~~~Tammikuussa 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Alkuperäinen kirjoittaja Dream 73:
~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~





Cat33: 1. ICSI, 2 PAS, siirto 30.1 pp 19

Sarah85 1IVF, punktio 2.2, siirto 5.2, pitkäkaava pp 13 OYS

Nia77 1 IVF, punktio 4.2, siirto 6.2, pitkäkaava pp 12

kolmisin: 1 ICSI, 1 PAS siirto 10.2 pp 8 OYS

Miiruskainen 2. IVF, punktio 8.2, siirto 10.2, lyhyt kaava pp 8
VÄESTÖLIITTO

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio 16.2, siirto 18.2 pitkä kaava pp 0 VÄESTÖLIITTO

emily81 1IVF/ICSI, punktio 16.2, siirto 19.2, pitkäkaava pp --

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp --





Ihmeidentekijät

Jozefina =)
Angela77 =)
Raitanen =)
Tähtisäde =)
mm-72 =)



Myöhemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76
Jena
Hope79
Meea
susy
Isis
Soja
Tirlittan-75
NPG
Sannuli-81
Pikku Myy -76
Dream 73
 
Dream: VOI EI ja AUTS!!!
Mä olin ihan varma että sä plussaat... Jaksuja ja sympatiaa sulle kovasti! Joko sulla vuoto alko? Jos ei, niin Suomessa sanottaisi, että niin kauan kun vuoto ei ala niin on toivoa...
Mulla on niin menkkamainen tuntemus mahassa, että vaikea kuvitella tästä muuta tulevan kuin menkkaa... Aamulämpökin on vain 36,8... Yritän kuitenkin pitää turhat odotukset loitolla ja toivon korkealla. Onneksi ulkona paistaa aurinko...
 
Niin siinä sitten taas jälleen kerran kävi :'(

Aamulla tein kotona testin eikä haamun haamua ollut näkyvissä joten odotettavaa oli että veritestikin oli negatiivinen. Vuoto ei vielä ole alkanut mutta alkanee 2 pävän päästä niinkuin viimeksikin kun lopetin progesteronin käytön. Eli perjantaina odotan tädin kurvaavan paikalle.

3 vuotta ja 7 kuukautta on sitä toista viivaa jo huhuiltu testiin mutta koskaan se ei ole edes haamuna näyttäytynyt. Ongelma taitaa oikeasti olla kiinnittymisessä koska siirretyt alkiot ovat olleet aina I-luokkaa. Pakkaseen emme ole koskaan saaneet mitään (aina siirretty kaikki kerralla..) joten seuraavaksi edessä olisi taas uusi hoito. Tämän kevään ajattelin kuitenkin "elää" ja sitten ehkä touko-kesäkuussa se uusi hoito uudella klinikalla.

Mieli on nyt kyllä maassa mutta eiköhän täältä vielä nousta.

Kiitokset kaikille Teille mahtaville piinasiskoilleni! On ollut mukava jakaa ajatuksia kanssanne!

Toivottavasti loppulistan poppoolla on parempaa onnea kuin minulla ja niin monella muulla meidän pinolaisella.

Roikun täällä todennäköisesti vielä seuraamassa teidän loppujen tuloksia joten ehkäpä minusta vielä kuulette :wave:
 
Dream 73, voi höh :(

Millis, mä oonkin täällä käyny kokoajan kattomassa että koska tuut kertomaan siirtouutiset! Tosi hienosti teillä kyllä mennyt kuin noin paljon saitte pakastimeenkin. Toivotaan että niitä pakastettuja tarvitaan vasta joskus myöhemmin =)

Mä päätin sitten olla etukäteen soittamatta hoitopaikkaan meidän alkioista, toivottavasti siellä nyt joku on huomenna hengissä ja saadaan mullekin kyytiläinen matkaan.. Pelottaa ihan pirusti että ykskään ei oo hedelmöittyny tai että kaikki on kupsahtanu!
 
Emily En mäkään soittanut sitten eilen hoitopaikkaan. Järkeilin sen asian niin, että ehkäpä ne soittaa sieltä jos ei ole kukaan hedelmöittynyt. Mut onneksi nyt oli. :) Itsekin pelkäsin kovasti tilannetta ettei ole yhtään siirtokelpoista.
Lääkäri puhui jo meille tulevasta. Yksi kierto tulee väliin ja sitten lääkkeellinen PAS, koska kierto ei niin säännöllinen joka kuukausi. Toivotaan nyt että ei tartteisi heti mennä seuraavaan.
