Tammikuun Vauvat 2012 elokuussa

Vihdoin oli neuvola eilen. Olipa kiva kuulla niitä sydänääniä, kauhea jyskytys! :) Syke oli 145. (Kysyin neuvolatädiltä, josko siitä pystyisi jotain päättelemään, mutta nauroi vain, että ei sen perusteella voi ainakaan sukupuolta arvailla.) Loppui tosiaan se hiljaiselo, jota on viime viikot pitänyt. Nyt jään odottelemaan liikkeitä ja rakenneultraa. Mitään liikkeitä ei vielä tunnu, ei vaikka kuinka rauhassa selällään hiljaa maaten yrittäisi jotain tuntea.

Paino oli noussut juuri tasan sen kaksi kiloa, niin kuin itse arvailin. Hyvä juttu, kun alussa tuntui vähän pudonneen. Verenpaineet katsottiin, samoin virtsasta sokeri ja proteiinit. Kaikki ok. Mukavaa, kun joku aina huolehtii, hyvin tuntuu neuvolajärjestelmä toimivan. :) Aikaisemmin kukaan/mikään julkinen taho ole tällä tavoin ollut musta ja mun terveydestä kiinnostunut... :D

Lehdistä. En ole mitään tilannut/ostanut. Jostain syystä tuntuis tavattoman hassulta ostaa noita, en tiedä miksi. Tuntuu, että netistä voi lukea samat hyödylliset ja hyödyttömät ja hassutkin jutut. Vähän liian yhden asian lehtiä mulle ehkä. Tai sitten mieli vielä muuttuu...

Onkos siellä fb:n puolella muuten vilkastakin? Harkitsen sinnekin tuloa, ainakin jos täällä hiljenee..

Tellu Po 16+5
 
Pääseekö yksi uusi mukaan????

Oon kirjotellut tuolla vauvahaaveet todeksi puolella, siellä omassa yksityiskerhossa, mut nyt löysin tänne! En nyt kerkeä kaikkea teijän juttuja lueskella, paremmalla ajalla sitten.

Tässä pientä infoa itsestäni: oon 33v, tytöt 6ja 5 vee. Miehen lisäksi meillä asustelee myös kaksi kissaa. La on 25.1 ja synnärinä KOKS.

Fiona 16+0
 
Tämän linkin kautta pääsee tilaamaan ilmaisen vauva-lehden näytenumeron, mikäli kiinnostaa ;) Ei siis mitään edellytystä jatkotilaukseen.

Sanoma Magazines Finland – Tarjous

Huomenna olisi neuvola! Lopultakin! Voi kun ne sydänäänet saataisi kuulumaan. Alkaa jo ahdistus iskemään kun ei maha kasva eikä liikkeitä tunnu.

Viime yönä kramppasi pohje :( Se kipu on kyllä jotain aivan järkyttävää - ei voi olla huutamatta. Ja vieläkin koskee jalkaan. Pitäisi varmaan jotain magnesium-lisää alkaa vielä syömään noiden äitiys-multivitojen lisäksi :(

Tervetuloa Fiona, ja muut uudet :heart:

SenSen 17+3
 
Viimeksi muokattu:
Heissan! Reissusta taas palauduttu, mukava miniloma takana. Vielä tämä viikko "lomailua" esikoisen kanssa, ens viikolla päiväkotiin tutustumisviikko ja sitten töihin. Pomo tietää raskaudesta, mutta muut taitavat olla aika ihmeissään, kun mä palaan töihin mahani kanssa :)

Ninnatar Mulla oli ekassa raskaudessa toi flexi-belt käytössä ja pärjäsin sen kanssa aika pitkälle ilman äitiysvaatteita, varmaan n. 30 viikolle asti meni omat farkut jalkaan. Sitten oli siirryttävä äitiysvaatteisiin housujen ja hameiden suhteen. Onneks oli kevät/kesä, niin ei tarvinnut mitään takkiasioita miettiä. Paitoja ei kauheesti tarvinnut hankkia erikseen, kun topit ja tunikat menee ihan kivasti vielä pitkälle raskaudessa. Vanhat äitiysvaatteet on kuitenkin tallella ja ne pitääkin kohta kaikella vissiin esille. Flexi-belt tuli tänään käyttöön, kun ei enää hameennappi menny kiinni :O

