~~~Tammikuussa 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

No niin, punktio ohi, se sujui hyvin. Kiitoksia peukutuksista! Tuloksena 4 munasolua, eli paljon enemmän kuin viimeksi. Huomenna saadaan tietää miten on käynyt hedelmöittymisen kanssa. Siirto maanantaina, jos jos jos...
Positiivinen mieli kuitenkin on kovastikin.

karatin, hienoa, että punktio sujui ja munasoluja saatiin talteen. Kovasti onnea seuraavaan vuorokauteen, jotta kaikki hedelmöittyisivät!
Itse jännitän etukäteen eniten juuri sitä hetkeä, kun pitää soittaa ja kysyä miten hedelmöittyminen on onnistunut. Jotenkin ajatukseni jatkuvasti hyppäävät jo siihen, vaikka olisi varmaan aihetta jännittää ensin hieman maanantain punktiota. Eiköhän sekin jännitys vielä tule!

Hyvä homma karatin! B) Olkoon tuulet myötäiset jatkossakin!

Muuta en jaksa nyt kommentoida kun v***taa niin.
Maanantaina on sit se punktio. Ja neljää munasolua lähdetään hakemaan. Tsiisus, vain NELJÄ, kaksi molemmin puolin. Ja muutama pienenpi, jossa ei varmaan vielä maanantainakaan ole tarpeeksi mittaa.
Mä tiesin tän, persiilleen menee. Olisi nyt edes muutama lisää ollut, kun joka vaiheessahan sitä menetetään muutama...niin olisi mistä hävittää... :headwall: :kieh: :'(

Tähtisäde
Uskaltaisinkohan minäkin tänne... Olen niin taikauskoinen, että en ole aikaisemmin uskaltanut tänne, mutta jospa sittenkin. Pääsenkö siis mukaan jännäilemään?

Ollaan siis ensimmäisessä icsi-hoidossa. Vikaa löytyy vaikka ja kuinka molemmista. Olemme menneet lyhyellä kaavalla pistellen Puregonia, Menopuria sekä Orgalutrania. Vasemmalle puolelle oli tähän kiertoon ilmestynyt kysta, joten kypsyvien munisten määrä jäi pieneksi, mutta tänään oli punktio ja talteen saatiin 6 munasolua. Enemmänkin olisi saanut olla, mutta jospa nämä sitten olisivat sitkeitä sissejä ja jaksaisivat hedelmöittyä. Huomenna aamulla saa tietää hedelmöittymisen tuloksesta ja mahdollisesti maanantaina siirto... toivottavasti. Punktio oli yllättävänkin iisi homma joten "pahin" on vasta edessä, nimittäin kokoaikainen jännittäminen siitä, että päästäänkö seuraavaan vaiheeseen...

Täälläkin olisi uusi pinolainen !

Viimeksi olin tuolla joulukuun pinossa mutta siitä hoidosta kun tuli nega niin nyt sitten yritetään uudestaan ICSI:ä. Tänään aloitan Gonalin piikityksen ja punktio menee varmaan viikon 6 loppuun. Meillä tehdään blastokysti-viljely joten siirto sitten 5 päivää punktiosta.

~~~Tammi/Helmikuun 2009 IVF-ICSI-PAS~~~

Jozefina: ICSI, punktio ?, siirto 19.1, pp 4 TAYS

Kristiina76: 3 IVF, punktio 14.1, siirto 19.1, lyhytkaava pp 4 TAYS

Angela: 3.IVF, punktio 20.1, siirto 22.1, pp 1

Jena: 1 IVF, punktio 20.1, siirto 23.1, lyhytkaava pp 0 FELICITAS

karatin: 2 IVF, punktio 23.1, siirto 26.1 pp--

Tähtisäde: 1 ICSI, punktio 23.1, siirto 26.1 pp--

Soja: 2.IVF, 1 PAS, siirto 27.1, pp PKKS

mm-72: 1 IVF, punktio 26.1, siirto ?, lyhytkaava pp-- VÄESTÖLIITTO
Susy: 1. ICSI, punktio 26.1, siirto 28.1 pp--

