+++TAMMIKUUSSA PLUSSAAVAT, helmikuuta suunnittelevat+++

Lara_84 Ensi kiertoa jännittäessä! :hug:

Krumeluu Peukutus ja tarrasukkia pikkikselle!

New Tervetuloa!

Rakkauspakkaus83 Tervetuloa takaisin, vaikkei sitä kenellekkään toivoisikaan..

Päivä kerrallaan kohti ovulaatiota - hidas on vartoovan aika..

Ai niin unohin laittaa että ikää 28 ja 2 lapsi toiveissa...Illaksi töihin jotta saa taas nämä lapsiajatukset pois mielestä edes hetkeksi :)
Ovista en edes bongaillu tästä kierrosta,enkä aio edes enään tehdä sitä!Eli tuon km jälkeen on helpompi olla tietämätön.Tai itse koen näin ja mies oli samaa mieltä...tuntu muutenkin koko km olevan miehelle kovempi paikka kun itselle.Toivotaan siis parasta että tärppi kävis mahd. pian uudestaan ja pysyisi vielä kyydissä.plussatuulia myös kaikille muille:heart:
Nyt ruokaa,koiran kans lenkille ja sit töihiiiiiiin,joten mukavaa loppupäivää kaikille :)

New
Samaa mieltä, että odottavan aika on pitkä ! itselläni tuskin ekasta kierrosta nappaa sillä nyt jo 21/28. Eikä minkäänlaisia tuntemuksia kehossa, että olisi mitään hedelmöittymistä tapahtunut. :/

Tänään oli kontrolliultra. Molemmilla puolilla oli taas yksi johtofolli kypsymässä. Oikealla 13mm ja vasemmalla 11-12mm. Jatketaan vielä kypsyttelyä ja käyn vielä lääkärin mielenrauhan takia torstaina näytillä, miten ovat pullit follahtaneet. Tästä sarjatulimoodista mä tykkään, kunhan ei ihan liiaksi intoudu. Molemmilta puolilta kun työntää, pakko siellä on jonkun jossain vaiheessa oikeasti osua kohdilleen.

Lisäksi tajusin just, että enhän mä mitään ole tänkään kierron jälkeen lopettamassa - ostin reseptin tyhjäksi viime apteekki käynnillä ja mulla on taas clomia seuraavaksi kahdeksi kierroksi... :whistle:

MolliMelooni: Hyvä tilanne siellä! Saanko udella minkälaisilla annoksilla sun munasarjoja stimuloidaan? Ajattelin kun mulla jää tuota Puregonia hieman yli niin josko sitä vois käyttää muuten vaan ovulaation tueksi pienellä annoksella jottei mene turhaan roskikseen ;) Oon joskus lukenut että jotkut ovat käyttäneet, toki annos pitää olla tarpeeksi pieni jottei follit intoudu. Vertailun vuoksi mulla esim. clomeilla tulee aina 1-3 follia yhellä pillerillä kp3-7 otettuna, eikai tuosta Puregonin jämästä nyt voi haittaakaan olla kunhan ei liikaa sitä ota.:p Ja toinen juttu, jos ovulaatio tapahtuu omastakin takaa, kai se tulee myös Puregonilla avitettuna vaikka Pregnyliä ei ottaisikaan....? Näin luulisin.

ON: Huomenna viimeinen kontrolli ennen punktiota joka luultavimmin osuu perjantaille. Saa nähdä kuina solujen käy tällä kertaa :whistle: Stimulaatio toistaiseksi edennyt ihan suunnitelmien mukaan ja munasoluja pitäisi olla tulossa kymmenkunta, ehkä alle tai hieman yli, se jää nähtäväksi. Itse toivon että laatu korvaisi määrän tällä kertaa, kun viimeksi jäi puolet hedelmöittymättä, mikä oli pettymys jo sinällään.

Sunflower11
Mut voi lisätä listalle :) Kp 5/24-35 yk 14, 3. lapsi

Eipä tuo mihkään muutu vaikka oonkin listalla :) kp 14 ajattelin alottaa ovistikuttelut (tai kp 13) jaja.. kuun lopussa aika sinne perhesuunnitteluneuvolaan.

• Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Tervetuloa takaisin Sunflower11!