St.Brigitten Mulla on samanlainen "tausta" eli pt:n takia oli jo suunniteltu sektio, mutta tehtiinkin vähän aikaisemmin kun raskausmyrkytys eteni nopeesti. Mulla oli kyllä reilusti viikkoja kasassa, onneksi. Obnko sulle sanottu mitään raskausmyrkytyksen riskistä nyt? Mulle joku sanoi, että on vähän suurempi riski, kun se on kerran ollut ja yks tuttu gyne sanoi, että on todennäköistä, että mä saisin sen uudestaan :( Mutta että se yleensä tulee toisella kerralla myöhemmin eli sen suhteen ei olis kauheeta hätää (Sektio tehtiin vk 37).


Lyydia76
Toivottavasti supistelut sulla loppuu! Otahan rauhallisesti! :hug:

Maijuli84
Mulla oli käytössä/kokeilussa pahoinvointirannekkeet vähän aikaa, mutta en saanut niistä mitään hyötyä. Merkki tais olla joku seaband, mitä saa apteekista.

Niiskuneiti Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa! Kyllä se kohta pitäis helpottaa ja pääset nauttimaan kunnolla odotuksesta!

Rakenne-UÄ taitaa olla mielessä jo monella, kuten itselläkin :) Mies haluaa tietää sukupuolen, itselle ei niin olisi väliä. Mutta tietäähän ainakin, pitääkö pistää tytön pinkit vaatteet kirppismyyntiin :) ja hankkia sitte "poikavaatteita". Tosin säästössä olevat vauvanvaatteet on aika neutraaleja väritykseltään.

Mä en esikoisen raskauden aikana halunnut lukea mitään babylehtiä, mutta syntymän jälkeen tilasin sitten Vauva-lehden ja se tulee mulle edelleen. Kaksplussaa ostan välillä irtonumerona. Eipä noissa mitään kovin tieteellistä faktaa ole, mutta musta on ihan kiva lukea perheiden arkielämästä ja kolumnit on aika hauskoja.

Hankinnoista pitänee sanoa, että meillä oli viime talvena kovilla pakkasilla kovassa käytössä Ticketin untuvamakuupussi. Oli ihan ykköshankinta! Ei tarvinut pukea monia vaatekerroksia päällekkäin. Niitä olis outletissa aika edullisesti saatavana just nyt: Sleeping bag
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa taas uudet, kiva että teitä tulee lisää niin pysyisi ketjukin aktiivisena. :)

Lehtiä ei tule minkäännäköisiä, esikoisen odotusaikana tuli Vauva-lehti, mutta nyt ostan irtonumeron jos on jotain kiinnostavaa.

SenSen Nuo krampit ja suonenvedot on kyllä vihoviimesiä. :( Miullakin oli tässä yksi ilta kummatkin jalat samassa tilassa ja oli sen jälkeen monta päivää kipeät kyllä. Toivottavasti saat mangnesiumista apua noihin.

Tellu Po Onnea sydänäänien kuulumisesta. :heart: Niitä on kyllä aina niin kiva kuulla.

Vitamiineista on ollut puhetta kanssa. Multivitaa popsitaan täälläkin, maitohapot on niin pirun kalliita ja en usko että niillä on kovin paljon vaikutusta, niin en ole ostanut.

(.) Kiitos massukehuista. :) Onhan se kiva että näkee jo et on raskaana, mutta toisaalta pienempikin riittäisi...
Täällä onkin sitten puolivälietappi tänään. =) Sen kunniaksi käin lääkäriltä hakemassa hiivalääkettä kun ei tunnu millään hellittävän tuo. Kai sitä saa noita käytellä sitten koko loppuraskauden.
Eilen soittelin neuvolaan kun nyt muutamaan päivään ei ollut tuntunut mitään liikkeitä, pääsinkin heti ja siellä pikkusydän pompotteli. Itkuhan siinä pääsi ja neuvolatäti oli huolissaan että onko kaikki ihan ok.
Nyt sitten olisi varattu aika psyk. sh juttusille, kun vähän liikaa vissiin stressiä on miulla. Ehkä tuo sitten helpottaa kun käy jonkun ammattilaisen kanssa juttelemassa. Tosin auttoi jo paljon purkaa sydäntään tuolle neuvolatätillekin. Lähinnä tuo töiden aloitus tässä stressaa niin etten saa kunnolla nukuttua ja sitten kaikki pikkuasiatkin tuntuu kauhean raskailta. :(