Sannuli-81: 1 IVF, punktio vk.5, siirto ?, lyhytkaava pp--VÄESTÖLIITTO

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--

NPG: 2 ICSI, punktio vk.5, siirto ? pitkä kaava pp---Tukholma

Meea: IVF, punktio?, siirto?, pitkä kaava pp--FELICITAS

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto vk.6 pp-- OYS

Sarah85 1IVF, punktio vk6, siirto vk 6, pitkäkaava pp-- OYS

Dream 73 2 ICSI, punktio vk6, siirto vk7, lyhyt kaava pp-- KFC

Tirlittan-75 1 ICSI, punktio? siirto? pp-- VÄESTÖLIITTO

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio vko 8, siirto ? pitkä kaava pp-- VÄESTÖLIITTO

Ihmeidentekijät

Myohemmin onnistuvat

Nyt kun pinossa on jo piinailijoitakin niin koitin vähän päivittää tuota listaa ja järjestellä jonkinmoiseen aikajärjestykseen... Jos jotain oleellista puuttuu tai muutin jotain väärin niin saa hihkaista tai vaikka itse korjata.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

mm, tiedän kyllä, että turhautuminen on suuri kun ei ole munasolujakaan paljon. Sitä kaiken sen vaivan jälkeen toivoisi, että pääsisi edes yrittämään... Sellainen olo minulla ainakin oli viime kerran jälkeen, kun löytyi vain 1 munasolu. Surin jo heti punktion jälkeen. Ja seuraavana päivänä sitten selvisi, että sekin epäkypsä. Nyt sitten neljä tuntuu minusta jo hyvältä määrältä, siinä jo on mahdollisuuksia. Jospa ne vähät olisivat sitten sitä laadukkaampia. Tsemppihalauksia sinulle!

Toiselta puolelta löytyi punktiossa pieni endometrioosirakkula eli se on siellä osaltaan viemässä tilaa. Lääkäri kyseli jo myös haluammeko yhden vai kaksi alkiota siirrettäväksi, jos sinne asti pääsemme. Itse ei ole uskaltanut vielä tuollaista ajatellakaan. Sovittiin, että mietitään sitten maanantaina mahdollisten alkioiden laadun mukaan.

Jozefina: ICSI, punktio ?, siirto 19.1, pp 4 TAYS

Kristiina76: 3 IVF, punktio 14.1, siirto 19.1, lyhytkaava pp 4 TAYS

Angela: 3.IVF, punktio 20.1, siirto 22.1, pp 1

Jena: 1 IVF, punktio 20.1, siirto 23.1, lyhytkaava pp 0 FELICITAS

Tirlittan-75 1 ICSI, punktio 26.1. siirto 28.1. pp-- VÄESTÖLIITTO

Pupuvaimo: 1 IVF 1 PAS, siirto? pp--

NPG: 2 ICSI, punktio vk.5, siirto ? pitkä kaava pp---Tukholma

Meea: IVF, punktio?, siirto?, pitkä kaava pp--FELICITAS

kolmisin: 2 icsi, 1 PAS siirto vk.6 pp-- OYS

Sarah85 1IVF, punktio vk6, siirto vk 6, pitkäkaava pp-- OYS

Dream 73 2 ICSI, punktio vk6, siirto vk7, lyhyt kaava pp-- KFC

millis1981 1 ICSI/IVF, punktio vko 8, siirto ? pitkä kaava pp-- VÄESTÖLIITTO

Ihmeidentekijät

Myohemmin onnistuvat

Minäkin haluaisin mukaan!

Meillä on 1. IVF/ ICSI ihan alussa, 4.päivä sumutteluja menossa, näillä näkymin punktio viikolla 8. Pitkällä kaavalla siis mennään. Mulla on 05/08 operoitu endo jonka jälkeen tehty 4 inseminaatiota, kaikki negaa. Miehellä muuten kaikki ok mutta melko korkeat vasta-ainelukemat, siksi ainakin osaan munasoluista (jos sinne asti päästään!) tehdään ICSI. Hoidoissa ollaan Felicitaksella.

Tsemppiä kaikille =)

Nyt on 8-soluinen alkio kyydissä...

Jozefina ja Kristiina onko teillä ollut mitään kiinnittymis tuntemuksia? millon alkion pitäis kiinnittyä?

mm-72 älä lannistu! Ei se määrä, vaan se laatu! meillä tosiaan tuli 17 munista ja saatiin 2 pakkaseen.