 
Olenkin ollut viikon nettipimennossa lomalla, ja saanut taas pääni järjestykseen. Olen tosi onnellinen, että meillä on niin paljon alkioita pakkasessa, että ei tarvitse ihan heti ajatellakaan uutta hoitokierrosta alusta asti. Odottelen kovasti ekaa PASia, joka siis tehdään yhden välikierron jälkeen maaliskuussa. Sain jo ohjeet ja reseptitkin postissa klinikalta.

Voi harmitus Isis, Soja, Tirlittan-75, NPG, Sannuli-81, Pikku Myy -76, Dream 73 ja Sarah85! :hug: Meitä neganneita on kyllä ihan liian monta. Mutta kyllä me tytöt täältä taas noustaan, eikös? Joku pointti tässä hommassa täytyy olla, vaikka se ei nyt siltä tuntuisikaan.

Onnea mm-72! Toivottavasti pikkuinen on tarrannut kovin kiinni! :heart:
 
dream73 :hug: ei oikein oo sanoja.... tiedän niin tuon tunteen, ja en tiedä kuitenkaan.... mut kyllä me selvitään! monesko hoito teillä sit ois lähdössä?

Sarah85 :hug: olen pahoillai. toivottavasti pääsette vielä tänä keväänä uuteen hoitoon, vai millanen teillä on jono tilanne? meillä päästään onneks heti taas jatkamaan, mut oo ollu huomaavani, että täällä aika paljon parempi tilanne kun monella muulla paikka kunnalla....

tsemiä vielä viimesille piinailijoille, vielä ois kiva joku plussakin pinon pohjalta paukauttaa :D
 
:hug: isot isot halit teille neganneille. On tää ollut merkillisen vähäplussainen pino :(
Toivon teille kaikille kovasti voimia uuteen yritykseen :heart: :heart:

Oma plussani odottaa varmistusta vielä viikon, sit on ultra. Panikoin oiretten häviämisellä/vähenemisellä :headwall: Jos tää raskaus tästä alkaa, niin en tosiaan tiedä missä vaiheessa uskallan rentoutua ja nauttia...Voipi mennä keskivertoa pidempään :whistle:
 
~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~





Cat33: 1. ICSI, 2 PAS, siirto 30.1 pp 20

Nia77 1 IVF, punktio 4.2, siirto 6.2, pitkäkaava pp 13

kolmisin: 1 ICSI, 1 PAS siirto 10.2 pp 9 OYS

Miiruskainen 2. IVF, punktio 8.2, siirto 10.2, lyhyt kaava pp 9
VÄESTÖLIITTO

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio 16.2, siirto 18.2 pitkä kaava pp 1 VÄESTÖLIITTO

emily81 1IVF/ICSI, punktio 16.2, siirto 19.2, pitkäkaava pp 0

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp --





Ihmeidentekijät

Jozefina =)
Angela77 =)
Raitanen =)
Tähtisäde =)
mm-72 =)



Myöhemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76
Jena
Hope79
Meea
susy
Isis
Soja
Tirlittan-75
NPG
Sannuli-81
Pikku Myy -76
Dream 73
Sarah85
 
soja meillä seuraava hoito on 3. ICSI. Itse olen ajatellut että 4 tai 5 hoitoa aion teettää. Niillä jos ei tärppää niin sit on kait uskottava että sitä lasta ei ole meille tarkoitettu.
Mullahan alkaa olla tuota ikääkin jo kun alettiin näihin lapsenteko hommiin vasta kun oli hyvät työpaikat, iso omakotitalo ym. olemassa. Sekin harmittaa että me ollaan ainoa lapseton pari meidän ystäväpiirissä ja ulkopuolisuuden tunne kyllä vallitsee aika ajoin.

Sarah85 :hug: Voin sanoa että tiedän miltä susta tuntuu :ashamed: Ei oo kivaa ei mutta mehän ollaan vahvoja naisia, eiks vaan ja kyllä me tästä vielä selvitään!

millis alkion pitäisi kiinnittyä noin 7 päivän kuluttua hedelmöityksestä.

mm-72 Nauti, olet sen ansainnut. Älä suotta murehdi, kyllä kaikki menee hyvin!

emily Toivottavasti siirto menee hyvin ja saatte huippuyksilön matkaan mukaan!