Kovasti odottelen rakenneultraa johon olisi siis 1,5 viikkoa. Ei millään malttaisi odottaa että pääsee näkemään pikkuisen.

MLM ja kukkis 20+0 :flower:
 
Ooh, MLM jo puolivälissä! Onnea siitä etapista! :heart:

Mulla oli myös tuo housujen jatkopala käytössä ensimmäisessä raskaudessa. En nyt muista, minkä merkkinen, mutta ihan toimiva vehje. Lähinnä työhousuissa sitä käytin ennenkuin mulle tilattiin maksikokoiset äitiyspökät. Nykyisin viihdyn sitten enemmän lököpököissä ja hameissa, parit äippähousut riittää.

Nyt on alkanut muksetta tuntumaan sitten ihan erilailla. Eli ihan samoilla viikoilla kuin ensimmäisessäkin raskaudessa. Tosin ensimmäinenhän oli tuplaraskaus, joten siitä liikkeet tuntui varmaan aiemmin kuin olisi yksösraskaudessa tuntunut. Tässä istuessa tuntuu koko ajan liikettä masussa.
:attn: Vinkkinä muuten liikkeitä tunnusteleville: juokaa illalla ennen nukkumaanmenoa esim. lasillinen tuoremehua (tai syökää jotain makeaa). Se saa yleensä liikettä masuun ja ilta-aika on käsittääkseni se sikiön aktiivisin jumppa-aika muutenkin. =)

Jaahas, pitäisiköhän sitä saada jotain hyödyllistäkin aikaan lasten päiväunien aikana?! :whistle: Kävin äsken hassaamassa jokusen kympin ja tilasin itselleni kukkasipuleita, että pääsen kukkapenkkiin möyrimään syksyllä. :D Noita Carcasin vinkkaamia makuupussejakin kuolasin, mutta koska värivaihtoehtoina oli tylsästi punainen ja sininen, en sitten tilannut. Olis kyllä taatusti kätevä talvivauvalla, mutta hyvin pärjättiin kyllä kerrospukeutumisellakin ynnä lämpimillä vilteillä. =)


NS 18+1
 
Taitaapi olla toista kuukautta (?) kun olen viimeksi kirjoitellut tai lukenut. Kiirettä on piisannut ja surua kanssa :|

Toinen neuvolakäynti oli maanataina. Painoa oli tullut ihan hirveästi 4,2 kg kaikenkaikkiaan :ashamed:
Paineet taisi olla 110/60 ja pissa puhdas. Sykkeet oli 147-160. Kaveri melskasi koko neuvolakäynninajan ihan hurjasti ja sykettä oli vaikea saada.

Montako kertaa muut ovat käyneet nevolassa?

Mulla tämä oli tosiaan toinen käynti ja seuraava aika varataan vasta rakenneultran jälkeen joka on 12.9 eli menee varmaan sinne lokakuulle se kolmas käynti. Silloin viikkoja taitaakin olla jo ainakin 26.

Onko muilla pahaolo helpottanut?
Itsellä jatkuu edelleen, mutta oksentanut en ole nyt 1,5 viikkoon, onneksi :)

Äitiysvaatteista oli juttua. Mulla on ollut jo hetken aikaa käytössä vanhat vaatteet ja kesälomareissua varten ostin trikooshortsit (jotka oli kyllä liian isot) ja collegehousut (joita ei tarvittu helteiden takia). Olen lihonnut niin paljon, että tavalliset vaatteet eivät mahdu.