NPG
Pikaisesti ennen nukkumaanmenoa:
).( Ultrassa tänään. Oikealla puolella 8 suurinpiirtein samankokoista rakkulaa(noin 13mm) ja vasemmalla puolella muutamia pienempiä, saa nähdä ehtivätkö ne mukaan tähän touhuun. Maanantaina vielä ultra jolloin päätetään sit punktiopäivä. Luultavimminkin keskiviikko, mahdollisesti torstai. Lääkäri sanoi ettei oo mitään syytä huoleen, joten vähän luottavaisemmin mielin mennään. Ekaa kertaa kuulin lääkärin suusta et noin 20% munarakkuloista on tyhjiä. Onko joku muu kuullu vastaavanlaista tietoa? Kun viimeksihän mulla oli 5 rakkulaa mut vaan munista.

Tervetuloa uudet "tulokkaat"! Hyvät yöt ja hyvää viikonloppua!

Jena hui! Voi kun nyt tarraisi lujasti kiinni!

NPG, en ole prosenttilukuja kuullut, mutta eikö se ole joka vaiheessa tässä jutussa, että osa tippuu pois; kaikissa ei munasoluja, kaikki munasolut eivät hedelmöity, kaikki hedelmöittyneet eivät jakaudu oikein, kaikki eivät kiinnity, kaikki kiinnittyneet eivät pysy...

Sain aamulla puhelun, 4:stä munasolusta 1 oli ollut epäkypsä, 2 oli hedelmöittynyt! Se on niin vähän verrattuna toisten hurjiin määriin, mutta se riittää, kunhan nyt jatkaisivat jakautumista hyvin maanantaihin saakka. Toki sitä toivoisi, että kaiken tämän vaivan jälkeen saisi pakasteeseenkin jotain. Mutta nyt on hyvä näin, nyt ollaan jo paljon pidemmällä kuin viimeksi.

Mulla meinaa vaan flunssaa pukata. Toivottavasti ei nouse lämpö enkä sairastu kunnolla, ettei siirto peruunnu.

Tähtisäde
Mehän mennään Karatinin kanssa samoissa... :) Mäkin sain tänään puhelun, että kuudesta yksi oli epäkypsä ja neljä oli hedelmöittynyt. Voi kumpa ne lähtisivät jakautumaan...

Jena: sullahan oli hyviä uutisia, jippii :) nyt vaan toivotaan parasta !

Karatin: toivotaan, että molemmat jakautuisivat :)

joku fiksumpi joka osaa päivittää listaa vois laittaa mulle punktio:26.1 ja siirto 29.1 jos tulee siirretävää... mut toivon tietysti parasta!
mulla tullut vasta nyt rinnat kipeeksi, joku oli laittanut tuntemuksista!itse punktio ei jännitä vaan enemmänkin se lopputulos!

Mulla nyt ei vielä aikoihin ala nämä hoidot, mutta tosta munasoluhävikistä kun on ollu puhetta.. niin mietin sitä että tietääkö joku syyn miksei niitä epäkypsiä voitas kypsyttää samalla tavoin valmiiks kun ivm.ssä tehdään? Tuntuu vaan kurjalta että kun niiden keräämiseen nähdään niin suuri vaiva ja jotkut menee haaskuun vaan sen takia.. kannattaakohan tämmöstä ehdottakaan lääkärille?

Ekaks Tähtisade, emily ja Dream, tervetuloa mukaan jännäämään :)

Karatinkin kävi jo punktiossa, bd bd pidetään peukkuja, että saadut kaverit on sitkeitä sissejä!!

mm :hug: mutta ei lyödä hanskoja vielä tiskiin, kaikkihan on vielä mahdollista! Tsemppiä!

Jenakin liitty meihin piinistelijöihin, jee!!

NPG olipa sulla hyvä saalisnäkymä, onnittelut!

Mitäs Angela ja Jozefina?

Mua kans alko kiinnostaa toi mistä Risupesä kirjotti... en kyllä siihen osaa mitään sanoa :)

Jena kyseli oireista... no nyt mulla alkaa pessimismi valtaamaan mielen. On ollut viime päivät näitä mulle tyypillisiä "menkat alkaa viikon päästä"-oireita eli unettomuutta ja kaks finniä naamassa... Plääh :( On kyllä muutenkin kaikkee ikävää pukannut tässä viime päivinä, oma talous-ja työtilanne stressaa aika lailla :headwall: ja mun äitikin oli kylässä :D

Ens viikollahan meillä onkin täällä sit kiireistä, kun monella on alkionsiirto! Mä varmaan roikun täällä sit kurkkimassa muiden kuulumisia, ihana saada muutakin ajateltavaa kun oma napapiiri. :wave:

Pikaisesti... Mulla oli heti seuraavana päivänä alkionsiiron jälkeen illalla kovat alavatsakrampit ja seuraavana päivänä vielä maha tosi kipeä. Ja ihme "tunne" alavatsassa. Nyt ei ole ollut kipuja. Kauhea väsymys vaan, huimaus ja pahoinvointi silloin tällöin. Luulen kyllä että ne johtuu Lugesteronista jota laitan 2x200 mg / 2 krt pv. Käyttääkö muut Lugeja? Välillä on vahva fiilis että hyvä tästä tulee mutta tänään on ollut jotenkin niin selväpäinen olo pitkästä aikaa että olen aivan varma että siihen loppui tämä lysti. Perjantaihin kun jaksas, sitten on testi...

