa paitsi vaunut ja riippuen tulokkaan sukupuolesta saa nähdä pitääkö pistää kaikki vaihtoon vai käykö vanhat tavarat. :)

Huomenna taitaa tulla 11 viikkoa täyteen :)
 
Mrs-K Arvaa mitä! Minä syön jotain family monivitamiinia. Aina kun otan tabletin, niin seuraava refleksi on että alkaa oksettamaan. En ole oksentanut tähän mennessä, mutta eilen esim. jäi puurot syömättä. Joskus kun otan tabletin niin mehu/vesi meinaa tulla pihalle. Oon aina ajatellut ,että ahmin liikaa että tästä johtuisi. En jotenkaan ole osannut tuohon tablettiin sitä yhdistää, mutta nyt pitää ihan seurailla tilannetta. Monesti otan tabletin vielä ennen ruokaa. Taidan tästä lähtien ottaa ruuan jälkeen..

Kyselyä, mitenkä teidän miehet on ottaneet raskauden? Lähinnä minä koen " ongelmana" ettei minun mies ymmärrä näitä minun raskauden tuomia oireita. Minä olen ihan älyttömän väsynyt tällä hetkellä. Kotitöiden teko on myös tikkua kynnen alle, varsinkin työpäivän jälkeen väsymyksen vuoksi. Minusta tuntuu, että mies ei ymmärrä että tämä väsymys kuuluu raskauteen. Sanoo vain, että pitäisi ulkoilla ja liikkua sekä puuhastella toisin kuin ottaa päikkäreitä. Tai kun nykyään hengästyn helpommin, niin sekin johtuu liikkumattomuudesta.. Ei mieheni oikeasti niin paha ole kuin tämä kuulostaa! ihana on, joskus vain ärsyttää :D mielialanvaihtelut :kieh:

Tsemiä meille kaikille, ja voimia huonoille uutisille <3 Itseäni alkaa enemmäin vain hirvittämään kaikki, kun lukee näitä. Ultraa ja neuvolaa odotellessa, kaks viikkoa olis aikaa vielä..
 
Patsuli: Voimia :hug: Tiedän mitä käyt läpi. Ota aikaa toipumiseen.

(.) Täällä on ollut kunnon pahoinvointipäivä. Ekan kerran oksensin ja koko päivän on yököttänyt. Se olisi tänään 7+0 menkoista laskien, joten POKS. Jännittää kyllä huominen. Onneksi kuitenkin loppuu tämä jännitys pian. Tulen ilmoittamaan tilanteen sitten. Mahdollisuudet on aika lailla tasan. Joko huomenna iloitaan tai sitten alkaa uusi surutyö. Emme haluaisi aloittaa kaikkea taas alusta...
 
Viikot matelee eteenpäin väsyneissä fiiliksissä..tämä alkuraskaus on vienyt nvoimat.hiukan huono omatunto kun työpäivän jälkeen ei jaksa oikein mitään..pitää vaan toivoa että keskiraskauden autuus ja ihanuus koittaisi pian ;) ensi viikolla onkin jo onneksi np ultra ja pian alkaa myös kesäloma.meillä on säästynyt esikoisen vauva tarvikkeita,osa ollut välissä jo muillakin "lainassa" mutta paljoa ei tarvii uutena hankkia.me asutaan ok-talossa ja haaveissa on sisustaa vauvalle oma huone ja hankkia esikoiselle isomman pojan huonekaluja.näihin voisi paneutua syksyn puolella enemmän.syön multitabsin raskaus vitskuja ja niistä ei ole huono olo tullut.neuvolassa mitattiin veriarvot ja niiltä osin on kaikki ok.tuohon sokerirasitukseen minut pyydettiin tutkimusmielessä..täällä on siis menossa joku raskausdiabetes tutkimus jossa testataan laajalla skaalalla niin riskittömiä kuin riskirajoilla olevia odottavia.onko muualla vastaavaa nyt menossa? Niin..ja mieliala vaihtelee täälläkin.miehellä on kestämistä..toisaalta olen turhankin hyvä "vetäytymään" kuoreeni ja pitää huolet itselläni.mutta mies tekee kyllä parhaansa ymmärtääkseen tätä väsymystä. Väri 10 + 3
 
Taidanpa iliittyä tähänkin ketjuun, kun tämä on niin ihanan aktiivinen :) viikkoja 7+4 ja ylihuomenna varhaisultra. Pahoinvointi on kammottava, vaikka oksentamaan ei olekaan vielä onneksi joutunut, lucky me.