 
NPG
Dream73: Pahoittelut täältäkin. Kun lueskelin sun suru-uutisia niin meillä näyttäis olevan aika samanlainen tarina. Just et ollaan ainoat lapsettomat kaveripiirissä. Kaksi ICSIä takana ja sitä toista viivaa, tai edes haamua en ole koskaan nähnyt. Meillä ei ole kummallakaan kerralla tullut kuin yksi alkio jota on siirretty takaisin, joten pakkanen ammottaa tyhjyyttään. Meillä aikaa kulunut 2v7kk.

Meillä kävi kyl sinänsä nyt tuuri et ollaan edetty julkisella puolella jonossa eteenpäin ja just eilen lähetettiin paperit menemään että saadaan sit eka käynti sinne. Mutta kuten sanoit niin toisaalta tuntuu et välillä pitäis saada vaan "elää". On nää hoidot kuitenkin nini rankkoja niin kropalle kuin nupille. Tsemppiä sulle!
 
Viimeistä piinapäivää viedään.. koko viime yön heräilin siihen että joko on perjantai ja olenko myöhässä verikokeesta. Ja näin unta testistä, unessa oli positiivinen.. toivottavasti oli enneuni!
Olo on siis aika levoton. Menkkatuntemuksia on aika vahvasti, siksi hiukan pelkään että meni ohi tämä hoito. En yhtään tiedä miten sen sitten huomenna ottaa. Yksi tuttava on tulossa muutaman kuukauden ikäisen lapsensa kanssa kylään ensi viikolla, en tiedä yhtään miten jaksan vauvoja jos tämä on nega... voi voi. On nämä hoidot raskaita, ihme homma miten kaikki jaksetaan. Ja toisille tämä on niin helppoa, "vahingossa" vaan tehdään niitä lapsia.. ei ole tasasesti jaettu onnenlahjat. Ilmottelen huomenna kun tiedän miten käy. Jaksamisia kaikille!!!
 
Mullakin nyt sitten kyytiläinen matkassa =) ! Oli kyllä melkoinen helpotus kun lääkäri sanoi että hyvin meni, pelkäsin ihan hirveästi ettei olis mitään siirrettävää. Yhdeksästä munasolusta 8 oli hedelmöittynyt, muutama alkio oli ollut vähän hidas/huonolaatuinen joten pakkaseen saatiin vielä 4 kaveria. Olen tosi tyytyväinen että päästiin tänne asti!
 
Tyhmästä päästä kärsii taas koko ruumis.. Ollaan oltu koko viikko kamalassa flunssassa ja kun näitä menkkatuntemuksia on ollut tosi vahvasti, niin olin aamulla seitsemän aikaan kun kello herätti verikokeeseen olin aivan varma että nega sieltä kuitenkin tulee enkä jaksa nousta!
En sitten noussut, enkä siis mennyt verikokeeseen. Kaapissa oli yksi raskaustesti, jonka sitten aamupissasta tein. KAKSI VIIVAA!!! En mä sitä uskonut, en edes meinannut katsoa koko tulosta, niin varma negasta olin. Soitin sitten klinikalle, että mitäs nyt, toinen viiva hiukan toista haaleampi, mutta selvä viiva kuitenkin. Antoivat varovaisen varoituksen, että pitää nyt olla vähän varuillaan, ennen kuin saadaan ne veritestin tulokset, kun on näitä kipuja yms. Ettei ole menny kesken tai mitään. Nyt sitten äkkiä niihin veritesteihin, joiden tulokset saan vasta maanantaina.. Ja viikonloppuna vauhdikasta testausta, että haaleneeko vai tummeneeko tuo kauan odotettu toinen viiva!! Luget lopetan tänään, joten sittenhän sen näkee että kui meidän "Pippurin" on käynyt...
Voi, mä en yhtään teidä mitä ajatella!! Mutta ihana asia että se toinen viiva tuli, vaikka oiskin vaan tullut käymään...
Haleja kaikille piinailijoille!
 
~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~





kolmisin: 1 ICSI, 1 PAS siirto 10.2 pp 10 OYS

Miiruskainen 2. IVF, punktio 8.2, siirto 10.2, lyhyt kaava pp 10
VÄESTÖLIITTO

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio 16.2, siirto 18.2 pitkä kaava pp 2 VÄESTÖLIITTO

emily81 1IVF/ICSI, punktio 16.2, siirto 19.2, pitkäkaava pp 1

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp --





Ihmeidentekijät

Jozefina =)
Angela77 =)
Raitanen =)
Tähtisäde =)
mm-72 =)
Nia77 =)


Myöhemmin onnistuvat

karatin
Kristiina76
Jena
Hope79
Meea
susy
Isis
Soja
Tirlittan-75
NPG
Sannuli-81
Pikku Myy -76
Dream 73
Sarah85
Cat33 ??
