Tammikuun vauvat 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piggis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
plussatestistä tulikin mieleen.. luulin reagoivani elämäni ekaan plussaan jotenkin tosi jännästi, mutta loppujen lopuksi hymyilin vaan epäuskoisena tunnista toiseen :D ja innolla odotin seuraavaa aamua että pääsee tekee uusinta testin..

mulla on myös maha aamuisin ihan normaalissa kuosissa mutta päivän mittaan se löystyy ja leviää :D ai kun kiva!

carrie, sulla kun on kokemusta niin onko alkuraskaudessa nälän tunne kovempi, tasottuuko se myöhemmin? mulla kokoajan nälkä, ja tulee kohta jo huono omatunto kun syö niiiin paljon.
ja onko ihan normaalia kun ainoat oireet on ihan hieman arat nännit, vain niihin osuessa, ja ajoittainen kova väsymys päivän aikana? siis todella vähäisiä oireita... ja nälkä nyt vaivaa myös.
pelottaa ettei ultrassa kuulukaan sydämen sykettä :( vaikka positiivisesti koitan kokoajan ajatella!

Hei vaan kaikille!

Yksi uusi tammikuun vauvaa (todennäköisesti) odottava ilmoittautuu joukkoon. Testin tein viime pe eli 28.5. Omien laskelmien mukaan viikkoja olisi tällä hetkellä 5+0. Tämähän tietysti saattaa vielä muuttua, mutta tuolla tulisi lasketuksi ajaksi 31.1.2011 eli olen juuri ja juuri tammikun odottaja. Odotamme toista lastamme, esikoinen on nyt noin 2 vuotias. Plussa oli melkoinen yllätys, sillä tärppi tuli ensimmäisestä kierrosta. Esikoista yritettiinkin lähes vuosi, joten olihan tämä iloinen yllätys, parempi näin päin.

Oireena on tällä hetkellä vain rintojen lievä kasvu. Pahoinvointia ei ole ollut ja kahvikin on vielä maistunut. Esikoista kun aloin odottaa niin aloin epäillä oelvan raskaana vasta kun kahvi alkoi ällöttää. Lisäksi mua on kyllä myös närästänyt. Se voi tietysti johtua muustakin, mutta ei mua kyllä oikeastaan ole närästänyt koskaan muutoin kun raskausaikana.

Ama 5+0 (ehkä)

Tammikuun vauvat 2011

Nuori vaimo, la 1.1
aurinko, kaksoset, la 5.1
Esikko, la 14.1 (nettilaskuri), PKSSK
piggis, la 15.1
laventeli, la 22.1
pampula, la 26.1
Carrie, la 29.1, OYS
krinde, la
Ama, la 31.1

Onnea Ama ja tervetuloa joukkoon!! =D kivaa saada uusia odottajia mukaan!

laventelille vastaan:

nälän tunne tasoittuu kyllä alkuraskauden jälkeen. Mullakin on tasaseen tahtiin koko ajan nälkä. Elä tunne huonoa omaatuntoa syömisestä! Ja jos tuntuu että syöt ihan hulluna, niin koita syödä vaikka vähän pienempiä annoksia kerrallaan, mutta useammin =).
Sekin on ihan normaalia että on vaan vähän oireita. Ei mullakaan ole vielä mitään muuta ku väsyttää vähän enempi, pää on koko ajan kipee ja mahaa turvottaa..ja menkkoja ei tule =). Parempi olla vaan onnellinen ku ei oo vielä ees huono olo. Eihän sitä tiiä vaikka viikon päästä asutaan pää vessanpöntössä....pahoinvointiki voi alkaa aivan yhtäkkiä sitte ku se alkaa. Mut toivotaan parasta ettei jouduta kauheesti kärsimään! =)
Ajattele niin että niin kauan kun on ees jotain oireita niin kaikki on ihan hyvin. Sitten jos oireet loppuu yhtäkkiä kokonaan niin sitte voi olla että pieni ei ole jaksanu menossa mukana....mutta heti vaan ku varhaisultrassa syke löytyy niin keskenmenon riski pienenee huomattavasti! Näin on mulle naistentautien erikoislääkäri sanonut, että keskenmenoprosentti on enää n. 1-5% =)

