Peikko89 Hienoa, että sait selvyyttä siihen
työaikajuttuun!
Lissu123 kyselikin liudan kysymyksiä, joihin vastaan omalta osaltani:
Onko muita joita EI jännitä rakenneultra?
Täällä jännittää ja taitaa jännittää enemmän kuin nt-ultra... Siis enemmän vallitsee sellainen hyvä ja odottava fiilis, mutta toisaalta myös pieni pelko persiissä
Meilläkin ultraan vielä kuukausi aikaa...
Mitä siellä edes voi selvitä, tai mikä on pahinta mitä rakenneultrassa voisi selvitä?
Harvinaista tietysti, mutta siellä voi selvitä esim. se, että sikiö ei ole kehittynyt oikein eikä ole ns. "elinkelpoinen", jolloin raskaus joudutaan keskeyttämään. Siellä voi selvitä, että pienellä voi olla vikaa munuaisissa, sydämessä, aivoissa... Nämä ovat siis
harvinaisia tapauksia, mutta kyllä se nyt vähän jännittää, että onko pikkuisella kaikki hyvin... Siksi rakenneultra tehdään yleensä ennen rv 24, koska siihen mennessä raskaus voidaan Suomessa keskeyttää...
Sikiötutkimukset :: Terveyskirjasto
Ja onko muille kerrottu aina kun olette uutta neuvola-aikaa varailleet/saaneet, että mitä siellä sillä kerralla on tarkoitus katsoa tai tutkia?
Ei mulle ole kerrottu, mitä seuraavalla kerralla käydään läpi. Ohjeistettu on, että pissanäyte käydään antamassa ennen terkkarin tapaamista ja terkkari sitten siinä jossain vaiheessa tapaamisen aikana käy katsomassa, ettei virtsassa ole sokeria tai protskuja. Sen verran sain viime kerralla tietää, että ilmeisesti seuraavalla kerralla otetaan jo ensimmäinen sf-mitta, kun oon neuvolan mukaan silloin 19+1?
"MY" Ne
hennot liikkeet tuntuu aika jänniltä, eikös? =) :heart: Täällä oli vähän hiljaisempi jakso, mutta eilen ja tänään tuntunut vähän väliä sitä värinää ja tuntuu nyt paljon selkeämmin
toivounelma Täällä odotetaan esikoista, mutta on niin yksilöllistä, missä vaiheessa alkaa kelläkin tuntumaan
Sikiön liikkeet - Vau.fi
Kunnollisia potkuja ym. muljauksia saa varmasti vielä odottaa =)
santzuu Pahoittelut keskenmenosta ja onnittelut uudesta plussasta
Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin
Painon nousu/lasku Painohan nousee vähäsen tai laskee ensimmäisten kuukausien aikana. Viimeksi neuvolassa mun saldo oli -1,6 kg ensimmäiseen neuvolakäyntiin verrattuna, mutta terkkari ei siitä huolestunut. Kyllä sitä painoa kerkeää tulemaan
Painonnousu raskausaikana
Niina85 Inhottavaa varmasti tuo selkäkipu : / Toivottavasti ei pidempään jatkuisi.
Hennu & Möhkö 16+2