Bassets rv 16+6
 
Bassets Miulla on ollut nyt 3 neuvolakäyntiä, joista yksi lääkärineuvola. Ja seuraava on 24. päivä tätä kuuta, silloin saa sitten nuo Kelan paperit täyteltäviksi. Viikkoja on ollut noilla käynneillä 8+, 13+ ja 17+. Seuraavaksi taitaa olla 22 tasan.

Äitiysvaatteina suosin legginssejä, kun niiden kanssa käy useampi paita. Kävin tuossa eilen juuri ostamassa H&M:sta parit lisää, muutaman paidan olen kanssa hankkinut. Talvitakki on onneksi niin reilu että sinne mahtuu mahakin hyvin piiloon, joten sen kanssa ei tarvi stressailla. Lisäksi miulla on sellainen kantotakki, jota voi käyttää myös äitiystakkina. Niillä pitäisi yrittää pärjäillä sitten joulukuuhun saakka.

Ihanalta näytti tuo makuupussi. Miulla on ollut talvella käytössä tuo Eichbärchenin kaukalopussi myös vaunuissa ja ei ole tarvinnut kauheasti pukea kun vauva on jo hiestä märkä. On kyllä näppärä.
 
Täällä on käyty toisessa neuvolassa ja kuulumiset hyvät :) suluissa ensimmäisen neuvolan mitat.

Viikot: 15+3 (8+2)
Paino :+ 800 grammaa (vielä lähtöpainosta ollaan -700 grammaa)
RR. 112/80 (113/74)
Pissa: puhdas
HB: 134 (133)
sykkeet vauvalla: 152

neuvolatäti sano et vähän oli korkee tuo alapaine mutta muuten ok :) helpotti kuullu pikkusen sydänäänet, vaikka oon niitä kyllä kotonakin kuunnellu. Menin tänään sitten neuvolan jälkeen työkokoukseen, niin siinä seisottiin niin yhtä äkkiä puski hiki päälle ja sumeni silmissä ja pyörryin ;o ikään ennen en oo pyörtyny, en oikeen tiiä et miten se niin. siinä ku heräsin korvissa hirveesti soi. onneks ei käyny mitään, vähän pää kopsahti,mutta ei siitä mitään jälkiä tullu.itse säikähdin kyllä kovasti, enkä tiedä et mistä se pyörtyminen sitten johtu. Täytyy nyt kuulostella omaa olotilaa. heti ku pääsin kotiin, oli pakko kuunnella vauvaa, ja todeta että pikkusella ainakin asiat hyvin. <3

Niin tosin, seuraava neuvola syyskuun lopussa ja rakenneultra 9.9. <3

Niiskuneiti 15+3
 
Sartsa83
Jouduin taas tänään käymään lääkärissä kun oli niin paha olla. Lääkäri kysyi mitä mieltä olisin masennuslääkkeistä ja sain kaksi viikkoa aikaa miettiä, aloittaisinko ne. Olen aina ollut lääkkeitä vastaan ja edellisenkin kerran puhuminen helpotti. Ei tarvittu mitään lääkkeitä. Seuraava etappi siis ois perheneuvolan kautta psykologin juttusille. Jos se alkais helpottamaan. Tää koko tilanne on AIVAN KAMALA!

Vauva sentään tuntuu voivan hyvin, liikkeitä tuntuu jo yhä selvemmin ja tälläkin hetkellä tosi kova meno päällä. :heart:

Anteeksi etten kommentoi tämän enempää.. on jotenkin puhti pois. : /

Sartsa ja Pätkis 18+4 :heart:
 
Hellou.

Mulla tyttö syntyi perätilassa ihan alatiesynnytyksellä. Sain valita synnytänkö normaalisti vai sektiolla. Sieltä se tuli pylly eellä=) Ehottomasti haluaisin synnyttää myös toisen alateitse jos vaan mahollista.

Huomenna alkaa sitte työt, lomailtu onki 2,5 kk. Työ on tosi fyysistä ja rankkaa, että saapa nähä kuinka pian saikkua joudun ottamaan. Haluaisin kuitenki olla niin pitkään töissä kun vaan mahollista.

Kyllä elämä on ihanaa:)



Nannu30 ja salamatkustaja 18+1
 
Voimia taasen kaikille odottajille!

