Tammimasut 2015 *kesäkuu*

Tsemppiä kovasti kaikille huonoja uutisia saaneille! :( se tuntuu aina niin pahalta.

Täällä alkaa kovasti jännittää huominen ultra!! Onneksi aika on heti aamusta niin ei tarvii koko päivää jännittää! Huh huh, voi miten toivonkaan että kaikki olis hyvin...

Oloista sen verran että kauheeta vuoristorataa mennään. Väsyttää aivan tuhottomasti ja töistä ei meinaa tulla mitään. Huono olo vaihtelee hetkittäin, toisinaan on ihan hyväkin olo, toisinaan ei pääse sohvalta ylös. Pari saikkupäivääkin olen töistä ottanut. Mun työni on kovin keskittymistä vaativaa ja tarkkaa työtä joten puolikuntoisena ei meinaa saada kun tuhoa aikaiseksi...
 
Onpas täällä tullut paljon huonoja uutisia sillävälin kun ei oo ehtinyt käymään :( Menetys ottaa koville. Ei ole sanoja joilla auttaa..

Uusiakin saatu mukaan! Kiva että oman ikäisiäkin enemmän, ja ensikertalaisia kuten STAIRWAY!

Itselläni piti olla jo alkuviikosta ar-ultra, mutta neuvolasta laittoivat julkiselle puolelle, huomenna aamulla! jännittää niin paljon etten tiedä miten päin olisi! Oireita tuli jossain vaiheessa ja nyt pikkuhiljaa kaikki katoilevat.

Täällä oli noista vitamiineista puhetta, alotin kanssa maman syönnin ja samoihin aikoihin alkoi pahoinvointi pitkin päivää! Täytyy siis koittaa siirtää tablettien otto iltaan.. Toki tänään ollut oireeton päivä.

B ja olio, 7+3 (miksei aika kulu?!)
 
Pahoitteluni kaikille menetyksen kohdanneille :heart: :hug:

Tänne rantautumut armoton väsymys! |O Ehkäpä jossain vaiheeessa väistyy.. Muuten olot normaalit. Eka neuvola olis parin viikon päästä ja ultraan täytys soitella aikaa. Se olis joskus heinäkuun puolenvälin tietämillä.

Musta tuntuu, että mun maha on jo hillittömän iso! :O Tai siis semmonen, että huomaa. Oon hoikka ja tuntuu, että nuo tulleet 3 kiloa näkyy jo aivan selvästi. Eihän tuolla muuten väliä, mutta olis kiva pitää vielä salassa sinne viikoille 12-13 asti. Ärsyttää vaan jos ihmiset alkaa uteleen :stick:

Onko kellään muuten heti näin alkuun vahvaa tunnetta siitä kumpi mahassa matkustaa? Esikoisesta tiesin heti, että on poika. Tästä kakkoseta ei yhtä vahvaa oloa kumpaankaan suuntaan.

Hohhoijaa, vielä pari päivää töitä ja viikonloppu, onneksi. Saa nukkua :LOL:

Piianappula 7+5 :heart:
 
Täällä on maha vähän pienentynyt siitä mitä on viimeiset viikot ollu. Turvotus alkaa ilmeisesti vähän hellittään kun ei enään ihan niin pallo ole.

Tyttö tai poikaoloja ei oo vielä ollut vaikka yritänkin kokoajan mielessäni vertailla esikoisen raskauteen, että oliko sillon tämmöstä ja tommosta vai ei. Ihan niinku se kertois varmasti kumpi on tulossa. :D

Onko muilla tullu vielä mielitekoja? Mulla ollu nyt muutamana iltana selvästi semmosia yhtäkkisiä joita en edes yleensä syö. Äsken alko hulluna tekeen mieli pringlesejä, joita en oo syöny varmaan ainakaan viiteen vuoteen. Harmi ku näitä juttuja ei satu ikinä sillon oleen kotona ku alkaa mieli tekemään niin jää yleensä saamatta. :D
 
Suru-uutisia on tottavie tullut! Voimahalit kaikille, jotka sitä tarvitsevat! Sanoja ei tietenkään ole silloin, kun niitä tarvittaisiin... :hug:

