Onks teillä muilla iskiaskipuja tms. Mulla ei muita vaivoja oo juuri enää ollu, mutta lantioaluueella on tosi kovia juilimisia välillä. Ihmeen hyvin oon töissä pystyny olemaan ja nostelemaan tavaraa ja olee vaikeissa asennoissa, mutta sit sellanen joku pieni etukumara asento vetää aivan jumiin. Esim jos jotin koneen osia pesen altaassa.
Ratsastamisesta oon saanu parhaan avun lantioalueen jumeihin, mutta nyt jotenkin oon alkanu tiedostaa mahan ja maastoilun ainakin oon päättäny lopettaa.
Onko yötöitten suhteen olemassa jotain suosituksia raskauden aikana ja ootteko muut tehny yötöitä kuinka pitkään raskausaikana? Mulla on sellanen tilanne, että meillä tehdään aina viikko kerrallaan samaa vuoroo (ei yövapaita, vaan pelkät viikonloppuvapaat). Mulla on ongelmana ollu (siis jo ennen raskautta) että mun kroppa ei kestä kolmessa vuorossa tämän tekemistä ja kun muutenkin meillä työt painottuu iltaan/yöhön, niin mä oon tehny töitä sellasella rytmillä, että kaks viikkoo yövuoroo ja sit viikko iltavuoroo ja taas kaks viikkoo yövuoroo jne. Siis syksyt näin, kun keväällä ja kesällä sitten on vähän yötöitä, niin oon tehny aamuvuorojakin.
Tuossa aikasemmin oli puhetta noista ultrista ja neuvoloista, että onko mies mukana niissä. Meillä ei oo ollu. Jotenkin musta on ollu jopa helpompaa mennä yksin, kun tuo mies on sellanen että sen tekee pahaa kaikenlaiset hoitotoimenpiteet ja luen jonkun ultran vähän sellaseks että todennäkösesti mun keskittyminen menis siihen et kyttäisin et pysyykö se tajuissaan.... Sillä kokemuksella että joskus aikoinaan pyysin sitä kantamaan nukutuksessa olevan koiran rasvapatin poiston jälkeen pois eläinlääkäristä, niin ukko valahti lattialle siinä vaiheessa kun näki pöydällä olevan koiran.
Eikä tuo oo kyllä itekkään hinkunu mukaan. Oon kuitekin tarjonnu mahollisuutta tulla mukaan.
Mehumaijan tuossa pistin vielä porisemaan, kun ei kuitenkaan ihan hetkeen nukuta, kun yövuoroissa oon ollu, niin ei tuo unirytmi ihan hetkessä käänny.