Huomenna tai ylihuomenna aion taas testata. Sit jos ei näy plussaa niin sitten juhlin mat valmistumisjuhlani lauantaina ja odottelen vaan menkkoja. Jos ei kuulu niin sit lääkäriin.
Ihmettelen kyllä suuresti jos testi on negatiivinen. Oireet vaan voimistuu koko ajan: tissit kipeytyy ja nännit on arat, iltaisin masu alkaa olla ku ilmapallo turvotuksesta, heikko olo jos ei muista syödä suolasta tietyin välein. Näillä mennään siis kohti huomista testiä. Ilmottelen sitten kuin käy ja mulla la varmaan ihan tammikuun lopussa ellei mene helmikuun puolelle.. Ja onnittelut kaikille uusille plussanneille!!

Terve taas mie!

Teehän testi heti aamupissasta kun hcg-hormonipitoisuus on korkeimmillaan jos olet raskaana =)
hyvältä kuulostaa oireet. Toivottavasti testi antaa positiivisen vastauksen!

Jäämme odottelemaan peukut pystyssä =D.....

lohduttavaa kuulla että jos syke löytyy ekassa ultrassa ja kaikki muutenkin ok,niin km todella harvinainen. eräs ystävä kertoikin omasta km:sta rv10 että ekassa ultrassa sydänäänet kuului mutta meni sitten kesken. totesi vain että koko alkuraskauden ajan oli ollut vuotoa enemmän tai vähemmän, joten niin sanotusti osasi odottaa keskenmenoa.
mulla ei ole ollut mitään vuotoja,miten muilla?

ja pieniä annoksia syönkin vähän useammin, mutta silti tuntuu että syön puolet enemmän kuin normaalisti :D

Odottelen jo malttamattomana tulostasi mie. Miten kävi? On kyllä todella hassua, jos testi ei näytä plussaa jos kerran oireetkin ovat vain yltyneet.

Myös minulla oli aivan alussa kova nälkä koko ajan ja se on rauhoittunut pikku hiljaa. Elikkä sen tähden laventeli ei kannata olla huolissaan. Eikös se ole vain hyvä merkki, jos on nälkä. ;) Ja niistä oireista. Eipä minullakaan sen suurempia oireita ole ollut, sitä yhtä viikkoa lukuun ottamatta. Ja todella toivon että se olo ei tule takaisin. Muuten oireeni ovat olleet hyvin samankaltaisia kuin sinä kuvailit, eikä siis minkälaista vuotoa. Muistan jostain lukeneen sellaisen kommentin, että ei raskaus ole sairaus, eikä sen kuulukaan tuntua koko ajan. Aika viisaasti sanottu. :)

Mulla ei kanssa juuri mitään oireita ole. Ennen plussaamista ajatettelin, että en kai vaan ole tulossa kipeäksi, olo on jotenkin outo, mut ei kuitenkaan sellainen, että tulisi kipeäksi. Ja sittenpä sieltä tuli plussa :) Ihan alussa oli repäisykipuja kun makasi, rinnat oli aika arat, närästi hieman ja aamupuuro ei meinannut mennä alas. Mutta nyt, kun edelleenkin ollaan tosi tosi alussa, 4+6. Kuitenkin olen onnellinen, että iltaisin masu on edelleen turvonnut kuin olisi puolivälissä raskaana, se on kummallista, kerääkö sitten tosiaan nestettä niin paljon, sillä vaakakin näyttää puolta kiloa enemmän mitä vaikkapa eilen. Itselläkin kyllä tuli tuo syömisreaktio, koko ajan piti vain syödä, mutta eilen pystyin syömään jo kuin normaalisti. Olen koittanut keventää painoani jo reilun vuoden verran, n. 13kg olenkin saanut alas, nyt ptiää laihdutuskin lopettaa, senkin vuoksi voi olla vaikea palautua oikean energiamäärän saamiseen. Mutta toivottavasti tosi tosi vähäisten oireiden takana ei ole mitään ikävää! Voi että kun toivoisin, että olisi jo 12+5, voisi olla jo helpottuneempi :)

Itse en oikeen tuota laskettua aikaa niin tarkalleen tiedä, koska pidensin aina tahallani kiertoani ehkäisyrenkaan kanssa, ja tosiaan menkat eivät kerenneet tulla kuin kerran ennen plussaamista. Yksi nettilaskuri sanoi 31.1. toinen 2.2. :)

Mulla kun ei tänä aamuna ollu kotona vielä testiä niin en sitä aamupissasta voinu tehdä. Tein sen sitten äsken ja joko se on nega tai sitten ihan tosi haamu. Luulenpa siis etten oo raskaana. Ärsyttää ku vois sitten ne menkat alkaa ja oireet hävitä!! Kai se on vielä yks testi tehtävä perjantaina aamupissistä ni sitten on aineki ihan varmaa!