Bassets, Neuvolassa oon käyny 2 kertaa tähän mennessä. Mulla on kans seuraava käynti vasta rakenneultran jälkeen, jos ei tapahdu mitään odottamatonta. Toivottavasti sun pahoinvointi alkais helpottaa.

Lehtiä en ole tilannut, mutta olen saanut joitakin vanhoja lehtiä ja ajattelin ehkä ostaa jonkun irtonumeron, jos sattuu mielenkiintoisia aiheita. Ja oon käyny kyllä ihan kirjastossakin lukemassa Vauvaa ja KaksPlussaa ;)

Vitamiineistakin täällä on keskusteltu. Oon kuullu kans, että maitohappobakteerituotteet ois hyväksi myös vauvan masulle. Jugurttia, piimää ja mehua, joissa on näitä bakteereita oon käyttäny silloin tällöin, kun en pillereitä viitsi ostaa. Nyt mulla on myös kokeilussa mustaherukansiemenöljy, jossa on omegoja ja sit Multivitaa nappaan päivittäin.

Uuh, ihanaa kuulla, että monet tuntee jo liikkeitä :heart: Mulla tänään neuvolassa kun juteltiin, niin sanoivat, että ei välttämättä kovin nopeesti tunnu, kun meiän tyyppi potkii lähinnä istukkaan, joka on kohdun etuseinässä vaimentimena. Jään siis odottelemaan...

Ja tervetuloa FionaHelmi!

Mesikersa 15+5
 
Kesä on mennyt hujauksessa, enkä ole kesäloman aikana kirjoitellut yhtään. Mukana kuitenkin ollaan edelleen menossa. Nyt on arki taas alkanut, joten ehkä vähän aktivoidun täälläkin.

Neuvolassa olen tämän raskauden vuoksi käynyt vasta yhden kerran ja nyt on menossa 19+4. Seuraava kerta on vasta elokuun lopussa, kun täytellään Kela-paprut. Tosin kuunneltiin pikaisesti sydänääniä, kun käytiin pojan 2v. neuvolassa. Meidän kunnassa on leikattu tosi paljon noita neuvolakäyntejä muilta kuin ensiodottajilta. No loppuvaiheessa taitaa käynnit vähän tihentyä.

Painosta on ollut puhetta. Mulla sitä on tullut enemmän kuin laki sallii, eiköhän se 20 kg tule tässäkin raskaudessa täyteen kuten edellisessäkin. Mutta kaikki raskauskilot ja vähän enemmänkin oli lähtenyt parissa kuukaudessa imetyksen myötä, joten luotan ja toivon että niin menisi nytkin enkä jaksa stressata painosta.

Äitiysvaatteitakin oon joutunut käyttämään jo useamman viikon. Kävinkin just viime viikolla ostamassa HenkkaMaukasta muutaman työvaatteen, kun ei normaalit vaatteet mahdu enää mitenkään päälle. Talvitakki onkin vähän ongelmallinen asia, ei yhden talven takia viitsisi ostaa isoa takkia, jolle ei ole enää myöhemmin käyttöä... Viime kerralla olin viimesilläni raskaana kesällä, joten ei ollut takkiongelmaa.

Hankinnoista, kaukalopussi pitäisi hankkia ja sitten yhdistelmävaunut. Olenkin katsellut tuota MLM:n mainitsemaa Eichbärchenin kaukalopussi, sellainen tulee varmaan tilattua. Muuten ei paljon hankintoja tarvitse tehdä, vaatteita on esikoiselta ym. muut vauvan kamat. Jos nyt tyttö sattuis tulemaan, niin sitten vähän jotain uusia vaatteita.

Mulla on huomenna rakenneultra, iiks, jännittää! :eek: Uskomatonta, että tämä raskaus on ihan just puolivälissä, aika on mennyt ihan hirveän nopeasti. Nyt kun vauvan liikkeitä jo tuntuu, niin vasta kunnolla itselle kirkastuu tämä raskaana olo.