Jensar: Mulla menee clomia 2 tablettia/pvä kp3-7 ja puregonia 100IU/pvä kp5->. En osaa yhtään sanoa, kannattaako käyttää ylijäämiä; toisaalta voi olla, ettei ole mitään hyötyä ja toisaalta taas sitten voi ryöhähtää hyperiksi. Mulla on aika tuo 100IU minimi, millä mitään tapahtuu missään järkevässä ajassa. Ekassa hoitokierrossa pisteltiin vissiin kaksi viikkoa 75IU ja saatiin nihkeästi yksi folli kypsymään, silloin ei tosin ollut noita clomejakaan mukana. Luulisi kyllä, että jos folli kypsyy, niin se kyllä sitten puhkeaakin valmistuttuaan, vaikei sitä pregnyliä tuikkaisikaan. Mä olen ainakin saanut lh-huipun pari kertaa kiinni jo ennen pregnylin pistämistä.

Mollimelooni: Kiitos! Mulla ei varsinaista hyötyä siitä tule olemaan raskautumisen suhteen, kunhan saisi vaikka ovulaatioprosessia pikkaisen nopeutettua tuolla kun en raaskisi heittää poiskaan kallista ainetta. Mullahan on tässä varsinaisessa IVF-hoidossakin annos vaan 150IU, (ekassa hoidossa hurjat 125IU) piikitettynä kp 2-11 ja noilla on saatu n. 15-20 follia joissa sitten n.puolessa on ollut munasolu. Kaipa tuo vaste on ihan munasarjojen aktiivisuudesta kiinni, mulla ei lääkettä jää muutenkaan yli kuin max 300IU josta riittäisi yhteen kiertoon esim. 40IU/päivä piikitettynä esim. kp 3-10. No katsotaan tämä meneillään oleva kierto ensin ja ihmetellään sitten mitä tehdään, mulla olisi clomejakin jäljellä vielä 3 kiertoon...Toivotaan että sulla nyt tapahtuisi jotain kun on folleja kaksin kappalein ja omilta puoliltaan ;)

Tervehdys pitkästä aikaa! Ei ollut tarkoitus taustailla, mutta työrintamalla on ollut kiirusta pyhien vieton jälkeen ja tahti sen kuin kiihtyy. Aloitin uudessa paikassa ja siirryin osa-aikaisesta lähes täyspäiväiseksi, joten on sitten ajatuksetkin olleet paljon työasioissa.

Hoitotaukokiertoa mennään. Listalle saa päivittää kp18/31-34 ja yk25. Täytyi ihan listalta tuo yk tarkistaa, kun en enää laskuissa pysy muuten mukana. Hieman ahdistavaa on ollut, varsinkin kun lupaavasti ovikselta vaikuttavan kipukohtauksen jälkeen ei lämmöt olekaan nousseet. Muustakaan ei voi päätellä kierron etenevän normaalisti, joten veikkaan kierron jäävän ovuloimattomaksi ja jatkan valmistautumista hoidon jatkumiseen. En hyödyntänyt lääkekaton viime vuotista täyttymistä alkuvuoden lääkkeitä valmiiksi ostamalla, joten kallista polimatkailua on luvassa. Aloitan polimatkailun jo ennakkoon keskustelukäynnillä ja siellähän sitten ehkä keskustellaan hoitosuunnitelmiakin samalla.

Täysikuu on vienyt unet nyt pariksi yöksi aika huonolle ja päätä särkee pitkän työpäivän seurauksena. Olen hieman pihalla porukan kuulumisista vaikka olenkin hieman lueskellut tästä pinosta tilanteita. Paljon tsemppiä varsinkin pitkämatkalaisille kuumeilijoille, lohtua pettyneille ja plussatuulta piinailuihin! Toivottavasti tästä tulee entistä parempi vuosi ja saadaan uusittua porukka läpikotaisin siirtyessämme odottajien puolelle.