Raskausvitskuista, aloin hiljattain syömään multivitan raskaus ja imetys vitamiineja ja omalla kohdallani ne (ainakin aluksi) helpottivat pahoinvointia :O Mikäli pilleri tulee otettua myöhemmin kuin edeltävänä iltana, edessä on armoton iltayökötys.

Tässä ketjussa näyttäisi olleen hiljattain paljon surua, joten lämmin tsemppihalaus kaikille vaikeiden asioiden kanssa painiville :hug: Toivottavasti teillä on jokaisella ihania läheisiä tukemassa :heart:

Muoks. Lasketusta ajasta ei tällä hetkellä muuta tietoa, kuin että joskus tammikuun lopulla. Päivittelen vaikka tuon varhaisultran jälkeen, josko gyniksellä olisi joku aavistus :)
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Patsuli. :hug:


Mies on kyllä ymmärtäväinen vaikka mulla ei oireita olekkaan. :D Tänään väsytti hirveesti ja olin sen takia vähän poissaoleva ja hiljanen niin heti oli kyselemässä että mikä mieltä painaa. Kun kerroin väsymyksestä ja oudosta mausta suussa niin epäili että oisko ne raskausoireet nyt alkaneet. Väsymys voi johtua joko raskaudesta tai kun olin sairaana viime viikon enkä päässyt lepäämään. Enkä ole malttanut reissunkaan jälkeen levätä. Olen nyt antibioottikuurilla kun viime viikolla tuli angiina, syön kuurin vaikka oireet ehti mennä ohi reissun aikana.

Vauvahankintoja, ei ei ei ei eiiii. En tee enkä mieti hetkeen. Tänään kun kävelin cittarissa lastenvaatteiden ohi ja siinä oli bodyja niin ei tehnyt yhtään mieli hypistellä vaan enemminkin kävellä äkkiä ohi. :$ Kun ei vaan tunnu raskaus todelta niin mitäpä sitä intoilemaankaan.
 
Pahoittelut Patsulille täältäkin :hug: Epävarma olo tässä on itse kullakin. Suru-uutisia lukiessa tekee mieli saman tien tilata ultraa.

Meillä mies on tohkeissaan. Ensimmäinen molemmille tämä juttu. Puhuu raskaudesta paljon ja kyselee. Ainoa mistä se ei ehkä ole ollut kaikkein ilahtunein on mun ruokarajoitukseni. Siis kun ei maistu jotkut ruuat mitkä ennen on maistuneet ja en siksi suostu niitä laittamaan. Niistäkin se kyllä on päässyt nopsaan yli.

Esteri 9+2
 
Patsulille :hug:
Ensimmäisessä raskaudessa tosta mama tabletista tuli NIIN oksettava olo etten oo suostunut sitä enää syömään :( nyt siis mennään foolihapolla ja D-vitamiinilla :) tosin tää olo on jo ilman tota mamaa niin huono etten tiä vaikka sitä ottais että pahentaisko se oloo viä lisää ku vaikee kuvitella että tätäkin huonompi olo voi olla :| ehkä tää tästä joskus alkaa helpotteleen :) mulla ekassa raskaudessa raskaus diabetes ja nyt pitäis mennäkin varhais testeihin viikoilla 12-16.. Saa nähdä pystynkö tällä ololla :( neuvolantäti oli kyllä ettei kannata ottaa paineita että jos en pysty niin sit mittaillaan vaan niitä arvoja verikokein :)

Tanya 8+6
 
Mulla paha olo näyttää vaihetelevan päivittäin. Sunnuntaina ja eilen piti ottaa pahoinvointilääkettä (Ondansetron), jotta selvisin päivästä, mutta tänään olen sitten selvinnyt ilman oksentamista mehujäitä syömällä. Toivon niin ettei tämä menisi yhtä pahaksi kuin tuosta esikoisesta.
Onko kellään muulla alavatsakipua (ei vihlaisuja vaan sellaista vähän menkkamaista), myös alaselkää särkee enkä muista oliko näitä esikoisesta...
Täällä siis nyt 7+3
 
Tänäaamuna käyty ultrassa. Siellä se pieni köllötteli ja sydän sykki <3 Hyvin oli kasvanut kahden viikon takaisesta ja vastasi viikkoja, tai oli pari päivää pienempi 7+4, kun menkkojen mukaan nyt olisi 7+6, mutta miun kierto onkin sen 30 päivää. Nyt alkaa tuntua jo hieman todemmalta tämä raskaus, vaikka vieläkinhän voi käydä mitä vain. Mutta ajattelin nyt ruveta iloitsemaan tästä raskaudesta ja kerroin jo yhdelle kaverillekin, viikonloppuna kerrotaan varmaan meidän vanhemmille.