Jaksamista kaikille ja tervetuloa uusille :flower:

sheebis 19+4
 
Sheebis Tuuhan sitten kertomaan ultrakuulumiset, mukavaa että niitäkin alkaa taas tipahdella. :)

Muksuluuri Mie itkeä tirautin neuvolassa kun oli niin paljon huolta että Kukkiksella on kaikki ok, tuli sitten puhetta muutenkin elämäntilanteesta ja tässä on ollut nyt aika paljon kaikenlaista stressiä niin terkka ehdotti että kävisin ainakin kerran juttelemassa ihan ammattilaisen kanssa noista jutuista. Lupasin sitten käydä, vaikka tosiaan tuo terkan kanssakin juttelu jo helpotti oloa huomattavasti. Eli melko helposti tuonne ohjattiin ja aikakin löytyi nopsaan.

Painosta on kanssa ollut juttua. Miulla sitä ei tällä kertaa ole tullut vielä yhtään lisää, kun ei meinaa ehtiä syömään kun on kaikkea touhua tässä. Toki jotain täytyy muistaa suuhun laittaa, mutta helteillä ei edes maistunut mikään kunnon ruoka. Edellisessä raskaudessa tähän mennessä oli tullut painoa jo 5 kiloa ja yhteensä silloin tuli 13 kiloa lisää. Nyt varmaan alkaa noustakin, kun yleensä tässä puolenvälin paikkeilla on alkanut hiipimään ylöspäin.

Ootteko jo pohtineet noita äippäloma juttuja? Itse jouduin tänään jo ilmottamaan että alotan loman varhennettuna, kun tuo töihin paluu siintelee horisontissa. Eli normaalisti alkaisi 21.11, mutta aloitankin nyt jo 7.11. ja siihen vielä sovin että saan pitää kesälomat joita on ehkä 13 päivää niin lokakuun puolessa välissä olisi sitten jo lomilla. :) Tosin vähän tympeeltä tuntuu mennä töihin 7 viikoksi, mutta eipä voi minkään.

Nyt poistun täältä terrorisoimasta neulomisen pariin. :)

MLM ja Kukkis 20+0
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei taas mammat!

Tänään oli toinen neuvolakäynti jonka lisäksi oon käynyt lääkärineuvolassa. Oli kiva kuunnella taas pientä sydäntä joka löikin 140 ja potki kovasti äänipäätä :)

Muksuluuri, varasin juuri tänään paikalliseen mielenterveysyksikköön ajan, yhteystiedot luulisi löytyvän sinunkin paikalliseen kaupungin/kunnan nettisivuilta jos et ole jo saanut neuvolasta apua. Itselläni on ahdistushäiriö joka on alkanut taas oireilla niin koitan vähentää omaa/vauvan stressimäärää :) Voimia sinulle, tiedän että helpottaa kun pääset puhumaan jollekin. Minulla se on aina auttanut. <3

Minulla tuo painonnousu on ollut jotain 1-2kg:n luokkaa mikä ei kuulemma haittaa kun tuota lähtöpainoakin on ihan tarpeeksi (lue liikaa). Nyt olin taas laihtunut mikä varmaan johtuu jatkuvasta pahoinvoinnista. Tänään en ole oksentanut (HURAA!), mutta väsynyt senkin edestä..

Sheebikselle tsempit ultraan! :wave: ja Sartsa, ymmärrän todella hyvin mitä koet, voimia myös sinulle :hug:. Ja jos saat lääkityksen, se on vain sinun ja vauvan parhaaksi ja lääkkeet ovat hyvin tutkittu mitä raskausaikana saa käyttää. Ei niitä ihan kylmiltään määräillä <3

Maijuli 16+3
 
Sartsa83
Neljän suora siis hetkonen.. en mä oo mitään viestejä saanu siitä etteikö joku ois jo ryhmässä???? :O Kelleköhän ne on menny? :O Mä oon nyt ihan sekasin kun välillä tulee kaverikutsuja jotka ei oo ees kaikki täältä kaksplussasta ja sitten taas mä pyydän kaveriks jotakin, jonka liitän tonne ryhmään... Ö_ö ..laita mulle yv:nä sun nimes, niin katon, ootko jo mun kaveri ja katon että ootko varmasti jo ryhmässä ja jos et oo, niin liitän sut heti pikin miten ja pahottelen jos oot jostain syystä jääny pois. Ryhmät joihin kuulut näkyy vasemmalla puolella, heti viestit ym. jälkeen kun siis olet etusivulla. Pahottelut vielä kerran ja MUA SAA AHDISTELLA KYLLÄ!!!!! :) :hug:
 