Mulla kun ei tänä aamuna ollu kotona vielä testiä niin en sitä aamupissasta voinu tehdä. Tein sen sitten äsken ja joko se on nega tai sitten ihan tosi haamu. Luulenpa siis etten oo raskaana. Ärsyttää ku vois sitten ne menkat alkaa ja oireet hävitä!! Kai se on vielä yks testi tehtävä perjantaina aamupissistä ni sitten on aineki ihan varmaa!

Hei mie!

Ihan haaleista haaleinkin haamu on plussa! Jos siis jotain testissä näkyy niin plussaa on! (jos siis haamu tuli näkyviin testiajan sisäpuolella). Testailehan vielä sitten loppuviikosta uudestaan =) onnea matkaan!!

Viimeksi muokattu:
Me saatiin viime yönä suru-uutinen, minun siskon poikavauva on kuollut kohtuun (rv 26.) :`(
He ovat tällä hetkellä synnärillä käynnistämässä synnytystä. Heidän esikoinen on meillä nyt hoidossa sen aikaa... tämä on siis todella järkyttävää ja surullista... yhtäkkiä ei ollut enää liikkeitä tuntunutkaan ja ultralla varmistui että vauvan sydän ei enää lyö.
Vaikeaa yrittää tässä pyörittää tätä arkea kun ajatukset on koko ajan ihan muualla. Toivottavasti synnytys käynnistyy nopeasti eikä tarvitsisi monta päivää siellä virua kuollut vauva mahassa...
Tuntuu niin pahalta olla itse nyt raskaana...heillä olisi ollut laskettu aika syyskuun alussa.
En edes haluaisi olla tällä hetkellä raskaana..ihan kamalaa...elämä on tosi epäreilua.....

"Enkeli hiljaa vierelle kulki, tarttui käteen, silmät sulki.
Syliinsä kietoi siivillään, kuiskasi hiljaa: lähdetään"

Carrie, toi on niin kamalaa! Ei voisi pahempaa tietää... Varmasti ajatukset on jossain ihan muualla... Mieheni ystävillä on käynyt samoin, toisilla ystävillä vauva kuoli, kun oli jo syntynyt ja elellyt viikon verran. Juuri näiden kamalien juttujen takia minua itseäni pelottaa ihan kamalasti, että voiko tuo minun masun asukkini voida hyvin ja syntyä terveenä! Toivon sitä vain niiiiiin kovasti. Ja hieman tosiaan pelottaa nämä oireiden jäänti pois.. Toisaalta onhan se tosi hienoa, jos raskauteni ei aiheuta kummia oireita minulle lähes laisinkaan! Toki ne saattavat myöhemmin vielä ilmaantua, olenhan vasta niin alussa.. Mutta kun oireet olivat jo ennen menkkoja, ja nyt viikkoa myöhemmin, niitä ei enää olekaan. Toivottavasti ei ole tuulimuna tms.

Mutta voimia sinulle Carrie ja siskollesi!! On se elämä vaan epäreilua välillä... :/

on tällä hetkellä aika ällöä. Mikään lämmin ruoka ja varsinkaan vähänkään maustettu ei mene alas, eilisenkin pitsan nakertamiseen meni tunti. Viikonloppuna mietin kovasti mitä vois tehdä mieli ja tänään mies rakenteli mulle kermalla ja voilla höystettyä perunamuussia. Olipas namia eikä maistunut paljon miltään (ja nyt tuo on kehu :) En tajua, tavallisesti tykkään kaikesta maustetusta esim. intialaisesta ruuasta, mutta huomennakin pitäis ravintolassa löytää jotain mahdollisimman mautonta syötävää. Onneks sentään vihannekset maistuu eikä karkkia tai suklaata tee yhtään mieli, joten ei ihan perseellään ole nämä syömiset vaikkei minkään oppikirjan mukaiset tällä hetkellä olekaan.