Mulla oli eilen pahoinvointipäivä, laattakin lensi pari kertaa ja jumalaton päänsärky talttui Panadolilla. Tänään ei juuri ole mahassa myllännyt, mutta hajut kuvottaa. Joku aika sitten valitin oireettomuutta, mutta nyt en valita näitä oireita kuitenkaan. Onneksi on oireita! Väsymys rantautui sunnuntaina, se on ollut päivittäistä aamusta iltaan. Päikkäritkään eivät juuri auta. Huono omatunto, kun ei jaksa loppuja muuttolaatikoita purkaa. Onneksi mies on ymmärtäväinen, sanoi eilenkin että saan levätä niin hän purkaa laatikoita :ashamed: Ihanaa, että vielä 1,5 viikkoa lomaa jäljellä. En tiiä, mitä työnteosta tulee näin väsyneenä. Ja turvotus... maha on kuin rantapallo, painoakin on tullut. Huh, nyt pitää alkaa kiinnittää huomiota ruokavalioon ettei vallan valaaksi muutu. Ei ainakaan ole mikään hehkeä olo nyt :D

Valivirsi takana, viikon päästä neuvola. :) Mukavaa loppuviikkoa, parempaa sellaista! Ja hei, ei suru-uutisia enempää!

-Nallu ja Tirriäinen 7+0 *poks* :)
 
Tänään aamulla nähty pieni sykkivä :heart:

Menkoista lasketut viikot nyt 7+4, ultrassa vastasi viikkoja 7+1, toki merkkasi siihen vielä että +/- 4vrk.

Jospa nyt voisin ensimmäistä kertaa iloita tästä :) Ja antaa miehelle hetken rauhan mun pelkojen kuuntelemisesta.
 
  • Tykkää
Reactions: hiia ja hiliputti
Sain ajan polille ja uusintaultra nyt takana. Alkio on 6+2 ja sydän lyö. Näyttää tällä hetkellä normaalilta raskaudelta, vaikka onkin viikon pienempi. Joko hedelmöittyminen on oikeasti tapahtunut viikon myöhemmin tai kehityksessä on häikkää. Raskaustesti on voinut jollain kummallisella tavalla sekoittua edellisestä raskaudesta tai hormonia alkanut erittyä hyvin aikaisin. Vuodoista ei osannut sanoa muuta kuin sen, että voi olla jäänteitä kanavassa, jouta nyt työntää ulos. Käski nyt vain olla raskaana ja odottaa. Huonommistakin lähtökohdista on kuulemma terveitä lapsia tullut. Jos viikot nyt pitää paikkaansa, niin laskettuaika siirtyy helmikuulle. Pysyisin kuitenkin nyt täällä, jos käy... Juhannuksen jälkeen nähdään mikä on tilanne, jos ei ennen sitä tule ulos...
 
Tervehdys kaikille! Kovasti voimia ja rutistuksia huonoja uutisia saaneille, epäreilua! :hug:
vauvatoiveinen, hieno homma, vaikka onkin epävarma olo, niin siellä se pieni sydän sykki, ihanaa! :heart:
Olen kanssa kovasti miettinyt, että noinkohan munkin tarvii mennä vielä varhaisultraan... Kun olo on niin epätietoinen. : / Mietin että mitäs jos se onkin kohdun ulkoinen raskaus tai tuulimuna tai tai tai... Ihan pimeetä. En yhtään pysty nauttimaan tästä kauan kaivatusta raskaudesta, mitä monta kuukautta yritettiin km:n jälkeen. Tuntuu jotenkin tyhmältä olla näin "neutraali" ja panikoiva. :stick: Mun oireet on nyt kolmatta päivää olleet paljon lievempiä kuin ennen, hmmmm. Oon todella onnellinen siitä, koska se pahoinvointi on hirveintä mitä tiedän mutta mutta, mitäs se nyt sitten tarkoittaa... On tää kuulkaa vaikeeta olla raskaana. :LOL: (siis tietenkin olen onnellinen kun olen raskaana mutta tää ainainen paniikki on rasittavaa)
Ja sitten kuulkaa, 1,4kg on tullu painoa jo!!! Arvasinhan toki sen, koska syön koko ajan... :popcorn:
Mäkin sain vihdoin varattua neuvolan, jee. Meen sit vkolla 10 onneks vasta, omasta toiveesta mahd. myöhään.
Sellasta tänne. Jakseluja kaikille!
Tuhnuliini 8+3 (neuvolan mukaan 8+2)
 
vauvatoiveinen puhuiko se lääkäri mahdollisesta kaksosraskaudesta? siinähän hormonit nousee tosi äkkiä. jos sit se toinen olis tullu niiden vuotojen aikaan pois...

(.) turvottaa ja väsyttää koko ajan :| yritä sit kahen taaperon kans touhuta kun nukahtelee jo istualleenki sohvalle
 
Vauvatoiveinen, ihana että näyttää tässä vaiheessa normaalilta :) ja todellakin pysyt täällä meidän kanssa!