MLM ja Maijuli Täytyy koittaa jaksaa odottaa sinne neuvolaan asti, joka on loppukuusta. Alkaa vaan tuntua, että tässä kertyy vähän kaikenlaista pään sisään ja sitten alkaa pelottaa, että miten se vaikuttaa pikkuseen...
 
Eilen käväsin taas neuvolassa, joka olikin jo viides kerta. Yhteen noista kerroista sisälty kans lääkärillä käynti.

17+6 (15+5)

Paino: 50,3 (48,8) toivotaan et toi paino nyt pysyis ton yli 50kg:n
Hb: 125
RR: 113/70 (110/51)
Syke: 145 (145)

Sain nyt vihdosta viimein varattua ajan sinne neuvolapsykologille. Ens viikolla ei oo mitään, sit sen jälkeen onkin toi psykologi ja sitä seuraavalla viikolla rakenneultra ja sit viikko sen jälkeen neuvola mis katellaan niitä kelan papereita?

Kohta pitää mennä varaan se vakuutus vauvalle.

Vaunujen hankinta pitää alottaa taas alusta. Kun ei kerran enää saa tehtaaltakaan sitä väriä minkä halusin :( Kohta onneks julkastaan jo ens vuoden värit, josko sieltä joku iskis.

Aattelin käyttää ton joulun hyväks ja pyytää lahjaks vauvalle tavaraa :D Sitteri nyt ainakin ja ehkä jotain muuta pientä päätyy joulupukin listaan :)

Onko muille pidetty edellisistä raskauksista vauvakutsuja? Ja odottaako muut, että kaverit järkkäis jotain? Mä ainakin odotan, että kaverit järkkäis jotain. Edes jotain pientä.

Pötkylän potkuja on jo tuntunu jonkun aikaa, tai siis niitä poksumisia ja tökkäyksiä. Kerran vissiin heitti sellasen kuperkeikan et mahassa muljahti. Hetkeks tuli sellanen olo et huppista, mikäs toi nyt oli.

Nijan 18+0 poks poks
 
Ohhoh.. Olipas täällä päin mielenkiintoinen yö.. Eilen töissä alko tuntuu ihan virtsatietulehduksen oireita ni soitin sit työterveyteen ja kävin antamassa pissanäytteen, noh... tunti meni niin soitti että tulehdushan siellä on ja ei muuta kun antibiootti-kuuri :/ ..illalla alko jo koskemaan vatsaa ja oli aika kivuliasta kyllä.. :( sain sit kumminkin unenpäästä kiinni ja eikös menny ku puoltoista tuntii ni heräsin siihen ku koski ihan pirusti tuonne vasemmalle puolelle kylkeen/vatsaan/alaselkään.. :( mikään asento ei ollu hyvä ja siinä sitten olohuoneen sohvalla tuskailin ja vähä väliä ravasin vessassa.. :/ Pakko oli sit oman rauhallisuuden takia soittaa keskussairaalalle et onko ihan normaalia jne ni on kuulemma ja sit sano että panadolia voit ottaa jos se vaikka helpottais.. Sit tietysti kun oma mieli rauhottu että pikkusella ei oo hätää vaikka koskee ja alko sit se panadolkin vaikuttaa niin sain sitten nukuttua kun kipu vähän helpotti.. :) Huh, hankala yö oli mutta aamulla oli jo paljon kivempi käydä vessassa kun ei niin enää koske :) Sainpahan jakaa tuskaisen yön teidän kanssa :) Tänks!! :)
 
Huomenta kaikille

On tämä unirytmi vähän pyörähtänyt kun väsyttää koko ajan... Sain taas aamuyöllä itseni paniikkiin kun aloin miettimään saako lihaleikkeleitä jotka on tyhjiöpakattu/suojakaasussa syödä. Piti sitten aamusta soittaa neuvolaankin että sain itseni rauhoitettua. On kyllä melkoista panikointia taas ilmassa...