 
Nia77 :flower: Superonnittelut kahdesta viivasta :flower: Eiköhän se siitä lähde vahvistumaan! Laitoin sut jo plussanneisiin kun kerran 2 viivaa sait =)

kolmisin ja Miiruskainen Onkos jo joitain oireita?? Milloin testaatte?

NPG Kiva kuulla että sulla on samanlainen historia kuin mulla. Me aloitettiin hoidot Suomessa julkisella (inssit ehdittiin siellä tehdä ja yksi aloitettu IVF joka keskeytettiin kystan takia) ja ilmeisesti olen siellä vieläkin listoilla. Nyt vain ollaan tän ulkomaankomennuksen aikana käyty yksityisellä nämä 2 ICSIä kun ei jaksettu odottaa paluuta Suomeen. Ens hoito olis tarkoitus tehdä taas Suomessa mutta todennäköisesti yksityisellä kun sinne pääsee nopeemmin hoitoon. Toki aion ottaa yhteyttä myös julkiseen ja mennä sinne jonoon (jos huolivat kun aion mennä yksityiselle ensin) mutta epäilen että siellä hoito menee syksyyn lomien takia. Ja enhän mä tiedä mikä on jonojen pituus tällä hetkellä...

Cat33 Koska sinusta ei ole kuulunut mitään niin siirsin sinut myöhemmin onnistuviin kysymysmerkkien kera.

millis ja emily Jaksuja piinapäiville, koettakaahan kehitellä mukavaa tekemistä jotta aika kuluisi nopeasti.

Edit: Unohdin mainita että täti kurvaisi aamulla kyläilemään...
 
Nia77 Onnea plussasta. :flower:

dream73 Meillä oli ainakin 6kk:n jono IVF/ICSI:iin julkisella. Ja sittenkin niillä oli niin ruuhkaa vielä, että päästiin sitten maksusitoumuksella Väestöliittoon. Oon kyllä ollut tosi tyytyväinen tuosta siirrosta. Ihan eri meininki. :)

Joo oon tässä yrittänyt kehittää tekemistä. Mä kun oon vielä tämän päivän saikulla. Yhteensä tuli viikon sairasloma koko rumbasta työn takia. Onneksi ensi viikolla alkaa normi rytmi.
 
Pikaisesti täältä matalalennon keskeltä...
Oih, täällähän on mukaviakin uutisia. Onnea hurjasti Nia kahdesta viivasta. =)
Millis ja Emily, onnea siirrosta ja tarrasukkia ja liimaa pikkutyypeille. Hienosti saitte molemmat alkioita pakkaseen.
Itsellä menkkamaista mahapoltetta tahi lämmöntunnetta aika ajoin. Ei sitä oikein kivuksi voi sanoa, mutta sellaista tunnetta. En tiedä onko hyvä vai paha merkki. Mulla oli viimeksikin n.pp8 alkaen jotain mahatuntemuksia... Ajattelin kuitenkin yrittää olla testaamatta vielä. Ainakin tiistaihin asti meinaisin sinnitellä. Ekoina piinapäivinä ajattelin etten millään jaksa odottaa edes kahta viikkoa, mutta nyt en missään tapauksessa haluaisi nega-tulosta joten lykkäilen ainakin sinne pp 14...
Onko kolmisin:sta kuulunut mitään aikoihin..?
Tsemiä ja plussatuulia piinailijoilleja jaksuja ja uutta puhtia neganneille!

 
Kiitokset onnitteluista! Tein tänä aamuna taas testin, ei ollut kyllä yhtään viiva tummunut, hetken jo pelkäsin ettei se tule siihen pirun testiin ollenkaan. mutta tuli kuitenkin, mutta samanlainen kuin eilen. Mulla on iso pelko persuuksissa että tämä on jo mennyt kesken, yritän koko ajan selitellä itselleni että pieni ei sitten ole ollut elinkelpoinen jos on kerran kesken mennyt. Pää hajoaa! Pitäisi voida olla onnellinen, mutta kun ei uskalla niin ei...

IHanaa että täällä ketjussa on vielä piinailijoita, jännittyneenä odottelen kuinkas teidän piinailut etenee! Liityn teidän muiden joukkoon sitten tuonne maalis-huhtikuun pinoon, jos tämän raskauden kanssa on käynyt niin kuin pelkään.
Kovasti tarrasukkia kaikille piinailijoille, koittakaa tsempata viimeiset päivät!! :wave:
 

Yhteistyössä