Tuhnuliini, itselleni toi ultra toi mielenrauhan, ainakin vielä toistaiseksi. Ja kyllä, on vaikeeta olla raskaana :D
En oo edes halunnu käydä puntarilla, ennen söin kovin terveellisesti ja paljon proteiinia välttäen turhia hiilareita. Sekä liikuin todella paljon. Kroppa on ihan pöhöttynyt ja jatkuva kapulaolo. Eipä liikuntaakaan yksinkertaisesti jaksa harrastaa kun loppupäivä menee sitten nukkuessa/syödessä.

Silti nautin tästä kaikesta jollain tavalla :)
 
Kiitos :heart:

Tombatar: edellinen oli kaksosraskaus ja meni kesken. Nyt ei ole näkynyt missään kolmesta ultrasta kuin yksi. Ehkä siellä kanavassa on ollut jotain tai jokin kohdunsuun suoni vuotaa...

(.) Pahoinvointi on kurvannut komeasti paikalle. Ihan koko ajan yököttää ja nyt on sitten myös vatsa nopea toimimaan... Huh... Paremmin vastaa olo näitä viikkoja...
 
piianappula: Mulla on jotenki ollu (näinkin vähillä viikoilla) ehkä hivenen sellainen olo, että poika olisi, mutten osaa sanoa, miksi (eka raskauskin kyseessä, niin mihinkään en voi verrata). Hassua sinänsäkin, että meidän sukuun on tosi vähän poikia koskaan syntynyt - halunenko sitten itse olla jotenkin "spesiaalimpi" tässä suhteessa vai mitä. :kieh:

nallukkan: Mullaki noussu paino (mehän mennään ihan samoilla viikoilla), ja joinakin iltoina ollut jo kunnon pallomaha! Nyt se maha on kyllä taas hävinny johonki, niin kuin kaikki muutkin oireet - ihanaa, että sulla kuitenkin on oireita! :p

blueone & Miri81: Ihanaa!! :heart:

vauvatoiveinen: Jee, kuulostaa jo paljon paremmalta! :)
 
Olipas kiva lukea hyviäkin uutisia! Onnea sykkeen nähneille. :heart:

Mie nyt vaan toivon että maanantain ultrassa näkyis jotain. En tiiä millä aataminaikuisilla vehkeillä ne tätit meinas ultrata mutta jospa jospa..

Mitään oloja ei ole sukupuolesta ollu (jos edes raskaana olen) mutta tytöstä olen nähnyt unia jo yrityksestä saakka. Mikä on hassua kun ruettiin kolmosesta puhumaan niin ainut ajatus oli että sen on pakko olla poika. :ashamed: Mut voin sanoa täydestä sydämestäni että sukupuolella ei ole mitään väliä ja meiltähän jo poika ja tyttö löytyy niin silläkin.
 
Voisin liittyä joukkoon.

Kolmas pieni tulossa, esikoinen reilut 2, kuopus reilu 1v.
Masuasukin LA 6.1. KOKS, itselläni ikää 22v.

Mikäli facebookkiin ryhmää tehty, mielelläni mukaan liityn!? =)

MUOKS!
Nyt ehdin päivittää tiedot punaisella, helpompi etsiä ja listaan päivitellä.
 
Viimeksi muokattu:
Ja tervetuloa aktiiviseen porukkaamme jenikk :wave:

vauvatoiveinen kuulostaa jo paremmalle, toivottavasti pikkuinen nyt tarrautuu tiukasti mukaan ja alkaa kasvaa huimaa kyytiä :)

hiliputti välillä on tosiaan päiviä, ettei oo paljoa oireita ja usko meinaa loppua. Toisaalta en tiiä että ajattelenko kaikkia juttuja raskausoireina, vaikka ne olisikin :D Tuossa yritysaikana tuli analysoitua KAIKKI mahdolliset oireet ja aina muka olin raskaana tietenkin ja menkat tuli. Nyt ei sitten välttämättä kaikkia väsymyksiä, röyhtäilyjä ja turvotuksia osaa mieltää tähän ja sitten tuntuu oireettomalta.

Onko muilla sellaista, että ruokailun jälkeen on tosi kova ähky monta tuntia? Mulla on nyt oikeastaan parina päivänä ollut tällaista, vaikka annoskoot on pysyny samana. Söin melkein kolme tuntia sitten päiväruuan ja edelleen pullottaa.. Vähän tuli pönttöönkin, kun kävin yökkimässä. :x Tuntuu, ettei halua syödä kun sitten menee ilta tälleen tukalasti..