Kysäisin mieheltä kiinnostaisko varhaisultra ja olihan tuo heti juonessa mukana. Vaikka ajattelin, että jaksan kyllä odottaa terkkarin ultraan niin kaveri sanoi tänään, että se on vasta vkolla 12. Ei tällä kärsivällisyydellä! Siispä aika on viikon päästä, kuten neuvolakin ja sillon viikkoja on päivää vaille 9.

Väsymys on taas ihan omaa luokkaansa. Raskaushan väsyttää jo itsessään, mutta meikäläinen pidetään normaalistikin hereillä lääkkeiden avulla ja nyt noita ihmepillereitä ei neurologi suosittele imetyksenkään aikaan syötäviks. Että hienoisessa horroksessa tässä vaelletaan ja yritetään selviytyä työpäivästä toiseen.

Moikat kaikille! Mahtavaa lueskella samassa vaiheessa olevien tuntemuksia :) täällä kans yksi odottaja rv 7+4 ja eteenpäin porskutellaan vaikka väsyttääkin ihan pirusti! laskettu aika siis laskureiden mukaan 14.1 mutta maha näyttää jo nyt siltä kuin olis 20viikolla menossa :D
Ei pystynyt sukulaisilta siis salaamaan, heti huomauttelivat hymy huulilla tulevasta perheenlisäyksestä.
Varasin varhaisultran johon pääsen jo huomenna,pakko nähdä ihan oman mielenrauhan takia että onko siellä ketään asukkia, nimittäin edellinen ei jaksanut kuin rv 9+5 ja keskeytynyt keskenmeno selvisikin sitten tammikuun lopussa ensimmäisessä ultrassa... =/
Täällä ei kummemmin ole pahoinvointia ilmennyt, mahdoton ummetus :P ja väsymys vaan... Ai niin ja yölliset vessakeikat tulleet taas tutuksi ;D tällakertaa olen myös ottanut kuvioihin kunnon vitamiinit,aamupuuron ja kuivatut luumut!!
tsemppiä kaikille odottajille, toivottavasti jokainen saa ihanan pehmeän nyytin syliinsä tammikuussa ;) <3

Voi Carrie, tosi paljon voimia jaksaa siskosi menetyksen rinnalla ja olla tukena. On varmasti tosi rankkaa olla itse raskaana ja koittaa iloita omasta vauvasta, samalla kun toinen on menettänyt omansa :( Voimia siihen sinulle paljon. Meillä menehtyi kans serkun poika kohtuun viikolla 25 vuosi sitten. On se kyllä inhottavaa miten sitä voikin käydä noin ikäviä asioita aina.

Ja en oikein oo vielä sillai odottava kun voisi olla kun se selvää plussaa ole tullu. Toivottavasti perjantaiaamuun mennessä on joko alkanu menkat tai sitten tullu selvä plussa testiin. Mut sillon sit tästä asiasta lisää...

Mites tuohon varhaisultraan hankitaan aika? Onko sekin ns. ilmainen palvelu, vai yksityisiltä? Neuvola aika minulla on 3 vko päästä, kun olen rvko:lla 8. Kun nimittäin itseänikin kiinnostaisi nähdä, onko siellä mitään! Ja viikkoon 12 on kyllä niiiiin pitkä aika, ainakin tässä vaiheessa :D

Mites tuohon varhaisultraan hankitaan aika? Onko sekin ns. ilmainen palvelu, vai yksityisiltä? Neuvola aika minulla on 3 vko päästä, kun olen rvko:lla 8. Kun nimittäin itseänikin kiinnostaisi nähdä, onko siellä mitään! Ja viikkoon 12 on kyllä niiiiin pitkä aika, ainakin tässä vaiheessa :D

Varhaisultra varaillaan yleensä yksityiseltä, maksaa kyllä aika paljon, mutta kela korvaa jonkin verran... täällä kans sama olotila, pakko nähdä että siellä oikeasti on joku, tuulimunan mahdollisuus pelottaa kun takana on vielä yksi keskenmeno :/

Viimeksi muokattu:
Kiitos kannustuksesta ja tsemppauksesta.
Nyt on siis siskon synnytys ohi, eilen illalla syntyi pieni enkelipoika, ihan täydellinen, ei mitään vikaa.
Synnytys oli nopea ja kivulias, mutta syntymän hetki ja sen jälkeinen aika oli helpotusta täynnä. Rauhallinen hetki. Nyt vaan hautajaisia järjestelemään...