Ellamae
Käyn aina silloin tällöin kurkistamassa teidän kuulumisia peukut pystyssä=)
Testasin tänään vielä digillä ja tulihan sieltä "3+" eli vko:t pitää ihan paikkansa.
Tänään alkoi kuin napista painamalla tolkuton väsymys ja hirveä pino lääkehoidon tehtäviä odottamassa, kun valmistuminen keväällä...ei jaksa:ashamed:

ISOT tsemppihalit teille:hug:

Ellamae ja Onni 6+0

ON: Täältäsuunnalta hoidontäytteistä omaa napaa jos kukaan jaksaa lukea ;) Punktio on perjantaina ja mahdollinen siirto maanantaina. Kolmas ultra oli aamulla ja tosi suuria folleja n.2cm oli jo 7+2 ja pienempiä senttisiä 4+3. Pienet tuskin ehtii mukaan punktioon mennessä mutta toki ne kasvaa tuosta vielä. Lääkäri hieman pelotteli jo hyperin riskillä kun toisella puolella oli runsain mitoin noita isoja ja pieniä mutta onneksi toinen vähemmän aktiivinen munasarja hieman tasoittaa tuota nesteen kertymistä. Käski aloittaa juomisen jo ennen punktiota että olisi hyvin nesteytetty jo etukäteen. Nyt jännittää lähinnä kypsien solujen määrä ja se että tuleeko yhtään alkiota joka kehittyisi normaalisti ja jaksaisi kolmanteen päivään asti, viimeksi oli siirto kahen päivän ikäisellä 4-soluisella alkiolla. Tänään siis vika piikki (Pregnyl) JEE =) Alkoikin tuo pistely jo hieman rassaamaan kun ei meinannu löytyä enää mustelmatonta kohtaa navan alapuolelta:D

Tsemppiä Macy Graylle ja toivotaan että vuosi 2012 on tärppivuosi :hug:

Sf Maitohormonihan tuo on ja tässäpä jotain pientä selvitystä: Prolaktiini (PRL) on aivolisäkkeen etulohkon tuottama peptidihormoni. Se vaikuttaa rintarauhasten kehittymiseen ja maidon eritykseen, mutta myös sukurauhasten toimintaan. Korkeat tasot aiheuttavat infertiliteettiä ja amenorreaa naisilla ja impotenssia miehillä. Hyperprolaktinemia johtuu yleensä hyvänlaatuisesta mikroprolaktinoomasta, mutta joskus makroadenoomasta, joka voi aiheuttaa päänsärkyä ja näkökentän kaventumista painaessaan näköhermoja. Tulosten tulkinnassa on huomioitava, että prolaktiinin eritys on sykäyksittäistä ja että arvot ovat korkeimmillaan aamuyöstä.

Raskauden aikana PRL nousee synnytykseen asti tasaisesti ja taso on kolmannen trimesterin aikana 700 - 5700 mU/l. Lisäksi PRL-taso nousee fyysisen ja psyykkisen stressin, hypoglykemian ja rintojen manipuloinnin yhteydessä. Estrogeenit ja erityisesti trisykliset antidepressantit nostavat ja dopamiini alentaa prolaktiinipitoisuutta.

Noin 25 % kohonneista S -PRL-arvoista johtuu nk. makroprolaktiinista, joka ei ole biologisesti aktiivinen, mutta tulee mitatuksi immunomäärityksissä. Biologisesti aktiivisen prolaktiinin osuus voidaan määrittää S -PRLmakr- tutkimuksella, joka sisältää osatutkimukset S -PRL (kokonaisprolaktiini, joka sisältää biologisesti aktiivin prolaktiinin ja makroprolaktiinin), S - PRLrec (saanto, tutk. no 8863) ja S -PRLbio (biologisesti aktiivinen prolaktiini, tutk.no 8864). Prolaktiini määritetään sekä PEG:llä saostetusta että käsittelemättömästä näytteestä ja tuloksista lasketaan saanto, joka suoraan kuvastaa biologisesti aktiivisen prolaktiinin määrää.

Ilmoitathan listaan tulevat lisäykset/muutokset selkeästi erillään boldattuna ja/tai eri värillä, kiitos.

KUUMEILEVAT
Nimimerkki................Kiertopv:t........Ikä.......Toive.....Yritys
Ansku83..................71/21-68........28v....1.lapsi....yk11
MeaMinnis................67/27-32.......33v.....2.lapsi....yk2
marica30.................60/20-33.......30v.....4,lapsi.....yk6
Micaela...................38/??.............26v.....1.lapsi
Rulla-Katriina...........37/28-30..................2.lapsi....yk1
Ranskis...................36/27-30..................2.lapsi.....yk1
Rakkauspakkaus83..32/36-38.......28v......2.lapsi.....yk4
New........................29/28............21v......1.lapsi....yk1
Hömpi.....................29/21-28.......23v......2.lapsi....yk4
macy gray...............26/30-34.......31v.....2.lapsi....yk25
Anastacija...............25/26-29........27v.....1.lapsi....yv1,5
lippimami.................22/32............26v.....3.lapsi.....yk1
MolliMelooni............19/28-30........33v.....2.lapsi.....yv4,5
Jensar.....................18/28.............32v.....2.lapsi.....yv2
ÄitiliiniX5.................16/28-30.........29v......6.lapsi.....yk2
iltatähti-80...............16/28............31v.......4.lapsi.....yk13
Sunflower11............12/24-35...................3. lapsi....yk14