Oli muuten lähellä, etten kertonut jo äidille tästä jutusta :D Se kävi kahtomassa ekaa kertaa tätä meidän kotia ja tuumaili, että tännehän mahtuis kolmaskin ihminen.. Sanoin vaan, että juu sitten kun on sen aika. Äiti varmaan halkeaa, kunhan se np-ultran jälkeen asian kuulee :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Meillä oli eka neuvolakäynti eilen ja jäi vähän huono fiilis. Se täti oli sellanen huumorintajuton lässyttäjä, joka tuntui olevan kiinnostunu meidän juomistottumuksista. Olin odottanu, että se kyselis perhetilannetta jne., mutta ei. Niiden dopplerikin oli niin huono, ettei sydänääniä saatu kuuluviin. Kuulemma ihan tavallista "näin pienillä viikoilla". Vinon pinon esitteitä (joista puolet on mainoksia) ja jonkun aivan hirveän DVD:n se meille lykkäs mukaan. Ens viikolla käyn aamulla seuloissa ja iltapäivästä pokkaamassa tutkintotodistuksen. Paljon tapahtumia tiedossa.

Napsu ja Tahmis, 10+0
 
nallukkan: Mä en ees yrittäessä huomannut mitään, kun ei paljon ehtinyt yrittääkään, kun heti ekasta tärppäsi (mika oli ihan huge ylläri!), että ehkä tää raskaus(?) menee samaan putkeen siihen perään ihan huomaamatta...;P
Ei kyllä tosiaankaan oo montaa tuntia ähky olo, pikemminkin päin vastoin tulee nopeesti nälkä.
Aika hyvin pystyit pidättelemään äidille kertomista! :D Mullakin oli aika lähellä työmatkalla, paljastanko yhdelle kollegalle, kun piti alkoholin juomattomuudesta jotain selitellä, mutta enpä sitten mennyt paljastamaan, ja hyvä niin.

Naaba87: Voi harmi, että osui sellainen täti! :| Jännittävää tosiaan, minkälainen sieltä itselleen sattuu, jotenkin olen olettanut, että "mukavahan se varmasti/tietysti on"...Mutta kai sen voi vaihtaakin, jos ei tykkää?
 
Naaba87: Voi harmi, että osui sellainen täti! :| Jännittävää tosiaan, minkälainen sieltä itselleen sattuu, jotenkin olen olettanut, että "mukavahan se varmasti/tietysti on"...Mutta kai sen voi vaihtaakin, jos ei tykkää?
Voihan sitä vaihtoa pyytää, mut mikään ei takaa, että muilla on tilaa uudelle tai että se uusi olisi yhtään parempi :D Toivotaan, että täti vähän rentoutuu, kun oppii meitä tuntemaan. Muuten on vähän ankeat ajat silläkin edessä :D
 
Meillä oli ennen tuolla vain yksi terkkari. Hän on aivan ihana ihminen jonka luona mielelläni kävin. Nyt tuonne on tullut toinenkin joka on vähemmän ihana.. Ihme töksäyttelijä, puhuu nopeasti ja epäselvästi, ei mitään empatiakykyä yms. Toivon todella että en joudu hänen asiakkaaksi! Olisi niin mukava käydä sillä entisellä tämäkin raskaus.

En tiiä johtuuko antibiooteista vai oisko tullut peräti yksi raskausoire. :D Ei tee mieli makeaa mikä on minunlaiselleni sokeriaddiktille todella outoa! Tekee mieli suolaista, hapokasta ja kirpeää. Tomaatit, omenat yms niin nam nam. On saaneet laivalta tuodut namut olla ihan rauhassa. Vuosi sitten laivalta toin milkan suklaalevyjä niin ei ne kovin pitkään kaapissa lojuneet. Toisaalta hyvä vaan tämä koska painoa ei mulle tarvihe tulla grammaakaan. Eri asia miten saan painon nousun pidettyä nollassa..
 
Tänä aamuna näkyi ultrassa 1,5 cm pitkä alkio ja hurjaa vauhtia läpättävä sydän. Vastasi viikkoja 8+0 (menkoista laskettuna nyt 7+5). Ja aivan oikeassa paikassa vielä. Ah, tätä onnen määrää! <3 purskahdin hysteeriseen itkuun heti pikku-jäbän ilmestyttyä ruudulle.

Minulla kovasti kallistuu tyttö-oloon, kun esikoisesta ei ollut kovin mainittavia raskausoireita ja nyt taas tuntuu ettei mitään jaksa tehdä kun väsyttää ja on niin hemmetin huono olo...

Huomen aamuna olis sit esikoisen 3-vee neukku ja mun eka raskaudenseuranta myös :)
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81

Yhteistyössä