Muksuluuri, jos oikein pahalta tuntuu niin ei tarvitse odottaa edes sinne neuvolaan saakka. Niin ainakin minulle neuvottiin.
 
Heipparallaa kaikki!

Täällä odotus jatkuu samaan malliin, hyvin menee, nälkä on ja pikkanen potkii. Nyt kun vielä saisi miehen tuntemaan potkut myös, mutta jostain kumman syystä aina kun mies laittaa käden mun masulle mahassa on ihan hiljasta... :D
Ja eilen mies yllätti mut tekemällä niin herkullista ruokaa että... Kokkasi paahopaistia, perunoita ja vihanneksia. Yleensä minä kokkailen meille niin yllätys oli tosi mukava ja ruoka todella mahtavan hyvää. Nälkä oli jo pitemmän aikaa ennenkuin ruoka edes oli valmista kun tuoksut oli niin hyvät. :D

Välillä en tiedä edes kuinka paljon itse kehtaa hehkuttaa omaa raskautta kun täälläkin monilla on paljon raskaampaa. Koittakaa nyt kaikki mammat jaksaa hyvällä mielin loppuun asti. :heart:

Kysymys Tietääkö kukaan saako tonnikalaa syödä ja jos saa niin kuinka paljon??

Nyt suurin odotus kohdstuu ensiviikkoon kun on ultra edessä. Odotan sitä niin paljon että en ole edes kerinnyt jännittämäänkään. Haluan vain nähdä pikkasen ja kenties myös kumpi sieltä tulee ( vaikka eihän sillä ole mitään väliä). Luulen että uteiliaisuus voittaa ja haluaisin tietää onko omat tuntemukset oikeasssa. :)

Tervetuloa FionaHelmi mukaan! :flower:

Kerkesi jo tulla nälkä kun ruuasta aiemmin kirjoitin eli pitääpä tehdä retki jääkaapille! :D
Jaksamisia kaikille!!!!!

Vuokko ja Here 18+3
 
Vauvakutsuista Mun ystävä sano ainaki heti kun kerroin raskaudesta, että kiva, kun hän pääsee suunnittelemaan ja järkkäämään mulle vauvakutsuja :) Hänestä tulee todennäköisesti lapsen kummi ja hän tietää sen, joten tää babyshower on ikäänkuin hänen etuoikeutensa ;)
 
Taitaa suomessa olla noi vauvakutsut vähän harvinaisempia, itselle ei ole sellaisia järjestetty enkä ole koskaan kellekkään moisia järjestänyt tai edes ollut sellaisissa.

Tonnikalaa olen itse syönyt ihan normaalisti silloin kun sitä on mieli tehnyt, kuten kaikkea muutakin, eikai sitä määräänsä enempää pysty kukaan syömään? :D
Ostin muuten just maksalaatikkoa jääkaappiin, se tuntuu olevan mun himojeni kohde joka raskaudessa.. :rolleyes: :p

Uusia oli tullut, tervetuloa mukaan! :) :flower:

Äitiysloman aloitan normaalisti joulukuussa kuten kuuluukin, mikäs siinä kun kotona on muutenkin kht:lla.. :)

Neuvolassa olen käynyt nyt 3 kertaa, jos ei olis tarttenu lähetettä hakea ultraan, en olis käynyt kun vasta kaksi kertaa. Lääkärillä en ole vielä käynyt ollenkaan vaan se tulee sit joskus myöhemmin.

Tänne ei mitään uutta, sen takia melko hiljaa olen ollutkin kun ei vaan yksinkertaisesti ole mitään tapahtunut.. :D Päivät menee niinkuin aina ennenkin, sintti välillä jumppaa ja ilmottaa et on ok ja siinäpä se..Puoliväliä ja rakenneultraa innolla odotan.

Mutta mukavaa viikon jatkoa kaikille! Pitäkää huoli itsestänne ja toisistanne! :)

Maira ja pimpula 17+2
 

Yhteistyössä