PIINAILIJAT
MolliMelooni..........dpo1

HAAMUILIJAT

PLUSSANNEET 2012, TAMMIKUU
Mantu82......2.1.....29v......1.lapsi.....yk1

Plussanneet 2011
Helmikuu: Pikku-Saara, Neiti-81, koiksa-79, Gabrielle, Matilda-08, Epa_88
Maaliskuu: MiiJane76, EevaN, Mariel85
Huhtikuu: äiti x4, Viena, mileon, Mango86, Miimau, Camilla31, Jul, Viola30
Toukokuu: Maira, Lisey
Kesäkuu: Rhonda74, Emmuska10, Viola30, PIKKUVIIKINKI
Heinäkuu: Minnarun, Bla-bla, SiSa78, xamora, Midia
Elokuu: Lintsa, vomppis, Hanspili
Syyskuu: LepikonHeta, Tuulia81, kissendaal, DingeLiDong, pillipöllö, Sanmar82
Lokakuu: Tiituliini, Barbamama35, Laurelle
Marraskuu: Kati82, mirkku76
Joulukuu: Rakkauspakkaus83,Ellamae, Metku, Krumeluu

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: MolliMelooni

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:

kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina = yv) Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km? = yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
(ku = kohdunulkoinen, tm = tuulimuna)

Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen (Days Past Ovulation). Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (ovistestiplussa = dpo -1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita.

Pontevia plussapuhureita!

Viimeksi muokattu:
Sf Eipä mittää! =) Google on kaveri! :D

Täällä mennään edelleen samaa kiertoa! Yk 11, mut kumminkin 1v2kk! Pläh... Mut jos sit tiistaina olis vähän viisaampi jo! Unet on ihan sekasi, valvon siis ihan älyttömyyksiin ja nukahdan vasta ku oikeesti sammun! Nukunki sit vaihtelevasti 4-6h!Sit on pää on ihan sekasi, kierrot on ihan sekasi, koht on varmaa mahaki ihan sekasi...jännittää niin vietävästi!
Toissa päivänä vihlas alamahasta sen verra rajusti et meinas polvilleen viedä. Olinkin ihan varma et nyt ne alkaa! Ja samaa tunnetta mensujen alkamisesta oon täs potenut enemmän ja vähemmän 1,5 viikon aikana, mut ei ni ei! 2 pv:n päästä ollaanki sit samoissa lukemissa kun viime kesänä eli kp68...saas nähä kuin paljo menee yli. Poli päivänä onki sit kp71, ellei ennen sitä ala... :|

:attn: KYSYMYKSIÄ: Sitä täs piti utelemani et mahtaakohan kukaan osata kertoa mitä siellä naistentautien polilla tällä ekalla käynnillä tehdään? Muuta ku tietty selvitellään taustoja ja tietoja! Tuleeks se ultra siihen heti? Ja mites tuo mahdollinen munatorvien aukiolotutkimus?
Ja sitten kysymys vielä tuosta TSH-arvosta..eli kilppari. Kun viitehän on 0.4-4 mU/l ja miulla oli tulos 2.41 mU/l. Oon sit myös lueskellut et raskautta yrittäessä sen pitäis mielummin olla alle 1??? Pitääkö paikkansa?? Vaikka tuo viitearvojen sisällä hyvin onkin!

Kiittäen jo etukäteen vastauksista! :heart:

~Ansku kp66~

Sunflower11
Ansku: Mulla on kilppariarvo 2.0 et melkein samoissa kun sun.
Mä taas jostain luin et kahteen asti olis hyvä jos haluaa raskautua..
Tarvinnee kysellä ite sieltä perhesuunnitteluneuvolasta/lääkäristä sitten..