Tsemppiä kaikille...

Kiitos kaikille tsempeistä :heart: Eiköhän tää tästä, nyt primolut menossa ja sitten ens kuun 17 päivä mennään taas polille missä seuraavaan kiertoon aloitetaan kaiketi uusi IVF hoito.

risupesä Lueskelin tosta IVM hoidosta ja ilmeisesti vain jotkut yksityiset klinikat tekevät niitä. Pitää lisäksi olla paljon näyttöä että edes pääsee ko hoitomuotoon. erikoista tässä hoitomuodossa on se että raa`at munasolut kasvatetaan maljalla 24-48 ja ovat kypsiä. Normaalisti munasarjoissa tähän kasvamiseenmenee noin viikko. Sitä ei tiedetä mitä se vaikuttaa solukehitykseen ym. Eläinkokeissa kyseinen hoito on tehnyt kasvuhäiriöitä ym myöheisemmässä vaiheessa. IVM hoidoilla syntyneitä näitä lapsia seurataan ns tutkimusryhmässä 2 vuotiaaksi asti.

emily Meet sitten mun kanssa suunnilleen samoissa. :) Mulla kanssa punktio vkolla 8 ja tiistaina aloitin sumuttelut. Onko sulla tullut mitään sivuoireita?

Tsemppiä piinalijoille ja punktioon menijöille.

Itselläni tosiaan viidettä päivää sumuttelut menossa. Onneksi aika menee suht nopeaa ja toivottavasti päästään siirtoon asti.

Tiinuli Ok, kiitos selvityksestä.. näistä ei kovin helposti tietoo meinaa löytyä. Mutta siis ilmeisesti tavallisessa ivf.ssä saadaan ehkä enemmän parempilaatusia soluja/elinkykysiä alkioita kuin ivm.ssä? Onkohan pitkässä kaavassa myös joku vastaava hyöty, vai tehdäänkö niitä vaan esim. endon "kuoletuksen" takia..?
Ainakin Taysissa tehdään kuulema myös ivm-hoitoja mutta siihen tosiaan täytyy olla varmaan jotkut erityiset perusteet. Onhan se melko uus hoitomuoto vielä.

Iltaa täältäkin!

Meillä ivf:ssä nyt pistelyvaihe aluillaan. Gonalia menee 150 yksikköä päivässä ja siihen suprecur-sumutukset päälle. Keskiviikkona oli ensimmäinen ultra: jarrutushoidosta johtuen ohut limakalvo, mutta kuitenkin oikealla 10 alkua ja vasemmalla 6. En nyt sitten tiiä yhtään että onkos se hyvä vai huono juttu että niitä oli jo. Tuosta pistolääkkeestä...sanoivat lääkärissä että gonal ja puregon on samaa ainetta, vaan eri firman. Tykkäsin tuosta puregonin piikittämisestä paljon enemmän...oli jotenkin helpompaa...mutta ei auta.

Onkos muilla ollut tässä vaiheessa puhetta liikunnasta? Multa kiellettiin jo tässä vaiheessa kaikki jumppa ja pomppiminen yms. Uidakin saa vaan niin pitkään kun se tuntuu hyvältä... Sitten mietin kanssa tuota matkustamista...meillä olis viikko siirron jälkeen lentomatkoja tiedossa...eivätkai voi vaikuttaa onnistumiseen?

Jozefina: ICSI, punktio ?, siirto 19.1, pp 6 TAYS

Kristiina76: 3 IVF, punktio 14.1, siirto 19.1, lyhytkaava pp 6 TAYS

Angela: 3.IVF, punktio 20.1, siirto 22.1, pp 3

Jena: 1 IVF, punktio 20.1, siirto 23.1, lyhytkaava pp 2 FELICITAS

Tirlittan-75 1 ICSI, punktio 26.1. siirto 28.1. pp-- VÄESTÖLIITTO