Itellä vähän taas epätodellinen olo tästä koko raskaudesta. Tuntuu että ei oo taas mitään oireita!
Pissatulehdus on nyt iskenyt (kolmatta kertaa kuukauden sisään) ja oon tässä lähdössä terveyskeskukseen..huoh. Aloitetaan ehkä joku estolääkitys..eihän tämmöstä kukaan kestä ku joka viikko on tulehdus!

Onnea empulle plussasta! Tervetuloa joukkoon!! =)

Carrie rv 5+4 ..miten musta tuntuu että nää raskausviikot ei lisäänny yhtään !!! Koko ajan kuudennella viikolla vaan...

voi Carrie, jaksamista. ehkä pahinta mitä voi sattua :( tuollaista kohtaloa itsekin pelkää. koskaan ei voi tietää kuinka käy...

mä olen oireeton, pelottaa ettei kaikki ole hyvin, itsellään ikävä tunne kokoajan. enköhän mene varhaisultraan asti näillä peloilla :(

ja tuntuu mustakin ettei aika kulu... kukaan ei kertonut että tää alkuraskaus ja ekat viikot on näin hidasta aikaa :D

laventeli rv6+4

Mulla on ihan samat fiilikset mitä teillä! Ettei aika kulu laisinkaan.. Enkä edes ole menossa varhaisultraan et pitää sit venailla sitten vko:lle 12 kai... Ja toivoa, että siellä jotain elämää on.. Kun tosiaan tuntuu niin oireettomalta! Illalla sit vähä on ehkä jotain, mutta erittäin pientä. Tällain päiväsaikaan olo on kuin normaalilla! Toivottavasti siellä siis kaikki on hyvin.. Itellä tuli tänään täyteen tasan 5. Sentäs siitä 4+ päästy pois, mut voi kun tuo on edelleen niin aikasessa vaiheessa... En itekään hoksannu että tää alku voi olla tällaista! Koko ajan vaan toivoo, et menispä aika nopeempaa ja nopeempaa...

varhaisultra oli tänään aamulla, rv 7+5 siis ja jännitti ihan hulluna! mulla kun tämä on ollut kanssa ihan oireeton raskaus niin kyllä lääkäriä odotellessa meinas jo laatta lentää ihan vaan jännäämisen takia :D
Itse olen myös miettinyt monesti että jos raskaus on täysin oireeton niin ehkä siellä ei ole kaikki hyvin... Sanoinkin jo ennen tutkimusta että tuulimunan mahdollisuus pelottaa enkä halua katsoa monitoriin heti ensimmäisenä! Mutta lääkäritäti oli todella ihana tapaus ja hetken tutkittuaan tuumasi: "kuule ei tää mikään tuulimuna ole, katso itse, siellä on pikku asukki!". aivan ihanaa oli nähdä pikkuinen mökelö rauhassa makoilemassa ja pienenpieni sydän pomppi ihan hirmuista vauhtia! suosittelen kyllä siis tuota varhaisultraa ihan kaikille sitä harkitseville :)
raskausviikothan on oltava 7-10 ennen kuin mitään oleellista näkyy.
Nyt ei ainakaan ole enää turhaa stressiä siitä onko siellä oikeasti ketään :)
samoin mielessä oli että ultrassa pitää käydä ennen kuin menen neuvolaan, missä vauvalle ja äidille annetaan oma pieni kirjanen mihin täytellään kaikki mahdolliset tiedot, entäs jos siellä ei olisikaan ollut ketään?! hassua siis miksi ensimmäinen ultra ei ole ennen neuvolaa...
Noh, tämä tästä "Meidän" seikkailusta, vointeja kaikille!! ja toivottavasti tämä rohkaisi muutamaa muutakin käymään moikkaamassa masuasukkiaan ;)