Huh...tippupa pommi! Kaveri jolla on 4kk lapsi, odottaa nyt toista! Itkuhan siinä tuli, ei maha minkää! :'( Mut olen onnellinen heidän puolesta silti! Huh huh, on täs taas sulattelemista! Pieni muotoinen shokkitila päällä nyt! :| Ihan hienoo ku on kaveripiiri sellasta et naps vaan ja raskaana ollaan! Mutta, täältä noustaan! Mä en iha vähällä luovuta! ;)

Sunflower11
Ansku83: Halit!
Mä just kuulin kahdesta vahinkoraskaudesta yhtä aikaa, toisessa käytetty pillereitä ja toisessa oltu kerran ilman kumia.. :( tuli vaan jotenkin paha mieli..

Ansku83 > Kilppariarvon tulisi mielellään olla korkeintaan 2, jos yrittää raskautta. Hoitamaan ei kuitenkaan aleta, jos arvo on normaalien rajoissa. Jotkut lääkärit myöntävät lääkekokeilun lasten annoksella arvon noustessa kolmeen, jos kilpparioireita on. Mullakin on hieman yli kahden ja lievästi noususuuntainen, joten lääkäri määräsi seurantaan. Kontrolli otetaan loppuvuodesta.

Voimia vauvauutisten kanssa ja tujakkaa plussatuulta!

Sunflower11 > Tasan ei mene onnen lahjat. Voimia myös sinulle!

Menkkajuilinnat kiusaa. Polille on suunnitteluaika ensi viikolla, joten pyydän ultralla katsomaan onko siellä taas kysta. Luulin kipukohtauksen tarkoittaneen poksumista, kun ei se oireiden perusteella ovikselta vaikuttanut näin jälkikäteen ajateltuna. Toivomme kuitenkin hyviä uutisia. Hoitotauko ahdisti, mutta nyt ollaan jo voiton puolella ja fiilis alkaa olla toiveikas. Olen koittanut ottaa rennosti ja keskittynyt töiden lisäksi hyvään oloon tähtäämiseen. Kiirusta pitää, mutta stressiä koitan välttää viimeiseen asti.

Sf ja mg Kiitos! Noi on niin pommeja kyl! Kerkes tosiaan kaverille synnytyksen jälkee yhet mensut tulla ni johan taas napsahti.
Hienolta kuullostaa tuo kilppari juttu! Ei p****le, paremmi ei voi nyt sanoo! Mitä jos se johtuuki sit vaan siitä, miks sitä ei sit voi ottaa ja antaa niit lääkkeitä jos se auttais asiaa!?? :( Ihmeellistä....

Nii ja Sf Halit myös ja voimia!! :hug:

Viimeksi muokattu:
Ansku83 > Niitä lääkkeitä annetaan nihkeästi, jos arvot on ok. Johtuu varmaan siitä, ettei asiaan perehtymättömillä lääkäreillä ole riittävästi tietoa ja koska lääkityksellä voi heilahtaa sitten herkästi liikatoiminnan puolelle ja sekin on paha. Mulle lääkäri sanoi (Tk:n setä tosin ihan), että arvon noustessa kolmeen voidaan lääkitystä kokeilla, jos oireita selkeästi on. Kokonaisuus siis ratkaisee. Tuo hieman päälle kahden oleva arvo katsotaan vielä hyväksi vaikka oireita olisi paljonkin. Itsellänihän oireet viittaa kilpirauhasen vajaatoimintaan, mutta ne vaikuttaisivat johtuvan jostain muusta. Nyt seuraillaan ja olen varmaankin yksityiseen asiaan perehtyneeseen yhteydessä, jos tilanne pahenee.

Polilla varmaankin ultrataan, käydään labratulokset läpi, keskustellaan kiertoasiat ja muu lähtötilanne, ja mietitään sopivaa hoitomuotoa. Jos siis tarkoitit lapsettomuushoitojen aloituskäyntiä. Mies on hyvä olla mukana, mutta ei välttämätön. Esitteitä saat luultavasti mukaan, jotta voitte perehtyä kotona. Aukiolotutkimusta ei ainakaan mulla tehty, mutta tarvittaessa aika voidaan sopia. Ilmeisesti täällä ei tehdä sitä tutkimusta, jos ei ole aihetta epäillä ongelmaa aukiolossa.

Yhteistyössä