Nyt on eilen ja tänään ollut ihan kuumeinen olo, päätä särkee ja on rytmihäiriöitä, mutta kuumetta ei ole, lämpö 37,1. Lääkärin mukaan olo voi johtua ihan istukkahormonista, tai sitten kilpirauhasesta. Vasta parin viikon päästä on nuo kilpirauhaskokeet, mutta ei miulla kyllä ikinä ole niissä ollut mitään häikkää... Soitan ehkä neuvolaan huomenna, jos vielä jatkuu, jos vaikka kävis aiemmin niissä kilpirauhaskokeissa...

Mimmimiina Miulla ainakin on ihan samanlaista kipua, joskus jomottaa reisiäkin, enemmän tuota on öisin ja siihen ihan heräänkin.

Gislie 7+6
 
Ultrassa käyty. Kyseessä ei ole tuulimunaraskaus. Oli alkio ja syke, mutta alkio on aivan liian pieni ja raskauspussi oli pitkulainen. Aloin tänään tuntia ennen lääkäriaikaa jo vuotaa ja epäilen, että tulee nyt ulos. Lääkäri laittoi labrakokeisiin ja viikon kuluttua jälleen ultrataan. Laitteet oli surkeat, joten mitään kokoa en edes tiedä. Roikun nyt listoilla, kunnes tämä on selvä. Itkettää ja surettaa.
 
Minäkin muistan vihdoinkin liittyä tähän porukkaan. Eli LA 1.1./4. lapsi/&TYKS.
Itselläni on ollut vielä aika vähäoireinen raskaus, ainoastaan iltaisin on etova olo ja alkuraskaudessa oli ihan tajuton väsymys. Ensi viikolla olisi niskapoimu-ultra ja seuraava neuvola on vasta heinäkuun puolivälissä. Tosin eipä niille käynneille niin kauheasti tässä vaiheessa tarvetta ole ja kaikki asiat vielä hyvin muistissa, tämän kaverin syntyessä mulla on 3 alle 3-vuotiasta!

Nicola81 10+6
 
Tuhnuliini saan syötyä aamuisin mut loppupäivä on sit vähä hankalempaa. Mikään ei pysy sisällä ja oksennan jopa 8kertaa tunnissa. Tänään olin lääkärissä ja sain 2vk saikkua. Verikokeet otettiin mut onneksi ei ainakaa vielä ole veriarvot vinksallaan eikä nesteytykseen tarvitse.
 
Minäkin voisin nyt hyppiä tänne. Ainakin alustavasti.
eli 20v/LA 11.1./1.lapsi/TAYS
Munkkojen mukaan laskettaessa La tulee ainakin tammikuulle. Ensimmäinen ja vahinkoraskaus, joten kaikki on uutta ja vähän jänskää. Raskausoireita on ollu aika vähäsen, pahoinvointia, enemmänkin vaan kuvotusta viimeviikolla vähän, nyt on hellittänyt jo jonkin verran. Rinnat aristuu kyllä kokoajan vaan lisää.
Ensiviikon tiistaina olis sitten neuvola ja varattiin ultrakin 1.7
 
Olen niin pahoillani Roks, patsuli & vauvatoivonen! :'(

Tsemppiä pahoinvoiville ja tervetuloa myös uusille!

Täällä palattu reissusta, mikä meni ihan hyvin alkoholittomasti, enkä usko edes kenenkään epäilleen mitään (tai sitten vaan osaavat peittää sen hyvin). Mutta kuten jo aiemmin totesin, niin mitään raskausoireita ei ole (paitsi että huomasin painon viime aikoina nousseen, ja varsinkin iltaisin saattaa olla oikein pallomaha, mikä tosin on tässä vaiheessa vielä "vähän" liian aikaista), mikä vähän huolestuttaa. Varhaisultraa mietin, mutten toisaalta jotenkin jaksaisi soitella ja kysellä hintoja ym. Olen kuitenkin viikonloppuna mahdollisesti näkemässä paria läheisintä ystävää, joille voisin ehkä samalla kertoa (alkoholi kun on mahdollisesti illanvietossa mukana), mutta toisaalta haluaisin itse ensin "varmistaa" tilanteen...ei haluisi "turhaankaan" tässä luulla olevansa raskaana.

Mies suhtautuu täällä ihan hyvin, vaikkei osaa ehkä ajatella asiaa vielä niin konkreettisesti (kuten en minäkään). Välillä kyselee, onko raskausolo, ellen itse ole jo ehtinyt kertoa hänelle omia analyysejäni voinnista.


Hiliputti 6+6
 

Yhteistyössä